Flipper Opublikowano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2017 Szanowni Forumowiczo-Zlotowicze niniejszym prezentujemy Wam wzorzec punktacji Zlotu Plejad Wzorzec punktacji Zlotu.XLSX 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platon Opublikowano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2017 czy tutaj beda prezentowane wyniki po pierwszym dniu i calosciowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beavis Opublikowano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2017 12 godzin temu, Platon napisał: czy tutaj beda prezentowane wyniki po pierwszym dniu i calosciowe? Będziemy śledzić, to wkleimy, nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platon Opublikowano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2017 5 godzin temu, Beavis napisał: Będziemy śledzić, to wkleimy, nie? Specjalne wyniki dla tych co na morzu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PedroAlvaro Opublikowano 18 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 to jest czarna magia tylko profesor Dumbledore wie o co chodzi przy wynikach .... ..no moze jeszcze Ojciec Dyrektor # beznapinki Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2017 Może napisze ktoś po ludzku kto zajął pudło w poszczególnych trasach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzytkownik_ Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Dnia 19.06.2017 o 08:12, Pan Dziedzic napisał: Może napisze ktoś po ludzku kto zajął pudło w poszczególnych trasach ? chyba będzie to ustalane przez kolejny rok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawert Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 (edytowane) Na podstawie opublikowanych tabelek: szosowa / generalna: I miejsce - 116 II miejsce - 132 III miejsce - 103 szosowa / kobiety: I miejsce - 127 II miejsce - 115 III miejsce - nie było szosowa / wolnossąca: I miejsce - 116 II miejsce - 101 III miejsce - 120 szosowa / outlaw: I miejsce - 129 II miejsce - 138 III miejsce - 114 szosowa / krajoznawca: I miejsce - 103 II miejsce - 116 III miejsce - 124 turystyczno-szosowa / generalna: I miejsce - 362 II miejsce - 365 III miejsce - 381 turystyczno-szosowa / kobiety: I miejsce - 341 II miejsce - 358 III miejsce - 350 turystyczno-szosowa / sportowiec: I miejsce - 365 II miejsce - 378 III miejsce - 387 terenowa / generalna: I miejsce - 212 II miejsce - 236 III miejsce - 215 terenowa / kobiety: I miejsce - 211 II miejsce - 218 III miejsce - 207 terenowa / krajoznawca: I miejsce - 236 II miejsce - 214 III miejsce - 204 turystyczno-terenowa / generalna: I miejsce - 405 II miejsce - 420 III miejsce - 430turystyczno-terenowa / kobiety: I miejsce - 470 II miejsce - 444 III miejsce - nie było turystyczno-terenowa / sportowiec: I miejsce - 405 II miejsce - 419 III miejsce - 435 Edytowane 22 Czerwca 2017 przez jawert 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beavis Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 @jawert, jeszcze brakuje "melduję że policzyłem... czuwaj!" W tym roku brak nazwisk. Ciężko się połapać po numerach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 5 godzin temu, jawert napisał: szosowa / kobiety: I miejsce - 127 II miejsce - 115 III miejsce - nie było Hmmm tu jest jakaś szansa dla mnie na pudło... Trzeba tylko zmienić płeć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawert Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 (edytowane) A tam zaraz policzyłem - przepisałem z tabelki, nazwiska (tylko kierowcy) da się odnaleźć z listy startowej - nicki z wątku XIV Plejady - też trochę by się znalazło. To tu są oficjalne: https://zlot.subaru.pl/zlot2017/ Edytowane 23 Czerwca 2017 przez jawert Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 9 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2017 Czy są gdzieś wyniki klasyfikacji zespołowej ? Co roku była udostępniana tabela... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 8 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2018 Przepraszam, że zabieram głos w kwestii liczenia punktów z prób zręcznościowych itd. ale przeanalizowałem sobie dotychczasowy sposób liczenia i wydaje mi się, że lepiej (sprawiedliwiej) byłoby zastosować taki algorytm: Chyba jest prostszy bo proporcjonalny. Pytanie czy należy ustalać taryfę dla zbyt długiego czasu wykonania próby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 12 Czerwca 2018 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2018 Niestety nie jestem w stanie otworzyć pliku ( to jest screen-shot ?). Natomiast istotnie jest pole do korekty - konkretnie chodzi o to, że w przypadku zaliczania samych "taryf" w wyniku i tak wychodziło 50% . Po zmianie pliku wyjdzie dla takiego "delikwenta" 0%. Przykład poniżej : Wzorzec punktacji 2019.xlsx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2018 Już wrzucam mój plik. Chodzi głównie o to, aby przy próbach zręcznościowych nie było taryfy bądź 0%: zawsze jakiś wyniki mamy. Chyba, że delikwent nie stawi się na start w wyznaczonym czasie dla danej próby albo wykona próbę w taki sposób, który sędzia uzna za niewłaściwy. Wzorzec punktacji Zlotu - Kopia.XLSX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 12 Czerwca 2018 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2018 Godzinę temu, Izotom napisał: Chodzi głównie o to, aby przy próbach zręcznościowych nie było taryfy bądź 0%: zawsze jakiś wyniki mamy. Tzn swego rodzaju taryfa pozostaje - to 10x najlepszy wynik. Ale idea może być interesująca ( zupełnie niezależna od tematu poruszonego w moim poście ). Albo rozważę, albo podamy pod głosowanie na Forum Dziękuję i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platon Opublikowano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2018 (edytowane) Godzinę temu, Dyrekcja napisał: Tzn swego rodzaju taryfa pozostaje - to 10x najlepszy wynik. W wątku Plejadowym pisałem o taryfie przy 500% (x5) najlepszego wyniku, ale 1000% (x10) też brzmi dobrze Edytowane 12 Czerwca 2018 przez Platon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2018 (edytowane) Istotna jest też zależność występująca w systemie procentowym czyli im więcej punktów do zdobycia tym bardziej różnice się zacierają. I tak przy próbach długości 200s - 10s różnicy to 5% natomiast przy sumie prób 800s - 10s to juz około 2%. Czyli załóżmy ktoś po 1 dniu rywalizacji utrzymuje prowadzenie o 10s czyli status quo natomiast w systemie procentowym stracił 3% przewagi Ja bym system uprościł, nie wiem jakie by miało to przełożenie na inne trasy, ale na szosowej: Przykład: Suma punktów z prób samochodem - 100s x 0,8 (współczynnik) = 80 Suma punktów z rowerków - 10s x 0,2 (współczynnik) = 2 Suma zdobytych punktów = 82 Proste, przejrzyste, zmniejszające wartość prób "rowerkowych", ale mimo wszystko pozostawiając ten element jako mający wpływ na rywalizację i odporny na sytuację opisaną wyżej Oczywiście po takim zsumowaniu na końcu można wyrazić wynik procentowo, natomiast jeśli liczymy procenty osobno dla prób i rowerków to... no różnie może być, dużo zależy od możliwej ilości punktów do zdobycia autem i rowerkami. Edytowane 13 Czerwca 2018 przez Jumpman 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2018 A czy TURSZOS nie może być dla czystej frajdy, coś jakby rozszerzony Apacz? Brak ciśnienia i parcia na wynik mógłby wyeliminować szybkich Gonzo, a reszcie dać trochę oddechu i więcej zabawy. Przecież można przejechać próbę sportową dla przyjemności - nie sądzę, że ktoś będzie się wlókł, ale raczej mimo wszystko będzie się starał sprawnie przejechać. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2018 15 godzin temu, Dyrekcja napisał: Tzn swego rodzaju taryfa pozostaje - to 10x najlepszy wynik. Zostawiłem jako ukłon w stronę Organizatora ale też z chęcią wyrzuciłbym tą regułę w kalkulacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2018 30 minut temu, Izotom napisał: Zostawiłem jako ukłon w stronę Organizatora ale też z chęcią wyrzuciłbym tą regułę w kalkulacji Błędem jest zakładanie z góry, że każda próba zostanie w jakimś czasie ukończona, tego typu taryfa rozwiązuje potem problem dalszych obliczeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2018 (edytowane) 21 minut temu, aflinta napisał: Błędem jest zakładanie z góry, że każda próba zostanie w jakimś czasie ukończona, tego typu taryfa rozwiązuje potem problem dalszych obliczeń. Może bardziej chodzi o to, że próba będzie trwać od godziny x do godzin x+1. Jeśli jakaś załoga nie wykona/nie dojedzie próby w czasie jej rozstawienia to ma taryfę. Jeśli próba zostanie wykonana źle np. byle jak zwinięty wąż gaśniczy, to sędzia ma prawo dać taryfę itp. przypadki. Nie jestem zwolennikiem przyznawania taryfy tylko dlatego, że ktoś biegł 60 metrów przez 30 sekund, a nie 15 sekund - to nie jest w duchu współzawodnictwa sportowego. Kary wlepia się przy łamaniu zasada technicznych danej dyscypliny sportowej np. jakby ktoś skakał w dal pomagając sobie np. tyczką. W naszym przypadku dodatkowo taryfa w próbach zręcznościowych dawała 0 punktów co tym bardziej było ... nie fair? Edytowane 13 Czerwca 2018 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 13 Czerwca 2018 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2018 14 minut temu, Izotom napisał: będzie trwać od godziny x do godzin x+1. To nie tak działa. O ile z tematem wyników ( poza dyskutowanym tu drobiazgami ) udało się systemowo uporać ( mam tu na myśli czas obliczania, generalne zrozumienie zasady funkcjonowania oraz jako rezultat ilość protestów ), o tyle pojawia się problem oczekiwania na próby. To jest konsekwencja pewnych błędów z naszej strony, pogody, ale także ilości uczestników. Przyjmijmy następujący przykład : - na trasie tur-szos uczestnicy startują co minutę - jako próbę mają bieg na 100m - jest tylko jedna bieżnia ( = startują pojedynczo ) - najszybszy uczestnik przebiega w 12 sekund - wobec braku taryfy inny uczestnik deleguje do tej konkurencji 2 letnie dziecko; to zajmuje bieżnię na 5 minut - spóźnienie dla wszystkich następnych to już 4 minuty ... - przy aktualnie proponowanej taryfie ( 12 s x 10 = 120 s , czyli 2 min ) spóźnienie wynosi minutę. Ponadto brak taryfy rozbija system liczenia minimalizując różnice pomiędzy tymi najlepszymi na danej próbie. Myśląc o zmianach musimy też brać pod uwagę konsekwencje takich zmian... 15 godzin temu, Jumpman napisał: przy próbach długości 200s - 10s różnicy to 5% Wg. przedstawionego powyżej systemu : najszybszy uczestnik 200 s taryfa 300 s różnica 100 s różnica 10 s = 10% Im więcej prób, tym większa szansa na wygenerowanie większej przewagi. Ponadto : - nie będzie innego systemu liczenia dla trasy szosowej ( bo komplikacja systemu, konieczność wyjaśniania „nowym” dlaczego akurat tu obowiązuje inny system, w konsekwencji większa ilość protestów / wyjaśnień a w efekcie opóźnienie wyników ) - dla zachowania właściwych relacji pomiędzy dwoma członami ( próby samochodem / inne ) niezbędne jest zachowanie całościowo 100% ( możemy dyskutować o modyfikacjach, ale nie o zmianie czegoś, co w końcu funkcjonuje ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2018 15 godzin temu, Jumpman napisał: Przykład: Suma punktów z prób samochodem - 100s x 0,8 (współczynnik) = 80 Suma punktów z rowerków - 10s x 0,2 (współczynnik) = 20 Suma zdobytych punktów = 102 10s x 0,2 = 2 i suma zdobytych punktów wynosi 82 (dla powyższego przykładu) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2018 10 minut temu, Dyrekcja napisał: Przyjmijmy następujący przykład : - na trasie tur-szos uczestnicy startują co minutę - jako próbę mają bieg na 100m - jest tylko jedna bieżnia ( = startują pojedynczo ) - najszybszy uczestnik przebiega w 12 sekund - wobec braku taryfy inny uczestnik deleguje do tej konkurencji 2 letnie dziecko; to zajmuje bieżnię na 5 minut - spóźnienie dla wszystkich następnych to już 4 minuty ... - przy aktualnie proponowanej taryfie ( 12 s x 10 = 120 s , czyli 2 min ) spóźnienie wynosi minutę. Ponadto brak taryfy rozbija system liczenia minimalizując różnice pomiędzy tymi najlepszymi na danej próbie. Myśląc o zmianach musimy też brać pod uwagę konsekwencje takich zmian... Najgorsze, że to nie tylko przykład tylko z życia wzięte. Na 60 metrów biegły 4 osoby na raz więc udawało się w miarę ogarnąć temat i spóźnień nie było - samodyscyplina, karta czasowa i nadzór sędziowski robiły swoje. Poza tym mitem jest, że 1 minuta różnicy przy starcie daje minutę różnicy na próbie: z doświadczenia wiem, że nie. Zresztą nawet nie ma to znaczenia bo i tak auta dojeżdżają do siebie (korki, dorożka, ktoś jedzie wolniej, ktoś szybciej) i jadą w grupach po 2 lub trzy samochody. To i tak dajemy radę ogarnąć sami, przed startem na próbie. Troszkę nie mogę zgodzić się ze stwierdzeniem Ponadto brak taryfy rozbija system liczenia minimalizując różnice pomiędzy tymi najlepszymi na danej próbie. Jak ktoś wygrywa o 0,5 sekundy przy 7,7 sekundy całej/najlepszej próby to wygrywa o 6,5%, a nie 12% ( najlepszy dostaje 5 punktów za 7,7s, drugi 4,4 punktu za 8,2s wg aktualnej kalkulacji). Przy proponowanym przeze mnie systemie liczenia różnica w punktacji to odpowiednio 5 punktów i 4,7 punktu czyli proporcjonalnie. Jeśli chodziło jednak aby bardziej zróżnicować wyniki pomiędzy najlepszymi, a resztą współzawodników, to co innego. Może zróbmy też tak dla prób samochodowych: punktacja jak w F1? Żartuję, oczywiście. Zdecydowanie wolę zostać przy proporcjonalnym liczeniu punktów - przynajmniej na szosowej. Tniemy się aktualnie o setne sekundy i chciałbym aby te setne miały odzwierciedlenie w wynikach - jest to bardzo emocjonujące i samo w sobie daje dużo satysfakcji w udziale w takim współzawodnictwie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się