Narrator Opublikowano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2017 Cześć Taki mam problem. Przykręcałem pokrywę zaworów od strony pasażera i chyba trochę za mocno dowaliłem prawą górną śrubę bo zaczęła się kręcić bez końca. Jak ją wykręciłem to z opiłkami aluminium. Generalnie jak się ją wkręci ponownie to siedzi ale gwintu już prawie nie ma. Olej póki co nie leci. Moje pytania: 1) Jak długo mogę tak jeździć? 2) Czy ktoś wie gdzie w Poznaniu regenerują takie gwinty? Dzwoniłem do ASO z ciekawości to powiedzieli że to robota dla ślusarza i nie podjęli tematu. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kookazoo Opublikowano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2017 Sa specjalne zestawy do naprawy gwintow dla opornych. Slusarz moze rozwiercic na wiekszy gwint, ale musisz pamietac, ze jedna sruba jest inna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 8 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2017 26 minut temu, Kookazoo napisał: Sa specjalne zestawy do naprawy gwintow dla opornych. Slusarz moze rozwiercic na wiekszy gwint, ale musisz pamietac, ze jedna sruba jest inna. Co to znaczy że jedna śruba jest inna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cianbo Opublikowano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2017 Jeździć to możesz tak długo jak nie cieknie olej. Gwint dosyć łatwo naprawić przy pomocy specjalnego zestawu-wkładki, tylko pytanie czy jest tam dosyć miejsca, żeby zrobić to bez wyjmowania silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kookazoo Opublikowano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2017 Np masz teraz M5 czyli otwor 4,2, a przy rozwierceniu, czyli M6 bedzie 5. Najlepiej jak kolega wyzej, dac tulejke gwintowana i po problemie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 8 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2017 26 minut temu, Kookazoo napisał: Np masz teraz M5 czyli otwor 4,2, a przy rozwierceniu, czyli M6 bedzie 5. Najlepiej jak kolega wyzej, dac tulejke gwintowana i po problemie Czytałem o tych tulejkach. To się chyba helicoil nazywa. Tylko nie mogę znaleźć nikogo kto by się podjął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kookazoo Opublikowano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2017 Jaka pojemnosc? Poszukaj po jakis malych zakladach, albo kumatego mechanika z tokarka. A i tak najlepiej to sam sobie zrobisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 8 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2017 1 minutę temu, Kookazoo napisał: Jaka pojemnosc? Poszukaj po jakis malych zakladach, albo kumatego mechanika z tokarka. A i tak najlepiej to sam sobie zrobisz 2.0 Widać że Kolega nie czytał mojego posta o regulacji zaworów Po tym jak się tego podjąłem zrozumiałem że od silników powinienem trzymać się z daleka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kookazoo Opublikowano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2017 Nie jestem tu za czesto, bo szukam dyferencjalu zapraszam zatem na slask Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 8 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2017 A orientuje się ktoś może jaki jest gwint tej śrubki? numer OEM 13268AA050 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiedro Opublikowano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 Są dwie opcje, Helicoil czyli sprężynka i Timesert czyli tulejka. Helicoila mam w jednym zacisku i daje radę, a montaż był banalnie prosty. Z Timesertem nie miałem styczności, ale z tego co wiem to z jego instalacją jest podobnie jak z Helicoilem. Jeżeli chodzi o Helicoila to w zestawie masz wiertło i gwintownik. Rozwiercasz otwór, gwintujesz go i wkręcasz 'sprężynkę', a później wkręcasz śrubę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 9 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 32 minuty temu, kiedro napisał: Są dwie opcje, Helicoil czyli sprężynka i Timesert czyli tulejka. Helicoila mam w jednym zacisku i daje radę, a montaż był banalnie prosty. Z Timesertem nie miałem styczności, ale z tego co wiem to z jego instalacją jest podobnie jak z Helicoilem. Jeżeli chodzi o Helicoila to w zestawie masz wiertło i gwintownik. Rozwiercasz otwór, gwintujesz go i wkręcasz 'sprężynkę', a później wkręcasz śrubę. Właśnie o tym helicoilu myślałem ale nie wiem na jaki gwint zamówić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiedro Opublikowano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 Jaki tam jest gwint to nie wiem. Jeżeli chodzi o Helicoila to ja bym nie kupował najtańszego chińczyka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 (edytowane) Do takiej naprawy zwykły zestaw wystarczy i będzie dobrze trzymał.np taki http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-do-gwintow-m6-m8-m10-regeneracji-i6323583812.html?reco_id=9f866625-4d5a-11e7-9492-022a93182992 Kupiłem kiedyś podobny i nawet zerwany gwint w spręzarce klimy naprawiłem i trzyma zacnie. Edytowane 9 Czerwca 2017 przez andre82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powerhorse Opublikowano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 Dnia 8 czerwca 2017 o 21:00, Narrator napisał: Czytałem o tych tulejkach. To się chyba helicoil nazywa. Tylko nie mogę znaleźć nikogo kto by się podjął. Mi kiedys w mazdzie jak wysadzilo swiece to wlasnie magicy w podwarszawskim piastowie podjeli sie naprawy temat troche prostszy bo silnik rzedowy. Podjechalem do niech, powiedzieli ze nie ma problemu i nie beda nawet glowicy wykrecac W sumie chyba im sie udalo bo silnik jeszcze jezdzil wiec chyba opilkow zadnych w nim nie bylo Przy helicoli gwint sie nie zmienia. Pamietam ze dobrych klika lat temu skasowali mnie za usluga 80zl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel_215 Opublikowano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2017 Srubka to m6, ale bez wyjecia elementu raczej bez szans na zrobienie, najlatwiej wg mniw bylo by odkrecic dekiel a pozniej walek rozrzadu, to w jego "lozysku" jest miejsce na srubke. (Mam takie lozysko) jaknjiz element bedzie na wierzchu to naprawa jak koledzy wczesniej pisali, najlepiej sprezynke, bo sruby do dekla sa z uszczelkami wiec szkoda bylo by sie bawic w dorabianie uszczelnienia. Albo wymienic element, sciaga sie segera i po kolei z walka sciaga sie elementy, Ty chyba masz z brzegu wiec nie ma co pomylic (sa na walku tez podkladki sprezynujace, dokladnie nie pamietam).Tak czy siak walek trzeba wyciagnac. A nastepnym razem pamietac ze te srubki dokreca sie momentem o ile dobrze pamietam 24. Wiec naprade delikatnieWysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 14 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2017 21 godzin temu, diabel_215 napisał: Srubka to m6, ale bez wyjecia elementu raczej bez szans na zrobienie, najlatwiej wg mniw bylo by odkrecic dekiel a pozniej walek rozrzadu, to w jego "lozysku" jest miejsce na srubke. (Mam takie lozysko) jaknjiz element bedzie na wierzchu to naprawa jak koledzy wczesniej pisali, najlepiej sprezynke, bo sruby do dekla sa z uszczelkami wiec szkoda bylo by sie bawic w dorabianie uszczelnienia. Albo wymienic element, sciaga sie segera i po kolei z walka sciaga sie elementy, Ty chyba masz z brzegu wiec nie ma co pomylic (sa na walku tez podkladki sprezynujace, dokladnie nie pamietam). Tak czy siak walek trzeba wyciagnac. A nastepnym razem pamietac ze te srubki dokreca sie momentem o ile dobrze pamietam 24. Wiec naprade delikatnie Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka Dzięki za podpowiedź. Mi chodzi o ten gwint zaznaczony na zdjęciu. Nie widzę tam żadnego łożyska? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel_215 Opublikowano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2017 Moj opis dotyczy sohc, takze u Cb sie nie sprawdzi. Za to wyglada ze miejsca jest wiecej, wiec moze uda sie zrobic to na aucieWysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 15 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2017 11 godzin temu, diabel_215 napisał: Moj opis dotyczy sohc, takze u Cb sie nie sprawdzi. Za to wyglada ze miejsca jest wiecej, wiec moze uda sie zrobic to na aucie Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka Musi Ci chodzić o dohc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel_215 Opublikowano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2017 Sohc phase 1Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się