Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem podziękować SIP oraz Dyrekcji za gest handlowy, który uczyniła względem naprawy mojego silnika w OBK diesel i teraz moje pytanie:

Czy na tak naprawiony silnik jest jakaś gwarancja? (pytam dlatego, ponieważ w ASO jak i tu, na forum, są różne opinie na ten temat)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

pozwolę sobie udzielić odpowiedzi; Z racji tego, że otrzymał Pan nowy shortblock w ramach gestu handlowego, nie ma gwarancji w rozumieniu prawa.

Pozdrawiam

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.12.2017 o 10:51, Andrzej Koper napisał:

jeżeli ma Pan fakturę....

 

Ale faktury nie dają, aby nie udzielać gwarancji. Mam to samo

Gwarancja? To tylko w ERZE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, lojszczyk napisał:

Ale faktury nie dają, aby nie udzielać gwarancji.

 

 można odmówić gestu handlowego , zapłacić i mieć gwarancje...:)

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

 

 można odmówić gestu handlowego , zapłacić i mieć gwarancje...:)

Można zwrócić paścia do salonu, skoro pał silnik po m40kkm?

Proszę sobie nie żartować. W moim aucie silnik się rozpadł po 40 kkm. Czy to oznacza, że jeśli właściciel skorzystał z gestu handlowego, to stracił gwarancję?

Ciekawe rozwiązanie.

Jaka jest wtedy gwarancja i co na to prawo konsumenckie?

To moje ostatnie subaru w firmie. Nie obchodzi mnie, że ktoś robi gest handlowy. Chcę mieć gwarancję a nie łaskę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale, moze cos źle rozumiem, na samochód fakturę masz. Czyli gwarancje.

Dostajesz za darmo, w ramach gestu blok wart kilka dziesiątek tysiecy i oczekujesz od sip-u faktury (od której sprzedawca czyli sip musi zapłacić VAT), gwarancji i? Frytki do tego?

 

Nie chciałbym żeby ktoś odebrał to jako atak albo obrona kogokolwiek ale wydaje mi się że gesty które robi SIP jasno świadczą o dobrej woli, ale dobra wola ma swoje granice, a mocno roszczeniowa postawa klienta jest deko nie na miejscu. Gdyby importer zgodził się przedłużać gwarancję, wymieniać bloki w nieskończoność itd, pojawiłyby by się pomysły ze sbd się za szybko brudzą a SIP nic z tym nie robi! Należy mi się darmowa myjnia i to ręczna!

Trzeba wziąść na klatę konsekwencje nie najlepszych swoich wyborów i cieszyć się z tego że ktoś ma chęć pomoc, mimo że nie MUSIAŁ!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, lojszczyk napisał:
2 godziny temu, lojszczyk napisał:

To moje ostatnie subaru w firmie. Nie obchodzi mnie, że ktoś robi gest handlowy. Chcę mieć gwarancję a nie łaskę

 

  

tylko "zdecydowana i ostateczna" zmiana marki pozostaje...:)  Skoda ?  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zrozumiałem?

Jeśli zaraz po wyjeździe z salonu padnie mi silnik, to nie wymieniają w ramach gwarancji, tylko robią gest handlowy i od tego momentu nie mam gwarancji na silnik?

Pytam zupełnie serio, bo ja mam naprawiony po 38tys km i wszystkie pieczątki z ASO.

Czy to oznacza, że nie mam ani gwarancji, ani nie zrobią drugi raz gestu handlowego?

 

1 godzinę temu, Andrzej Koper napisał:

Skoda ?

Raczej VW AMAROK i do tego Sturbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zaraz po wyjeździe to nie gest handlowy tylko gwarancja, i tutaj chyba obowiązują ogólne przepisy dot. gwarancji!
O geście mówimy jak auto jest już PO gwarancji

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OTB SBD 2008 MTS.....jak ten czas leci...za chwilę będzie 10 lat  :) czyli 7 od końca gwarancji...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

OTB SBD 2008 MTS.....jak ten czas leci...za chwilę będzie 10 lat  :) czyli 7 od końca gwarancji...

 

Błąd. Mam w firmie jeszcze jedno auto w leasingu. Na razie jeździ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To że silniki są naprawiane to bardzo dobrze, przy czym to nie jest jedyna marka która tak pomaga klientom. Podobna sytuacja jest w VW, sąsiadowi w T5 właśnie wymienili silnik na nowy. Bardziej bolącym problemem jest że klient który kupi takiego babola ma problem potem że sprzedażą auta, którego wartość rynkowa jest w stosunku do modeli pozbawionych wad znacznie zaniżona. Co ciekawe jak pojawia się na Allegro OBK 2.5 z polski to jest tam max tydzień.

Edytowane przez Adam Turlej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 9.12.2017 o 06:12, lojszczyk napisał:

Czy to oznacza, że jeśli właściciel skorzystał z gestu handlowego, to stracił gwarancję?

Nie. W okresie gwarancji funkcjonuje gwarancja. Innymi słowy gest handlowy nie ma się nijak do gwarancji - ani jej nie przedłuża, ani nie skraca.

W dniu 9.12.2017 o 06:12, lojszczyk napisał:

co na to prawo konsumenckie?

Prawo konsumenckie nie odnosi się do gestów dobrej woli.

 

Pozdrowienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Pytam w imieniu kolegi.

Subaru diesel 2009 rok produkcji , przy 180000 km przebiegu uszkodzony silnik podczas wakacji ( czerwiec 2016 rok ) poza granicami Polski i tam naprawiony "chyba" jako "gest handlowy Subaru" / "gest dobrej woli Subaru"

"Chyba" , ponieważ w książce serwisowej jest nazwa serwisu , ale nie jest to serwis Subaru a przynajmniej nie wynika to z pieczątki w książce serwisowej i nie wynika to z faktury wystawionej do tej naprawy. Data odbioru samochodu październik 2016. Trzy miesiące oczekiwania na odbiór samochodu.

Na fakturze jest dopisane w języku angielskim :

change of short block on warranty + ... i tutaj są wymienione inne części za , które zapłacono dodatkowo , i które są ujęte na tej fakturze.

Właściciel samochodu nie został obciążony kosztami nowego short blocku co mogłoby wskazywać na "gest handlowy Subaru" / "gest dobrej woli Subaru"

Po około 10000 km ( dziesięć tysięcy kilometrów ) od w/w naprawy , ASO Subaru w Polsce stwierdza uszkodzenie panewki.

 

Czy w takim przypadku pozostaje tylko odpłatna naprawa tego samochodu czy może jakiś Polski serwis Subaru będzie mógł pomóc i zastosować "gest handlowy Subaru" / "gest dobrej woli Subaru"  ?

Pozdrawiam.

Edytowane przez ziom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gest Handlowy to dobra wola strony która daje w prezencie nowy  silnik, nie jest do tego zobowiązana bo gwarancja dawno temu skończyła się, gdyby wymiana była w okresie gwarancji to wówczas wymiana silnika byłaby w ramach gwarancji a nie w ramach gestu...

 

Subaru Polska stosuje gest handlowy wobec aut kupionych poprzez polską dystrybucję nie sprowadzonych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do samych silników 2.0 diesla, skąd wynika ich awaryjność? Idzie tanio kupić imprezy z załatwionymi dieslami tylko pytanie co jest powodem sypania się tych silników, wadliwa konstrukcja od początku czy jak?

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Ericsson napisał:

wadliwa konstrukcja od początku czy jak?

Polecam wpisać np. "SBD" w wyszukiwarce i trochę poczytać, bo zaraz będzie kolejny "potrzebny" wątek na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, na forum jest mnóstwo informacji na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.1.2018 o 19:07, ziom napisał:

Po około 10000 km ( dziesięć tysięcy kilometrów ) od w/w naprawy , ASO Subaru w Polsce stwierdza uszkodzenie panewki.

 

Czy w takim przypadku pozostaje tylko odpłatna naprawa tego samochodu czy może jakiś Polski serwis Subaru będzie mógł pomóc i zastosować "gest handlowy Subaru" / "gest dobrej woli Subaru"  ?

Nie wiem. Normalna droga to kontakt ASO - SIP ( pełna dokumentacja ) i dalej ew. SIP - importer kraju, w którym naprawa miała miejsce.

Nie znamy u nas takich przypadków, więc nie jestem w stanie nawet w przybliżeniu ocenić szans ...

 

Pozdrowienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam pytanie w "szeroko pojętym temacie". Jak wiadomo "gest handlowy" występuje u pierwszego i drugiego właściciela. A co w przypadku gdy drugi właściciel to ASO Subaru lub ASO innej marki od którego kupiono auto. 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnych "reguł", gdyż jest to z definicji uzależnione od samej "dobrej woli" sprzedawcy. Brak jest też jakichkolwiek wskazówek w literaturze, jako że tego typu gesty nie są w żaden sposób uregulowane prawnie.

Ogólnie gesty handlowe ( goodwill, Kulanz ) są stosowane przez przedsiębiorstwa, gdy sprzedany ( wyprodukowany ) towar ulega usterce po okresie gwarancji ( lub odpowiedników uregulowanych KC ). Przyczyna jest jasna - odzyskanie zaufania klienta, moralne poczucie zobowiązania wobec niego.  Ponieważ każda sytuacja jest rozpatrywana indywidualnie, trudno jest się zgodzić ze sformułowaniem :

W dniu 20.1.2018 o 00:34, pablo133 napisał:

Jak wiadomo "gest handlowy" występuje u pierwszego i drugiego właściciela

gdyż może "nie wystąpić" nawet u pierwszego właściciela.

 

Wobec powyższego niestety nie mogę udzielić na zadane pytanie, gdyż stanowiłoby to odstępstwo od wspomnianego indywidualnego rozpatrywania konkretnych przypadków.

 

Pozdrowienia 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×