Skocz do zawartości

Subaru Impreza GH Hatchback - chęć zakupu, koszta utrzymania


themenskyy

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam samochodu w granicach 30 tys. które dysponować będzie mocą ok 150km. Zainteresowały mnie dwa samochody: Subaru Impreza GH z silnikiem 2.0 150km oraz Honda Civic VIII 1.8.

Subaru wydaje się być ciekawszą opcją, mniej oklepaną, w dodatku bardziej podoba mi się jego wygląd. Mam tylko wątpliwości co do kosztów utrzymania. Miałem problem ze znalezieniem konkretnych informacji na temat poza informacjami ogólnymi typu "Nic do Subaru kosztuje 100zł...". Czy ktoś z forumowiczów posiada może to auto i podzieliłby się spostrzeżeniami? Jak w praktyce z kosztami serwisowania oraz części na tle innych marek (np. Hondy)? Jest się czego bać?

 

Kwestii spalania nie trzeba poruszać, bo już na ten temat zdążyłem poczytać. Dzięki za pomoc!

 

/edit: czy za wspomniane pieniądze warto rozglądać się właśnie za tym Subarakiem? 

Edytowane przez themenskyy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezwypadkowy wolnyssak, ktorego poszukujesz jest fajnym wyborem. To malo awaryjne auto w wydaniu 150 konnym.

Koszt utrzymania podobne jak w kazdym innym pojezdzie w tej klasie.

Edytowane przez Barney
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik nie do zajechania,auto ma wszystkie bajery typu tempomaty, 6cd zmieniarke itd.

Koszty utrzymania jak w każdym innym aucie.

Komplet hamulców przód od 300pln,kpl rozrządu od 650 pln

Za tą kwotę powinieneś znaleźć coś w niezłym stanie w wersji R czyli kubły,pakiet spoilerów,dyfuzor.f939ea74dfdf54f62ac5c6b10094c0c1.jpg

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minutes ago, STomasz said:

Civic być może bardziej niezawodny i mniej awaryjny, ale to nudne FWD... W imprezie boxer i napęd awd jak dla mnie przesądzają za Subaru :)

 

Dzięki za wasze odpowiedzi :) . Coraz bardziej podoba mi się wybór Subaru, problem jest tylko taki, że tych furek zbyt wiele nie ma, a więc ciężko będzie upolować dobrą sztukę.

@STomasz czy mógłbyś coś więcej napisać o tej przewadze mniejszej awaryjności na korzyść Civica? Naczytałem się, że te Imprezy to ponoć takie auta nie do zajechania... 

 

Patrząc na oferty tej subaryny dostrzegam, że wiele sztuk ma fabryczną instalację LPG, co nie ukrywam jest dla mnie zaletą. Jednak gdybym trafił na dobry egzemplarz bez gazu, czy koszt montażu do takiego subaru jest droższy niż do innych samochodów czy wygląda to podobnie cenowo? Czy ktoś się może interesował tym tematem?

Edytowane przez themenskyy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem tak ogólnikowo, w Hondach jest mniej rożnego rodzaju bolączek TTTM (ten typ tak ma). Jeśli znajdziesz zadbaną Imprezę to będziesz tylko lał paliwo i zmieniał olej ;) No i większa frajda z jazdy ;) Zadbany egzemplarz ciężej znaleźć bo jest ich mniej po prostu, to fakt. 

Co do lpg to cena podobna, lub 200-300zł drożej ze względu że trzeba zamontować dwie listwy wtryskowe, reszta jak w każdym aucie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczny LPG wcześniej czy później musi być wymieniony bo jest bardzo mało ludzi którzy potrafią go serwisować i części zamienne są bardzo drogie,np.wtryskiwacze.Przerabiałem ten temat w swojej imprezie,zaletą jest to że są tam silniki ze wzmacnianymi gniazdami zaworów.

Jakbyś był zainteresowany to ewentualnie sprzedałbym swojego 'lanosa'

 

da7f02bc0c1110a05078bcbb8c428c81.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że będzie to moje pierwsza osobista furka, czy mógłby ktoś po krótce przybliżyć mi jakich kosztów utrzymania +- mogę się spodziewać rocznie, będąc posiadaczem tego autka (nie wliczając paliwa)?

Chodzi głównie o serwis czyli olej, płyny, klocki, ogumienie(coś jeszcze?). Duża różnica jest między autoryzowanym serwisem, a takim u Mirka i Kaźmirza pod względem $ oraz jakości? 

 

Edytowane przez themenskyy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, themenskyy napisał:

Jako, że będzie to moje pierwsza osobista furka, czy mógłby ktoś po krótce przybliżyć mi jakich kosztów utrzymania +- mogę się spodziewać rocznie, będąc posiadaczem tego autka (nie wliczając paliwa)?

Chodzi głównie o serwis czyli olej, płyny, klocki, ogumienie(coś jeszcze?). Duża różnica jest między autoryzowanym serwisem, a takim u Mirka i Kaźmirza pod względem $ oraz jakości? 

 

Stary powiem Ci coś, co kiedyś przeczytałem na tym forum. Subaru to nie prom kosmiczny.

Jak każde auto ma swoje plusy i minusy. Ceny są jak u innych marek. Coś jest droższe, coś tańsze.

Serwisowanie u przysłowiowego  Pana Kazia jak z każdą inną marką. Jeden Kazik ogarnie temat i zrobi inny zaś spier...no. 

Generalnie nie ma się czego bać, bo jak trafisz w miarę zadbany egzemplarz to i będziesz jeździł. Jak trafisz bubla, to choćby był to Rolls, to j..bał się będzie. 

Ja swojego Legaca szukałem pewnie z pół roku albo więcej. Nie znalazłem ideału, ale już rok jeżdżę i nie widzę opcji na zmianę marki. 

Jak masz coś na oku, to prześwietlaj i kupuj a będziesz zadowolony a jak nic się nie trafia, to cierpliwości. Trafi się na pewno i też będziesz zadowolony ;) 

 

 

..A jak nie to kupuj Skodę one są lepsze od Subaru :P 

 

Powodzenia i jak już kupisz to się chwal :) 

 

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary powiem Ci coś, co kiedyś przeczytałem na tym forum. Subaru to nie prom kosmiczny.
Jak każde auto ma swoje plusy i minusy. Ceny są jak u innych marek. Coś jest droższe, coś tańsze.
Serwisowanie u przysłowiowego  Pana Kazia jak z każdą inną marką. Jeden Kazik ogarnie temat i zrobi inny zaś spier...no. 
Generalnie nie ma się czego bać, bo jak trafisz w miarę zadbany egzemplarz to i będziesz jeździł. Jak trafisz bubla, to choćby był to Rolls, to j..bał się będzie. 
Ja swojego Legaca szukałem pewnie z pół roku albo więcej. Nie znalazłem ideału, ale już rok jeżdżę i nie widzę opcji na zmianę marki. 
Jak masz coś na oku, to prześwietlaj i kupuj a będziesz zadowolony a jak nic się nie trafia, to cierpliwości. Trafi się na pewno i też będziesz zadowolony  
 
 
..A jak nie to kupuj Skodę one są lepsze od Subaru  
 
Powodzenia i jak już kupisz to się chwal  
 
 



Ogolenie to skoda najlepsza a Subaru ogolenie jest słabe. Kupisz Subaru to znaczy że się nie znasz ;))) ile to ja się nasłuchałem o Subaru a najwięcej od osób ktore nigdy nie miały żadnego i nawet żadnego nie prowadziły ;) ja mam od października swojego i powiem tak nie widzę teraz możliwości zmiany marki. Auto ma wady jak każdy ale nie jeździłem autem które lepiej się prowadzi . Co do mechanikow to aut jest mało więc mechaników co się znają nie za dużo. Ale na forum pewnie znajdziesz namiary na jakiegoś ogarniętego w okolicy ;) życzę powodzenia w udanym zakupie ;)

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam Lanosa z silnikiem ej20F który jest przystosowany do gazu i założyć instalacje 3000 zł. Kupuj tylko wersję sport bo inną wstyd się pokazać, auto bardzo dobrze wyposażone, trwałe moim zdaniem słabo wykończone. Z bolączek mechanicznych to tylko łączniki staba trzeba często wymienić, z estetycznych -  tylna klapa rdzewieje, uchwyty foteli, tylne błotniki na połączeniu ze zderzakiem, zdarza się często że dach ma ogniska rdzy. Ja do kupionej Imprezy w tej wersji sport dołożyłem prawie 10 tyś żeby tanio się jeździło i żeby to wyglądało - auto tylko do miłośnika marki. 

Edytowane przez Juras K
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.07.2017 o 14:36, koziolek napisał:

Silnik nie do zajechania,auto ma wszystkie bajery typu tempomaty, 6cd zmieniarke itd.

Koszty utrzymania jak w każdym innym aucie.

Komplet hamulców przód od 300pln,kpl rozrządu od 650 pln

Za tą kwotę powinieneś znaleźć coś w niezłym stanie w wersji R czyli kubły,pakiet spoilerów,dyfuzor.

 

 

 

Z tym nie do zajechania to trochę przesadziłeś :) Wystarczy poupalać trochę w zimie i zalewać byle jaki olej i robić duże przebiegi po 12-15tys to się panewka odezwie :)

 

Dnia 2.07.2017 o 18:05, themenskyy napisał:

 

Dzięki za wasze odpowiedzi :) . Coraz bardziej podoba mi się wybór Subaru, problem jest tylko taki, że tych furek zbyt wiele nie ma, a więc ciężko będzie upolować dobrą sztukę.

@STomasz czy mógłbyś coś więcej napisać o tej przewadze mniejszej awaryjności na korzyść Civica? Naczytałem się, że te Imprezy to ponoć takie auta nie do zajechania... 

 

Patrząc na oferty tej subaryny dostrzegam, że wiele sztuk ma fabryczną instalację LPG, co nie ukrywam jest dla mnie zaletą. Jednak gdybym trafił na dobry egzemplarz bez gazu, czy koszt montażu do takiego subaru jest droższy niż do innych samochodów czy wygląda to podobnie cenowo? Czy ktoś się może interesował tym tematem?

 

Malo sensownych ofert Imprezy 2.0 N/A w wersji RS bo to chodliwa wersja. Mnie się udało kupić rok temu ale trochę się musiałem naszukać. Jest to dość uniwersalne auto przez co wiele osób szuka na "daily" albo na żonowóz :)

 

LPG to zawsze problem a tutaj dochodzi problematyczna regulacja zaworów. Fabryczna LPG będzie miała wzmocnione gniazda zaworowe ale nigdy nie wiesz kto i jak serwisował taką instalację co może kiedyś przysporzyć problemów. Jak sobie sam zamontujesz LPG w jakimś polecanym serwisie polecanym na forum to będziesz miał pewniejsze auto.

Wypada gazowanie Subaru odradzić :D Ale tutaj jest tyle samo przeciwników jak i zwolenników gazowania Subaru. Trochę osób narzeka, trochę osób liczy oszczędności po zrobieniu 100 - 200tys. km:)

 

Jeśli trafisz egzemplarz zadbany i sam też będziesz dbał i wszystko robił "na czas" to nie będzie problemów. Subaru lubi dobrą benzynę, dobry olej wymieniany co max 10tys, lubi mieć czysta przepływkę, świeże filtry itd. Nie zaszkodzi czasami płukankę zrobić przy wymianie oleju, dolać jakiś dodatek uszlachetniający lub czyszczący do benzyny.

Tak samo trzeba dbać o napęd wymieniając oleje w skrzyni i dyfrze. Pilnować równomiernego zużycia opon, robić rotację opon, pilnować ciśnienia w zależności od obciążenia bo wiskoza nie lubi różnic.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Juras K napisał:

Ja szukałem swojej rok bo musiała być biała. 

Szwagier szukał parę miesięcy, ale nie zależało mu na  konkretnym kolorze. 

 

Ja szukałem niebieskiej :)

Trafiła się srebrna z przebiegiem 48tys. to nie było możliwości nie kupić. 8 letnia ale 2 lata stała u Freya jako demówka, później w 4 lata zrobiła te 48tys a kolejne dwa lata spędziła w garażu.

 

Teraz już się nawet przyzwyczaiłem i nie wiem czy jest sens pchać się w folię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polowałem na niebieską lub białą w pakiecie RS. Trafiła się biała bez pakietu, to trzeba było go założyć (pozostały jeszcze kubły) - swoją drogą drugi raz bym się nie zdecydował, chodzi o sam koszt zderzaków,nakładek oraz lakierowania białą perłą... :)

Natomiast sam model mogę polecić! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za Wasze wypowiedzi! 

 

Zadam jeszcze takie pytanie - jak kupić dobry, zadbany egzemplarz nie będąc specem od Subaru jak i w ogóle motoryzacji? Na co zwrócić uwagę? Czy stacja diagnostyczna to must have przed zakupem?

Jako, że Subaru posiada AWD to jest pewnie bardziej narażone na upalanie niż inne "normalne" autka, to prawda? Czy jest się czego obawiać? 

Edytowane przez themenskyy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, themenskyy napisał:

Dzięki wszystkim za Wasze wypowiedzi! 

 

Zadam jeszcze takie pytanie - jak kupić dobry, zadbany egzemplarz nie będąc specem od Subaru jak i w ogóle motoryzacji? Na co zwrócić uwagę? Czy stacja diagnostyczna to must have przed zakupem?

Jako, że Subaru posiada AWD to jest pewnie bardziej narażone na upalanie niż inne "normalne" autka, to prawda? Czy jest się czego obawiać? 

 

Stacja diagnostyczna to jedno a drugie to serwis Subaru.

 

Najpierw stacja diagnostyczna, bo sam obejrzysz pod spodem, zobaczysz co wyjdzie na badaniu. Jak będzie ok to dalej do serwisu Subaru albo kogoś kto się specjalizuje i wie na co trzeba zwrócić uwagę.

 

Na stacji diagnostycznej nie ocenią stanu wiskozy, nie podepną kompa i nie zrobią wielu innych rzeczy.

Kończąca się wiskoza będzie szarpała na skręconych kołach po jej rozgrzaniu. Regeneracja z tego co pamiętam 1000zł, nowa chyba z 2000zł.

Tak samo mechanik znający się na Subaru musi posłuchać silnika czy tam coś nie puka.

 

Poprzeglądaj na forum dział techniczny to po kilku godzinach będziesz wiedział jakie problemy mogą się pojawić. Oprócz tego oczywiście standardowo jak w każdym innym samochodzie szukasz szpachli, wspawanych ćwiartek, wystrzelonych poduszek i całej masy min zgotowanych przez Mirków - handlarzy :D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.07.2017 o 00:24, themenskyy napisał:

Jako, że będzie to moje pierwsza osobista furka, czy mógłby ktoś po krótce przybliżyć mi jakich kosztów utrzymania +- mogę się spodziewać rocznie, będąc posiadaczem tego autka (nie wliczając paliwa)?

mały serwis co 15k km (olej, filtr oleju, filtr kabinowy, filtr powietrza)  400-500pln za czesci oryginalne Subaru (lub 3/4 tej ceny dobre zamienniki) + robocizna. Serwis co 30k km kwota ta sama+ płyn hamulcowy  i jego wymiana. Serwis co 60k km  to samo + wymiana oleju w dyfrach i skrzyni biegów.  Klocki - dobry zamiennik okolo 250-300pln  , orygnalne Subaru 400pln, tarcze też jakies drogie nie są (oczywiście dobry zamiennik typu ate trw )Także tragedii nie ma koszta podobne jak w civicu. Ubezpieczenie to  samo

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Karas napisał:

mały serwis co 15k km (olej, filtr oleju, filtr kabinowy, filtr powietrza)  400-500pln za czesci oryginalne Subaru (lub 3/4 tej ceny dobre zamienniki) + robocizna. Serwis co 30k km kwota ta sama+ płyn hamulcowy  i jego wymiana. Serwis co 60k km  to samo + wymiana oleju w dyfrach i skrzyni biegów.  Klocki - dobry zamiennik okolo 250-300pln  , orygnalne Subaru 400pln, tarcze też jakies drogie nie są (oczywiście dobry zamiennik typu ate trw )Także tragedii nie ma koszta podobne jak w civicu. Ubezpieczenie to  samo

 

Wymiana oleju co 15tys km to proszenie się o kłopoty.

 

Dla skrzyni manualnej i dyfra 60k km to też za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, Gamsiu napisał:

Wymiana oleju co 15tys km to proszenie się o kłopoty

taaa najlepiej zmieniac co miesiąc/1k km :biglol:

nie ma sensu na ten temat tutaj dyskutować bo raz producent tego auta ustalił taki a nie inny interwał wymiany, dwa do dyskusji na temat oleju jest  wątek olejowy :) 

co innego  gdyby producent ustalił interwal co 30k km - wtedy owszem można by się zastanawić nad częstsza wymianą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, Karas napisał:

taaa najlepiej zmieniac co miesiąc/1k km :biglol:

nie ma sensu na ten temat tutaj dyskutować bo raz producent tego auta ustalił taki a nie inny interwał wymiany, dwa do dyskusji na temat oleju jest  wątek olejowy :) 

 

W polskich warunkach przy 10tys lub 1rok jest ok. Jeśli ktoś ostrzej jeździ to 7-8tys. Producent zaleca skracanie zaleca skracanie interwałów jeśli samochód użytkowany jest w szczególnych warunkach takich jak miasto, korki, góry itd. Skoro do dyskusji o olejach jest wątek olejowy to czemu poruszasz go tutaj ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja poruszam ? :)

50 minut temu, Gamsiu napisał:

Wymiana oleju co 15tys km to proszenie się o kłopoty.

 

Dla skrzyni manualnej i dyfra 60k km to też za dużo.

 

ale ok skoro wiesz lepiej niż inżynierowie FHI to niech Ci bedzie ;)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...