Skocz do zawartości

Legacy V - 2.5 265hp AT


Raheya

Rekomendowane odpowiedzi

(Na wstępie napiszę, że przeszukałem forum ~1.5h i nie znalazłem satysfakcjonujących odpowiedzi).

 

Czy te silniki są awaryjne? Rozumiem, że teraz w legacy tego typu 2012+ Subaru montuje DIT2.0. Zamierzam zmienić swojego diesela na coś z kopytem, automatem oraz w benzynie (żona marudzi, że wyjeżdżając budzę dzieci, a syn mówi na OBD - traktor, co godzi w moje serce :-) ). 

Jakieś sugestie czy warto? Jeździłem levorgiem i czuję niedosyt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. A to realnie zawsze się przytrafia?

Pamietam jak mnie straszyli z OBD, palące się sprzęgła, awarie silników, shortblocki itp Obecnie ponad 120k i wszystko ok...

Rozumiem, że lepiej oglądnąć się za OBK H6?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, gorion napisał:

Czy ja wiem... w automacie moim zdaniem H6 jest porównywalne z 2.5xt, na pewno jest różnica ale nie kolosalna. Może to kwestia innych skrzyni, nie testowałem zaturbionego 2.5 zestawionego z 5eat'em.

Fakt, zapomniałem że w Legacy V będzie automat :) No to różnica będzie taka jak zawsze jest pomiędzy wolnossacym a turbo przy podobnej mocy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej pada UPG, to będzie jakieś pewnie 3-4 tys. zł. Jeśli pada "dół" silnika (co zdarza się zdecydowanie rzadziej), to 10-20tys. zł w zależności od fantazji... :)

Edytowane przez Dottoree
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka w granicach 3 tys zł.

Rzeczywiscie czasem pada, chociaz są ludzie którzy 10 lat jezdza 2.5 turbo i nie mieli takiej awarii.

 

Dół silnika to juz trzeba sie postarac - w 99,9% pada z powodu za małej ilosci oleju. No jesli ktos nie dba o olej, nie sprawdza i nie dolewa - to sorry. Nawet w mercedesie w124 zatrze silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chodzi o porównanie osiągów Outbacka 3.6R vs Legacy V 2.5T to w tym temacie jest trochę informacji:

Outback 3.6R - 0-100 - 7.5, 80-120 - 4.9s

Legacy V 2.5T kombi - 0-100 - 6.3, 80-120 - 4.5s

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 03/07/2017 o 21:53, JJacek napisał:

Jeśli chodzi o porównanie osiągów Outbacka 3.6R vs Legacy V 2.5T to w tym temacie jest trochę informacji

 

Outback 3.6R - 0-100 - 7.5, 80-120 - 4.9s

Legacy V 2.5T kombi - 0-100 - 6.3, 80-120 - 4.5s

 

 

Dzięki! Ja już LegacyGT mam i to chyba najlepsza decyzja życia :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolaczam do klubu wlascicieli legasi w opcji gt:) auto zadbane silnik rowniez. Ale z ryzykiem upg czy innych ustarek silnikowych sie licze. Ten silnik jest obarczony ryzykiem i jak to mechanik w aso ujal, mozna dbac ale jak upg sie trafi to  sie trafi. Zamierzam robic co sie da zeby tak sie nie stalo, ale jak sie stanie to sie z tym wyzwaniem zmierzymy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemyślałem to przed kupnem i stwierdzam, że ryzyko ~4tyś na 150-200tyś to jest nic wielkiego... mam wrażenie, że ludzie tutaj oczekują, że auta będą idealne w nieskończoność :)

Ja mam w swoim 205k przebieg i UPG nigdy nie wystąpiło i ma się nieźle, nic się nie poci, nie cieknie (za to padło turbo na 150k, ksenony...) i zaraz trzeba wymienić rozrząd.

 

Fun z jazdy rekompensuje wszystko :)

Edytowane przez Raheya
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam podobne wrażenie jak Ty w tym poście, to samo spalanie.

 

Wywaliłem na przegląd/rozrząd/świece 4500zł (as expected)... tanio nie jest :-)

 

Czy LegacyGT serwisujesz też co 10tyś? Co tam wymieniasz? (olej czy wszystko?) Z tego co się orientuje (może źle) ASO rekomenduje przegląd co 15tyś.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,co 10 tyś km olej i filtry oleju, powietrza i kabinowy.
Inne czynnosci zgodnie z zaleceniami Subaru.
Ale to już każdy wg uznania.Jedni w 2.5t wym0ieniają olej jeszcze częściej, a inni rzadziej jak zaleca Subaru. Moj ma dosc latwe zycie (glownie trasy bez katowania) wiec uznalem ze 10kkm jest rozsadne.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Nie mogę znaleźć w archiwum oferty specyfikacji Legacy V GT. Czy ktoś z Was ma może taki dokument?

Interesuje mnie przede wszystkim jaki prześwit ma ten model - taki sam jak pozostałe wersje (150mm), czy mniejszy?  Lista wyposażenia też by się przydała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Napisałem adres e-mail na PRV.

Widzę, że jeździsz takim LGT - na co warto zwrócić uwagę w tym modelu przed zakupem. Wiadomo, że historia silnika (UPG) itp., ale są jeszcze jakieś typowe bolączki? Jak to zawieszenie się trzyma?

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...