maric1 Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 Chciałem podziękować SIP oraz Dyrekcji za gest handlowy, który uczyniła względem naprawy mojego silnika w OBK diesel i teraz moje pytanie: Czy na tak naprawiony silnik jest jakaś gwarancja? (pytam dlatego, ponieważ w ASO jak i tu, na forum, są różne opinie na ten temat) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Dzień dobry, pozwolę sobie udzielić odpowiedzi; Z racji tego, że otrzymał Pan nowy shortblock w ramach gestu handlowego, nie ma gwarancji w rozumieniu prawa. Pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
themoon Opublikowano 1 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2017 Ale powinna być rękojmia, w rozumieniu prawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 jeżeli ma Pan fakturę.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 8 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2017 W dniu 5.12.2017 o 10:51, Andrzej Koper napisał: jeżeli ma Pan fakturę.... Ale faktury nie dają, aby nie udzielać gwarancji. Mam to samo Gwarancja? To tylko w ERZE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 8 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2017 12 godzin temu, lojszczyk napisał: Ale faktury nie dają, aby nie udzielać gwarancji. można odmówić gestu handlowego , zapłacić i mieć gwarancje... 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2017 6 godzin temu, Andrzej Koper napisał: można odmówić gestu handlowego , zapłacić i mieć gwarancje... Można zwrócić paścia do salonu, skoro pał silnik po m40kkm? Proszę sobie nie żartować. W moim aucie silnik się rozpadł po 40 kkm. Czy to oznacza, że jeśli właściciel skorzystał z gestu handlowego, to stracił gwarancję? Ciekawe rozwiązanie. Jaka jest wtedy gwarancja i co na to prawo konsumenckie? To moje ostatnie subaru w firmie. Nie obchodzi mnie, że ktoś robi gest handlowy. Chcę mieć gwarancję a nie łaskę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2017 Ale, moze cos źle rozumiem, na samochód fakturę masz. Czyli gwarancje. Dostajesz za darmo, w ramach gestu blok wart kilka dziesiątek tysiecy i oczekujesz od sip-u faktury (od której sprzedawca czyli sip musi zapłacić VAT), gwarancji i? Frytki do tego? Nie chciałbym żeby ktoś odebrał to jako atak albo obrona kogokolwiek ale wydaje mi się że gesty które robi SIP jasno świadczą o dobrej woli, ale dobra wola ma swoje granice, a mocno roszczeniowa postawa klienta jest deko nie na miejscu. Gdyby importer zgodził się przedłużać gwarancję, wymieniać bloki w nieskończoność itd, pojawiłyby by się pomysły ze sbd się za szybko brudzą a SIP nic z tym nie robi! Należy mi się darmowa myjnia i to ręczna! Trzeba wziąść na klatę konsekwencje nie najlepszych swoich wyborów i cieszyć się z tego że ktoś ma chęć pomoc, mimo że nie MUSIAŁ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2017 2 godziny temu, lojszczyk napisał: 2 godziny temu, lojszczyk napisał: To moje ostatnie subaru w firmie. Nie obchodzi mnie, że ktoś robi gest handlowy. Chcę mieć gwarancję a nie łaskę tylko "zdecydowana i ostateczna" zmiana marki pozostaje... Skoda ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2017 Dobrze zrozumiałem? Jeśli zaraz po wyjeździe z salonu padnie mi silnik, to nie wymieniają w ramach gwarancji, tylko robią gest handlowy i od tego momentu nie mam gwarancji na silnik? Pytam zupełnie serio, bo ja mam naprawiony po 38tys km i wszystkie pieczątki z ASO. Czy to oznacza, że nie mam ani gwarancji, ani nie zrobią drugi raz gestu handlowego? 1 godzinę temu, Andrzej Koper napisał: Skoda ? Raczej VW AMAROK i do tego Sturbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2017 Jeżeli zaraz po wyjeździe to nie gest handlowy tylko gwarancja, i tutaj chyba obowiązują ogólne przepisy dot. gwarancji!O geście mówimy jak auto jest już PO gwarancji 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2017 OTB SBD 2008 MTS.....jak ten czas leci...za chwilę będzie 10 lat czyli 7 od końca gwarancji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2017 8 godzin temu, Andrzej Koper napisał: OTB SBD 2008 MTS.....jak ten czas leci...za chwilę będzie 10 lat czyli 7 od końca gwarancji... Błąd. Mam w firmie jeszcze jedno auto w leasingu. Na razie jeździ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Turlej Opublikowano 10 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2017 (edytowane) To że silniki są naprawiane to bardzo dobrze, przy czym to nie jest jedyna marka która tak pomaga klientom. Podobna sytuacja jest w VW, sąsiadowi w T5 właśnie wymienili silnik na nowy. Bardziej bolącym problemem jest że klient który kupi takiego babola ma problem potem że sprzedażą auta, którego wartość rynkowa jest w stosunku do modeli pozbawionych wad znacznie zaniżona. Co ciekawe jak pojawia się na Allegro OBK 2.5 z polski to jest tam max tydzień. Edytowane 11 Grudnia 2017 przez Adam Turlej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 11 Grudnia 2017 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2017 W dniu 9.12.2017 o 06:12, lojszczyk napisał: Czy to oznacza, że jeśli właściciel skorzystał z gestu handlowego, to stracił gwarancję? Nie. W okresie gwarancji funkcjonuje gwarancja. Innymi słowy gest handlowy nie ma się nijak do gwarancji - ani jej nie przedłuża, ani nie skraca. W dniu 9.12.2017 o 06:12, lojszczyk napisał: co na to prawo konsumenckie? Prawo konsumenckie nie odnosi się do gestów dobrej woli. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziom Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 (edytowane) Pytam w imieniu kolegi. Subaru diesel 2009 rok produkcji , przy 180000 km przebiegu uszkodzony silnik podczas wakacji ( czerwiec 2016 rok ) poza granicami Polski i tam naprawiony "chyba" jako "gest handlowy Subaru" / "gest dobrej woli Subaru" "Chyba" , ponieważ w książce serwisowej jest nazwa serwisu , ale nie jest to serwis Subaru a przynajmniej nie wynika to z pieczątki w książce serwisowej i nie wynika to z faktury wystawionej do tej naprawy. Data odbioru samochodu październik 2016. Trzy miesiące oczekiwania na odbiór samochodu. Na fakturze jest dopisane w języku angielskim : change of short block on warranty + ... i tutaj są wymienione inne części za , które zapłacono dodatkowo , i które są ujęte na tej fakturze. Właściciel samochodu nie został obciążony kosztami nowego short blocku co mogłoby wskazywać na "gest handlowy Subaru" / "gest dobrej woli Subaru" Po około 10000 km ( dziesięć tysięcy kilometrów ) od w/w naprawy , ASO Subaru w Polsce stwierdza uszkodzenie panewki. Czy w takim przypadku pozostaje tylko odpłatna naprawa tego samochodu czy może jakiś Polski serwis Subaru będzie mógł pomóc i zastosować "gest handlowy Subaru" / "gest dobrej woli Subaru" ? Pozdrawiam. Edytowane 11 Stycznia 2018 przez ziom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Djet Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 Gest Handlowy to dobra wola strony która daje w prezencie nowy silnik, nie jest do tego zobowiązana bo gwarancja dawno temu skończyła się, gdyby wymiana była w okresie gwarancji to wówczas wymiana silnika byłaby w ramach gwarancji a nie w ramach gestu... Subaru Polska stosuje gest handlowy wobec aut kupionych poprzez polską dystrybucję nie sprowadzonych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ericsson Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Do samych silników 2.0 diesla, skąd wynika ich awaryjność? Idzie tanio kupić imprezy z załatwionymi dieslami tylko pytanie co jest powodem sypania się tych silników, wadliwa konstrukcja od początku czy jak? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 1 minutę temu, Ericsson napisał: wadliwa konstrukcja od początku czy jak? Polecam wpisać np. "SBD" w wyszukiwarce i trochę poczytać, bo zaraz będzie kolejny "potrzebny" wątek na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Perun Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Zgadza się, na forum jest mnóstwo informacji na ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 19 Stycznia 2018 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2018 W dniu 11.1.2018 o 19:07, ziom napisał: Po około 10000 km ( dziesięć tysięcy kilometrów ) od w/w naprawy , ASO Subaru w Polsce stwierdza uszkodzenie panewki. Czy w takim przypadku pozostaje tylko odpłatna naprawa tego samochodu czy może jakiś Polski serwis Subaru będzie mógł pomóc i zastosować "gest handlowy Subaru" / "gest dobrej woli Subaru" ? Nie wiem. Normalna droga to kontakt ASO - SIP ( pełna dokumentacja ) i dalej ew. SIP - importer kraju, w którym naprawa miała miejsce. Nie znamy u nas takich przypadków, więc nie jestem w stanie nawet w przybliżeniu ocenić szans ... Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo133 Opublikowano 19 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2018 Witam, Mam pytanie w "szeroko pojętym temacie". Jak wiadomo "gest handlowy" występuje u pierwszego i drugiego właściciela. A co w przypadku gdy drugi właściciel to ASO Subaru lub ASO innej marki od którego kupiono auto. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 23 Stycznia 2018 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 Nie ma żadnych "reguł", gdyż jest to z definicji uzależnione od samej "dobrej woli" sprzedawcy. Brak jest też jakichkolwiek wskazówek w literaturze, jako że tego typu gesty nie są w żaden sposób uregulowane prawnie. Ogólnie gesty handlowe ( goodwill, Kulanz ) są stosowane przez przedsiębiorstwa, gdy sprzedany ( wyprodukowany ) towar ulega usterce po okresie gwarancji ( lub odpowiedników uregulowanych KC ). Przyczyna jest jasna - odzyskanie zaufania klienta, moralne poczucie zobowiązania wobec niego. Ponieważ każda sytuacja jest rozpatrywana indywidualnie, trudno jest się zgodzić ze sformułowaniem : W dniu 20.1.2018 o 00:34, pablo133 napisał: Jak wiadomo "gest handlowy" występuje u pierwszego i drugiego właściciela gdyż może "nie wystąpić" nawet u pierwszego właściciela. Wobec powyższego niestety nie mogę udzielić na zadane pytanie, gdyż stanowiłoby to odstępstwo od wspomnianego indywidualnego rozpatrywania konkretnych przypadków. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się