Jump to content
Kario

Czy samochody Subaru są ocynkowane

Recommended Posts

Pytanie do Dyrekcji: Czy samochody Subaru są ocynkowane? Jeśli tak to jakie modele są jakie ewentualnie nie są?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobry wieczór,

 

Na powyższe pytanie pozwolę sobie odpowiedzieć; Tak, są ocynkowane. 

Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie też tak myślałem, a jednak mój Outback 2011 ocynkowany nie jest nigdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, Kario napisał:

No właśnie też tak myślałem, a jednak mój Outback 2011 ocynkowany nie jest nigdzie.

A na jakiej podstawie Pan to stwierdził?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam urządzenie, które jest w stanie to stwierdzić i działa poprawnie na rożnych autach, które testowałem. A do tego OBK rdzewieje, to też wskazuje na brak ocynku. Tak wiec pytanie zostaje otwarte, które są ocynkowane, które nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rdzewieje? Producent daje 12 lat gwarancji na perforację nadwozia. Blachy są ocynkowane. Rdzawy nalot w Pana przypadku pojawia się najprawdopodobniej na lakierze co jest spowodowane czynnikami drogowymi (sól, chemia, kamienie). 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie ocynku NIE MA. To nie jest nalot, tylko dość wyraźna korozja, są bąble. Gwarancja jest na perforacje, nie wiem czy to jest perforacja. Jeśli auto powinno mieć ocynk a nie moa to pytanie dlaczego ten egzemplarz nie ma? Auto było kupione w polskim salonie Subaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wstaw zdjęcia 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdjęcia odnośnie tego konkretnego auta są w wątku w forum technicznym outbacka. Tutaj jest pytanie do dyrekcji n/t tego czy auta subaru są ocynkowane a jak tak to które? Nie chce w forum pytań do dyrekcji omawiać stanu technicznego mojego auta, bo to jest niezgodne z przeznaczeniem tego forum. Nadal czekam na oficjalne info od Dyrekcji n/t ocynku w Subaru - to chyba powinna być łatwe pytanie dla Dyrekcji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, raju napisał:

Dobry wieczór,

 

Na powyższe pytanie pozwolę sobie odpowiedzieć; Tak, są ocynkowane. 

Pozdrowienia

 

Takie Forki SF również? :o

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Kario napisał:

Nadal czekam na oficjalne info od Dyrekcji n/t ocynku w Subaru - to chyba powinna być łatwe pytanie dla Dyrekcji.

 

A to trudniejsze będzie potem..?  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potem to sią zacznie zdzieramy lakiery i ...........................:wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Andrzej Koper napisał:

 

A to trudniejsze będzie potem..?  :)

Panie Koper, nie wiem jak interpretować to co Pan napisał. Ale chyba gdyby Subaru były ocynkowane to właśnie to by Pan napisał.. tak wiec interpretuje to jako informacje, że nie są. W najbliższej przyszłości myślę, że sprawdzę parę innych aut i będę wiedział coś więcej. Nadal nie wiem czy problem korozji (nie ważne, czy są ocynkowane czy nie) dotyczy innych egzemplarzy OBK, ale tak czy inaczej i też to ustalę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Kario napisał:

Nadal nie wiem czy problem korozji (nie ważne, czy są ocynkowane czy nie) dotyczy innych egzemplarzy OBK, ale tak czy inaczej i też to ustalę.

 

Panie "Kario" proszę działać  :)  słyszałem taką plotkę , że nad przednią szybą nie są ocynkowane a nad tylną są ocynkowane....ale nie mam "urządzenia" żeby to potwierdzić :)

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem szereg aut subaru, nowe i stare, z rynku europejskiego i USA - subaru NIE SA OCYNKOWANE. Jednak, śladów korozji podobnej jak u mnie nie ma. Tak naprawdę to nie ma znaczenia czy jest ocynk czy nie, czy farba ma 30um grubości czy 100m co jest ważne to to czy auto rdzewieje. Moje rdzewieje inne nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Pojazdy Subaru produkowane w Japonii są pokrywane powłoką galwaniczną - kataforezą.

Ślady korozji uwidocznione na zdjęciach progu są na linii przylegania uszczelek. Na uszczelkach w tym miejscu często zbierają się odrobiny piasku i kurzu, drzwi nie sa elementem sztywnym nadwozia - pracują w czasie jazdy, następuje uszkodzenie powłoki lakierowej a w konsekwencji po pewnym czasie pojawia się korozja powierzchniowa.

Edited by DZIAŁ TECHNICZNY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuje za odpowiedz. Jednak auta, które sprawdziłem, a te auta były produkowane w Japonii nie są pokryte powłoką galwaniczną. Co do uszkodzeń - na lakierze nie widać żadnych uszkodzeń mechanicznych od uszczelki. Zresztą gdyby była powloką galwaniczna, to nie było by korozji od "ocierania" uszczelki, bo uszczelka najpierw musiałby zetrzeć lakier a na lakierze śladów nie ma... Ja w każdym razie w powlokę galwaniczna nie wierze bo man szereg dowodów na to, że jej nie ma. Naprawdę chciałbym zobaczyć jakiś dowód, że jest inaczej, może np linka do oficjalnego info z FHI? Jakiegoś materiału marketingowego...?

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, aflinta napisał:

Sadzac z artykulu to katofereza jest metoda nanoszenia farby/malowania/  elementow metalowych, a nie motoda do pokrywania powloka  galwaniczna typu cynkowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można to bardziej ująć jako malowanie w procesie galwanizacji. Ocynkowanie to zdecydowanie nie jest.

Sama technologia może i zła nie jest (widziałem na północnym zachodzie USA wiele ponad 20 letnich Subaru bez rdzy), ale oni chyba soli nie sypią.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, aflinta napisał:

Można to bardziej ująć jako malowanie w procesie galwanizacji. Ocynkowanie to zdecydowanie nie jest.

Sama technologia może i zła nie jest (widziałem na północnym zachodzie USA wiele ponad 20 letnich Subaru bez rdzy), ale oni chyba soli nie sypią.

Czyli galwanizacja to metoda elektrolitycznego nanoszenia powłoki w tym przypadku lakieru a NIE warstwy cynku? Inaczej - powłoka galwaniczna jest ale to nie jest ocynk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kario

bylem w fabryce audi i karoserie sa zanurzane w kapieli fosforanowej i to jest to co my nazywamy 'cynkowanie'

technik brzeczal cos o 8 max 10 mikrometrach

nastepny etap to kataforeza podczas ktorej nanosi sie farbe antykorozyjna

trzeci etap to wygrzewanie

 

tapatalked

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minut temu, Kario napisał:

Czyli galwanizacja to metoda elektrolitycznego nanoszenia powłoki w tym przypadku lakieru a NIE warstwy cynku? Inaczej - powłoka galwaniczna jest ale to nie jest ocynk?

Wedlug mnie to nanoszenie poprzez kaktofereze  ma character elektrostatyczny, a nie elektrochemiczny, jak galwanizacja.

Edited by Gregorius

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przypominam, że to dział pytań do Dyrekcji, dalszy spam i offtop zostanie odpowiednio nagrodzony.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...