Skocz do zawartości

17" wygląd kontra komfort


Ted850

Rekomendowane odpowiedzi

 Witam

Na początek powiem że do Subaru przesłałem się ze świata komfortu i nieskrepowanej Szwedzkiej prostoty czyli Volvo 940 Turbo

Pierwsza rzecz jaką zauważyłem to ogromna ilość dziur na drogach w  Krakowie i okolicach o których istnieniu wiedziałem tylko teoretycznie.

Martwi mnie to bo oba auta stoją na 15-kach 195/65 a w garażu czekają letni 17-ki 215/45 i podejrzewam że po ich założeniu znikną tesztki komfortu.

Pocieszeniem jest to ze "furmanka" będzie znacznie lepiej wyglądać i pewnie trochę lepiej skręcać ale nie jestrm pewien czy w Małopolsce przełoży się to na prędkość podróżowania gdy trzeba będzie zwalniać przed każdą dziurą

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dramatu chyba nie będzie. Jeżdżę na 17", nawet skręcam i przed typowymi dziurami nie muszę zwalniać, a plomby jeszcze mi nie wypadły. Może odczucia zależą od punktu odniesienia, ale Volvo chyba jakimś nadzwyczajnym poduszkowcem nie jest...

Jakie masz to Legacy?

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Mam Legacy IV 2006r. 2.0 165-kucyków

Martwię się bo właśnie chciałem założyć letnie gumki i tu się okazuje że komplet który dostałem z autem wymaga naprawy trzech felg a dwie gumki nadają się na śmietnik ;-(

 

 

844402837_1_1080x720_z-polskiego-salonu-bezwypadkowe-niezawodne-lomianki.jpg

Volvem jadąc po serpentynach można u pasażerów wywołać chorobę morską 

 

Dodam jeszcze że koła się już prostują a ponieważ nie znajdę dwóch identyczne zuzytych co moje Michelin Excellence czeka mnie zakup nowych gumek,

ale jakby ktoś chciał się zamienić na 16" to chętnie rozwiąże ewentualne propozycje

 

 

Edytowane przez Ted850
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze jak 1 raz zakładałem po 17" 15" na zime to pomyslałem sobie, że wygląda to tragicznie, ale przynajmniej będzie wygodnie... Nic bardziej mylnego, różnica jest, ale naprawdę niewielka. Legaś to taki sztywniak w odrobiną szaleństwa :-) Bierzesz go jakim jest, zakladasz 17" na lato, tyłek troche Ci wytelepie, ale za to nie musisz zwalniać w zakrętach :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, palmall napisał:

17 czy 16... bez różnicy, tylko optycznie inaczej wyglądają.

No bez jaj. Na szybkich łukach jest spora różnica. W kwestii komfortu - 17-ki spokojnie dają radę, nawet na dziurach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 To mnie a szczególnie moj kręgosłup trochę pocieszyliście ;-)

Zamawiam nowe gumki i za miesiąc dam znać jak to czuć z mojej strony

 

ps. jak mi znowu jakiś dysk z pleców wypadnie to przynieście mi mandarynki na ortopedie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, przymar napisał:

No bez jaj. Na szybkich łukach jest spora różnica.

 

Kwestia gum bardziej niż różnicy na średnicy. 16 z dobrą gumą będzie lepiej chodziła na zakrętach niż 17 z jakimś chińczykiem. Nie wmówisz mi że jest inaczej. 

Przy toczeniu się po mieście nie ma żadnej, ale to żadnej różnicy, a raczej o toczeniu w mieście w tym wątku mowa.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cię położą na Kopernika to Cię odwiedzę z mandarynkami- masz zaklepane.
Zima 16', lato 18', obie gumki markowe i w dobrym stanie- różnica w komforcie niewielka a latem stajla aż kapie na upale

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Rzeczywiście dużej różnicy w komforcie między 15' a 17" nie stwierdziłem.
Podejrzewam że wytrawny kierowca przejeżdżając po monecie
powinien odróżnić czy to było 2zł czy 5zł ;-)

Edytowane przez Ted850
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 17

 

jak kupiłem auto miałem cienkie opony i sportowe zawieszenie to się okropnie jeździło

 

wymieniłem opony na grubsze 225/45 i zawieszenie wymieniłem od outbacka

 

jeździ się teraz wyśmienicie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście dużej różnicy w komforcie między 15' a 17" nie stwierdziłem.
Podejrzewam że wytrawny kierowca przejeżdżając po monecie
powinien odróżnić czy to było 2zł czy 5zł ;-)

Kolego! Wytrawny kierowca w Subaru rozpozna orzełek czy reszka!

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obrażając nikogo, ale jak ktoś jeździ głównie po mieście to faktycznie lepiej 15 - tylko po co męczyć wtedy Subaru, lepiej legendarną już tutaj Skodę. Ale przy łukach w terenie niezabudowanym (nie na autostradzie) poczujecie różnicę nie będąc nawet jakimiś wybitnymi kierowcami. Zapraszam na podgórskie tereny i jazdę w jedną stronę na 17, a w drugą na 16 - gwarantuję wam, że niski profil daje radę. Jakość nawierzchni w PL to inny temat i faktycznie używamy opon jako dodatkowego amortyzatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja postawiłem na wygląd, bo jeżdżę spec b na 18' lato/zima, w sumie to nie za bardzo mam na co narzekać, bo nie ma tragedii nawet w zimie, a auto wygląda zacnie. Chyba wszystko zależy od człowieka i indywidualnych wymagań/odczuć, dlatego warto sprawdzić samemu jak się jeździ i tyle.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Planuje kupić nowe opony wielosezonowe.

Czy ktoś mi może powiedzieć jaki największy możliwy rozmiar wchodzi na 17 ?

Nie mam niskiego zawieszenia wiec o prześwit się nie martwię, bardziej martwię się o pełny skręt żeby nie ocierało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...