Adam W Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 (edytowane) Witam, mam problem z falującymi obrotami, falują do 1500 a nieraz nawet 4000, problem występuje przeważnie po kilkunastu minutach jazdy, bez różnicy czy na luzie czy na biegu, jak sobie ustali 4000rpm to poprostu przyspiesza na biegu, przeczyściłem przepustnice i silnik krokowy dosyć solidnie, po złożeniu zrobiłem adaptacje tak jak było opisane w innym temacie + nowe świece. nic sie nie poprawiło. Błędy jakie pokazuje komputer to P0031 i P0508, dołączam zapis z ecu explorera. Dodam że zawsze jak go zapale(bez różnicy na temperaturę otoczenia czy to 10 czy 25 stopni C) to wskakuje na około 1800 obrotów, spada do 1500 i jak go zostawie na luzie to obroty spadają wprost proporcjonalnie do temperatury wody, az spadną do 700-800rpm. prosze o pomoc i wskazówki. Auto to: Forester 2.0xt sg Gaz BRC - takie same objawy na gazie i benzynie Przebieg - niby 210'000 ecuExplorer [AG580-1361] 20-06-2017 18h06m26s.csv Edytowane 21 Czerwca 2017 przez Adam W Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 Błąd P0031 to uszkodzony obwód grzałki pierwszej sondy lambda. Sprawdź połączenie obwodu grzałki (obstawiam jednak uszkodzoną sondę) Błąd P0508 to uszkodzony obwód zaworu wolnych obrotów. Sprawdź połączenia od zaworu do komputera i zasilania. Jeśli są w porządku to zawór. Twój opis sugeruje problem z zaworem wolnych obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam W Opublikowano 22 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 sprawdzałem dziś jeszcze ten silnik krokowy, jest czyściutki ale jak kręce tą małą ośką to coś trze i nie kręci się to swobodnie a chyba powinno, wiec chyba sie kwalifikuje do wymiany. Przy okazji sprawdzałem napięcie na czujniku położenia przepustnicy i wynosi ono: 0,5v całkowicie zamknięte i 3,92v całkowicie otwarte, czy są to poprawne wartości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Tu jest dobry wątek o falujących obrotach, przepustnicach, krokowcach, czujnikach itp. Nie wiem jak w Foresterze powinien działać krokowiec ale u mnie w imprezie wygląda on tak: i ten grzybek się nie obraca ale odpowiednio wysuwa i chowa zamykając kanał w przepustnicy. Spróbuj może wykręcić silnik i włączyć zapłon żeby zobaczyć jak się zachowuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam W Opublikowano 23 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Dzieki za linka, widze ze falujące obroty to problem doskwierający wielu z nas i nie raz nie lada wyczyn zeby go pokonać, moj krokowiec jest całkiem inny: http://allegro.pl/subaru-impreza-2-0-t-silniczek-krokowy-22650aa181-i6740125357.html?snapshot=MjAxNy0wNi0yMlQxNDo0MjoxOS4xMjdaO2J1eWVyOzhjMTA4MjMyMTk2M2M5YWFhOWExY2JhODc3YjRiMGU1NTNlZDNjNmNiYjk2M2RjYWQ5MDcwZDliNTA5OGFkNTY%3D taki zakupiłem, porównam obydwa jak działają, w razie ''W'' mogę zwrócić. Napisze jaki efekt jak zainstaluje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszek_ Opublikowano 11 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Miałem to samo P0031 - wymieniłem tą mistyczną sondę lambda (czujnik tlenu w spalinach). I falowanie zniknęło. Mechanik powiedział, że te czujniki są podgrzewane elektrycznie aby mogły pracować poprawnie i te grzałki elektryczne padają, nie wiem przepalają się czy coś. Te czujniki są po to żeby komputer wiedział po stosunku tlenu do spalin (stąd lambda) czy mieszanka nie jest za uboga/bogata. No i jak ten czujnik padnie to program komputera źle steruje tą mieszanką i masz falowanie. Mi wymiana tej nieszczęsnej sondy lambda pomogła od razu na akurat ten problem. Ona kosztuje ok 400 do 600 pln. Tam są 2 sondy przed i po katalizatorze. Ja już nie wiem która to była ale najprzeciętniejszy mechanik będzie to wiedział. https://www.autocodes.com/p0031_subaru.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam W Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Wymieniłem silnik krokowy + zrobiona adaptacja przez komputer i falowanie sie skończyło, ale obroty na ssaniu to 1500 i spada wprost proporcjonalnie do temperatury - około 90stopni C = około700 obrotów, jest delikatne szarpanie na dwójce miedzy 2-4k rpm ale to juz raczej wina sondy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się