Jump to content

Impreza WRX 2.5 2006 rok zawór PCV


maciek323
 Share

Recommended Posts

Czy impreza WRX z 2006 roku z silnikiem 2.5    posiada zawór PCV? Jesli jest, to czy ktos moze mi go wskazac na fotce?

I czy warto zmienic taki zaworek na nowy? Wiem że w wolnossakach jest i sie go wymienia i pomaga to na parę dolegliwości.

Link to comment
Share on other sites

http://www.clubwrx.net/forums/engine-performance/168076-diy-pcv-valve-replacement-pictures.html

 

Stawiam że 2.5 ma tak samo.

 

Wymienić warto, kosztuje grosze, a potrafi nieźle namieszać.

 

EDIT:

http://www.iwsti.com/forums/diy-mods-and-installations/158206-replacing-pcv-valve.html

W 2.5 STi nie jest to na liście "regular maintenance"... ciekawe. I tak bym wymienił.

Edited by BelegUS
Link to comment
Share on other sites

Dnia 7.06.2017 o 16:14, BelegUS napisał:

Wymienić warto, kosztuje grosze, a potrafi nieźle namieszać.

 

U mnie prawdopodobnie "miesza" od dłuższego czasu. Przynajmniej taką mam nadzieję bo szukałem, regulowałem i wymieniałem już prawie wszędzie poza wymianą PCV. "Mieszanie" w moim przypadku polega m.in. na dziwnym odgłosie z wydechu podczas pełnego otwarcia przepustnicy, szczególnie na niskich obrotach. Takie głuche świergotanie, buczenie, którego wcześniej nie miałem. Czasem wydech brzmi wówczas jak rozklekotany traktor, który słyszę zamiast aksamitnego dzwięku turbiny. Towarzszy temu (takie mam wrażenie) spadek mocy i tzw turbodziura. Raz na jakiś czas, objawy samorzutnie ustępują i przez krótkie chwile auto budzi się do życia ale zdarza się to coraz rzadziej.

Dziasiaj dzwoniłem do serwisu z pytaniem gdzie u mnie jest ten zawór. Miałem wątpliwości bo na youtub`ie na niektórych filmikach pokazują, że jest osadzony w jednym z ramion takiego trójnika z tworzywa a w innych, że jest wkręcony bezpośrednio w kolektor pod przepustnicą. Wg serwisu u mnie jest pod przepustnicą. Dostęp do obu miejsc jak zwykle fatalny. Mam nadzieję, że nie będę musiał demontować kolektora dolotowego żeby wymienić to ustrojstwo. I oczywiście zaworu nie ma w kraju. Trzeba zamówić i czekać. Podobno ok. 2 tygodni. Koszt w granicach 80 PLN.

 

Pozdrawiam,

 

Link to comment
Share on other sites

Dnia 10.06.2017 o 00:01, ura_bus napisał:

 

U mnie prawdopodobnie "miesza" od dłuższego czasu. Przynajmniej taką mam nadzieję bo szukałem, regulowałem i wymieniałem już prawie wszędzie poza wymianą PCV. "Mieszanie" w moim przypadku polega m.in. na dziwnym odgłosie z wydechu podczas pełnego otwarcia przepustnicy, szczególnie na niskich obrotach. Takie głuche świergotanie, buczenie, którego wcześniej nie miałem. Czasem wydech brzmi wówczas jak rozklekotany traktor, który słyszę zamiast aksamitnego dzwięku turbiny. Towarzszy temu (takie mam wrażenie) spadek mocy i tzw turbodziura. Raz na jakiś czas, objawy samorzutnie ustępują i przez krótkie chwile auto budzi się do życia ale zdarza się to coraz rzadziej.

Dziasiaj dzwoniłem do serwisu z pytaniem gdzie u mnie jest ten zawór. Miałem wątpliwości bo na youtub`ie na niektórych filmikach pokazują, że jest osadzony w jednym z ramion takiego trójnika z tworzywa a w innych, że jest wkręcony bezpośrednio w kolektor pod przepustnicą. Wg serwisu u mnie jest pod przepustnicą. Dostęp do obu miejsc jak zwykle fatalny. Mam nadzieję, że nie będę musiał demontować kolektora dolotowego żeby wymienić to ustrojstwo. I oczywiście zaworu nie ma w kraju. Trzeba zamówić i czekać. Podobno ok. 2 tygodni. Koszt w granicach 80 PLN.

 

Pozdrawiam,

 

Podobno takie objawy (te dziwne dzwieki z wydechu) daja niesprawne zawory (za maly luz albo wypalone zawory). Sprawdzales to? Masz lpg albo niestandardowy soft?

Link to comment
Share on other sites

Mam lpg. Soft standardowy poza "wyłączeniem" pompy i zaworów powietrza wtórnego. Regulacje zaworów robiłem w 1-szej kolejności i zaraz po zrobieniu i później najczęściej jeździłem na PB bo podejrzewałem, że lpg może być przyczyną. Podmieniałem przepływkę, wymieniłem świece, wyłączyłem "wtórne powietrze", sprawdzałem szczelność dolotu i jak do tej pory nic wyraźnie wadliwego nie znalazłem. Teraz wymienię ten zawór PCV i zobaczę czy coś się poprawi, chociaż po dzisiejszej krótkiej rozmowie z "Marasem" mocno osłabła moja nadzieja, że to będzie tzw. strzał w 10.

Pozdrawiam,

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Autoryzowany serwis Subaru nie potrafil niestety znalezc numeru części tego zaworka który pasował by do mojego Subaru.

Moze ktos zna numer czesci do silnika 2.5 z 2005 roku??

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...