Jump to content

LEGACY V 2009 2.0 DIESEL-CZY SILNIK JEST AWARYJNY?


Recommended Posts

Mam gorącą prośbę o podpowiedź. Mogę kupić w dobrych pieniądzach (20 tyś.) subaru legacy z 2009 diesel 2.0 150KM. śledzę fora od wczoraj, rozpytuję ludzi i opinie są dosyć sprzeczne.A mianowicie od takich że diesle były zrąbane w legacy IV i pękały im głowice ale w piątkach podobno zostało to już poprawione. Do takich (z tego forum) żeby po prostu wystrzegać się subaru z dieslem bez względu na rocznik. Będę wdzięczny za podpowiedź, nie mam niestety znajomka w serwisie subaru (a to by było najbardziej wiarygodne) więc nie ukrywam, że na podstawie waszych odpowiedzi zdecyduję czy kupić czy mimo dobrej ceny dać sobie spokój.

Link to post
Share on other sites

W subarowych dieslach najważniejsze są:

  • książka serwisowa z wbitymi wszyskimi przeglądami w ASO
  • pewne pochodzenie: kto nim jeździł i jak o niego dbał
  • jak Ty będziesz nim jeździł: czy uważasz, że 'diesel lubi niskie obroty' albo masz inne szkodliwe dla SBD nawyki z poprzednich ośmiu diesli w tym trzech 'tedeików'
Link to post
Share on other sites

książka jest, przeglądy robione w ASO do 150 tyś, teraz auto ma 200 tyś. Kupiony w polskim salonie,samochód jeździł w firmie. A jak z awaryjnością diesli w piątkach? 

6 minut temu, gorion napisał:

Daj sobie spokój z SBD, nawet w najkorzystniejszym wariancie przy partycypacji kosztów wyłożysz z 5-6kpln w przypadku awarii jednostki. Oczywiście o ile sie zepsuje, ale jest wiele ciekawszych ofert na rynku, wiec po co ryzykować z tym pseudo-ekonomicznym pupowozem.

SBD- rozumiem że oznacza subaru diesel

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Knurek1111 napisał:

jak Ty będziesz nim jeździł: czy uważasz, że 'diesel lubi niskie obroty' albo masz inne szkodliwe dla SBD nawyki z poprzednich ośmiu diesli w tym trzech 'tedeików'

 

qrka ale SBD z CVT to jakby do tych niskich obrotów dążył ;)

 

oczywiście w chwilach przyśpieszania momentalnie redukuje ale spokojna jak tez stabilna jazda to raczej niskie obroty 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, mcfly1 napisał:

Mogę kupić w dobrych pieniądzach (20 tyś.) subaru legacy z 2009 diesel 2.0 150KM

 

A nie zastanowiło cię, skąd taka cena za 7-letnie auto? ;) 

Link to post
Share on other sites

Masz już wszystkie informacje ale ty liczysz na cud, że Ciebie to nie dotknie. No cóż jak masz dużą kasę w rezerwie to możesz sobie na takie ryzyko pozwolić ale sądzę, że takiej kasy nie masz - skoro taka okazja Cię nęci - więc.....................:yahoo:

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, ketivv napisał:

 

qrka ale SBD z CVT to jakby do tych niskich obrotów dążył ;)

 

oczywiście w chwilach przyśpieszania momentalnie redukuje ale spokojna jak tez stabilna jazda to raczej niskie obroty 

 

CVT ma tę przewagę nad 'białkowym' kierowcą, że dokładnie wie, kiedy wzrasta obciążenie. Kilka osób już pisało, że każde muśnięcie gazu powoduje natychmiastowy wzrost obrotów.

 

A po drugie należy pamiętać, że CVT (i każdy inny automat) zamiast sprzęgła ciernego ma sprzęgło wydrauliczne, które dobrze tłumi drgania skrętne ;)

Link to post
Share on other sites

znalazłem w końcu wątek na tym forum który trochę mi rozjaśnił w głowie. mianowicie ten poniżej i postanowiłem sobie dać spokój, mimo że cena kilkanaście tyśków niższa niż średnia na allegro.  nie mam ochoty wywalać na remont silnika tyle samo co dałem za samochód. dzięki za odpowiedzi. pozdr.

 

Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Knurek1111 napisał:

A po drugie należy pamiętać, że CVT (i każdy inny automat) zamiast sprzęgła ciernego ma sprzęgło wydrauliczne, które dobrze tłumi drgania skrętne ;)

 

 

o ile konwerter hydrauliczny nie jest zblokowany (lock up, choć to sprzęgło jakieś tam elementy elastyczne posiada) a jak mniemam to się właśnie dzieje gdy jedziemy z jednostajną prędkością np. z niskimi obrotami wału korbowego ;) 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, ketivv napisał:

 

 

o ile konwerter hydrauliczny nie jest zblokowany (lock up, choć to sprzęgło jakieś tam elementy elastyczne posiada) a jak mniemam to się właśnie dzieje gdy jedziemy z jednostajną prędkością np. z niskimi obrotami wału korbowego ;) 

 

Nie wiem, nigdy takich rzeczy nie programowałem ;) 

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, ketivv napisał:

o ile konwerter hydrauliczny nie jest zblokowany

 

Był swego czasu w Plejadach artykuł na temat CVT i z tego co pamiętam,  to sprzęgło jest blokowane zaraz po ruszeniu.

 

Link to post
Share on other sites

Kolega się pyta o legacy 2009, a tam żadnych cvt nie było...

Przeglądy w aso NICZEGO NIE DOWODZĄ... ja taki kupiłem i po 2 tygodniach wyszlo ze musze wydać TYLKO (dzięki uprzejmości SIP) 20kpln na nowy shortblock..

20kpln za auto to cena która pewnie zakłada że ta awaria zaraz się wydarzy... więc uczciwie ktoś podchodzi... pogadaj za ile to ktoś Ci naprawi (I jaka da gwarancje)... nie sądzę żeby za 5-6 bo tyle to sobie za samo wyjecie, rozłożenie, złożenie i wsadzenie motoru liczy (właśnie aso)... do tego jak auto z poza PL to problem większy bo SIP raczej nie pomoże....

PS. Jak chcesz już po wymianie shortblocka, ale droższy to zapraszam na priv ;)



Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Ja mialem to w 2012 roku... kupiłem auto z polskiej dystrybucji i serwisowanie w polskim aso... ten sam polski aso gwarantował że popsuta jest TYLKO 2masa... Ale już przeglądu przedzakupowego zrobić nie chciał... drugi łódzki aso potwierdził 2mase i kupiłem...

Jednak jak się okazało po 2 tyg (podczas wymiany 2masy) co jest popsute to zawiozłem auto do warszawskiego aso i faktycznie inicjalnie taką opcję podawali (Ja płacę za robotę, części sip) ale potem okazało się że moje auto JEST ZA MŁODE (Nie miało 3 lat, ale przebieg 140kkm, więc po gwarancji) i mój przypadek się nie kwalifikuje pod taką opcję (ZNANYCH AWARII)... to co zrobili to obniżyli cenę shortblock tak że cała naprawa wyszła prawie 20kpln (zamiast ponad 30)...

Cieszę się że teraz pojawiły się nowe opcję... jak czytam to zastanawiam się czy mogę dochodzić zwrotu, skoro jednak uznali że to wada i wymieniają.. .

Pozdr

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Diesle subaru ni z gruszki ni z pietruszki bez wczesniejszych objawów potrafią się rozkraczyć, upierniczał się wałek i już wtedy tylko laweta i nie jest to historyjka wyssana z palca egzemplarzy którym jeszcze wałek się nie ukręcił jest jak na lekarstwo. Ale czy zaryzykujesz i kupisz cykającą bombę? Jak masz parcie na diesla to kup takiego co już to przeszedł i jest po remoncie.

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...