Skocz do zawartości

Forek MY2017 - czy są jakieś możliwości polepszenia komforu zawieszenia


Siemek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

mój Forek 2.0i MY17 Exclusive wozi często osoby z problemami z kręgosłupem (dyskopatia).

Nie ukrywam, że na standardowych 17" potrafi auto często mocno zatrząść na dziurawych, nierównych drogach.

Czy w praktyce próbował ktoś coś modyfikować aby zwiększyć komfort ? Jakieś pomysły ? 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najłatwiej zmienić koła na 16 albo nawet 15.

Opona dopowiada za tłumnie 70% drgań więc to od niej trzeba zaczynać , moje poprzednie auto stało na 205/65/16 i było wyraźnie miększe na dziurach i krawężnikach.

15 może nie wejść ale nic nie stoi na przeszkodzie sprawdzić w byle jakiej wulkanizacji czy hamulce sie zmieszczą.

Idealnym zamiennikiem będzie 215/75/15 jest tylko 1.7 mm różnicy wysokości.

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamulec wXV i forku jest taki sam?

Zresztą cudów bym się nie spodziewał po zmianie kół. W przypadku dyskopatii /zwyrodnień kręgosłupa chorzy czują ból nawet podczas najmniejszego wyboju. Autor wybrał złe auto. Forek ze względu na prześwit musi być "sztywny". Jeżeli ma się problem z kręgosłupem to raczej szukałbym czegoś z kanapowym zawieszeniem ( np. segment premium ) np. z japońców taki zawieszenie ma crv'ka i pewnie Lexus - tutaj jazdy próbne są niezbędne i nie ma co się kierowac marka/napędem/silnikiem bo zdrówko jest najważniejsze

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaskakują mnie Wasze opinie o CRV. Byłem na dwóch jazdach CRV. Wtedy wydawało mi się ze też trzęsie. W tamtym czasie jeździłem też demo Forkiem XT i wydawało sie ze Forek wygodniejszy. Jako ze Forek XT na 18tkach i usportowionym zawieszeniu to 2.0i na 17tkach powinien być jeszcze wygodniejszy -tak myślałem (był problem z jazdą demo 2.0i).

 

Czy możliwe że XT na sztywniejszym fabrycznie zawieszeniu i 18" kołach może być bardziej odporny na dziury i nierówności i mniej przenosić na pasażerów wibracje niż 2.0i na 17" ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Siemek napisał:

Zaskakują mnie Wasze opinie o CRV. Byłem na dwóch jazdach CRV. Wtedy wydawało mi się ze też trzęsie

akurat to jest tylko moje zdanie :) A porównuje do XV przy którym CRV to kanapa.

17 minut temu, Siemek napisał:

Czy możliwe że XT na sztywniejszym fabrycznie zawieszeniu i 18" kołach może być bardziej odporny na dziury i nierówności i mniej przenosić na pasażerów wibracje niż 2.0i na 17"

nie wydaje mi się -m.in przez 18 calowe felgi ale niech ktos kto ma porównanie się wypowie. Niestety taki urok wysoko zawieszonych Subaraków. Samochódy mają gigantyczne prześwity - największe w swojej klasie i muszą być sztywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XV jest twardsze od forestera , szczególnie tylna kanapa .

Małe przemieszczenia niweluje opona , duże zawierzenie. Nie trzeba teoretyzować bo kilka książek o tym napisano więc dla niewierzących Dynamika pneumatycznego koła jezdnego Andrzejewskiego lub skrócona wersja u Jaworskiego "ogumienie samochodowe" . Tą 2 nawet posiadam mogę udostępnić aczkolwiek jest to wydanie z 74 roku :D

Przy wyborze opon kupuj te dedykowane do aut terenowych są dostosowane do pracy z niższym ciśnieniem czyli większym ugięciem boku osnowy.

I tak jak pisałem sprawdź czy wejdzie felga 15 wtedy powinno być już naprawdę miękko.

 

Akurat przed zakupem jeździłem tego samego dnia XT  ,XV i forkiem z 2.0i z cvt tą samą drogą i wyraźnie XV był najtwardszy.  

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat przed zakupem jeździłem tego samego dnia XT  ,XV i forkiem z 2.0i z cvt tą samą drogą i wyraźnie XV był najtwardszy.  
XT jest twardszy od wersji wolnossącej, dodatkowo ma felgi 18" co robi różnicę. W terenie chwilami wolałbym mieć 17", jednak trochę z tym zachodu.
Co do XV to dziwne że twardszy, wydawało mi się że jest podobny do Forestera n/a. Nawet żona jeździła parę dni XV, ale to już trochę czasu.


Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden ze znajomych podsunął mi temat ciśnienia w oponach - co jak wiemy ma niebagatelny wpływ na "komfort" jazdy i odczucia z tym związane.

 

Zarówno instrukcja jak i tabliczka na słupku w aucie mówi wyraźnie:

przy 17 calach: przód 2.1,  tył 2.0.

 

Po zmierzeniu ciśnienia aktualnego mam na każdym kole 2.5.

 

Czy to przypadkiem nie to wpływa na znaczne obniżenie komfortu jazdy ??? Może dlatego jak jeździłem XT 18" ale z prawidłowym ciśnieniem (2.2/2.1) miałem wrażenia wyższego komfortu ?

 

 

ps. pewna ciekawostka: na tabliczce jest mowa o kołach 16 i 17 cali. Ani słowa o 18tkach. Z kolei w instrukcji 17 oraz 18 cali i ani słowa o 16tkach. Dziwne !

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd wiesz że w XT'ku którym jezdziłeś ciśnienie było prawidłowe? ;)

do 2.0i homologowany rozmiar koła to 17 cali

do 2.0xt 18cali. Rozmiary homologowane masz napisane na tabliczce znamionowej jak otworzysz drzwi kierowcy. Forek 2.0i standardowo wyposażony jest w geolandary - opona z natury miękką i piszcząca.  Obniż ciśnienie do tego na tabliczcie znamionowej i sprawdź czy "komfort" podróżowania się zwiększy. 

XT fabrycznie wyposażany jest w inna opone niż 2.0i ( bridgestone)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Karas napisał:

A skąd wiesz że w XT'ku którym jezdziłeś ciśnienie było prawidłowe? ;)

 

Nie wiem, oczywiście, jednak tak zakładam dlatego, że komfort XT wydawał się po prostu lepszy niż 2.0i.

 

Ale do sedna: zmniejszyłem ciśnienie do wartości homologacyjnych na tabliczce na słupku auta 2.1 przód, 2.0 tył.

 

Zmiana na plus bardzo wyraźna. Ewidentnie była to kwestia za wysokiego ciśnienia (ok. 20% różnicy).

 

Na zimę spróbuję założyć homologowane 16 cali.  Dziękuję wszystkim za odpowiedzi !

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Minęło ponad 2 miesiące od ostatniego wpisu i jazdy zarazem na homologowanych ciśnieniu. Mimo polepszenie niestety komfort jazdy jest nieakceptowany.

Mimo kół 17" (a nie 18) bardzo telepie na każdych nierównościach. Nawet jazda po osiedlu na krótkie dystanse potrafi dać w kość. Prawdopodobnie będę sprzedawał Forka. Szkoda mi niezmiernie bo fajne autko pod każdym innym względem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż

Tak bywa

Potwierdza się, że auta często kupuje się sercem

Na Twoim przykładzie widać,  że warto dłużej potestować np wypożyczając auto na dzień lub dwa.

A może po prostu masz niewłaściwie ustawione fotele? Za nisko, za wysoko, oparcie pod złym kątem. 

Edytowane przez MKK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na taką budę i silnik Forek jest super komfortowy . Jeżeli potrzebujesz wygodne auto kanapowe w dobrej cenie zrób jazdę próbną Hyundaiem Santa Fe . To jest auto do jazdy spokojnej ale bez drgań . Oczywiście są inne z pneumatycznym zawieszeniem ale cena x2 lub 3 . Grunt że jest wybór 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.06.2017 o 12:26, Siemek napisał:

Cześć,

mój Forek 2.0i MY17 Exclusive wozi często osoby z problemami z kręgosłupem (dyskopatia).

Nie ukrywam, że na standardowych 17" potrafi auto często mocno zatrząść na dziurawych, nierównych drogach.

Czy w praktyce próbował ktoś coś modyfikować aby zwiększyć komfort ? Jakieś pomysły ? 

 

 

 

 

A może amortyzatory należałoby zmienić o ile są dostępne mając na uwadze ich jest to MY17. Ja w moim mam KYB. Wiem, że to SG ale w porównaniu do Forka SH z SLS-ami wydaje mi się, że mój jakby lepiej tłumił nierówności, pomimo iż ma wzmocnione sprężyny lesjofs-a. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Adek83ak napisał:

A może amortyzatory należałoby zmienić o ile są dostępne mając na uwadze ich jest to MY17. Ja w moim mam KYB. Wiem, że to SG ale w porównaniu do Forka SH z SLS-ami wydaje mi się, że mój jakby lepiej tłumił nierówności, pomimo iż ma wzmocnione sprężyny lesjofs-a. 

 

Teraz, Michał Krupa napisał:

Bardzo lubię mojego Forka ale faktem jest, że jest mniej komfortowy niż 13letnie Pajero mojego kumpla - choć z drugiej strony tam trzeba "wspinać" się na fotel.

Moim skromnym zdaniem zawieszenie w Foresterze obecnej generacji jest bardzo dobre - świetnie radzi sobie w terenie, na wybojach, nie dobija, jest sprężyste a jednocześnie przyjemnie sztywne, do tego bardzo trwałe. W Foresterze XT wyraźnie twardsze w porównaniu do wolnego ssaka. Cóż, jeśli chodzi o komfort - jak na tak fajnego i wielozadaniowego SUVa uważam że jest bardzo dobrze, przyjemnie sprężyście..

Jeśli jednak ktoś szuka komfortu przede wszystkim - trzeba szukać wśród aut z zawieszeniem pneumatycznym i raczej w segmencie premium. Zmiana profilu opon czy ciśnienia na niewiele się zda przy jak widać wygórowanych oczekiwaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, mechanik napisał:

Moim skromnym zdaniem zawieszenie w Foresterze obecnej generacji jest bardzo dobre - świetnie radzi sobie w terenie, na wybojach, nie dobija, jest sprężyste a jednocześnie przyjemnie sztywne, do tego bardzo trwałe. W Foresterze XT wyraźnie twardsze w porównaniu do wolnego ssaka. Cóż, jeśli chodzi o komfort - jak na tak fajnego i wielozadaniowego SUVa uważam że jest bardzo dobrze, przyjemnie sprężyście..

Jeśli jednak ktoś szuka komfortu przede wszystkim - trzeba szukać wśród aut z zawieszeniem pneumatycznym i raczej w segmencie premium.

 

Miałem właśnie dokładnie to samo napisać. Ja mam bezpośrednie porównanie OBK MY 15 na felgach 18" i Forka MY 17 na felgach 17" i muszę napisać, że w moim odczuciu ten drugi zapewnia lepsze tłumienie nierówności. Mam wrażenie, żę samo zawieszenie jest nieco twardsze w OBK, poza tym o wiele łatwiej jest dobić przy większej prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opinia, że Forek nie dobija mnie zaskoczyła - na drugim dzień po zakupie wybrałem się droga przez las i byłem niemiło rozczarowany jak bardzo dobija. Nawet ojciec był zaskoczony, a jeździ stareńkim Fiatem Punto.
Opinia, że OBK mniej komfortowy od Forka też mnie dziwi. Wcześniej tu na forum wyczytałem, że OBK, z racji większego rozstawu osi, jest dużo bardziej komfortowy niż Forek.
Sądziłem, że dla mnie OBK mógłby być optymalny, ale taki głos, że gorszy niż Forek to już sam nie wiem.
Jak widać komfort jest bardzo subiektywny i nie pozostaje nic innego jak testy.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...