Arkadiusz Małecki Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Witam, jestem świeżo po wymianie sprzęgła w Subaru Impreza WRX Blobeye. Skrzynię mam 5 biegową. Mechanik włożył oryginalne, japońskie sprzegło EXEDY (tarcza, docisk, łożysko nowe). Wymienił również koło zamachowe (używane, ale w dobrym stanie). Po włożeniu zestawu sprzęgła pojawił się problem: biegi nie chciały wchodzić - na postoju i podczas jazdy. O jedynce i wstecznym nie było mowy. W dodatku, jak się udało wrzucić bieg, to przy ruszaniu i puszczaniu sprzęgła słychać dość wyraźnie "buczenie". Odpowietrzył układ, przy okazji wyszło, że jest założona pompa sprzęgła prawdopodobnie nie od Subaru (moja pompa nie ma zbiorniczka "na" sobie, tylko zupełnie obok) Po odpowietrzeniu, nadal słychać "buczenie" przy puszczaniu sprzęgła, jak się rusza z miejsca i biegi wchodzą lepiej... ale nadal dość mocno trzeba je "wbijać" (jakby się coś blokowało). Przed wymianą sprzęgła też kolorowo nie było (skrzynia się kończy?), ale głównie z jedynką był problem - reszta chodziła bardzo ok. Dodam, że pedał sprzęgła łapie przy samej podłodze, więc aby wrzucić bieg trzeba dość mocno wyprostować lewą nogę. Nie chce nic sugerować, mam jakieś podejrzenia, ale już mnie krew zalała, więc wolę aby ktoś "świeżym" okiem podszedł do tematu. Z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi i porady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 (edytowane) problem łapy i łożyska pomyliłem z sti... a przy okazji warto spr. czy łapa nie jest pęknięta (wrx) Edytowane 24 Maja 2017 przez Andrzej Koper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlexClyde Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Napewno porównał części czy są takie same? skrzynia jak już była zrzucona i był problem z pierwszym biegiem, należałoby ją rozebrać, nie masz luzów na lewarku zmiany biegów? może tuleje gdzieś szlag trafił, możnaby jeszcze zluzować łapy skrzyni odpalić auto zeby popyrkotało i dopiero dokręcić może nie popadla skrzynia jak należy i z samym lewarkiem coś nie alo. A i sprzęgło "Japan Exedy" to nie jest sprzęgło "OEM Subaru" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkadiusz Małecki Opublikowano 24 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2017 (edytowane) Czyli na wstępie obu Panów wykluczyło ewentualny problem po stronie nie oryginalnej pompy sprzęgła? Edytowane 24 Maja 2017 przez Arkadiusz Małecki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 24 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2017 ja zakładam , że wszystko jest ORI ( nie doczytałem o pompie ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlexClyde Opublikowano 24 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2017 Ja też niedoczytałem;) i skoro sprzęgło w podłodze to coś nie alo faktycznie może być z ta pompa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 26 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 A może najzwyczajniej nadal zapowietrzony układ. Oraz kluczowe pytanie na jakiej wysokości jest pompa oraz ten obcy zbiorniczek ??? Pamiętajcie, że nie każdą pompę i wysprzęglik odpowietrza się tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus Opublikowano 14 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2017 Trochę pytanie z innej beczki, ale coś w tym kierunku. Ostatnio podczas jazdy wysiadło mi sprzęgło(dymiło spod maski i podczas wysprzęglania strasznie piszczy, ale bieg załączy). W związku z tym mam pytanie- czy wszystkie sprzęgła w wolnossakach są takie same? Czy Lanos 2,0 N/A posiada koło dwumasowe? Bardzo proszę o odpowiedź, bo jestem na skraju załamania nerwowego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 17 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2017 Dnia 14.07.2017 o 22:34, Markus napisał: Czy Lanos 2,0 N/A posiada koło dwumasowe Posiada jednomasowe! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus Opublikowano 18 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 Acha, tyle dobrze. A czy ma znaczenie ilość sprężyn w tarczy sprzęgłowej? Bo jedne występują z czterema, a drugie z szcześcioma i nie wiem co kupić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romanoff Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 (edytowane) Witajcie, podepnę się pod temat żeby nie zakładać nowego. Po wymianie sprzęgła w moim Subaru WRX 2002 EU (Zestaw sprzęgła EXEDY FJK2033 - kupione w Intercars) pojawił się problem , który można usłyszeć od ok 18sek. filmu. Wciskam sprzęgło , wrzucam bieg 1 lub wsteczny i przy odpuszczaniu pojawia się tarcie/zgrzytanie/brzęczenie odczuwalne na pedale i słyszalne wyraźnie "gołym uchem". Biegi wchodzą dobrze, sprzęgło chodzi dość lekko. Przed wymianą nie było takiego problemu. Sprzęgło było wymieniane bo poprzednie się zużyło, podczas ruszania (jadąc w korku) pedał wpadł mi do środka. Zużyte łożysko. Auto używane cywilnie i z lekko nogą. W serwisie wstępnie mówią żeby to sprzęgło zareklamować i kupić nowe. Dla mnie robią się dodatkowe koszty ponownej wymiany (kupowałem na własną rękę - nie przez serwis), czekanie na rozpatrzenie reklamacji, itd... Będę wdzięczny za pomocne opinie. Przemek Edytowane 24 Lipca 2017 przez Romanoff Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 Ja u siebie wyciągałem silnik i przy okazji innych rzeczy wymieniłem sprzęgło na Exedy z Inter Carsu. Sprzęgło działało bardzo lekko i biegi wchodziły podczas jazdy, lecz miałem identyczny dźwięk jak Ty podczas puszczania sprzęgła. Nawet nagrywałem filmiki wtedy z tym "problemem" iiiiii no i w sumie nic. Przeszło samo, dźwięk po prostu znikł już się nie pojawił nigdy a wkur*** przez kilka dni. To było ponad dwa lata temu a w międzyczasie byłem na torze i aktywnie spędziłem zimy na serpentynach Ze sprzęgłem nic złego się nie dzieje Pojeździj jeszcze, daj mu dobrze w palnik (ja tak zrobiłem i przeszło wtedy) i obserwuj co się dzieje dalej z działaniem sprzęgła i dźwiękiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romanoff Opublikowano 25 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 Hej ADK90 , dzięki że się odniosłeś do mojego problemu. Mam wątpliwości czy go rozwiązać w ten sam sposób jak ty Nie mam 100% pewności czy sprzęgło jest dobrze złożone (chociaż robił to sprawdzony i doświadczony serwis Subaru - W-wa Jutrzenki ) . Obawiam się utraty gwarancji na sprzęgło w przypadku jak zacznę na nim jeździć a jednak coś mi się wysypie zamiast ułożyć jak u Ciebie. Żeby to była część za 200pln , ale tutaj 1300 i już mocno boli . Może lepiej poproszę serwis o rozłożenie i złożenie jeszcze raz i jeżeli problem zniknie to będzie wiadomo ,że chodziło o jakieś niedopasowanie , a jak nie to dwie opcje: a) Będę reklamował w intercars i będę czekał na ekspertyzę i zwrot kasy. Kupię drugie w międzyczasie . b ) Zacznę jeździć i zobaczymy co z tego wyniknie - trochę ryzykowne tak rozsądnie na to patrząc. Przemek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się