Skocz do zawartości

Boxer diesel


maric1

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem podziękować SIP oraz Dyrekcji za gest handlowy, który uczyniła względem naprawy mojego silnika w OBK diesel i teraz moje pytanie:

Czy na tak naprawiony silnik jest jakaś gwarancja? (pytam dlatego, ponieważ w ASO jak i tu, na forum, są różne opinie na ten temat)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzień dobry,

 

pozwolę sobie udzielić odpowiedzi; Z racji tego, że otrzymał Pan nowy shortblock w ramach gestu handlowego, nie ma gwarancji w rozumieniu prawa.

Pozdrawiam

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
6 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

 

 można odmówić gestu handlowego , zapłacić i mieć gwarancje...:)

Można zwrócić paścia do salonu, skoro pał silnik po m40kkm?

Proszę sobie nie żartować. W moim aucie silnik się rozpadł po 40 kkm. Czy to oznacza, że jeśli właściciel skorzystał z gestu handlowego, to stracił gwarancję?

Ciekawe rozwiązanie.

Jaka jest wtedy gwarancja i co na to prawo konsumenckie?

To moje ostatnie subaru w firmie. Nie obchodzi mnie, że ktoś robi gest handlowy. Chcę mieć gwarancję a nie łaskę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale, moze cos źle rozumiem, na samochód fakturę masz. Czyli gwarancje.

Dostajesz za darmo, w ramach gestu blok wart kilka dziesiątek tysiecy i oczekujesz od sip-u faktury (od której sprzedawca czyli sip musi zapłacić VAT), gwarancji i? Frytki do tego?

 

Nie chciałbym żeby ktoś odebrał to jako atak albo obrona kogokolwiek ale wydaje mi się że gesty które robi SIP jasno świadczą o dobrej woli, ale dobra wola ma swoje granice, a mocno roszczeniowa postawa klienta jest deko nie na miejscu. Gdyby importer zgodził się przedłużać gwarancję, wymieniać bloki w nieskończoność itd, pojawiłyby by się pomysły ze sbd się za szybko brudzą a SIP nic z tym nie robi! Należy mi się darmowa myjnia i to ręczna!

Trzeba wziąść na klatę konsekwencje nie najlepszych swoich wyborów i cieszyć się z tego że ktoś ma chęć pomoc, mimo że nie MUSIAŁ!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lojszczyk napisał:
2 godziny temu, lojszczyk napisał:

To moje ostatnie subaru w firmie. Nie obchodzi mnie, że ktoś robi gest handlowy. Chcę mieć gwarancję a nie łaskę

 

  

tylko "zdecydowana i ostateczna" zmiana marki pozostaje...:)  Skoda ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zrozumiałem?

Jeśli zaraz po wyjeździe z salonu padnie mi silnik, to nie wymieniają w ramach gwarancji, tylko robią gest handlowy i od tego momentu nie mam gwarancji na silnik?

Pytam zupełnie serio, bo ja mam naprawiony po 38tys km i wszystkie pieczątki z ASO.

Czy to oznacza, że nie mam ani gwarancji, ani nie zrobią drugi raz gestu handlowego?

 

1 godzinę temu, Andrzej Koper napisał:

Skoda ?

Raczej VW AMAROK i do tego Sturbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że silniki są naprawiane to bardzo dobrze, przy czym to nie jest jedyna marka która tak pomaga klientom. Podobna sytuacja jest w VW, sąsiadowi w T5 właśnie wymienili silnik na nowy. Bardziej bolącym problemem jest że klient który kupi takiego babola ma problem potem że sprzedażą auta, którego wartość rynkowa jest w stosunku do modeli pozbawionych wad znacznie zaniżona. Co ciekawe jak pojawia się na Allegro OBK 2.5 z polski to jest tam max tydzień.

Edytowane przez Adam Turlej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
W dniu 9.12.2017 o 06:12, lojszczyk napisał:

Czy to oznacza, że jeśli właściciel skorzystał z gestu handlowego, to stracił gwarancję?

Nie. W okresie gwarancji funkcjonuje gwarancja. Innymi słowy gest handlowy nie ma się nijak do gwarancji - ani jej nie przedłuża, ani nie skraca.

W dniu 9.12.2017 o 06:12, lojszczyk napisał:

co na to prawo konsumenckie?

Prawo konsumenckie nie odnosi się do gestów dobrej woli.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pytam w imieniu kolegi.

Subaru diesel 2009 rok produkcji , przy 180000 km przebiegu uszkodzony silnik podczas wakacji ( czerwiec 2016 rok ) poza granicami Polski i tam naprawiony "chyba" jako "gest handlowy Subaru" / "gest dobrej woli Subaru"

"Chyba" , ponieważ w książce serwisowej jest nazwa serwisu , ale nie jest to serwis Subaru a przynajmniej nie wynika to z pieczątki w książce serwisowej i nie wynika to z faktury wystawionej do tej naprawy. Data odbioru samochodu październik 2016. Trzy miesiące oczekiwania na odbiór samochodu.

Na fakturze jest dopisane w języku angielskim :

change of short block on warranty + ... i tutaj są wymienione inne części za , które zapłacono dodatkowo , i które są ujęte na tej fakturze.

Właściciel samochodu nie został obciążony kosztami nowego short blocku co mogłoby wskazywać na "gest handlowy Subaru" / "gest dobrej woli Subaru"

Po około 10000 km ( dziesięć tysięcy kilometrów ) od w/w naprawy , ASO Subaru w Polsce stwierdza uszkodzenie panewki.

 

Czy w takim przypadku pozostaje tylko odpłatna naprawa tego samochodu czy może jakiś Polski serwis Subaru będzie mógł pomóc i zastosować "gest handlowy Subaru" / "gest dobrej woli Subaru"  ?

Pozdrawiam.

Edytowane przez ziom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gest Handlowy to dobra wola strony która daje w prezencie nowy  silnik, nie jest do tego zobowiązana bo gwarancja dawno temu skończyła się, gdyby wymiana była w okresie gwarancji to wówczas wymiana silnika byłaby w ramach gwarancji a nie w ramach gestu...

 

Subaru Polska stosuje gest handlowy wobec aut kupionych poprzez polską dystrybucję nie sprowadzonych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
W dniu 11.1.2018 o 19:07, ziom napisał:

Po około 10000 km ( dziesięć tysięcy kilometrów ) od w/w naprawy , ASO Subaru w Polsce stwierdza uszkodzenie panewki.

 

Czy w takim przypadku pozostaje tylko odpłatna naprawa tego samochodu czy może jakiś Polski serwis Subaru będzie mógł pomóc i zastosować "gest handlowy Subaru" / "gest dobrej woli Subaru"  ?

Nie wiem. Normalna droga to kontakt ASO - SIP ( pełna dokumentacja ) i dalej ew. SIP - importer kraju, w którym naprawa miała miejsce.

Nie znamy u nas takich przypadków, więc nie jestem w stanie nawet w przybliżeniu ocenić szans ...

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam pytanie w "szeroko pojętym temacie". Jak wiadomo "gest handlowy" występuje u pierwszego i drugiego właściciela. A co w przypadku gdy drugi właściciel to ASO Subaru lub ASO innej marki od którego kupiono auto. 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Nie ma żadnych "reguł", gdyż jest to z definicji uzależnione od samej "dobrej woli" sprzedawcy. Brak jest też jakichkolwiek wskazówek w literaturze, jako że tego typu gesty nie są w żaden sposób uregulowane prawnie.

Ogólnie gesty handlowe ( goodwill, Kulanz ) są stosowane przez przedsiębiorstwa, gdy sprzedany ( wyprodukowany ) towar ulega usterce po okresie gwarancji ( lub odpowiedników uregulowanych KC ). Przyczyna jest jasna - odzyskanie zaufania klienta, moralne poczucie zobowiązania wobec niego.  Ponieważ każda sytuacja jest rozpatrywana indywidualnie, trudno jest się zgodzić ze sformułowaniem :

W dniu 20.1.2018 o 00:34, pablo133 napisał:

Jak wiadomo "gest handlowy" występuje u pierwszego i drugiego właściciela

gdyż może "nie wystąpić" nawet u pierwszego właściciela.

 

Wobec powyższego niestety nie mogę udzielić na zadane pytanie, gdyż stanowiłoby to odstępstwo od wspomnianego indywidualnego rozpatrywania konkretnych przypadków.

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...