Skocz do zawartości

Zlot Plejad i wyniki - wzorzec punktacji


Flipper

Rekomendowane odpowiedzi

  • Ojciec Założyciel
1 godzinę temu, Izotom napisał:

Troszkę nie mogę zgodzić się ze stwierdzeniem Ponadto brak taryfy rozbija system liczenia minimalizując różnice pomiędzy tymi najlepszymi na danej próbie.

Jak ktoś wygrywa o 0,5 sekundy przy 7,7 sekundy całej/najlepszej próby to wygrywa o 6,5%, a nie 12% ( najlepszy dostaje 5 punktów za 7,7s, drugi 4,4 punktu za 8,2s wg aktualnej kalkulacji). Przy proponowanym przeze mnie systemie liczenia różnica w punktacji to odpowiednio 5 punktów i 4,7 punktu czyli proporcjonalnie.

Mówiłem o BRAKU taryfy. W takim przypadku jeden bardzo wolny uczestnik mógłby doprowadzić do sytuacji, w której różnica 0,1 s nie będzie odzwierciedlona w wyniku. Ponadto dwie próby o tej samej de facto czasówce i tej samej różnicy pomiędzy pierwszymi dadzą zupełnie inny efekt, jeżeli "ostatni" osiągnie na drugiej z nich zdecydowanie lepszy czas, niż na pierwszej.

Już przy proponowanym współczynniku 10 pomiędzy czasem próby 10 a 10,1 s brak jest różnicy w wyniku ( stąd uznając, że aktualny 1,5 jest zbyt mały skłaniam się raczej ku współczynnikowi taryfy 5 )   

2 godziny temu, Izotom napisał:

Poza tym mitem jest, że 1 minuta różnicy przy starcie daje minutę różnicy na próbie: z doświadczenia wiem, że nie. Zresztą nawet nie ma to znaczenia bo i tak auta dojeżdżają do siebie (korki, dorożka, ktoś jedzie wolniej, ktoś szybciej)  i jadą w grupach po 2 lub trzy samochody. To i tak dajemy radę ogarnąć sami, przed startem na próbie. 

Obawiam się, że nie zrozumiał Pan problemu. Nie chodzi o to, czy ktoś na trasie dojazdowej pojedzie trochę szybciej lub wolniej.

Jeżeli próba jest określona na więcej niż 2 minuty ( Szosowa / Terenowa ) lub 1 min ( dla Turystycznych ) to z definicji musi powstać korek bo - poza nielicznymi wyjątkami - na trasie próby może być tylko jeden samochód. Uczestnicy przy takim ustawieniu prób sami nie mogą niczego "ogarnąć" - to już my musimy rozwiązać organizacyjnie.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Dyrekcja napisał:

Mówiłem o BRAKU taryfy. W takim przypadku jeden bardzo wolny uczestnik mógłby doprowadzić do sytuacji, w której różnica 0,1 s nie będzie odzwierciedlona w wyniku. Ponadto dwie próby o tej samej de facto czasówce i tej samej różnicy pomiędzy pierwszymi dadzą zupełnie inny efekt, jeżeli "ostatni" osiągnie na drugiej z nich zdecydowanie lepszy czas, niż na pierwszej.

Już przy proponowanym współczynniku 10 pomiędzy czasem próby 10 a 10,1 s brak jest różnicy w wyniku ( stąd uznając, że aktualny 1,5 jest zbyt mały skłaniam się raczej ku współczynnikowi taryfy 5 ) 

Przy zaokrąglaniu wyników do dziesiątych części punktu rzeczywiście  nie - oczywiście w zależności od długości trwania próby. Co prawda nie ma w zaokrąglaniu konsekwencji, ponieważ czasy mierzymy do setnej części sekundy, a punkty do zaokrąglamy do dziesiętnych części. Należałoby tą kwestię też ujednolicić zwłaszcza, że wyniki w procentach znowu są podawane do setnych części procenta. Przepraszam, że czepiam się takich szczegółów ale to akurat było istotne w tym roku u mnie i Jumpmanna do moja strata do Niego to 0,03% z dwóch dni współzawodnictwa :biglol: 

Może współczynnik taryfy 5 - dałem 10 jako pozycję negocjacyjną ;)

 

24 minuty temu, Dyrekcja napisał:

Obawiam się, że nie zrozumiał Pan problemu. Nie chodzi o to, czy ktoś na trasie dojazdowej pojedzie trochę szybciej lub wolniej.

Jeżeli próba jest określona na więcej niż 2 minuty ( Szosowa / Terenowa ) lub 1 min ( dla Turystycznych ) to z definicji musi powstać korek bo - poza nielicznymi wyjątkami - na trasie próby może być tylko jeden samochód. Uczestnicy przy takim ustawieniu prób sami nie mogą niczego "ogarnąć" - to już my musimy rozwiązać organizacyjnie.

 

Miałem na myśli, że przy powstałej spontanicznie komasacji przy próbach zręcznościowych (czekamy na wyjaśnienie próby, na pierwszego chętnego, ustanie deszczu, problemy techniczne itd.) sami ustawiamy kolejność i mobilizujemy się do szybkiego jej odbycia. Oczywiście przez cały czas mam na myśli próby zręcznościowe, próby samochodem są poza zakresem tej dyskusji: organizacja jest odpowiednia i wyniki klarowne.

 

Proszę rozważyć czy jednak nie liczyć punktów za próby zręcznościowe proporcjonalnie. Byłoby to łatwiejsze do zweryfikowania przez uczestników i uwzględniałoby zaangażowanie w próbę wszystkich uczestników: tych mniej zdolnych i mniej sprawnych także. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...