Skocz do zawartości

Zerwany gwint pokrywy zaworów


Narrator

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Taki mam problem. Przykręcałem pokrywę zaworów od strony pasażera i chyba trochę za mocno dowaliłem prawą górną śrubę bo zaczęła się kręcić bez końca. Jak ją wykręciłem to z opiłkami aluminium. 

Generalnie jak się ją wkręci ponownie to siedzi ale gwintu już prawie nie ma. Olej póki co nie leci. Moje pytania:

 

1) Jak długo mogę tak jeździć?

2) Czy ktoś wie gdzie w Poznaniu regenerują takie gwinty? Dzwoniłem do ASO z ciekawości to powiedzieli że to robota dla ślusarza i nie podjęli tematu.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździć to możesz tak długo jak nie cieknie olej. Gwint dosyć łatwo naprawić przy pomocy specjalnego zestawu-wkładki, tylko pytanie czy jest tam dosyć miejsca, żeby zrobić to bez wyjmowania silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Kookazoo napisał:

Np masz teraz M5 czyli otwor 4,2, a przy rozwierceniu, czyli M6 bedzie 5. Najlepiej jak kolega wyzej, dac tulejke gwintowana i po problemie

 

Czytałem o tych tulejkach. To się chyba helicoil nazywa. Tylko nie mogę znaleźć nikogo kto by się podjął. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Kookazoo napisał:

Jaka pojemnosc? Poszukaj po jakis malych zakladach, albo kumatego mechanika z tokarka. A i tak najlepiej to sam sobie zrobisz

 

2.0

Widać że Kolega nie czytał mojego posta o regulacji zaworów :) Po tym jak się tego podjąłem zrozumiałem że od silników powinienem trzymać się z daleka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwie opcje, Helicoil czyli sprężynka i Timesert czyli tulejka. Helicoila mam w jednym zacisku i daje radę, a montaż był banalnie prosty. Z Timesertem nie miałem styczności, ale z tego co wiem to z jego instalacją jest podobnie jak z Helicoilem. 

 

 

Jeżeli chodzi o Helicoila to w zestawie masz wiertło i gwintownik. Rozwiercasz otwór, gwintujesz go i wkręcasz 'sprężynkę', a później wkręcasz śrubę. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, kiedro napisał:

Są dwie opcje, Helicoil czyli sprężynka i Timesert czyli tulejka. Helicoila mam w jednym zacisku i daje radę, a montaż był banalnie prosty. Z Timesertem nie miałem styczności, ale z tego co wiem to z jego instalacją jest podobnie jak z Helicoilem. 

 

 

Jeżeli chodzi o Helicoila to w zestawie masz wiertło i gwintownik. Rozwiercasz otwór, gwintujesz go i wkręcasz 'sprężynkę', a później wkręcasz śrubę. 

 

 

 

Właśnie o tym helicoilu myślałem ale nie wiem na jaki gwint zamówić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do takiej naprawy zwykły zestaw wystarczy i będzie dobrze trzymał.np taki

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-do-gwintow-m6-m8-m10-regeneracji-i6323583812.html?reco_id=9f866625-4d5a-11e7-9492-022a93182992

Kupiłem kiedyś podobny i nawet zerwany gwint w spręzarce klimy naprawiłem i trzyma zacnie.

Edytowane przez andre82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8 czerwca 2017 o 21:00, Narrator napisał:

 

Czytałem o tych tulejkach. To się chyba helicoil nazywa. Tylko nie mogę znaleźć nikogo kto by się podjął. 

Mi kiedys w mazdzie jak wysadzilo swiece to wlasnie magicy w podwarszawskim piastowie podjeli sie naprawy :) temat troche prostszy bo silnik rzedowy. 

Podjechalem do niech, powiedzieli ze nie ma problemu i nie beda nawet glowicy wykrecac :)

W sumie chyba im sie udalo bo silnik jeszcze jezdzil :) wiec chyba opilkow zadnych w nim nie bylo :)

Przy helicoli gwint sie nie zmienia.

 

Pamietam ze dobrych klika lat temu skasowali mnie za usluga 80zl.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Srubka to m6, ale bez wyjecia elementu raczej bez szans na zrobienie, najlatwiej wg mniw bylo by odkrecic dekiel a pozniej walek rozrzadu, to w jego "lozysku" jest miejsce na srubke. (Mam takie lozysko) jaknjiz element bedzie na wierzchu to naprawa jak koledzy wczesniej pisali, najlepiej sprezynke, bo sruby do dekla sa z uszczelkami wiec szkoda bylo by sie bawic w dorabianie uszczelnienia.
Albo wymienic element, sciaga sie segera i po kolei z walka sciaga sie elementy, Ty chyba masz z brzegu wiec nie ma co pomylic (sa na walku tez podkladki sprezynujace, dokladnie nie pamietam).
Tak czy siak walek trzeba wyciagnac.
A nastepnym razem pamietac ze te srubki dokreca sie momentem o ile dobrze pamietam 24. Wiec naprade delikatnie

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, diabel_215 napisał:

Srubka to m6, ale bez wyjecia elementu raczej bez szans na zrobienie, najlatwiej wg mniw bylo by odkrecic dekiel a pozniej walek rozrzadu, to w jego "lozysku" jest miejsce na srubke. (Mam takie lozysko) jaknjiz element bedzie na wierzchu to naprawa jak koledzy wczesniej pisali, najlepiej sprezynke, bo sruby do dekla sa z uszczelkami wiec szkoda bylo by sie bawic w dorabianie uszczelnienia.
Albo wymienic element, sciaga sie segera i po kolei z walka sciaga sie elementy, Ty chyba masz z brzegu wiec nie ma co pomylic (sa na walku tez podkladki sprezynujace, dokladnie nie pamietam).
Tak czy siak walek trzeba wyciagnac.
A nastepnym razem pamietac ze te srubki dokreca sie momentem o ile dobrze pamietam 24. Wiec naprade delikatnie

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka
 

 

Dzięki za podpowiedź. Mi chodzi o ten gwint zaznaczony na zdjęciu. Nie widzę tam żadnego łożyska? 

 

sketch-1497454287913.thumb.png.bcabb1ecee551cdc130d03e5a995e55c.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj opis dotyczy sohc, takze u Cb sie nie sprawdzi. Za to wyglada ze miejsca jest wiecej, wiec moze uda sie zrobic to na aucie

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, diabel_215 napisał:

Moj opis dotyczy sohc, takze u Cb sie nie sprawdzi. Za to wyglada ze miejsca jest wiecej, wiec moze uda sie zrobic to na aucie

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka
 

 

Musi Ci chodzić o dohc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...