Licho Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 Gdy mam uruchomiony system START STOP, to wyświetla mi ile to na wyłączonym silniku "pod światłami" mam oszczędności paliwa w [ml]. Moje pytanie brzmi, ile paliwa w mililitrach idzie na uruchomienie silnika po wciśnięciu sprzęgła, czyli po jakim czasie oszczędności z wyłączonego silnika są zjadane przez dodatkową dawkę paliwa na jego rozruch. Drugie pytanie dotyczy hamowania silnikiem. Zauważyłem że hamowanie silnikiem nie jest tak efektywne jak w poprzednich autach którymi jeździłem. W poprzednich autach przy hamowaniu silnikiem były wyłączane wtryski paliwa, czyli zużycie paliwa było zerowe, a ponownie załączenie wtrysków następowało, gdy prędkość obrotowa spadła poniżej ok 1.500 obr. W Foresterze przy hamowaniu silnikiem (długi zjazd z górki) obserwując wskazania komputera, wygląda jakby cały czas silnik pracował a nie miał wyłączonego dostarczania paliwa dla obrotów powyżej 1.500obr. Pytanie czy przy hamowaniem silnikiem jest odcięcie paliwa czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 Ja bym zadał jeszcze pytanie nr 3: o ile szybciej zużywa się rozrusznik w systemie Start-Stop? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Licho Opublikowano 25 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 (edytowane) To zadam pytanie nr 4 - czy można odwrócić funkcję w przycisku start-stop. Obecnie "start-stop" działa od momentu uruchomienia silnika i przyciskiem mogę to wyłączyć. A czy można go zaprogramować tak, że funkcja "start stop" jest stale wyłączona, a przyciskiem ją aktywuję i aktywacja działa do zgaszenia silnika kluczykiem lub kolejnego przyciśnięcia przycisku - rozumiem, że jest to tylko i wyłącznie sprawa softwerowa, czyli da się, tylko kiedy będzie dostępna dla użytkownika. Obecnie staram się pamiętać i za każdym razem po uruchomieniu silnika wyłączać ten start-stop, a jak zapomnę i mi w koreczku wolno posuwających się samochodów to zadziała to wyzwala we mnie emocje. A chciałbym by ten fajny samochód trochę innych mi dostarczał emocji. Edytowane 25 Maja 2017 przez Licho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 5 godzin temu, Licho napisał: To zadam pytanie nr 4 - czy można odwrócić funkcję w przycisku start-stop. Obecnie "start-stop" działa od momentu uruchomienia silnika i przyciskiem mogę to wyłączyć. A czy można go zaprogramować tak, że funkcja "start stop" jest stale wyłączona, a przyciskiem ją aktywuję i aktywacja działa do zgaszenia silnika kluczykiem lub kolejnego przyciśnięcia przycisku - rozumiem, że jest to tylko i wyłącznie sprawa softwerowa, czyli da się, tylko kiedy będzie dostępna dla użytkownika. Obecnie staram się pamiętać i za każdym razem po uruchomieniu silnika wyłączać ten start-stop, a jak zapomnę i mi w koreczku wolno posuwających się samochodów to zadziała to wyzwala we mnie emocje. A chciałbym by ten fajny samochód trochę innych mi dostarczał emocji. Jezdze z tym ustrojstwem "start/Stop" od tygodnia. Jakos specjalnie mi nie przeszkadza, a pare razy juz jechalem w korku. Jak na razie nie mam ani pozytywnych ani negatywnych odniesien. Dziala calkiem sprawnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 26 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 Paliwo nie stanowi problemu tylko tarcie pół suche występujące przy rozruchu. No i oczywiście rozrusznik , akumulator , alternator. 21 godzin temu, Licho napisał: czy można odwrócić funkcję w przycisku start-stop. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Licho Opublikowano 26 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 Karenz, dzięki za linka.Przed założeniem wątku w wyszukiwarkę wpisałem START STOP i nic mi nie znalazło, Po zapoznaniu się z przytoczonym przez Ciebie wątkiem, miałem takie coś, że włączałem i wyłączałem często ten przycisk SS i nagle przestało działać. Nie wiem czy kombinacja częstego klikania przyciskiem SS wyłącza to, czy nie spełniałem warunków by to zadziałało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 26 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 Raczej warunki nie były spełnione. U mnie SS nie działał chyba z pół roku. Po wymianie akumulatora na nowy cudownie ożył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jake Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 A ja delikatnie wciskam hamulec na postoju i nie ma problemu SS. Trzeba tylko pamiętać o wyłączeniu gdy używa się ACC w korku (genialna sprawa!) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się