RobertArtur Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 (edytowane) Hej hej postanowiłem zrezygnować z psujących się czujników poziomowania ksenonów i zamontowac w kabinie potencjometr do ustawiania wysokości świecenia lamp. Tak zrobiłem i to działa. Jedyny minus, to że lampy reagują z 10 sekundowym opóźnieniem na zmianę ustawienia potencjometru. Modyfikacja polega na elektrycznym obejściu czujników halla zamontowanych przy prawym przednim i tylnym kole. Wszystkie zmiany w obrębie kabiny - żadnego grzebania przy czujnikach, po prostu po "obejściu" przy module poziomowania HID pozostawiłem je swojemu losowi. Modyfikacja jest w pełni odwracalna - polega jedynie na przelutowaniu kilku kabli. Za poziomowanie lamp w moim Foresterze 2007 2.0l wolnossący odpowiada "moduł poziomowania lamp" (auto headlight beam leveler unit - wtyczka B383) pobierający informacie o poziomie (obciążeniu) nadwozia z 2 czujników przy kołach - co to są za czujniki i jak się potrafia psuć to już wszyscy z tego co tu czytałem wiecie. Dramat. Z tego co tu czytam po wymianie i tak się prędzej czy później psują, a że są drogie - postanowiłem je obejść. Krok po kroku: powyżej schemat zmian: - zamiast przedniego czujnika dzielnik napięcia z 2 rezystorów 2,2k - zamiast tylnego czujnika potencjometr 4,7k 1 - moduł poziomowania lamp znajduje się za schowkiem, z prawej strony 2 - wypięta wtyczka B383 z odsłoniętymi przewodami teraz już nie ma odwrotu. Rozcięte przewody łączące z tylnym czujnikiem. Biały to masa, czerwony sygnał zwrotny do modułu, niebieski zasilanie czujnika halla przy kole. 2 - na roboczo podłączony z prowizoryczną izolacją -1 (docelowo będą termokurcze) potencjometr. Aby sprawdzić czy to w ogóle działa, zanim pójdę dalej. No i działa, lampy reagują z około 10 sekundowym opóźnieniem ale reagują pewnie i precyzyjnie. Jak w górę to w górę, jak w dół to w dół - w pełnym zakresie ruchu pionowego lamp. Jak szybko i "bez sensu" kręcić potencjometrem, to raz zapaliła mi się kontrolka błędu samopoziomowania ale zaraz zgasła. Raz też zdarzyło mi się że lampy przestały reagować po kilku szybkich przelotach od zera na maksa - ale wystarczyło wyłączyć światła, system resetował się i wszystko działało znowu. 1 - odcięte zaizolowane i opisane przewody do tylnego czujnka 2 - mostek z 2 rezystorów 2,2k wlutowany w miejsce połączenia z czujnikiem przednim 3 - prowizorycznie podłączony potencjometr prowadzenie kabla od potencjometru do modułu 1 - zdjęta osłona do zamocowania potencjometru 2 - zdemontowana osłona radia dla przeprowadzenia przewodu 3 - czekająca na przylutowanie kabla od potencjometru wtyczka modułu 4 - pluszowy piesek Kluska należący do mojej córki Prawa i lewa osłona schodzą łatwo po odkręceniu kilku śrub. Aby dostać się w okolice radia trzeba najpierw zdjąć po prostu ciągnąc w górę osłonę dźwigni zmiany biegów, odkręcić gałkę i odłożyć na bok. Wtedy poniżej regulatorów nawiewu widać 2 śruby mocujące osłonę radia. Po ich odkręceniu reszta osłony trzyma się na zatrzaskach - jej zdjęcie wymaga stopniowego podważania czymś tępym i płaskim po obwodzie i wysuwania do przodu milimetr po milimetrze. Trzeba zachować wielką ostrożność aby jej przy tym nie połamać, nie uszkodzić jej krawędzi czy obicia deski rozdzielczej. To chyba najtrudniejszy moment całej operacji. A - tu będzie potencjometr B - Kluska Roboczy potencjometr. Przy okazji zmienię go na oryginalne pokrętło poziomowania lamp Subaru - powszechnie dostępne w wielu wariantach na popularnym serwisie aukcyjnym. Dzisiaj pojeździłem trochę po nocy, ustawiałem wielokrotnie światła i wszystko działa. Po prostu działa. Wreszcie. pozdrawiam Edytowane 21 Czerwca 2017 przez RobertArtur 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benola Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 Pomysłowe rozwiązanie.Ciekawe jak wyglądałaby sprawa w Foresterze SH. Może ktoś już próbował? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tummi Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 W Legacy IV bedzie latwiej, bo modul jest pod kierownica (LHD) T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertArtur Opublikowano 21 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 Jak pod kierownicą to idealnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benola Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 A w Foresterze SH? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Świetne rozwiązanie! Na pewno skorzystam jak już moje wyzioną ducha... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertArtur Opublikowano 23 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 (edytowane) No właśnie - na wypadek padnięcia czujnika w trasie i opadnięcia świateł / świecenia w księżyc - bardzo prosto się to koryguje: wystarczy mieć ze sobą wkrętak krzyżowy (na wszelki wypadek dobrej jakości o pewnej izolacji wysokonapięciowej) tylko w miarę długi - tak około 10cm - z tyłu lampy, po środku, jest specjalnie wyprofilowane miejsce, gdzie wprowadzony pionowo z góry wkrętak może obracać plastikową zębatką i w pełnym zakresie pionowym ustawić światła. Niestety, przy wadliwym czujniku, światła po jakimś czasie zmieniają radykalnie swoją pozycję - jeśli świeciły w niebo opadają na dół i na odwrót - no i nie wiadomo czy nastąpi to po 5 minutach czy pięciu tygodniach. Nie raz w trasie musiałem je nocą regulować kilka razy. Ale wtedy nie wiedziałem że steruje nimi oddzielny moduł - teraz po prostu odkręciłbym schowek i wypiął wtyczkę z modułu samopoziomowania. Edytowane 23 Czerwca 2017 przez RobertArtur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benola Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 A wie ktoś gdzie ten moduł jest w Foresterze SH? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atlas1977 Opublikowano 27 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2017 hej szukam kogoś kto mi to w Trójmieście ogarnie według fachury który to pięknie zrobił i opisał. Oczywiście nie za darmo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 27 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2017 A czy to nie jest przypadkiem nielegalne? Wydaje mi się, że zgodnie z przepisami samochód z ksenonami MUSI mieć automatyczną regulację położenia świateł ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiorip Opublikowano 27 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2017 (edytowane) Teoretycznie jest nie zgodne z homologacją, ale kto to sprawdzi. Policjant musiałby wejść do bagażnika i obciążyć samochód, diagnosta zwykle nie sprawdza takich rzeczy. U mnie w MINI automatyczne poziomowanie jest tak nerwowe że mam wrażenie że oślepia jadących z naprzeciwka. Dwa razy miałem kontrolę, bo policja zrobiła sobie jakąś akcje łapania zenoniarzy, jedyne co kontrolowali to homologacja na kloszu, żadnego poziomowania czy działania spryskiwaczy. Edytowane 27 Lipca 2017 przez Lesiorip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atlas1977 Opublikowano 28 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2017 17 godzin temu, piotruś napisał: A czy to nie jest przypadkiem nielegalne? Wydaje mi się, że zgodnie z przepisami samochód z ksenonami MUSI mieć automatyczną regulację położenia świateł ... tak....to strasznie nielegalne 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benola Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Czy ktoś może wie gdzie mam szukać tego modułu poziomowania lamp w Foresterze 2010 r. Byłbym bardzo wdzięczny za podpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2017 To wersja US, ale sprawdź u siebie bo pewnie jest tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benola Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Dzięki, teraz przynajmniej wiem od czego zacząć poszukiwania i pewnie będzie tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz198403 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Witam. Udało mi się skonstruować układ regulacji według opisu ale nie wiem czy wszystko działa poprawnie - na mój gust to nie. Problem jest w tym iż po pokreceniu potencjometrem tylko jedna lampa jeździ wyzej/niżej. Czy tak powinno być czy może mam padnięty silniczek w lewej lampie (bo obie powinny się poruszac) ? Widać to na załączonym filmie. Gdzie szukać ewentualnej usterki ? 20170828_214219.mp4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtass72 Opublikowano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2019 Witam. Spotkał mnie dziś podobny problem, a ponieważ w niedzielę ruszam w trasę muszę to jakoś jutro ogarnąć. Czy ktoś może podpowiedzieć gdzie jest taki moduł w OBK IV - 2011 rok. Planuję odpiąć wtyczkę od poziomowania i ustawić reflektor ręcznie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwulas71 Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2019 On 6/21/2017 at 1:27 AM, RobertArtur said: Hej hej postanowiłem zrezygnować z psujących się czujników poziomowania ksenonów i zamontowac w kabinie potencjometr do ustawiania wysokości świecenia lamp. Tak zrobiłem i to działa. Jedyny minus, to że lampy reagują z 10 sekundowym opóźnieniem na zmianę ustawienia potencjometru. Modyfikacja polega na elektrycznym obejściu czujników halla zamontowanych przy prawym przednim i tylnym kole. Wszystkie zmiany w obrębie kabiny - żadnego grzebania przy czujnikach, po prostu po "obejściu" przy module poziomowania HID pozostawiłem je swojemu losowi. Modyfikacja jest w pełni odwracalna - polega jedynie na przelutowaniu kilku kabli. Za poziomowanie lamp w moim Foresterze 2007 2.0l wolnossący odpowiada "moduł poziomowania lamp" (auto headlight beam leveler unit - wtyczka B383) pobierający informacie o poziomie (obciążeniu) nadwozia z 2 czujników przy kołach - co to są za czujniki i jak się potrafia psuć to już wszyscy z tego co tu czytałem wiecie. Dramat. Z tego co tu czytam po wymianie i tak się prędzej czy później psują, a że są drogie - postanowiłem je obejść. Krok po kroku: powyżej schemat zmian: - zamiast przedniego czujnika dzielnik napięcia z 2 rezystorów 2,2k - zamiast tylnego czujnika potencjometr 4,7k 1 - moduł poziomowania lamp znajduje się za schowkiem, z prawej strony 2 - wypięta wtyczka B383 z odsłoniętymi przewodami teraz już nie ma odwrotu. Rozcięte przewody łączące z tylnym czujnikiem. Biały to masa, czerwony sygnał zwrotny do modułu, niebieski zasilanie czujnika halla przy kole. 2 - na roboczo podłączony z prowizoryczną izolacją -1 (docelowo będą termokurcze) potencjometr. Aby sprawdzić czy to w ogóle działa, zanim pójdę dalej. No i działa, lampy reagują z około 10 sekundowym opóźnieniem ale reagują pewnie i precyzyjnie. Jak w górę to w górę, jak w dół to w dół - w pełnym zakresie ruchu pionowego lamp. Jak szybko i "bez sensu" kręcić potencjometrem, to raz zapaliła mi się kontrolka błędu samopoziomowania ale zaraz zgasła. Raz też zdarzyło mi się że lampy przestały reagować po kilku szybkich przelotach od zera na maksa - ale wystarczyło wyłączyć światła, system resetował się i wszystko działało znowu. 1 - odcięte zaizolowane i opisane przewody do tylnego czujnka 2 - mostek z 2 rezystorów 2,2k wlutowany w miejsce połączenia z czujnikiem przednim 3 - prowizorycznie podłączony potencjometr prowadzenie kabla od potencjometru do modułu 1 - zdjęta osłona do zamocowania potencjometru 2 - zdemontowana osłona radia dla przeprowadzenia przewodu 3 - czekająca na przylutowanie kabla od potencjometru wtyczka modułu 4 - pluszowy piesek Kluska należący do mojej córki Prawa i lewa osłona schodzą łatwo po odkręceniu kilku śrub. Aby dostać się w okolice radia trzeba najpierw zdjąć po prostu ciągnąc w górę osłonę dźwigni zmiany biegów, odkręcić gałkę i odłożyć na bok. Wtedy poniżej regulatorów nawiewu widać 2 śruby mocujące osłonę radia. Po ich odkręceniu reszta osłony trzyma się na zatrzaskach - jej zdjęcie wymaga stopniowego podważania czymś tępym i płaskim po obwodzie i wysuwania do przodu milimetr po milimetrze. Trzeba zachować wielką ostrożność aby jej przy tym nie połamać, nie uszkodzić jej krawędzi czy obicia deski rozdzielczej. To chyba najtrudniejszy moment całej operacji. A - tu będzie potencjometr B - Kluska Roboczy potencjometr. Przy okazji zmienię go na oryginalne pokrętło poziomowania lamp Subaru - powszechnie dostępne w wielu wariantach na popularnym serwisie aukcyjnym. Dzisiaj pojeździłem trochę po nocy, ustawiałem wielokrotnie światła i wszystko działa. Po prostu działa. Wreszcie. pozdrawiam Witam kolegę !!! mam pytanko w moim Foresterze 2006 Cross Sports padła mi żarówka HID w lampie orientujesz się może jakie żarówki idą do nich D2R ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się