Skocz do zawartości

,,Drobne'' problemy po zakupie


Piowoj

Rekomendowane odpowiedzi

Po zakupie Forka, jak każe obyczaj wstawiłem go do mechanika na przegląd. Przeszedł kompletny przegląd, wymieniono wszystkie płyny ustrojowe, uszczelki pod deklami, świece, przewody wysokiego napięcia tuleje wachaczy, inne drobne elementy zawieszenia. Dostał nowe opony i różne nowe dodatki, o których nie watro wspominać. Diagnostyka silnika pozytywna, tzn. sprężanie test na CO2 itd. Jedna sprawa została do zrobienia najprawdopodobniej sprzęgło wiskotyczne, bo na skręconych kołach szarpie. Ale z tym sobie poradzę( jest zamówione nowe) to mnie nie martwi, jest natomiast inny problem i nie wiem jak go ugryźć, przeglądałem forum i parę osób ma problem z chłodzeniem silnika. U mnie też takowy występuje,tylko że mechanik nie stwierdził niczego złego ( bo tak naprawdę nie miał za bardzo możliwości).

Temperatura silnika i poziom płynu ok przy jeździe tak powiedzmy do 120-130 km/h płynu nie ubywa temperaturę trzyma prawidłowo. Wystarczy jednak przejechać się po autostradzie 150-160, a płyn z układu chłodniczego znika,a temperatura po 10 minutach takiej jazdy się podnosi. Musi gdzieś ten płyn uciekać, tylko nie mam pojęcia gdzie. I tu jest pytanie czy ktoś  miał już taki problem i gdzie może być nieszczelność, bo jak sobie wydedukowałem przy wyższym ciśnieniu, występuje gdzieś jakaś mikro nieszczelność.

Za bardzo nie widać po zatrzymaniu żeby coś było mokre, obstawiam że powyżej 4000 obr. zaczyna płyn znikać, czy są jakieś testy układu chłodzenia które pokazały by miejsce ,,znikania'' płynu? 

 

 

Edytowane przez Piowoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście można wymienić chłodnicę, tylko że idąc tym tokiem myślenia można wymieniać wszystko po kolei. Chodzi tylko o to czy można jakoś stwierdzić co wymienić, bo eliminacja poprzez metodę prób i błędów w/g mnie mija się z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj Pana Andrzeja i wymień chłodnice. 

 

Po pierwsze po latach tracą swoje właściwości, są zababrane, pozatykane a po drugie lubią się też pojawić mniejsze czy większe pęknięcia. 

 

Taki urok chłodnic. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w ostatnim czasie było pare tematów na ten temat :) i raczej nie przypominam sobie by jakiś skończył się inaczej... wszystkiemu winna była chłodnica..

 

btw. możesz zrobić test szczelności - kompresorem - zatykasz otwory w chłodnicy i pompujesz do jakiegoś tam ciśnienia ( nie wiem jakie powinno być normalnie więc nie pomogę ) no i patrzysz czy ci ucieka czy nie :) z tym, że musisz być pewien szczelności twoich "zatkań" :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można dodać trochę płynu fluorescencyjnego do układu, potem pogonić auto i przy pomocy albo lampy UV, albo już na oko może być widać nieszczelność. Pod warunkiem, że płyn ucieka na zewnątrz a nie jest spalany w silniku. nawet jak płyn odparuje, to pozostaje barwnik, który "świeci". nie pamiętam niestety jak ten płyn się nazywał.

 

pzdr

kolodziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O super i to jest konkret :)

Pewno i tak nie obejdzie się bez wymiany chłodnicy, ale dla spokoju sumienia trzeba to sprawdzić.

Jeszcze jedno pytanie, a mianowicie dotyczy  kontrolki check 

Jak szukałem samochodu to w co drugim check się palił większość miała instalację LPG. Wszyscy mówili że to normalne. 

Natomiast w moim kontrolka zapala się czasami, raz jak jadę wolno , a raz jak trochę pogonię. Nie ma jakiegoś schematu. Niestety u mechanika nie można było się podłączyć pod kompa bo jest brak komunikacji. Czy ktoś się już spotkał z takim problemem? Nadmieniam że mój nie ma instalacji LPG. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Licho napisał:

A może zamontować magnetyzer i trochę lat chłodnica posłuży więcej?

przykłady opisów:

- http://majsterkoman.pl/jak-prosto-i-tanio-zrobic-magnetyzer/

- http://automagnetyzer.w.interiowo.pl/budowa.html

O kurka :D tego się nie spodziewałem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po wakacjach przejechane 1860 km w trasie, górach (bieszczady) teren dość wymagający, stwierdziłem że dokonałem dobrego zakupu. :)

Do wymiany została jednak chyba chłodnica jednak ;) Płyn po prostu tak się rozszerza ze najprawdopodobniej wywala go przez zbiornik wyrównawczy. Na zimnym jest go ciut powyżej minimum na rozgrzanym powyżej max, natomiast po ostrej jeździe (w granicach przyzwoitości praktycznie podniósł się prawie pod korek) wniosek jest jeden brak nieszczelności, tylko niewydolna chłodnica ( zapchana, brudna , ? ) Teraz pytanie jaką kupić bo ceny zaczynają się już od 200pln do chyba 600 piszę tu o nowych. Czy kupić tańszą czy tą z górnej półki? Jak ma się cena do jakości, bo z tym to różnie bywa. Co do spalania oleju to t wyszło mi 0,5l na całą trasę przy 35 stopniowym upale i trudnym terenie, więc tutaj chyba bym się tym nie przejmował. Jeśli ktoś by podrzucił mi linka do chłodnicy którą warto zakupić, to byłbym wdzięczny. Pozdrawiam wszystkich spotkanych na trasie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...