Skocz do zawartości

Jaki bagażnik dachowy polecacie?


bartholomaios

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, przymierzam się do zakupu bagażnika dachowego i w związku z tym mam pytanie o wasze doświadczenia z różnymi bagażnikami przedewszystkim chodzi mi o poziom hałasu. Do tej pory używałem zwykłego bagarznika stalowego po czym przesiadłem się na aluminiowy owalnu bagażnik z rowkami T i okazuje się że jest strasznie głośny (zaczyna gwizdać powyżej 50 km/h). W związku z przesiadką na outbacka potrzebuje nowy bagażnik i chciał bym żeby był cichszy od poprzedniego. Zakłądam że nowy bagażnik też będzie miał rowki T bo ma szybe na dachu i niechciał bym jej zniszczyć montując bagażnik rowerowy. Czy rzeczywiście bagażniki w kształcie skrzydła nie hałąsują tak mocno pomimo rowka? Może ktoś poleci jakiś konkretny model, dodam że w tym momencie nie interesuje mnie bagażnik na hak ze wzglądu na to że czasem wożę na dachu kajaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam belki Yakima Whispbar, to jest moim zdaniem najlepsze rozwiązanie bo mają owalny kształt, a rowek nie gwiżdże, bo w przypadku tej marki nie trzeba wyjmować gumowej uszczelki, więc górna powierzchnia jest relatywnie gładka. Cośtam na pewno szumi, ale nie słyszę dużej różnicy między latem a zimą (na zimę zdejmuję belki). W przypadku samych uchwytów rowerowych bardzo polecam Thule Proride 598 (to będą moje następne uchwyty) lub bardziej budżetowo Thule Proride 591 (te mam aktualnie i są bardzo dobre) lub Taurus Bikeup Pro.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, nie słyszałem o tej firmie, chwalą się że mają najcichsze bagażniki na rynku może władnie dzięki temu że się nie wyciąga gumki. Chociaż w tym przedziale cenowym zastanawiał bym się czy nie kupić Thule WingBar. Znajomy mówił że też nie obserwuje dużego hałasu chociaż to zależy również od wyciszenia auta. A w thule przynajmnije kluczyk można mieć jeden do wszystkiego. Co do uchwytów na rowery to posiadam Thule Proride 591 i przyznaje że są genialne. Używałem wcześniej różnych mocowań na rowery i te naprawde są proste w użyciu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam zastanawiałem się nad tym "cichym" Thulem ale ostatecznie kupiłem Whispbar Flush bo jest jeszcze cichszy, odrobinę tańszy i nie trzeba dopłacać do czarnego koloru belek.
Gumki z rowka T też się nie wyciąga.
W WRXie GH, który jest słabo wyciszony to ciężko usłyszeć te belki przy jakiejkolwiek predkości w granicach 0-180km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam whispbar, są bardzo ciche, praktycznie niesłyszalne. Thule: słyszałem, że różnica jest w pewnym zakresie częstotliwości na ich niekorzyść. Ale to były materiały reklamowe Whispbara. A whispbary były akurat w promocji za niecałe 800 zł (Legacy MY14 wagon). Jestem zadowolony również dlatego, że łapy są bardzo niskie i belki nie sterczą nad samochodem.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Thule Wingabar, ale jeszcze nie testowalem. Poprzednio mialem belki z logiem Subaru - nie wiem kto im to produkowal- podobno Mont Blanc.

Bagaznik Thule nie pamietam nazwy ale krotki, szeroki I wyoski, a co najwazniejsze pojemny ponad -400 litrow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za odpowiedź chyba zdecyduje się na Wishbara, chociaż nie bardzo rozumiem dlaczego ma maksymalną nośność do 60kg montowany na dachu outbacka skoro porducent auta dopuszcza 80kg. Musze jeszcze dopytać się w sklepie o co chodzi bo Thule Wingbar ma max 100kg, a mnie zdaża się wozić 80kg na dachu.

Edytowane przez bartholomaios
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź chyba zdecyduje się na Wishbara, chociaż nie bardzo rozumiem dlaczego ma maksymalną nośność do 60kg montowany na dachu outbacka skoro porducent auta dopuszcza 80kg. Musze jeszcze dopytać się w sklepie o co chodzi bo Thule Wingbar ma max 100kg, a mnie zdaża się wozić 80kg na dachu.

Z łapami S6W mam max 75kg w instrukcji, ale whispbar.com podaje 100kg max load dla flush bars, więc sprawdź dokładnie. U mnie w Legacy kombi, jak dociążyłem box (Thule Atlantis 780, max 75kg obciążenia), te belki się ugięły konkretnie, tak że mocowanie boxa było 8mm nad dachem. Przejechałem potem 1600km i nic się nie stało, więc zestaw uważam za bardzo OK.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W niedziele zalozylem moje Wingbary od Thule i przy predkosci 100 km/h, bez trumny,  praktycznie sa nieslyszalne. Wieskzych predkosci w Norwegii nie da sie doswiadczyc, chyba, ze sie chce aryzykowac natychmiastowa utrate prawa jazdy I mandate w wysokosci paru tysiecy zlotych, a w drastycznych przypadkach nawet sprawe karna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc, ostatecznie kupiłem Wingbar od Thule ponieważ łapy mają większą dopuszczalną mase 75kg vs 60kg od Wispbar. W moim OBK '08 z otwartym dachem zaczynają gwizdać przy 60km/h jak zamknę dach to dopiero powyżej 80 co i tak jest dużo lepszym wynikiem niż w moim poprzednim aucie ale OBK jest lepiej wytłumiony. Więc chyba będe musiął pociąć tą gumę.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...