Kario Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 Pytanie do Dyrekcji: Czy samochody Subaru są ocynkowane? Jeśli tak to jakie modele są jakie ewentualnie nie są? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 Dobry wieczór, Na powyższe pytanie pozwolę sobie odpowiedzieć; Tak, są ocynkowane. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 16 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 No właśnie też tak myślałem, a jednak mój Outback 2011 ocynkowany nie jest nigdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 30 minut temu, Kario napisał: No właśnie też tak myślałem, a jednak mój Outback 2011 ocynkowany nie jest nigdzie. A na jakiej podstawie Pan to stwierdził? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 16 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 Mam urządzenie, które jest w stanie to stwierdzić i działa poprawnie na rożnych autach, które testowałem. A do tego OBK rdzewieje, to też wskazuje na brak ocynku. Tak wiec pytanie zostaje otwarte, które są ocynkowane, które nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 Rdzewieje? Producent daje 12 lat gwarancji na perforację nadwozia. Blachy są ocynkowane. Rdzawy nalot w Pana przypadku pojawia się najprawdopodobniej na lakierze co jest spowodowane czynnikami drogowymi (sól, chemia, kamienie). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 17 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 No właśnie ocynku NIE MA. To nie jest nalot, tylko dość wyraźna korozja, są bąble. Gwarancja jest na perforacje, nie wiem czy to jest perforacja. Jeśli auto powinno mieć ocynk a nie moa to pytanie dlaczego ten egzemplarz nie ma? Auto było kupione w polskim salonie Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 wstaw zdjęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 17 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 Zdjęcia odnośnie tego konkretnego auta są w wątku w forum technicznym outbacka. Tutaj jest pytanie do dyrekcji n/t tego czy auta subaru są ocynkowane a jak tak to które? Nie chce w forum pytań do dyrekcji omawiać stanu technicznego mojego auta, bo to jest niezgodne z przeznaczeniem tego forum. Nadal czekam na oficjalne info od Dyrekcji n/t ocynku w Subaru - to chyba powinna być łatwe pytanie dla Dyrekcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 17 godzin temu, raju napisał: Dobry wieczór, Na powyższe pytanie pozwolę sobie odpowiedzieć; Tak, są ocynkowane. Pozdrowienia Takie Forki SF również? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 2 godziny temu, Kario napisał: Nadal czekam na oficjalne info od Dyrekcji n/t ocynku w Subaru - to chyba powinna być łatwe pytanie dla Dyrekcji. A to trudniejsze będzie potem..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawels1 Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 Potem to sią zacznie zdzieramy lakiery i ........................... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 17 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 4 godziny temu, Andrzej Koper napisał: A to trudniejsze będzie potem..? Panie Koper, nie wiem jak interpretować to co Pan napisał. Ale chyba gdyby Subaru były ocynkowane to właśnie to by Pan napisał.. tak wiec interpretuje to jako informacje, że nie są. W najbliższej przyszłości myślę, że sprawdzę parę innych aut i będę wiedział coś więcej. Nadal nie wiem czy problem korozji (nie ważne, czy są ocynkowane czy nie) dotyczy innych egzemplarzy OBK, ale tak czy inaczej i też to ustalę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 1 godzinę temu, Kario napisał: Nadal nie wiem czy problem korozji (nie ważne, czy są ocynkowane czy nie) dotyczy innych egzemplarzy OBK, ale tak czy inaczej i też to ustalę. Panie "Kario" proszę działać słyszałem taką plotkę , że nad przednią szybą nie są ocynkowane a nad tylną są ocynkowane....ale nie mam "urządzenia" żeby to potwierdzić 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 18 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Sprawdziłem szereg aut subaru, nowe i stare, z rynku europejskiego i USA - subaru NIE SA OCYNKOWANE. Jednak, śladów korozji podobnej jak u mnie nie ma. Tak naprawdę to nie ma znaczenia czy jest ocynk czy nie, czy farba ma 30um grubości czy 100m co jest ważne to to czy auto rdzewieje. Moje rdzewieje inne nie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIAŁ TECHNICZNY Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 (edytowane) Witam, Pojazdy Subaru produkowane w Japonii są pokrywane powłoką galwaniczną - kataforezą. Ślady korozji uwidocznione na zdjęciach progu są na linii przylegania uszczelek. Na uszczelkach w tym miejscu często zbierają się odrobiny piasku i kurzu, drzwi nie sa elementem sztywnym nadwozia - pracują w czasie jazdy, następuje uszkodzenie powłoki lakierowej a w konsekwencji po pewnym czasie pojawia się korozja powierzchniowa. Edytowane 18 Maja 2017 przez DZIAŁ TECHNICZNY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 18 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Dziękuje za odpowiedz. Jednak auta, które sprawdziłem, a te auta były produkowane w Japonii nie są pokryte powłoką galwaniczną. Co do uszkodzeń - na lakierze nie widać żadnych uszkodzeń mechanicznych od uszczelki. Zresztą gdyby była powloką galwaniczna, to nie było by korozji od "ocierania" uszczelki, bo uszczelka najpierw musiałby zetrzeć lakier a na lakierze śladów nie ma... Ja w każdym razie w powlokę galwaniczna nie wierze bo man szereg dowodów na to, że jej nie ma. Naprawdę chciałbym zobaczyć jakiś dowód, że jest inaczej, może np linka do oficjalnego info z FHI? Jakiegoś materiału marketingowego...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 @Kariohttp://defacto.info.pl/index.php/technologia/29-malowanie-kataforetyczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 18 minut temu, aflinta napisał: @Kariohttp://defacto.info.pl/index.php/technologia/29-malowanie-kataforetyczne Sadzac z artykulu to katofereza jest metoda nanoszenia farby/malowania/ elementow metalowych, a nie motoda do pokrywania powloka galwaniczna typu cynkowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Można to bardziej ująć jako malowanie w procesie galwanizacji. Ocynkowanie to zdecydowanie nie jest. Sama technologia może i zła nie jest (widziałem na północnym zachodzie USA wiele ponad 20 letnich Subaru bez rdzy), ale oni chyba soli nie sypią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 18 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 15 minut temu, aflinta napisał: Można to bardziej ująć jako malowanie w procesie galwanizacji. Ocynkowanie to zdecydowanie nie jest. Sama technologia może i zła nie jest (widziałem na północnym zachodzie USA wiele ponad 20 letnich Subaru bez rdzy), ale oni chyba soli nie sypią. Czyli galwanizacja to metoda elektrolitycznego nanoszenia powłoki w tym przypadku lakieru a NIE warstwy cynku? Inaczej - powłoka galwaniczna jest ale to nie jest ocynk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 @Kario bylem w fabryce audi i karoserie sa zanurzane w kapieli fosforanowej i to jest to co my nazywamy 'cynkowanie' technik brzeczal cos o 8 max 10 mikrometrach nastepny etap to kataforeza podczas ktorej nanosi sie farbe antykorozyjna trzeci etap to wygrzewanie tapatalked 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 (edytowane) 56 minut temu, Kario napisał: Czyli galwanizacja to metoda elektrolitycznego nanoszenia powłoki w tym przypadku lakieru a NIE warstwy cynku? Inaczej - powłoka galwaniczna jest ale to nie jest ocynk? Wedlug mnie to nanoszenie poprzez kaktofereze ma character elektrostatyczny, a nie elektrochemiczny, jak galwanizacja. Edytowane 18 Maja 2017 przez Gregorius Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 18 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 https://pl.wikipedia.org/wiki/Galwanizacja Pisze "elektrolitycznych". Tak czy inaczej, ocynku nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Przypominam, że to dział pytań do Dyrekcji, dalszy spam i offtop zostanie odpowiednio nagrodzony. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi