Jump to content
maric1

Boxer diesel

Recommended Posts

Chciałem podziękować SIP oraz Dyrekcji za gest handlowy, który uczyniła względem naprawy mojego silnika w OBK diesel i teraz moje pytanie:

Czy na tak naprawiony silnik jest jakaś gwarancja? (pytam dlatego, ponieważ w ASO jak i tu, na forum, są różne opinie na ten temat)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzień dobry,

 

pozwolę sobie udzielić odpowiedzi; Z racji tego, że otrzymał Pan nowy shortblock w ramach gestu handlowego, nie ma gwarancji w rozumieniu prawa.

Pozdrawiam

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 5.12.2017 o 10:51, Andrzej Koper napisał:

jeżeli ma Pan fakturę....

 

Ale faktury nie dają, aby nie udzielać gwarancji. Mam to samo

Gwarancja? To tylko w ERZE

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, lojszczyk napisał:

Ale faktury nie dają, aby nie udzielać gwarancji.

 

 można odmówić gestu handlowego , zapłacić i mieć gwarancje...:)

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

 

 można odmówić gestu handlowego , zapłacić i mieć gwarancje...:)

Można zwrócić paścia do salonu, skoro pał silnik po m40kkm?

Proszę sobie nie żartować. W moim aucie silnik się rozpadł po 40 kkm. Czy to oznacza, że jeśli właściciel skorzystał z gestu handlowego, to stracił gwarancję?

Ciekawe rozwiązanie.

Jaka jest wtedy gwarancja i co na to prawo konsumenckie?

To moje ostatnie subaru w firmie. Nie obchodzi mnie, że ktoś robi gest handlowy. Chcę mieć gwarancję a nie łaskę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale, moze cos źle rozumiem, na samochód fakturę masz. Czyli gwarancje.

Dostajesz za darmo, w ramach gestu blok wart kilka dziesiątek tysiecy i oczekujesz od sip-u faktury (od której sprzedawca czyli sip musi zapłacić VAT), gwarancji i? Frytki do tego?

 

Nie chciałbym żeby ktoś odebrał to jako atak albo obrona kogokolwiek ale wydaje mi się że gesty które robi SIP jasno świadczą o dobrej woli, ale dobra wola ma swoje granice, a mocno roszczeniowa postawa klienta jest deko nie na miejscu. Gdyby importer zgodził się przedłużać gwarancję, wymieniać bloki w nieskończoność itd, pojawiłyby by się pomysły ze sbd się za szybko brudzą a SIP nic z tym nie robi! Należy mi się darmowa myjnia i to ręczna!

Trzeba wziąść na klatę konsekwencje nie najlepszych swoich wyborów i cieszyć się z tego że ktoś ma chęć pomoc, mimo że nie MUSIAŁ!

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, lojszczyk napisał:
2 godziny temu, lojszczyk napisał:

To moje ostatnie subaru w firmie. Nie obchodzi mnie, że ktoś robi gest handlowy. Chcę mieć gwarancję a nie łaskę

 

  

tylko "zdecydowana i ostateczna" zmiana marki pozostaje...:)  Skoda ?  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze zrozumiałem?

Jeśli zaraz po wyjeździe z salonu padnie mi silnik, to nie wymieniają w ramach gwarancji, tylko robią gest handlowy i od tego momentu nie mam gwarancji na silnik?

Pytam zupełnie serio, bo ja mam naprawiony po 38tys km i wszystkie pieczątki z ASO.

Czy to oznacza, że nie mam ani gwarancji, ani nie zrobią drugi raz gestu handlowego?

 

1 godzinę temu, Andrzej Koper napisał:

Skoda ?

Raczej VW AMAROK i do tego Sturbo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli zaraz po wyjeździe to nie gest handlowy tylko gwarancja, i tutaj chyba obowiązują ogólne przepisy dot. gwarancji!
O geście mówimy jak auto jest już PO gwarancji

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

OTB SBD 2008 MTS.....jak ten czas leci...za chwilę będzie 10 lat  :) czyli 7 od końca gwarancji...

 

Błąd. Mam w firmie jeszcze jedno auto w leasingu. Na razie jeździ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To że silniki są naprawiane to bardzo dobrze, przy czym to nie jest jedyna marka która tak pomaga klientom. Podobna sytuacja jest w VW, sąsiadowi w T5 właśnie wymienili silnik na nowy. Bardziej bolącym problemem jest że klient który kupi takiego babola ma problem potem że sprzedażą auta, którego wartość rynkowa jest w stosunku do modeli pozbawionych wad znacznie zaniżona. Co ciekawe jak pojawia się na Allegro OBK 2.5 z polski to jest tam max tydzień.

Edited by Adam Turlej

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 9.12.2017 o 06:12, lojszczyk napisał:

Czy to oznacza, że jeśli właściciel skorzystał z gestu handlowego, to stracił gwarancję?

Nie. W okresie gwarancji funkcjonuje gwarancja. Innymi słowy gest handlowy nie ma się nijak do gwarancji - ani jej nie przedłuża, ani nie skraca.

W dniu 9.12.2017 o 06:12, lojszczyk napisał:

co na to prawo konsumenckie?

Prawo konsumenckie nie odnosi się do gestów dobrej woli.

 

Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytam w imieniu kolegi.

Subaru diesel 2009 rok produkcji , przy 180000 km przebiegu uszkodzony silnik podczas wakacji ( czerwiec 2016 rok ) poza granicami Polski i tam naprawiony "chyba" jako "gest handlowy Subaru" / "gest dobrej woli Subaru"

"Chyba" , ponieważ w książce serwisowej jest nazwa serwisu , ale nie jest to serwis Subaru a przynajmniej nie wynika to z pieczątki w książce serwisowej i nie wynika to z faktury wystawionej do tej naprawy. Data odbioru samochodu październik 2016. Trzy miesiące oczekiwania na odbiór samochodu.

Na fakturze jest dopisane w języku angielskim :

change of short block on warranty + ... i tutaj są wymienione inne części za , które zapłacono dodatkowo , i które są ujęte na tej fakturze.

Właściciel samochodu nie został obciążony kosztami nowego short blocku co mogłoby wskazywać na "gest handlowy Subaru" / "gest dobrej woli Subaru"

Po około 10000 km ( dziesięć tysięcy kilometrów ) od w/w naprawy , ASO Subaru w Polsce stwierdza uszkodzenie panewki.

 

Czy w takim przypadku pozostaje tylko odpłatna naprawa tego samochodu czy może jakiś Polski serwis Subaru będzie mógł pomóc i zastosować "gest handlowy Subaru" / "gest dobrej woli Subaru"  ?

Pozdrawiam.

Edited by ziom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gest Handlowy to dobra wola strony która daje w prezencie nowy  silnik, nie jest do tego zobowiązana bo gwarancja dawno temu skończyła się, gdyby wymiana była w okresie gwarancji to wówczas wymiana silnika byłaby w ramach gwarancji a nie w ramach gestu...

 

Subaru Polska stosuje gest handlowy wobec aut kupionych poprzez polską dystrybucję nie sprowadzonych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do samych silników 2.0 diesla, skąd wynika ich awaryjność? Idzie tanio kupić imprezy z załatwionymi dieslami tylko pytanie co jest powodem sypania się tych silników, wadliwa konstrukcja od początku czy jak?

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Ericsson napisał:

wadliwa konstrukcja od początku czy jak?

Polecam wpisać np. "SBD" w wyszukiwarce i trochę poczytać, bo zaraz będzie kolejny "potrzebny" wątek na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się, na forum jest mnóstwo informacji na ten temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.1.2018 o 19:07, ziom napisał:

Po około 10000 km ( dziesięć tysięcy kilometrów ) od w/w naprawy , ASO Subaru w Polsce stwierdza uszkodzenie panewki.

 

Czy w takim przypadku pozostaje tylko odpłatna naprawa tego samochodu czy może jakiś Polski serwis Subaru będzie mógł pomóc i zastosować "gest handlowy Subaru" / "gest dobrej woli Subaru"  ?

Nie wiem. Normalna droga to kontakt ASO - SIP ( pełna dokumentacja ) i dalej ew. SIP - importer kraju, w którym naprawa miała miejsce.

Nie znamy u nas takich przypadków, więc nie jestem w stanie nawet w przybliżeniu ocenić szans ...

 

Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Mam pytanie w "szeroko pojętym temacie". Jak wiadomo "gest handlowy" występuje u pierwszego i drugiego właściciela. A co w przypadku gdy drugi właściciel to ASO Subaru lub ASO innej marki od którego kupiono auto. 

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma żadnych "reguł", gdyż jest to z definicji uzależnione od samej "dobrej woli" sprzedawcy. Brak jest też jakichkolwiek wskazówek w literaturze, jako że tego typu gesty nie są w żaden sposób uregulowane prawnie.

Ogólnie gesty handlowe ( goodwill, Kulanz ) są stosowane przez przedsiębiorstwa, gdy sprzedany ( wyprodukowany ) towar ulega usterce po okresie gwarancji ( lub odpowiedników uregulowanych KC ). Przyczyna jest jasna - odzyskanie zaufania klienta, moralne poczucie zobowiązania wobec niego.  Ponieważ każda sytuacja jest rozpatrywana indywidualnie, trudno jest się zgodzić ze sformułowaniem :

W dniu 20.1.2018 o 00:34, pablo133 napisał:

Jak wiadomo "gest handlowy" występuje u pierwszego i drugiego właściciela

gdyż może "nie wystąpić" nawet u pierwszego właściciela.

 

Wobec powyższego niestety nie mogę udzielić na zadane pytanie, gdyż stanowiłoby to odstępstwo od wspomnianego indywidualnego rozpatrywania konkretnych przypadków.

 

Pozdrowienia 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...