Skocz do zawartości

Sprężarka klimy?


Glodzio

Rekomendowane odpowiedzi

Bracia i Siostry zwracam się do Was z pytaniem....

Pacjent Impreza 2.0 N/A '97 EJ20

Rzadko korzystam z klimatyzacji (niestety ale zaraz zatoki zawalone), jednakże ostatnio w czasie jazdy doszły mnie niepokojące dźwięki + gdy włącza się sprężarka odczuwalne jest dużo większe obciążenie silnika. Czyżby padła mi sprężarka?

Czy coś na podstawie tego filmiku można wywróżyć?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale do zatrzymania koła i ewentualnego zerwania paska nie powinno dojść? Pytam bo lada moment wyjazd na urlop i się na pewno nie wyrobię z znaleziem i wymianą.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Glodzio napisał:

ale do zatrzymania koła i ewentualnego zerwania paska nie powinno dojść? Pytam bo lada moment wyjazd na urlop i się na pewno nie wyrobię z znaleziem i wymianą.... 

Cześć. Dosłownie wczoraj byłem u mechanika od klimatyzacji. Powodem była głośna praca sprężarki klimatyzacji. Auto stało 2 tygodnie. Diagnoza wykazała, że sprężarka powoli kończy swój żywot. Panowie z warsztatu odciągnęli czynnik chłodzący i olej. Następnie celem sprawdzenia czystości układu Panowie na rurkach podłączonych do sprężarki po wewnętrznej ich stronie stwierdzili jakieś zanieczyszczenia (drobne opiłki ze sprężarki). Co ciekawe i jednocześnie smutne powiedzieli, że naprawa klimatyzacji nie skończy się jedynie na wymianie samej sprężarki. Prawidłowa naprawa układu będzie wiązała się z przeczyszczeniem tego układu + wymiana parownika i innych elementów (niestety nie zapamiętałem jakich). Jest to konieczne ponieważ opiłki ze starej sprężarki, które zanieczyściły układ dostałyby się do nowej sprężarki i wiadomo co wtedy się stanie. Generalnie kosztorys naprawy z częściami wychodzi circa 3500 zł. Na ten moment doradzili mi uzupełnić olej i obserwować pracę sprężarki. Powiedzieli, że jak zacznie piszczeć albo dawać opór na silnik to koniec już bardzo bliski. Co do zerwania to powiedzieli, że raczej pasek będzie ślizgał się na rolkach ale wiadomo jak to bywa w przyrodzie.

Podsumowując to nie chcę straszyć ale pojechałbym do serwisu na sprawdzenie. Co do tego oleju dodawanego do sprężarki to należy pamiętać, że czynnik chłodzący powoduje jego rozrzedzenie i w ten sposób zmniejsza właściwości smarne (w warsztacie powiedzieli mi o 2-letnim okresie wymiany). Jeśli nie wiesz kiedy dodawano nowy olej to warto to zrobić. Mnie za uzupełnienie czynnika i wymianę oleju na nowy skasowali na 300 zł. Trochę drogo ale to i tak mniej niż cena podana wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna z bajek o wymianach okredowych czynnika i oleju. Jak uklad szczelny to 15 lat i bedzie chodzil bez dotykania. A widac, ze u fachurow bylej bo stwierdzili opilki w ukladzie i te same opilki sciagneli przez swoja pompe z czynnikiem... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam słowa M_iszy nie ma czegoś takiego jak wymiana oleju w układzie klimatyzacji bo jest to nie do wykonania bez płukania układu a przy ściąganiu czynnika za pomocą autmatu do obsługi układów ściąga się około 7% całkowitej ilości oleju z układu w porywach do 10% o ile jest właściwa jego ilość w układzie. A parownik jest ostatnim elementem który się wymienia w układzie z 2 powodów tylko 

1 to nieszczelność na nim

2 to tak zasyfiały od zewnątrz ze już przedmuchu nie ma na nim powietrza schładzanego 

parownik normalnie się płucze natomiast skraplacz trzeba wymienić na nowy (nie wypłuczesz go )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.07.2017 o 21:47, Glodzio napisał:

Rzadko korzystam z klimatyzacji (niestety ale zaraz zatoki zawalone), jednakże ostatnio w czasie jazdy doszły mnie niepokojące dźwięki + gdy włącza się sprężarka odczuwalne jest dużo większe obciążenie silnika. Czyżby padła mi sprężarka?

Czy coś na podstawie tego filmiku można wywróżyć?

niestety nieużywane organy zanikają... Jeżeli dźwięk jest zawsze, niezależnie od tego czy klima jest włączona czy nie, to na dzień dobry do sprawdzenia jest łożysko w układzie sprzęgła sprężarki.

Dobrze byłoby posłuchać sprężarki stetoskopem zarówno włączonej jak i wyłączonej, można coś wtedy wróżyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ozarek napisał:

niestety nieużywane organy zanikają... Jeżeli dźwięk jest zawsze, niezależnie od tego czy klima jest włączona czy nie, to na dzień dobry do sprawdzenia jest łożysko w układzie sprzęgła sprężarki.

Dobrze byłoby posłuchać sprężarki stetoskopem zarówno włączonej jak i wyłączonej, można coś wtedy wróżyć ;)

no cóż, jedynie do odparowania szyb, 

te dziwne dzwięki jedynie w czasie jazdy, dlatego na potrzeby filmu przepustnicą manewrowałem, na biegu jałowym jak stoi nie czuć ani nie słychać żadnych niepokojących dźwięków 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wam chodzi klima? U mnie w forku włącza sie i wyłącza co ok 10 sekund. Podobno w subaru jest to typowe, ale czy nie za często ?

W kratkach klima zrobi 8 stopni przy obiegu wewnętrnym, temp. na zewnątrz ok 23 st. Może . trochę słabo ,jak upały.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.07.2017 o 22:11, M_isza napisał:

Jedna z bajek o wymianach okredowych czynnika i oleju. Jak uklad szczelny to 15 lat i bedzie chodzil bez dotykania. A widac, ze u fachurow bylej bo stwierdzili opilki w ukladzie i te same opilki sciagneli przez swoja pompe z czynnikiem... 

Co do tego oleju dodawanego do sprężarki to należy pamiętać, że czynnik chłodzący powoduje jego rozrzedzenie i w ten sposób zmniejsza właściwości smarne (w warsztacie powiedzieli mi o 2-letnim okresie wymiany) ----- zdanie odnowi się wyłącznie do zalecenia wymiany oleju co 2 lata a nie oleju z czynnikiem.

Dnia 10.07.2017 o 23:45, ipsx82 napisał:

potwierdzam słowa M_iszy nie ma czegoś takiego jak wymiana oleju w układzie klimatyzacji bo jest to nie do wykonania bez płukania układu a przy ściąganiu czynnika za pomocą autmatu do obsługi układów ściąga się około 7% całkowitej ilości oleju z układu w porywach do 10% o ile jest właściwa jego ilość w układzie. A parownik jest ostatnim elementem który się wymienia w układzie z 2 powodów tylko 

1 to nieszczelność na nim

2 to tak zasyfiały od zewnątrz ze już przedmuchu nie ma na nim powietrza schładzanego 

parownik normalnie się płucze natomiast skraplacz trzeba wymienić na nowy (nie wypłuczesz go )

Odnosząc się z kolei do powyższej opinii dotyczącej procentowej możliwości odessania oleju z klimatyzacji wskazuję, że proces odessania oleju klimatyzacji odbył się z użyciem pompy próżniowe, a następnie nastąpiło uzupełnienie pełną dawką oleju. Nie sądzę aby panowie popełnili taki kardynalny błąd i dopuścili do przekroczenia dawki oleju w wymiarze prawie dwukrotnym. Po całej operacji klimatyzacja chodzi bez zarzutu oczywiście poza hałasującym kompresorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Adek83ak napisał:

a następnie nastąpiło uzupełnienie pełną dawką oleju

czy możesz rozwinąć to zdanie jaśniej co miałeś na myśli pisząc pełna dawka ?

M_isza no normalnie bym Cię wycałował ale się brzydzę facetów całować za wstawienie filmika z moim udziałem :)

Edytowane przez ipsx82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, ipsx82 napisał:

czy możesz rozwinąć to zdanie jaśniej co miałeś na myśli pisząc pełna dawka ?

M_isza no normalnie bym Cię wycałował ale się brzydzę facetów całować za wstawienie filmika z moim udziałem :)

Nie jestem ekspertem piszę co widziałem. Sprężarkę uzupełniono taką strzykawką jak na pokazanym filmie. Strzykawka była napełniona w 3/4, więc raczej dużo tam poleciało tego oleju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, lojszczyk napisał:

 

Byłeś na Cyprysowej?

Mowa o P. Rosłańcu? To on i klimatyzację ogarnia? Nawet nie wiedziałem. Jak tak to po urlopie się wybiorę do niego, na pewno sobie z problemem poradzi.  Kiedyś robiłem u niego chłodnice i IC w Mercedesie, fach ma w ręku, to trzeba przyznać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.07.2017 o 23:03, Glodzio napisał:

Mowa o P. Rosłańcu? To on i klimatyzację ogarnia? Nawet nie wiedziałem. Jak tak to po urlopie się wybiorę do niego, na pewno sobie z problemem poradzi.  Kiedyś robiłem u niego chłodnice i IC w Mercedesie, fach ma w ręku, to trzeba przyznać 

 

Dobry pomysł. Mam do niego zaufanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 7.07.2017 o 08:38, Adek83ak napisał:

Cześć. Dosłownie wczoraj byłem u mechanika od klimatyzacji. Powodem była głośna praca sprężarki klimatyzacji. Auto stało 2 tygodnie. Diagnoza wykazała, że sprężarka powoli kończy swój żywot. Panowie z warsztatu odciągnęli czynnik chłodzący i olej. Następnie celem sprawdzenia czystości układu Panowie na rurkach podłączonych do sprężarki po wewnętrznej ich stronie stwierdzili jakieś zanieczyszczenia (drobne opiłki ze sprężarki). Co ciekawe i jednocześnie smutne powiedzieli, że naprawa klimatyzacji nie skończy się jedynie na wymianie samej sprężarki. Prawidłowa naprawa układu będzie wiązała się z przeczyszczeniem tego układu + wymiana parownika i innych elementów (niestety nie zapamiętałem jakich). Jest to konieczne ponieważ opiłki ze starej sprężarki, które zanieczyściły układ dostałyby się do nowej sprężarki i wiadomo co wtedy się stanie.

Potwierdzam, u mnie taki sam przypadek, tylko że sprężarka zakończyła żywot :(

W dniu 7.07.2017 o 08:38, Adek83ak napisał:

Generalnie kosztorys naprawy z częściami wychodzi circa 3500 zł

Toś mnie nie pocieszył - nastawiłem się na góra 2000 zł... No zobaczymy, na razie stoi drugi tydzień i czeka na używaną sprężarkę i czyszczenie układu z opiłków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...