Jump to content

Zerwany gwint pokrywy zaworów


Narrator

Recommended Posts

Cześć

 

Taki mam problem. Przykręcałem pokrywę zaworów od strony pasażera i chyba trochę za mocno dowaliłem prawą górną śrubę bo zaczęła się kręcić bez końca. Jak ją wykręciłem to z opiłkami aluminium. 

Generalnie jak się ją wkręci ponownie to siedzi ale gwintu już prawie nie ma. Olej póki co nie leci. Moje pytania:

 

1) Jak długo mogę tak jeździć?

2) Czy ktoś wie gdzie w Poznaniu regenerują takie gwinty? Dzwoniłem do ASO z ciekawości to powiedzieli że to robota dla ślusarza i nie podjęli tematu.

 

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, Kookazoo napisał:

Sa specjalne zestawy do naprawy gwintow dla opornych. Slusarz moze rozwiercic na wiekszy gwint, ale musisz pamietac, ze jedna sruba jest inna.

 

Co to znaczy że jedna śruba jest inna?

Link to comment
Share on other sites

Jeździć to możesz tak długo jak nie cieknie olej. Gwint dosyć łatwo naprawić przy pomocy specjalnego zestawu-wkładki, tylko pytanie czy jest tam dosyć miejsca, żeby zrobić to bez wyjmowania silnika.

Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, Kookazoo napisał:

Np masz teraz M5 czyli otwor 4,2, a przy rozwierceniu, czyli M6 bedzie 5. Najlepiej jak kolega wyzej, dac tulejke gwintowana i po problemie

 

Czytałem o tych tulejkach. To się chyba helicoil nazywa. Tylko nie mogę znaleźć nikogo kto by się podjął. 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Kookazoo napisał:

Jaka pojemnosc? Poszukaj po jakis malych zakladach, albo kumatego mechanika z tokarka. A i tak najlepiej to sam sobie zrobisz

 

2.0

Widać że Kolega nie czytał mojego posta o regulacji zaworów :) Po tym jak się tego podjąłem zrozumiałem że od silników powinienem trzymać się z daleka.

Link to comment
Share on other sites

Są dwie opcje, Helicoil czyli sprężynka i Timesert czyli tulejka. Helicoila mam w jednym zacisku i daje radę, a montaż był banalnie prosty. Z Timesertem nie miałem styczności, ale z tego co wiem to z jego instalacją jest podobnie jak z Helicoilem. 

 

 

Jeżeli chodzi o Helicoila to w zestawie masz wiertło i gwintownik. Rozwiercasz otwór, gwintujesz go i wkręcasz 'sprężynkę', a później wkręcasz śrubę. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

32 minuty temu, kiedro napisał:

Są dwie opcje, Helicoil czyli sprężynka i Timesert czyli tulejka. Helicoila mam w jednym zacisku i daje radę, a montaż był banalnie prosty. Z Timesertem nie miałem styczności, ale z tego co wiem to z jego instalacją jest podobnie jak z Helicoilem. 

 

 

Jeżeli chodzi o Helicoila to w zestawie masz wiertło i gwintownik. Rozwiercasz otwór, gwintujesz go i wkręcasz 'sprężynkę', a później wkręcasz śrubę. 

 

 

 

Właśnie o tym helicoilu myślałem ale nie wiem na jaki gwint zamówić. 

Link to comment
Share on other sites

Do takiej naprawy zwykły zestaw wystarczy i będzie dobrze trzymał.np taki

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-do-gwintow-m6-m8-m10-regeneracji-i6323583812.html?reco_id=9f866625-4d5a-11e7-9492-022a93182992

Kupiłem kiedyś podobny i nawet zerwany gwint w spręzarce klimy naprawiłem i trzyma zacnie.

Edited by andre82
Link to comment
Share on other sites

Dnia 8 czerwca 2017 o 21:00, Narrator napisał:

 

Czytałem o tych tulejkach. To się chyba helicoil nazywa. Tylko nie mogę znaleźć nikogo kto by się podjął. 

Mi kiedys w mazdzie jak wysadzilo swiece to wlasnie magicy w podwarszawskim piastowie podjeli sie naprawy :) temat troche prostszy bo silnik rzedowy. 

Podjechalem do niech, powiedzieli ze nie ma problemu i nie beda nawet glowicy wykrecac :)

W sumie chyba im sie udalo bo silnik jeszcze jezdzil :) wiec chyba opilkow zadnych w nim nie bylo :)

Przy helicoli gwint sie nie zmienia.

 

Pamietam ze dobrych klika lat temu skasowali mnie za usluga 80zl.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Srubka to m6, ale bez wyjecia elementu raczej bez szans na zrobienie, najlatwiej wg mniw bylo by odkrecic dekiel a pozniej walek rozrzadu, to w jego "lozysku" jest miejsce na srubke. (Mam takie lozysko) jaknjiz element bedzie na wierzchu to naprawa jak koledzy wczesniej pisali, najlepiej sprezynke, bo sruby do dekla sa z uszczelkami wiec szkoda bylo by sie bawic w dorabianie uszczelnienia.
Albo wymienic element, sciaga sie segera i po kolei z walka sciaga sie elementy, Ty chyba masz z brzegu wiec nie ma co pomylic (sa na walku tez podkladki sprezynujace, dokladnie nie pamietam).
Tak czy siak walek trzeba wyciagnac.
A nastepnym razem pamietac ze te srubki dokreca sie momentem o ile dobrze pamietam 24. Wiec naprade delikatnie

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, diabel_215 napisał:

Srubka to m6, ale bez wyjecia elementu raczej bez szans na zrobienie, najlatwiej wg mniw bylo by odkrecic dekiel a pozniej walek rozrzadu, to w jego "lozysku" jest miejsce na srubke. (Mam takie lozysko) jaknjiz element bedzie na wierzchu to naprawa jak koledzy wczesniej pisali, najlepiej sprezynke, bo sruby do dekla sa z uszczelkami wiec szkoda bylo by sie bawic w dorabianie uszczelnienia.
Albo wymienic element, sciaga sie segera i po kolei z walka sciaga sie elementy, Ty chyba masz z brzegu wiec nie ma co pomylic (sa na walku tez podkladki sprezynujace, dokladnie nie pamietam).
Tak czy siak walek trzeba wyciagnac.
A nastepnym razem pamietac ze te srubki dokreca sie momentem o ile dobrze pamietam 24. Wiec naprade delikatnie

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka
 

 

Dzięki za podpowiedź. Mi chodzi o ten gwint zaznaczony na zdjęciu. Nie widzę tam żadnego łożyska? 

 

sketch-1497454287913.thumb.png.bcabb1ecee551cdc130d03e5a995e55c.png

Link to comment
Share on other sites

Moj opis dotyczy sohc, takze u Cb sie nie sprawdzi. Za to wyglada ze miejsca jest wiecej, wiec moze uda sie zrobic to na aucie

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, diabel_215 napisał:

Moj opis dotyczy sohc, takze u Cb sie nie sprawdzi. Za to wyglada ze miejsca jest wiecej, wiec moze uda sie zrobic to na aucie

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka
 

 

Musi Ci chodzić o dohc. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...