Jump to content

Kierownica chodzi lewo prawo :(.


Przemek Chudzik
 Share

Recommended Posts

Pacjent: Subaru Outback 2012 2.5 benzyna, opony letnie vredestein sportrack nowe , zimowe vredestein wintrack jeden sezon stare.

Choroba: kierownica chodzi lewo prawo (na zimówkach także), na postoju przy kręceniu lewo prawo czuć lekkie "schody", przy prędkościach do 80 km/h czuć na kierownicy ledwo odczuwalne drgania, 80+ wizualnie widać że kierownica chodzi lewo prawo.

Co sprawdzone: napięcia wspomagania, koła wyważane kilkukrotnie na różnych felgach (specjalnie kupione nowe alu), auto stało w Subaru Katowice kilkukrotnie ale nic nie znaleźli, bryka również była sprawdzana w czteryT w Katowicach i także bez efektu.

Reasumując: magiel, zawieszenie, wspomaganie, geometria, koła, układ hamulcowy sprawdzone.

 

Normalnie czeski film, gdziekolwiek jadę to ludzie mówią że auto sprawne, ja już nie mam pomysłów także poproszę o jakieś sugestie.

Edited by Przemek Chudzik
Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, niebieskiultras napisał:

przejedź się do aso w Mikołowie ;) bo w Katowicach to znają się tylko na wciskaniu kitu :)

czy przy hamowaniu te "chodzenie" kierownicy zanika ?



 

Jutro sprawdzę czy przy hamowaniu znika, jakoś nie mogę sobie przypomnieć :), tarcze hamulcowe ledwo co założone i sprawdzone czy nie biją i tu jest ok.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Przemek Chudzik napisał:

Jutro sprawdzę czy przy hamowaniu znika, jakoś nie mogę sobie przypomnieć :), tarcze hamulcowe ledwo co założone i sprawdzone czy nie biją i tu jest ok.

Piasty mogą być pokrzywione bądź ktoś nie przyłożył się do montażu tarcz i założył je na usyfione rdza piasty :)

 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, niebieskiultras napisał:

Piasty mogą być pokrzywione bądź ktoś nie przyłożył się do montażu tarcz i założył je na usyfione rdza piasty :)

 

Piasty były czyszczone, czy są proste to nie wiem czy ASO sprawdzało to. Dla mnie nie do ogarnięcia jest że autoryzowany serwis nie potrafi znaleźć przyczyny. 

Tak sobie myślę, nawet jakby piasty były krzywe to raczej nie miały by wpływu na skoki w kręceniu kierowcą na postoju, raczej wspomaganie by tu było winowajcą, napięcia wspomagania jednak są ok. 

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Oczkoo15 napisał:

To raczej dziwne że nawet ASO nie może znaleźć przyczyny:huh:

Raczej to tak delikatnie napisane, bryka stała w ASO 4 razy i nic nie znaleźli, może tak szukali.. 

6 minut temu, niebieskiultras napisał:

zmień aso na to w Mikołowie na pewno będzie lepiej niż w Kato

Spróbuję z Mikołowem, nie jest jakoś daleko. 

Bujam się z tym już kilka miesięcy i szczerze powiedziawszy mam już dość, gdziekolwiek nie jadę to tylko kasują kasiorę ale efektu diagnozy brak :(

Dzisiaj wymienione pierścienie centrujące na aluminiowe (poprzednie plastikowe miały około milimetra luzu), jest jakby lepiej ale może mi się wydaje :), to nie będzie jednak główna przyczyna. 

Mały update, bryka na podnośniku to kierownica chodzi elegancko czyli pod obciążeniem jest coś nie halo. 

Link to comment
Share on other sites

Dnia 9.07.2017 o 13:17, Kuba Więcek napisał:

górne mocowania amortyzatorów (poduszka + łożysko) ? 

Jak pisałem bryka stała kilka razy w ASO Subaru i tylko rozkładali ręce, podobno zawieszenie sprawdzili. Dałem sobie spokój na chwilę bo już wykończony jestem ty gadaniem że auto sprawne.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
8 minut temu, Andrzej Koper napisał:

ja bym sprawdził czy tuleje wahacza nie są popękane/urwane (przednie) a potem czy któryś z przegubów się nie zaciera....Czy auto było rozbite/uderzone ?

 

Jakiś czas temu pewien ślepak cofał i hakiem trafił w drzwi tył lewy  (wymiana drzwi na nowe).

 

8 minut temu, Andrzej Koper napisał:

 

 

4 minuty temu, niebieskiultras napisał:

Tam trzeba dzwonić ;)

 

 

Nie mogłem się dodzwonić, swoją drogą po kiego im mail?

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, Przemek Chudzik napisał:

Jakiś czas temu pewien ślepak cofał i hakiem trafił w drzwi tył lewy  (wymiana drzwi na nowe).

 

Nie mogłem się dodzwonić, swoją drogą po kiego im mail?

 

Ja też mailowo próbowałem się dogadać ale zero odzewu ale telefonicznie wszystko idzie załatwić

 

Pytanie czy dzwoniłeś do Szczypki czy do Gruchela?

Link to comment
Share on other sites

Przed chwilą, niebieskiultras napisał:

 

Ja też mailowo próbowałem się dogadać ale zero odzewu ale telefonicznie wszystko idzie załatwić

 

Pytanie czy dzwoniłeś do Szczypki czy do Gruchela?

Tego nie wiedzą najstarsi górale :) , do kogo dzwonić?

29 minut temu, Andrzej Koper napisał:

ja bym sprawdził czy tuleje wahacza nie są popękane/urwane (przednie) a potem czy któryś z przegubów się nie zaciera....Czy auto było rozbite/uderzone ?

 

Swoją drogą Sir Koper, tyle razy co Subarak stał w ASO to powinni namierzyć problem i go wyeliminować a tu piiii -cenzura- :/

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Przemek Chudzik napisał:

Swoją drogą Sir Koper, tyle razy co Subarak stał w ASO to powinni namierzyć problem i go wyeliminować a tu piiii -cenzura- :/

 jak by Pan się mógł bardziej rozwinąć bo nie rozumiem...?

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Przemek Chudzik napisał:

Oczywiście, auto stało  w ASO. Katowice 4 czy 5 razy z tym samym problemem którego nie namierzyli. 

być może ale co ja mam do tego ?....a przy okazji co to za pierścienie centrujące Panu zmieniali , auto nie jest na seryjnych felgach ? bo jeżeli nie jest to wycofuję swoje sugestie...

Link to comment
Share on other sites

Nie nie proszę nie brać tego do siebie w żadnym wypadku :), na oryginalnych felgach ten problem się zaczął, kupiłem więc po kilku bezowocnych wizytach ASO  drugi komplet alufelg na których jest to samo. Oryginalnie z nowymi alufelgami były pierścienie centrujące które miały luz po założeniu, poszła reklamacja i dostałem już aluminiowe pierścienie. 

Więc sugestie wciąż aktualne? ;)

 

3 godziny temu, Andrzej Koper napisał:

być może ale co ja mam do tego ?....a przy okazji co to za pierścienie centrujące Panu zmieniali , auto nie jest na seryjnych felgach ? bo jeżeli nie jest to wycofuję swoje sugestie...

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

A skoro auto na gwarancji to rozumiem, że jest w pierwszych "rękach"

1` Efekt był od nowego czy stopniowo narastał ?

2` Czy czuć drganie na kierownicy podczas hamowania ?

3` Oraz czy masz ten efekt gdy zmniejszysz ciśnienie w oponach do ok. 1,8 bara ?

4` Czy stojąc w miejscu na twardym podłożu skręcając max lewo max prawo czuć drgania na kierownicy lub zmienny opór lub obcy dźwięk = kręć spokojnie jednym palcem aby lepiej czuć?

Link to comment
Share on other sites

Po prawie 60kkm miałem podobny objaw. Na gwarancji zostało wymienione sprzęgło wiskotyczne.

Ogólnie to Mikołów Szczypka - choć dodzwonić się to masakra. MM Cars porażka na każdym kroku.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Dnia 31.08.2017 o 20:40, SOLO napisał:

Po prawie 60kkm miałem podobny objaw. Na gwarancji zostało wymienione sprzęgło wiskotyczne.

Ogólnie to Mikołów Szczypka - choć dodzwonić się to masakra. MM Cars porażka na każdym kroku.

 

Bryka w Mikołowie, chłopaki szukają przyczyny (jest podejrzenie uszkodzenia poduszki pod silnikiem) 

Dnia 26.08.2017 o 15:25, 4444 napisał:

A skoro auto na gwarancji to rozumiem, że jest w pierwszych "rękach"

1` Efekt był od nowego czy stopniowo narastał ?

2` Czy czuć drganie na kierownicy podczas hamowania ?

3` Oraz czy masz ten efekt gdy zmniejszysz ciśnienie w oponach do ok. 1,8 bara ?

4` Czy stojąc w miejscu na twardym podłożu skręcając max lewo max prawo czuć drgania na kierownicy lub zmienny opór lub obcy dźwięk = kręć spokojnie jednym palcem aby lepiej czuć?

1. Było ok, z czasem pojawił się problem. 

2. Hamowanie bez drgań. 

3. Zwiększałem odrobinę ciśnienie, było bez zmian. 

4. Na postoju czuć jakby drgania ale nie słychać żadnych dźwięków. 

Subarak w Mikołowie, zobaczymy co chłopaki znajdą. 

 

Poduchy ok, podejrzenie padło na dwumas lub wał, telenowela argentyńska się kryje :). 

 

 

Panowie pytanie, jak to jest z tym dwumasem, da radę zamienić go za jednomasa w mojej Subarce? Outback 2.5 benzyna 2012r.

Edited by Przemek Chudzik
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...