Skocz do zawartości

Falowanie obrotów, nierówna praca silnika, prosze o pomoc


Adam W

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z falującymi obrotami, falują do 1500 a nieraz nawet 4000, problem występuje przeważnie po kilkunastu minutach jazdy, bez różnicy czy na luzie czy na biegu, jak sobie ustali 4000rpm to poprostu przyspiesza na biegu, przeczyściłem przepustnice i silnik krokowy dosyć solidnie, po złożeniu zrobiłem adaptacje tak jak było opisane w innym temacie + nowe świece. nic sie nie poprawiło. Błędy jakie pokazuje komputer to P0031 i P0508, dołączam zapis z ecu explorera. Dodam że zawsze jak go zapale(bez różnicy na temperaturę otoczenia czy to 10 czy 25 stopni C) to wskakuje na około 1800 obrotów, spada do 1500 i jak go zostawie na luzie to obroty spadają wprost proporcjonalnie do temperatury wody, az spadną do 700-800rpm.

prosze o pomoc i wskazówki.

Auto to: Forester 2.0xt sg

Gaz BRC - takie same objawy na gazie i benzynie

Przebieg - niby 210'000

 

ecuExplorer [AG580-1361] 20-06-2017 18h06m26s.csv

Edytowane przez Adam W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd P0031 to uszkodzony obwód grzałki pierwszej sondy lambda. Sprawdź połączenie obwodu grzałki (obstawiam jednak uszkodzoną sondę)

Błąd P0508 to uszkodzony obwód zaworu wolnych obrotów. Sprawdź połączenia od zaworu do komputera i zasilania. Jeśli są w porządku to zawór.

Twój opis sugeruje problem z zaworem wolnych obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem dziś jeszcze ten silnik krokowy, jest czyściutki ale jak kręce tą małą ośką to coś trze i nie kręci się to swobodnie a chyba powinno, wiec chyba sie kwalifikuje do wymiany. Przy okazji sprawdzałem napięcie na czujniku położenia przepustnicy i wynosi ono: 0,5v całkowicie zamknięte i 3,92v całkowicie otwarte, czy są to poprawne wartości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest dobry wątek o falujących obrotach, przepustnicach, krokowcach, czujnikach itp.

 

Nie wiem jak w Foresterze powinien działać krokowiec ale u mnie w imprezie wygląda on tak:

 pobrane.jpg.52464f0ff10c9058b54e2cae386a966e.jpg

i ten grzybek się nie obraca ale odpowiednio wysuwa i chowa zamykając kanał w przepustnicy. 

 

Spróbuj może wykręcić silnik i włączyć zapłon żeby zobaczyć jak się zachowuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za linka, widze ze falujące obroty to problem doskwierający wielu z nas i nie raz nie lada wyczyn zeby go pokonać, moj krokowiec jest całkiem inny:

http://allegro.pl/subaru-impreza-2-0-t-silniczek-krokowy-22650aa181-i6740125357.html?snapshot=MjAxNy0wNi0yMlQxNDo0MjoxOS4xMjdaO2J1eWVyOzhjMTA4MjMyMTk2M2M5YWFhOWExY2JhODc3YjRiMGU1NTNlZDNjNmNiYjk2M2RjYWQ5MDcwZDliNTA5OGFkNTY%3D

taki zakupiłem, porównam obydwa jak działają, w razie ''W'' mogę zwrócić. Napisze jaki efekt jak zainstaluje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Miałem to samo P0031 -  wymieniłem tą mistyczną sondę lambda (czujnik tlenu w spalinach). I falowanie zniknęło. Mechanik powiedział, że te czujniki są podgrzewane elektrycznie aby mogły pracować poprawnie i te grzałki elektryczne padają, nie wiem przepalają się czy coś. Te czujniki są po to żeby komputer wiedział po stosunku tlenu do spalin (stąd lambda) czy mieszanka nie jest za uboga/bogata. No i jak ten czujnik padnie to program komputera źle steruje tą mieszanką i masz falowanie.

 

Mi wymiana tej nieszczęsnej sondy lambda pomogła od razu na akurat ten problem. Ona kosztuje ok 400 do 600 pln. Tam są 2 sondy przed i po katalizatorze. Ja już nie wiem która to była ale najprzeciętniejszy mechanik będzie to wiedział. https://www.autocodes.com/p0031_subaru.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wymieniłem silnik krokowy + zrobiona adaptacja przez komputer i falowanie sie skończyło, ale obroty na ssaniu to 1500 i spada wprost proporcjonalnie do temperatury - około 90stopni C = około700 obrotów, jest delikatne szarpanie na dwójce miedzy 2-4k rpm ale to juz raczej wina sondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...