Jump to content

Outback My04 H6 dziwny dzwiek spuszczania cisnienia.


Legacy96

Recommended Posts

Witam

Dziwna sprawa, auto jezdzi normalnie, ale czesto bezposrednio po wylaczeniu silnika slychac krotki syk spuszczanego powietrza. Cos jak ciezarowka z hamulcami pneumatycznymi ;). Gazu nie mam, syk slychac tylko na zewnatrz, dochodzi z okolic silnika. Bez znaczenia czy silnik jest zimny czy nagrzany. O ile wiem nie mam tam zadnej pneumatyki, turbiny, kompresora. Czy to normalne, czy w innych h6 tez cos takiego slychac?

Link to comment
Share on other sites

Nie, to nie klimatyzacja, czy jest wlaczona czy wylaczona, bez roznicy. Czarny scenariusz przychodzi mi do glowy, czyli zatkany katalizator... ale auto jezdzi, nie ma tez zadnych bledow... a moze EGR?

Link to comment
Share on other sites

Dnia 10.6.2017 o 13:17, STomasz napisał:

Egr łatwo odkręcić i sprawdzić, przy okazji wyczyścić, więc możesz to zrobić aby wyeliminować ten trop :)

Latwo? Wedlog serwisowki trzeba zdemontowac airbox, rozrusznik i wtedy wyciagnac... no i trzeba nowe uszczelki.

Oczywiscie ze nagram ten dzwiek, na razie probuje ustalic w jakich warunkach sie pojawia, bo nie zawsze jest.

Link to comment
Share on other sites

Do najblizszego serwisu Subaru mam 30 km, a samochod nie zawsze wydaje ten dzwiek. Wiec jak mam to zrobic? Jezdzic tam codziennie z nadzieja ze tym razem uslysza odglos? Oczywiscie podlacza komputer diagnostyczny i okaze sie ze bledow nie ma, wiec szkoda na to czasu.

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Legacy96 napisał:

Latwo? Wedlog serwisowki trzeba zdemontowac airbox, rozrusznik i wtedy wyciagnac... no i trzeba nowe uszczelki.

Oczywiscie ze nagram ten dzwiek, na razie probuje ustalic w jakich warunkach sie pojawia, bo nie zawsze jest.

W ej253 odkręcam 2 śrubki, a dostęp jest bardzo dobry, więc tym się sugerowałem, że u Ciebie będzie podobnie. Uszczelek nie trzeba nowych, to jest blaszka która jeśli nie jest  przepalona to nadają się do ponownego montażu.

Link to comment
Share on other sites

OK, jak bedzie wolna chwila to sprobuje wyczyscic EGR. Ale to chyba niemozliwe by zaciety EGR wydawal takie dzwieki, teoretycznie po zgaszeniu silnika cisnienie w ukladzie wydachowym powinno natychmiast spadac do zera, w ssacym to samo...

Z dyskusji wynika ze inne H6 nie wydaja takiego dzwieku, wiec cos jest nie tak.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem niestety jak w benzynie, ale w ropce, po wyłączeniu silnika następuje proces zamykania odczyszczania zaworu egr (chyba po prostu otwórz i zamknij)- u mnie dźwięk taki występuje od zawsze.

Link to comment
Share on other sites

Filmiku nie mogę otworzyć, ale przebadaj serwo hamulca z przyległościami. W suzuki mi posykiwało od czasu do czasu, po czym w ruchu w pewnym momencie zderzyłem się z pedałem hamulca twardości betonu. Szczęśliwie w korku, a nie przy wyższej prędkości.

Link to comment
Share on other sites

Juz raz sprawdzalem, ale sprawdze jeszcze raz wszystkie rurki gumowe. Ten plik to nie film tylko plik audio w formacie .ogg, trzeba go sciagnac i odtworzyc, to tylko 8 sekund wiec plik jest maly. cos 300 kb.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...