Siemek Opublikowano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2017 Cześć, mój Forek 2.0i MY17 Exclusive wozi często osoby z problemami z kręgosłupem (dyskopatia). Nie ukrywam, że na standardowych 17" potrafi auto często mocno zatrząść na dziurawych, nierównych drogach. Czy w praktyce próbował ktoś coś modyfikować aby zwiększyć komfort ? Jakieś pomysły ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2017 (edytowane) Najłatwiej zmienić koła na 16 albo nawet 15. Opona dopowiada za tłumnie 70% drgań więc to od niej trzeba zaczynać , moje poprzednie auto stało na 205/65/16 i było wyraźnie miększe na dziurach i krawężnikach. 15 może nie wejść ale nic nie stoi na przeszkodzie sprawdzić w byle jakiej wulkanizacji czy hamulce sie zmieszczą. Idealnym zamiennikiem będzie 215/75/15 jest tylko 1.7 mm różnicy wysokości. Edytowane 16 Czerwca 2017 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2017 Jak pisze Karenz sprobowac z opona o wiekszym profilu albo pozbyc sie i kupic np. honde crv- jezdzilem i auto jest bardzo komfortowe wybiera dziury ze nie czuc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart81 Opublikowano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2017 18 godzin temu, Karas napisał: Jak pisze Karenz sprobowac z opona o wiekszym profilu albo pozbyc sie i kupic np. honde crv- jezdzilem i auto jest bardzo komfortowe wybiera dziury ze nie czuc. Chyba najlepsze rozwiązanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2017 Zanim zmienisz felgi na 16stki sprawdź czy wejdą na zaciski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2017 (edytowane) 16 wejdą na pewno nawet w niektórych katalogach jest na tych oponach , ludzie 15 zakładali na XV więc może się udać a wtedy efekt był by na pewno lepszy. Edytowane 17 Czerwca 2017 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2017 (edytowane) hamulec wXV i forku jest taki sam? Zresztą cudów bym się nie spodziewał po zmianie kół. W przypadku dyskopatii /zwyrodnień kręgosłupa chorzy czują ból nawet podczas najmniejszego wyboju. Autor wybrał złe auto. Forek ze względu na prześwit musi być "sztywny". Jeżeli ma się problem z kręgosłupem to raczej szukałbym czegoś z kanapowym zawieszeniem ( np. segment premium ) np. z japońców taki zawieszenie ma crv'ka i pewnie Lexus - tutaj jazdy próbne są niezbędne i nie ma co się kierowac marka/napędem/silnikiem bo zdrówko jest najważniejsze Edytowane 17 Czerwca 2017 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siemek Opublikowano 17 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2017 Zaskakują mnie Wasze opinie o CRV. Byłem na dwóch jazdach CRV. Wtedy wydawało mi się ze też trzęsie. W tamtym czasie jeździłem też demo Forkiem XT i wydawało sie ze Forek wygodniejszy. Jako ze Forek XT na 18tkach i usportowionym zawieszeniu to 2.0i na 17tkach powinien być jeszcze wygodniejszy -tak myślałem (był problem z jazdą demo 2.0i). Czy możliwe że XT na sztywniejszym fabrycznie zawieszeniu i 18" kołach może być bardziej odporny na dziury i nierówności i mniej przenosić na pasażerów wibracje niż 2.0i na 17" ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2017 16 minut temu, Siemek napisał: Zaskakują mnie Wasze opinie o CRV. Byłem na dwóch jazdach CRV. Wtedy wydawało mi się ze też trzęsie akurat to jest tylko moje zdanie A porównuje do XV przy którym CRV to kanapa. 17 minut temu, Siemek napisał: Czy możliwe że XT na sztywniejszym fabrycznie zawieszeniu i 18" kołach może być bardziej odporny na dziury i nierówności i mniej przenosić na pasażerów wibracje niż 2.0i na 17" nie wydaje mi się -m.in przez 18 calowe felgi ale niech ktos kto ma porównanie się wypowie. Niestety taki urok wysoko zawieszonych Subaraków. Samochódy mają gigantyczne prześwity - największe w swojej klasie i muszą być sztywne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2017 (edytowane) XV jest twardsze od forestera , szczególnie tylna kanapa . Małe przemieszczenia niweluje opona , duże zawierzenie. Nie trzeba teoretyzować bo kilka książek o tym napisano więc dla niewierzących Dynamika pneumatycznego koła jezdnego Andrzejewskiego lub skrócona wersja u Jaworskiego "ogumienie samochodowe" . Tą 2 nawet posiadam mogę udostępnić aczkolwiek jest to wydanie z 74 roku Przy wyborze opon kupuj te dedykowane do aut terenowych są dostosowane do pracy z niższym ciśnieniem czyli większym ugięciem boku osnowy. I tak jak pisałem sprawdź czy wejdzie felga 15 wtedy powinno być już naprawdę miękko. Akurat przed zakupem jeździłem tego samego dnia XT ,XV i forkiem z 2.0i z cvt tą samą drogą i wyraźnie XV był najtwardszy. Edytowane 17 Czerwca 2017 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 18 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 19 godzin temu, Karas napisał: hamulec wXV i forku jest taki sam? nie w każdym. F 2.0i ma tarcze 296mm, XT 315mm. z tego co pamiętam..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 18 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 Akurat przed zakupem jeździłem tego samego dnia XT ,XV i forkiem z 2.0i z cvt tą samą drogą i wyraźnie XV był najtwardszy. XT jest twardszy od wersji wolnossącej, dodatkowo ma felgi 18" co robi różnicę. W terenie chwilami wolałbym mieć 17", jednak trochę z tym zachodu.Co do XV to dziwne że twardszy, wydawało mi się że jest podobny do Forestera n/a. Nawet żona jeździła parę dni XV, ale to już trochę czasu. Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siemek Opublikowano 20 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Jeden ze znajomych podsunął mi temat ciśnienia w oponach - co jak wiemy ma niebagatelny wpływ na "komfort" jazdy i odczucia z tym związane. Zarówno instrukcja jak i tabliczka na słupku w aucie mówi wyraźnie: przy 17 calach: przód 2.1, tył 2.0. Po zmierzeniu ciśnienia aktualnego mam na każdym kole 2.5. Czy to przypadkiem nie to wpływa na znaczne obniżenie komfortu jazdy ??? Może dlatego jak jeździłem XT 18" ale z prawidłowym ciśnieniem (2.2/2.1) miałem wrażenia wyższego komfortu ? ps. pewna ciekawostka: na tabliczce jest mowa o kołach 16 i 17 cali. Ani słowa o 18tkach. Z kolei w instrukcji 17 oraz 18 cali i ani słowa o 16tkach. Dziwne ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 A skąd wiesz że w XT'ku którym jezdziłeś ciśnienie było prawidłowe? do 2.0i homologowany rozmiar koła to 17 cali do 2.0xt 18cali. Rozmiary homologowane masz napisane na tabliczce znamionowej jak otworzysz drzwi kierowcy. Forek 2.0i standardowo wyposażony jest w geolandary - opona z natury miękką i piszcząca. Obniż ciśnienie do tego na tabliczcie znamionowej i sprawdź czy "komfort" podróżowania się zwiększy. XT fabrycznie wyposażany jest w inna opone niż 2.0i ( bridgestone) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siemek Opublikowano 21 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 12 godzin temu, Karas napisał: A skąd wiesz że w XT'ku którym jezdziłeś ciśnienie było prawidłowe? Nie wiem, oczywiście, jednak tak zakładam dlatego, że komfort XT wydawał się po prostu lepszy niż 2.0i. Ale do sedna: zmniejszyłem ciśnienie do wartości homologacyjnych na tabliczce na słupku auta 2.1 przód, 2.0 tył. Zmiana na plus bardzo wyraźna. Ewidentnie była to kwestia za wysokiego ciśnienia (ok. 20% różnicy). Na zimę spróbuję założyć homologowane 16 cali. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Licho Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 (edytowane) A czy amortyzatory pod tyłek coś pomogą? Amortyzatory, czyli poduszki żelowe na siedzenie np 5cm grubości? Edytowane 22 Czerwca 2017 przez Licho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siemek Opublikowano 22 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Nie próbowałem :-) ale ciekawy pomysł, muszę zbadać takie poduszki ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siemek Opublikowano 4 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2017 Minęło ponad 2 miesiące od ostatniego wpisu i jazdy zarazem na homologowanych ciśnieniu. Mimo polepszenie niestety komfort jazdy jest nieakceptowany. Mimo kół 17" (a nie 18) bardzo telepie na każdych nierównościach. Nawet jazda po osiedlu na krótkie dystanse potrafi dać w kość. Prawdopodobnie będę sprzedawał Forka. Szkoda mi niezmiernie bo fajne autko pod każdym innym względem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKK Opublikowano 4 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2017 (edytowane) Cóż Tak bywa Potwierdza się, że auta często kupuje się sercem Na Twoim przykładzie widać, że warto dłużej potestować np wypożyczając auto na dzień lub dwa. A może po prostu masz niewłaściwie ustawione fotele? Za nisko, za wysoko, oparcie pod złym kątem. Edytowane 4 Września 2017 przez MKK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacocz Opublikowano 4 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2017 Jak na taką budę i silnik Forek jest super komfortowy . Jeżeli potrzebujesz wygodne auto kanapowe w dobrej cenie zrób jazdę próbną Hyundaiem Santa Fe . To jest auto do jazdy spokojnej ale bez drgań . Oczywiście są inne z pneumatycznym zawieszeniem ale cena x2 lub 3 . Grunt że jest wybór Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adek83ak Opublikowano 5 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2017 Dnia 16.06.2017 o 12:26, Siemek napisał: Cześć, mój Forek 2.0i MY17 Exclusive wozi często osoby z problemami z kręgosłupem (dyskopatia). Nie ukrywam, że na standardowych 17" potrafi auto często mocno zatrząść na dziurawych, nierównych drogach. Czy w praktyce próbował ktoś coś modyfikować aby zwiększyć komfort ? Jakieś pomysły ? A może amortyzatory należałoby zmienić o ile są dostępne mając na uwadze ich jest to MY17. Ja w moim mam KYB. Wiem, że to SG ale w porównaniu do Forka SH z SLS-ami wydaje mi się, że mój jakby lepiej tłumił nierówności, pomimo iż ma wzmocnione sprężyny lesjofs-a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Krupa Opublikowano 5 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2017 Bardzo lubię mojego Forka ale faktem jest, że jest mniej komfortowy niż 13letnie Pajero mojego kumpla - choć z drugiej strony tam trzeba "wspinać" się na fotel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 5 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2017 8 minut temu, Adek83ak napisał: A może amortyzatory należałoby zmienić o ile są dostępne mając na uwadze ich jest to MY17. Ja w moim mam KYB. Wiem, że to SG ale w porównaniu do Forka SH z SLS-ami wydaje mi się, że mój jakby lepiej tłumił nierówności, pomimo iż ma wzmocnione sprężyny lesjofs-a. Teraz, Michał Krupa napisał: Bardzo lubię mojego Forka ale faktem jest, że jest mniej komfortowy niż 13letnie Pajero mojego kumpla - choć z drugiej strony tam trzeba "wspinać" się na fotel. Moim skromnym zdaniem zawieszenie w Foresterze obecnej generacji jest bardzo dobre - świetnie radzi sobie w terenie, na wybojach, nie dobija, jest sprężyste a jednocześnie przyjemnie sztywne, do tego bardzo trwałe. W Foresterze XT wyraźnie twardsze w porównaniu do wolnego ssaka. Cóż, jeśli chodzi o komfort - jak na tak fajnego i wielozadaniowego SUVa uważam że jest bardzo dobrze, przyjemnie sprężyście.. Jeśli jednak ktoś szuka komfortu przede wszystkim - trzeba szukać wśród aut z zawieszeniem pneumatycznym i raczej w segmencie premium. Zmiana profilu opon czy ciśnienia na niewiele się zda przy jak widać wygórowanych oczekiwaniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 5 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2017 30 minut temu, mechanik napisał: Moim skromnym zdaniem zawieszenie w Foresterze obecnej generacji jest bardzo dobre - świetnie radzi sobie w terenie, na wybojach, nie dobija, jest sprężyste a jednocześnie przyjemnie sztywne, do tego bardzo trwałe. W Foresterze XT wyraźnie twardsze w porównaniu do wolnego ssaka. Cóż, jeśli chodzi o komfort - jak na tak fajnego i wielozadaniowego SUVa uważam że jest bardzo dobrze, przyjemnie sprężyście.. Jeśli jednak ktoś szuka komfortu przede wszystkim - trzeba szukać wśród aut z zawieszeniem pneumatycznym i raczej w segmencie premium. Miałem właśnie dokładnie to samo napisać. Ja mam bezpośrednie porównanie OBK MY 15 na felgach 18" i Forka MY 17 na felgach 17" i muszę napisać, że w moim odczuciu ten drugi zapewnia lepsze tłumienie nierówności. Mam wrażenie, żę samo zawieszenie jest nieco twardsze w OBK, poza tym o wiele łatwiej jest dobić przy większej prędkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siemek Opublikowano 5 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2017 Opinia, że Forek nie dobija mnie zaskoczyła - na drugim dzień po zakupie wybrałem się droga przez las i byłem niemiło rozczarowany jak bardzo dobija. Nawet ojciec był zaskoczony, a jeździ stareńkim Fiatem Punto. Opinia, że OBK mniej komfortowy od Forka też mnie dziwi. Wcześniej tu na forum wyczytałem, że OBK, z racji większego rozstawu osi, jest dużo bardziej komfortowy niż Forek. Sądziłem, że dla mnie OBK mógłby być optymalny, ale taki głos, że gorszy niż Forek to już sam nie wiem. Jak widać komfort jest bardzo subiektywny i nie pozostaje nic innego jak testy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się