Jump to content

Forester I 2.0 s-turbo - Pęknięty króciec.. no właśnie czego?


ziuziak

Recommended Posts

Czołem wszystkim,

Borykam się ostatnio z problemem czkającego silnika na biegu jałowym, znajomi mechanicy polecili szukać na początek pęknięć na wężykach gumowych itp. Dzisiaj otworzyłem na chwilę maskę i znalałem pęknięty króciec na części znajdującej się zaraz za intercoolerem, według diagramu z opposedforces jest to Valve assembly-air bypass o numerze 14471AA052, naturalnie część chciałem zamówić, jednak nie mam zielonego pojęcia jak ów twór się nazywa po naszemu, to jest zawór egr? bov?

 

Filmik z akcji... https://youtu.be/NC6DdSIZGIY

 

Drugie pytanie, czy nieszczelność tego elementu może być powodem opadania obrótów jałowych? Dzięki za pomoc

Link to comment
Share on other sites

Każda nieszczelność w układzie dolotowym może powodować dziwne zachowania silnika na wolnych obrotach - a więc tak. Ta nieszczelność również.

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

A wiesz może jak po polsku nazywa się ta część? :) Metodą prób i błędów na allegro znalazłem podobne części jako zawory EGR, ale bez zdemontowania swojego nie mam jak ustalić tego na 100%..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...