Jump to content
MichaPL

Tuleje gumowo-metalowe Legacy IV

Recommended Posts

Witam Panowie, 

 

Czy ktoś ostatnio robił zawieszenie, jakie są koszty wymiany wszystkich tulei+śruby?

 

Na bank potrzebna prasa hydrauliczna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niektóre warsztaty mają swoje patenty i bez ściągania wahaczy potrafią to zrobić ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nawet koła nie ściągam.!  mam zrobiony ściągacz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też podepnę się pod temat. Zastanawiam się nad wymianą tulei w zawieszeniu i dobrze byłoby zrobić wszytko naraz. Tylko co i za ile kupić?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuje za info. 

 

Ale może ktoś napisać ile może taka przyjemność kosztować ?

 

Tuleje plus śruby. ( jaki i koszt) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Chciałbym bardziej szczegółowo opisać tu moją rozpoczynającą się przygodę z zawieszeniem i oczywiście uzyskać kilka rad.

Mam stuki w przednim zawieszeniu. Wg mnie opony, zawieszenie i hamulce to podstawa bezpieczeństwa i tak jak na fotelikach dla dzieci na tych rzeczach nigdy nie oszczędzam, a samej wymiany staram się nie odwlekać. 

 

Kompletuję obecnie części. Do wymiennych elementów należą (Legacy IV 2.0):

21067GA050 - sworzeń wahacza

20204AG010 - tuleja wahacza tylna

20204AG030 - tuleja wahacza przzednia

 

(można też dostać cały assy wahacz)

 

20470SA000 - łącznik stabilizatora

20414AG010 - wkładka tulei stabilizatora

 

34141AA042 - końcówka drążka kierowniczego

 

oraz wszystkie elementy kolumny

 

Do tej pory zakupiłem:

> zestaw poliuretanowych tulei wahacza + tuleja stabilizatora STRONGFLEX (332,90)

 https://www.strongflex.eu/pl/impreza-gh-gr-08-11/1192-zestaw-zawieszenia-przedniego-5902553520941.html

 

> łączniki stabilizatora CTR CLSU-1 (60,-/szt)

http://capco-ctr-parts.com/product/clsu-1-front-stabilizer-link-rightleft-24/

 

I teraz kilka pytań. 

Jestem zwolennikiem robienia wielu rzeczy na raz aby uniknąć wielokrotnego niepotrzebnego rozbierania - oczywiście o ile jest to racjonalne.

 

Czy warto przy okazji wymiany tulei wymienić sworznie wahacza i końcówki drążka zapobiegawczo?

Koszt elementów dodatkowo 262,- (CTR, 555) + robocizna

 

Profit: jednorazowy ustawienie zbieżności i właściwie nowe zawieszenie przednie (pomijając kolumny, które zakładam, że są sprawne - oby...)

oczywiście każdy mechanik typu "Pan Heniu" powie (sugerując się zapewne w 98,4% lenistwem): "Panie po co jak teraz nie są luźne?"

 

Kolejne pytanie odnośne wspomnianych kolumn.

Czy ktoś z Was wymieniał może ostatnio amortyzatory, sprężyny, mocowania górne?

Jeśli tak, to co było przyczyną? 

 

Nowe amortyzatory to dość duży koszt dlatego chciałbym zapytać o zużycie faktyczne (13 lat, 160 k km)

Badanie na stacji przechodzą nawet amortyzatory z wylanym olejem...

 

 

W dniu 22.05.2017 o 14:32, MichaPL napisał:

Witam Panowie, 

 

Czy ktoś ostatnio robił zawieszenie, jakie są koszty wymiany wszystkich tulei+śruby?

 

Na bank potrzebna prasa hydrauliczna?

 Śruby? Chodzi o 901370005? Trzeba je wymieniać? Są dostępne w oryginalnej twardości?

 

Czy muszę zaopatrzyć się w te czy inne śruby na wypadek zużycia? Często się zdarza, że są starte? 

Edited by archi_voo

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, archi_voo napisał:

Witam

 

Chciałbym bardziej szczegółowo opisać tu moją rozpoczynającą się przygodę z zawieszeniem i oczywiście uzyskać kilka rad.

Mam stuki w przednim zawieszeniu. Wg mnie opony, zawieszenie i hamulce to podstawa bezpieczeństwa i tak jak na fotelikach dla dzieci na tych rzeczach nigdy nie oszczędzam, a samej wymiany staram się nie odwlekać. 

 

Kompletuję obecnie części. Do wymiennych elementów należą (Legacy IV 2.0):

21067GA050 - sworzeń wahacza

20204AG010 - tuleja wahacza tylna

20204AG030 - tuleja wahacza przzednia

 

(można też dostać cały assy wahacz)

 

20470SA000 - łącznik stabilizatora

20414AG010 - wkładka tulei stabilizatora

 

34141AA042 - końcówka drążka kierowniczego

 

oraz wszystkie elementy kolumny

 

Do tej pory zakupiłem:

> zestaw poliuretanowych tulei wahacza + tuleja stabilizatora STRONGFLEX (332,90)

 https://www.strongflex.eu/pl/impreza-gh-gr-08-11/1192-zestaw-zawieszenia-przedniego-5902553520941.html

 

> łączniki stabilizatora CTR CLSU-1 (60,-/szt)

http://capco-ctr-parts.com/product/clsu-1-front-stabilizer-link-rightleft-24/

 

I teraz kilka pytań. 

Jestem zwolennikiem robienia wielu rzeczy na raz aby uniknąć wielokrotnego niepotrzebnego rozbierania - oczywiście o ile jest to racjonalne.

 

Czy warto przy okazji wymiany tulei wymienić sworznie wahacza i końcówki drążka zapobiegawczo?

Koszt elementów dodatkowo 262,- (CTR, 555) + robocizna

 

Profit: jednorazowy ustawienie zbieżności i właściwie nowe zawieszenie przednie (pomijając kolumny, które zakładam, że są sprawne - oby...)

oczywiście każdy mechanik typu "Pan Heniu" powie (sugerując się zapewne w 98,4% lenistwem): "Panie po co jak teraz nie są luźne?"

 

Kolejne pytanie odnośne wspomnianych kolumn.

Czy ktoś z Was wymieniał może ostatnio amortyzatory, sprężyny, mocowania górne?

Jeśli tak, to co było przyczyną? 

 

Nowe amortyzatory to dość duży koszt dlatego chciałbym zapytać o zużycie faktyczne (13 lat, 160 k km)

Badanie na stacji przechodzą nawet amortyzatory z wylanym olejem...

 

 

 Śruby? Chodzi o 901370005? Trzeba je wymieniać? Są dostępne w oryginalnej twardości?

 

Czy muszę zaopatrzyć się w te czy inne śruby na wypadek zużycia? Często się zdarza, że są starte? 

Śruby często się urywają a nie kosztują dużo także mozna wymieniać

 

 

Co do amorów to nie wiem jak w legacy ale w imprezie miałem komplet fabrycznych amortyzatorów ?!  (270kkm przelotu auto miało ) i dopiero przednie dawały powoli znać o sobie. Także to raczej wytrzymałe części

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, śruby są do dostania fabryczne. 

 

Co z wymianą końcówek i stworzni zapobiegawczo? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, archi_voo napisał:

Ok, śruby są do dostania fabryczne. 

 

Co z wymianą końcówek i stworzni zapobiegawczo? 

Ja zapobiegawczo postawiłem na parkingu drugi samochód. Przecież ten może się zepsuć. :D

Masz jakieś objawy zużycia końcówek lub sworzni?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, WOJO napisał:

Ja zapobiegawczo postawiłem na parkingu drugi samochód. Przecież ten może się zepsuć. :D

Masz jakieś objawy zużycia końcówek lub sworzni?

Co to za złośliwości?

Jak robić to raz a dobrze, a jak szlag go trafi pół roku po wymianie tulej to co? =) pytam po prostu. Jak wymieniłem w lancerze (gdzie się rozleciał) to miałem spokój do końca żywota auta. Tu nie wiem jak długo fabryka trzyma więc pytam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, archi_voo napisał:

Co to za złośliwości?

Jak robić to raz a dobrze, a jak szlag go trafi pół roku po wymianie tulej to co? =) pytam po prostu. Jak wymieniłem w lancerze (gdzie się rozleciał) to miałem spokój do końca żywota auta. Tu nie wiem jak długo fabryka trzyma więc pytam. 

Zadałem Ci konkretne pytanie.

Gdzieś Ty się tam dopatrzył złośliwości?

Wymień i nie trać czasu na pytanie.

Po co pytasz, skoro wiesz lepiej?

Liczysz na to, że ktoś tutaj ma szklaną kulę i odpowie Ci matematycznie, że po takim, a takim przebiegu masz wymienić?

Tak - teraz jestem złośliwy. ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

:biglol:

2 godziny temu, WOJO napisał:

Liczysz na to, że ktoś tutaj ma szklaną kulę i odpowie Ci matematycznie, że po takim, a takim przebiegu masz wymienić?

A jednak matematyka odpowie.. Posiadając 1508 odpowiedzi na forum najpewniej spotkałbyś się z problemem dotyczącym końcówek i drążków jeżeli takowy by występował =)

Zatem, umyślnie bądź nie, złośliwie czy nie, pomogłeś mi ;)

Czasami niektóre rzeczy warto wymienić przy okazji przy danym przebiegu np. pompę wody przy okazji wymiany paska rozrządu jeżeli przebieg jest większy niż przyjęta empirycznie bądź szacunkowo jej żywotność. 

Zatem nie wymieniam.

 

2 godziny temu, WOJO napisał:

Wymień i nie trać czasu na pytanie.

eeee, a to nie po to jest forum? Mam zamiar robić to za miesiąc więc jest czas na pytania ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o poliuretan to mam założone dokładnie to samo. Jesienią wrzuciłem to i jak na razie nic nie skrzypi. Posłuchałem rad kolegów, którzy mają poliuretan w swoich samochodach i zamiast oryginalnego smaru dałem miedziany i to nie żałując go. Tak więc myślę, że jest to lepsze rozwiązanie. Taka mała sugestia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymienialem u siebie jeden sworzen wahacza, nie polecam :) Bez palnika nie do zrobienia. 

Amorki z przodu wymienilem w zeszlym roku - lewy zaczal sie pocic (~240kkm). Tylne wymieniłem niedługo później, bo chciałem trochę podniesc tyl (dystanse). Poduszki amorkow z przodu byly w dobrym stanie, natomiast tylne wlasciwie nie nadawaly sie do ponownego zalozenia.

Jesli chodzi o laczniki stabilizatorow, to bardzo zawiodlem sie na Febi (15kkm i do kosza), natomiast mila niespodzianke sprawil Blueprint (~50kkm). Tyle, ze niewiadomo, czy dzisiaj te czesci sa wciaz robione na tych samych liniach produkcyjnych ;) 

 

T.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Tummi napisał:

Wymienialem u siebie jeden sworzen wahacza, nie polecam :) Bez palnika nie do zrobienia. 

Amorki z przodu wymienilem w zeszlym roku - lewy zaczal sie pocic (~240kkm). Tylne wymieniłem niedługo później, bo chciałem trochę podniesc tyl (dystanse). Poduszki amorkow z przodu byly w dobrym stanie, natomiast tylne wlasciwie nie nadawaly sie do ponownego zalozenia.

Jesli chodzi o laczniki stabilizatorow, to bardzo zawiodlem sie na Febi (15kkm i do kosza), natomiast mila niespodzianke sprawil Blueprint (~50kkm). Tyle, ze niewiadomo, czy dzisiaj te czesci sa wciaz robione na tych samych liniach produkcyjnych ;) 

 

T.

 

febi i blueprint   to jedna marka :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Tummi napisał:

Wymienialem u siebie jeden sworzen wahacza, nie polecam :) Bez palnika nie do zrobienia. 

 

 

Co będzie to będzie... Towar skompletowany, prasa hydrauliczna i podnośnik zamówione. Będzie walka - mam nadzieję, że równa ;) 

20180411_212729.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego archi_voo możesz zrobić pomiary tuleii ze strongflexa? chodzi mo o proste rysunki techniczne tulejek metalowych i z poliuretanu.

 

Był bym wdzięczny za rysunki

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

Założyłeś zestaw Strongflexa na przedni zawias?

Jakie doznania - czy jest odczuwalny spadek komfortu?

Jaką średnicę stabilizatora przedniego wybierałeś na stronie producenta?

Jestem przed wyminą więc powstał dylemat między gumą a poliuretanem:)

 

 

Edited by Gacu Gac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem po dwudniowej walce. Wczoraj skończyłem i niestety zadanie nie ukończyłem w stu procentach. Udało się wymienić sworznie, łączniki stabilizatora oraz tuleje stabilizatora.

Tulei wahacza nie wymieniłem gdyż poległem na nakrętce wspornika tylnej (większej) tulei. Ktoś ją wcześniej zdewastował więc wszystkim chętnym wymiany polecam zaopatrzyć się w te nakrętki. 

Na podnośniku pewnie i bym dał radę ale robiłem to na dwóch kobyłkach na podwórku ;)

 

Od razu rozwiewam wątpliwości jakoby wymiana sworznia bez palnika nie była możliwa. Jest jak najbardziej możliwa tylko potrzeba troch cierpliwości i konsekwencji. Całą drugą stronę robiłem może 3h. 

Przy wymianie sworznia ważne by wymienić śrubę gniazda w zwrotnicy na nową. Oczywiście wszystkie momenty dokręcania zgodne z serwisówką.

 

Jeśli chodzi o odczucia to już nic nie stuka i jest trochę bardziej sterowny. Najwyraźniej wcześniej był problem ze stabilizatorem.

 

Oddam do dobrego warsztatu na te tuleje niech się męczą... Od razu zrobią końcówki drążka i geometrię. Wtedy zapomnę o temacie przedniej zawieszki na wiele kkm.

20180503_1830352.thumb.jpg.8b7f9af4901a845a7bde4709f5c04387.jpg20180503_183526.thumb.jpg.7a0f80dc64104b0f651de7fe3db09c65.jpg20180505_120008_resize.thumb.jpg.d359d1cab2950a59f84e338be741e9cb.jpg20180505_120028_resize.thumb.jpg.1803f071da9de84c690699714a813376.jpg20180505_120016_resize.thumb.jpg.98b4f97611feb7e6243983fa5ac92692.jpg20180505_120037_resize.thumb.jpg.2e6203191b2fff0a2866fc2b3583c107.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, archi_voo napisał:

Od razu rozwiewam wątpliwości jakoby wymiana sworznia bez palnika nie była możliwa. Jest jak najbardziej możliwa tylko potrzeba troch cierpliwości i konsekwencji

 

Miales szczescie, ze stara sruba sie odkrecila. U mnie sie zerwala i trzeba bylo mocno walczyc :/ A podobno po podgrzaniu palnikiem (przed odkrecaniem) wszystko idzie OK.

 

T.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@archi_voo jak tam po pół roku użytkowania? sprawdza się poliuretany?  nie jest za twardo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, VitoZ napisał:

@archi_voo jak tam po pół roku użytkowania? sprawdza się poliuretany?  nie jest za twardo?

Raczej nie. Selektywnie i stabilnie - nie pływa tak jak na gumach ale w twardości odczuwalnej różnicy nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja z kolei nie odczuwam żadnej różnicy między gumą a poli. No chyba, że delikatnie bardziej drgania się przenoszą na budę. ale to może być odczucie subiektywne

Na początku jakby trochę lepiej za ręką szedł ale szybko się przyzwyczaiłem chyba, bo teraz nie widzę różnicy.
Co do skrzypienia to druga zima się zaczyna i nigdy nie miałem nawet najmniejszego skrzypnięcia. Smar miedziany robi robotę.

Tak więc jeśli one są wytrzymalsze od gumy to nie ma się nad czym zastanawiać i w każdym następnym aucie wymieniam na poliuteran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...