Jump to content

Sprężarka klimy?


Glodzio
 Share

Recommended Posts

Bracia i Siostry zwracam się do Was z pytaniem....

Pacjent Impreza 2.0 N/A '97 EJ20

Rzadko korzystam z klimatyzacji (niestety ale zaraz zatoki zawalone), jednakże ostatnio w czasie jazdy doszły mnie niepokojące dźwięki + gdy włącza się sprężarka odczuwalne jest dużo większe obciążenie silnika. Czyżby padła mi sprężarka?

Czy coś na podstawie tego filmiku można wywróżyć?

 

Link to comment
Share on other sites

ale do zatrzymania koła i ewentualnego zerwania paska nie powinno dojść? Pytam bo lada moment wyjazd na urlop i się na pewno nie wyrobię z znaleziem i wymianą.... 

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Glodzio napisał:

ale do zatrzymania koła i ewentualnego zerwania paska nie powinno dojść? Pytam bo lada moment wyjazd na urlop i się na pewno nie wyrobię z znaleziem i wymianą.... 

Cześć. Dosłownie wczoraj byłem u mechanika od klimatyzacji. Powodem była głośna praca sprężarki klimatyzacji. Auto stało 2 tygodnie. Diagnoza wykazała, że sprężarka powoli kończy swój żywot. Panowie z warsztatu odciągnęli czynnik chłodzący i olej. Następnie celem sprawdzenia czystości układu Panowie na rurkach podłączonych do sprężarki po wewnętrznej ich stronie stwierdzili jakieś zanieczyszczenia (drobne opiłki ze sprężarki). Co ciekawe i jednocześnie smutne powiedzieli, że naprawa klimatyzacji nie skończy się jedynie na wymianie samej sprężarki. Prawidłowa naprawa układu będzie wiązała się z przeczyszczeniem tego układu + wymiana parownika i innych elementów (niestety nie zapamiętałem jakich). Jest to konieczne ponieważ opiłki ze starej sprężarki, które zanieczyściły układ dostałyby się do nowej sprężarki i wiadomo co wtedy się stanie. Generalnie kosztorys naprawy z częściami wychodzi circa 3500 zł. Na ten moment doradzili mi uzupełnić olej i obserwować pracę sprężarki. Powiedzieli, że jak zacznie piszczeć albo dawać opór na silnik to koniec już bardzo bliski. Co do zerwania to powiedzieli, że raczej pasek będzie ślizgał się na rolkach ale wiadomo jak to bywa w przyrodzie.

Podsumowując to nie chcę straszyć ale pojechałbym do serwisu na sprawdzenie. Co do tego oleju dodawanego do sprężarki to należy pamiętać, że czynnik chłodzący powoduje jego rozrzedzenie i w ten sposób zmniejsza właściwości smarne (w warsztacie powiedzieli mi o 2-letnim okresie wymiany). Jeśli nie wiesz kiedy dodawano nowy olej to warto to zrobić. Mnie za uzupełnienie czynnika i wymianę oleju na nowy skasowali na 300 zł. Trochę drogo ale to i tak mniej niż cena podana wyżej.

Link to comment
Share on other sites

Jedna z bajek o wymianach okredowych czynnika i oleju. Jak uklad szczelny to 15 lat i bedzie chodzil bez dotykania. A widac, ze u fachurow bylej bo stwierdzili opilki w ukladzie i te same opilki sciagneli przez swoja pompe z czynnikiem... 

Link to comment
Share on other sites

potwierdzam słowa M_iszy nie ma czegoś takiego jak wymiana oleju w układzie klimatyzacji bo jest to nie do wykonania bez płukania układu a przy ściąganiu czynnika za pomocą autmatu do obsługi układów ściąga się około 7% całkowitej ilości oleju z układu w porywach do 10% o ile jest właściwa jego ilość w układzie. A parownik jest ostatnim elementem który się wymienia w układzie z 2 powodów tylko 

1 to nieszczelność na nim

2 to tak zasyfiały od zewnątrz ze już przedmuchu nie ma na nim powietrza schładzanego 

parownik normalnie się płucze natomiast skraplacz trzeba wymienić na nowy (nie wypłuczesz go )

Link to comment
Share on other sites

Dnia 6.07.2017 o 21:47, Glodzio napisał:

Rzadko korzystam z klimatyzacji (niestety ale zaraz zatoki zawalone), jednakże ostatnio w czasie jazdy doszły mnie niepokojące dźwięki + gdy włącza się sprężarka odczuwalne jest dużo większe obciążenie silnika. Czyżby padła mi sprężarka?

Czy coś na podstawie tego filmiku można wywróżyć?

niestety nieużywane organy zanikają... Jeżeli dźwięk jest zawsze, niezależnie od tego czy klima jest włączona czy nie, to na dzień dobry do sprawdzenia jest łożysko w układzie sprzęgła sprężarki.

Dobrze byłoby posłuchać sprężarki stetoskopem zarówno włączonej jak i wyłączonej, można coś wtedy wróżyć ;)

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, ozarek napisał:

niestety nieużywane organy zanikają... Jeżeli dźwięk jest zawsze, niezależnie od tego czy klima jest włączona czy nie, to na dzień dobry do sprawdzenia jest łożysko w układzie sprzęgła sprężarki.

Dobrze byłoby posłuchać sprężarki stetoskopem zarówno włączonej jak i wyłączonej, można coś wtedy wróżyć ;)

no cóż, jedynie do odparowania szyb, 

te dziwne dzwięki jedynie w czasie jazdy, dlatego na potrzeby filmu przepustnicą manewrowałem, na biegu jałowym jak stoi nie czuć ani nie słychać żadnych niepokojących dźwięków 

Link to comment
Share on other sites

A jak wam chodzi klima? U mnie w forku włącza sie i wyłącza co ok 10 sekund. Podobno w subaru jest to typowe, ale czy nie za często ?

W kratkach klima zrobi 8 stopni przy obiegu wewnętrnym, temp. na zewnątrz ok 23 st. Może . trochę słabo ,jak upały.?

Link to comment
Share on other sites

Dnia 10.07.2017 o 22:11, M_isza napisał:

Jedna z bajek o wymianach okredowych czynnika i oleju. Jak uklad szczelny to 15 lat i bedzie chodzil bez dotykania. A widac, ze u fachurow bylej bo stwierdzili opilki w ukladzie i te same opilki sciagneli przez swoja pompe z czynnikiem... 

Co do tego oleju dodawanego do sprężarki to należy pamiętać, że czynnik chłodzący powoduje jego rozrzedzenie i w ten sposób zmniejsza właściwości smarne (w warsztacie powiedzieli mi o 2-letnim okresie wymiany) ----- zdanie odnowi się wyłącznie do zalecenia wymiany oleju co 2 lata a nie oleju z czynnikiem.

Dnia 10.07.2017 o 23:45, ipsx82 napisał:

potwierdzam słowa M_iszy nie ma czegoś takiego jak wymiana oleju w układzie klimatyzacji bo jest to nie do wykonania bez płukania układu a przy ściąganiu czynnika za pomocą autmatu do obsługi układów ściąga się około 7% całkowitej ilości oleju z układu w porywach do 10% o ile jest właściwa jego ilość w układzie. A parownik jest ostatnim elementem który się wymienia w układzie z 2 powodów tylko 

1 to nieszczelność na nim

2 to tak zasyfiały od zewnątrz ze już przedmuchu nie ma na nim powietrza schładzanego 

parownik normalnie się płucze natomiast skraplacz trzeba wymienić na nowy (nie wypłuczesz go )

Odnosząc się z kolei do powyższej opinii dotyczącej procentowej możliwości odessania oleju z klimatyzacji wskazuję, że proces odessania oleju klimatyzacji odbył się z użyciem pompy próżniowe, a następnie nastąpiło uzupełnienie pełną dawką oleju. Nie sądzę aby panowie popełnili taki kardynalny błąd i dopuścili do przekroczenia dawki oleju w wymiarze prawie dwukrotnym. Po całej operacji klimatyzacja chodzi bez zarzutu oczywiście poza hałasującym kompresorem.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Adek83ak napisał:

a następnie nastąpiło uzupełnienie pełną dawką oleju

czy możesz rozwinąć to zdanie jaśniej co miałeś na myśli pisząc pełna dawka ?

M_isza no normalnie bym Cię wycałował ale się brzydzę facetów całować za wstawienie filmika z moim udziałem :)

Edited by ipsx82
Link to comment
Share on other sites

Dnia 6.07.2017 o 22:57, Glodzio napisał:

ale do zatrzymania koła i ewentualnego zerwania paska nie powinno dojść? Pytam bo lada moment wyjazd na urlop i się na pewno nie wyrobię z znaleziem i wymianą.... 

 

Byłeś na Cyprysowej?

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, ipsx82 napisał:

czy możesz rozwinąć to zdanie jaśniej co miałeś na myśli pisząc pełna dawka ?

M_isza no normalnie bym Cię wycałował ale się brzydzę facetów całować za wstawienie filmika z moim udziałem :)

Nie jestem ekspertem piszę co widziałem. Sprężarkę uzupełniono taką strzykawką jak na pokazanym filmie. Strzykawka była napełniona w 3/4, więc raczej dużo tam poleciało tego oleju. 

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, lojszczyk napisał:

 

Byłeś na Cyprysowej?

Mowa o P. Rosłańcu? To on i klimatyzację ogarnia? Nawet nie wiedziałem. Jak tak to po urlopie się wybiorę do niego, na pewno sobie z problemem poradzi.  Kiedyś robiłem u niego chłodnice i IC w Mercedesie, fach ma w ręku, to trzeba przyznać 

Link to comment
Share on other sites

Dnia 15.07.2017 o 23:03, Glodzio napisał:

Mowa o P. Rosłańcu? To on i klimatyzację ogarnia? Nawet nie wiedziałem. Jak tak to po urlopie się wybiorę do niego, na pewno sobie z problemem poradzi.  Kiedyś robiłem u niego chłodnice i IC w Mercedesie, fach ma w ręku, to trzeba przyznać 

 

Dobry pomysł. Mam do niego zaufanie

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
W dniu 7.07.2017 o 08:38, Adek83ak napisał:

Cześć. Dosłownie wczoraj byłem u mechanika od klimatyzacji. Powodem była głośna praca sprężarki klimatyzacji. Auto stało 2 tygodnie. Diagnoza wykazała, że sprężarka powoli kończy swój żywot. Panowie z warsztatu odciągnęli czynnik chłodzący i olej. Następnie celem sprawdzenia czystości układu Panowie na rurkach podłączonych do sprężarki po wewnętrznej ich stronie stwierdzili jakieś zanieczyszczenia (drobne opiłki ze sprężarki). Co ciekawe i jednocześnie smutne powiedzieli, że naprawa klimatyzacji nie skończy się jedynie na wymianie samej sprężarki. Prawidłowa naprawa układu będzie wiązała się z przeczyszczeniem tego układu + wymiana parownika i innych elementów (niestety nie zapamiętałem jakich). Jest to konieczne ponieważ opiłki ze starej sprężarki, które zanieczyściły układ dostałyby się do nowej sprężarki i wiadomo co wtedy się stanie.

Potwierdzam, u mnie taki sam przypadek, tylko że sprężarka zakończyła żywot :(

W dniu 7.07.2017 o 08:38, Adek83ak napisał:

Generalnie kosztorys naprawy z częściami wychodzi circa 3500 zł

Toś mnie nie pocieszył - nastawiłem się na góra 2000 zł... No zobaczymy, na razie stoi drugi tydzień i czeka na używaną sprężarkę i czyszczenie układu z opiłków.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...