Skocz do zawartości

Czy samochody Subaru są ocynkowane


Kario

Rekomendowane odpowiedzi

30 minut temu, Kario napisał:

No właśnie też tak myślałem, a jednak mój Outback 2011 ocynkowany nie jest nigdzie.

A na jakiej podstawie Pan to stwierdził?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam urządzenie, które jest w stanie to stwierdzić i działa poprawnie na rożnych autach, które testowałem. A do tego OBK rdzewieje, to też wskazuje na brak ocynku. Tak wiec pytanie zostaje otwarte, które są ocynkowane, które nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rdzewieje? Producent daje 12 lat gwarancji na perforację nadwozia. Blachy są ocynkowane. Rdzawy nalot w Pana przypadku pojawia się najprawdopodobniej na lakierze co jest spowodowane czynnikami drogowymi (sól, chemia, kamienie). 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ocynku NIE MA. To nie jest nalot, tylko dość wyraźna korozja, są bąble. Gwarancja jest na perforacje, nie wiem czy to jest perforacja. Jeśli auto powinno mieć ocynk a nie moa to pytanie dlaczego ten egzemplarz nie ma? Auto było kupione w polskim salonie Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia odnośnie tego konkretnego auta są w wątku w forum technicznym outbacka. Tutaj jest pytanie do dyrekcji n/t tego czy auta subaru są ocynkowane a jak tak to które? Nie chce w forum pytań do dyrekcji omawiać stanu technicznego mojego auta, bo to jest niezgodne z przeznaczeniem tego forum. Nadal czekam na oficjalne info od Dyrekcji n/t ocynku w Subaru - to chyba powinna być łatwe pytanie dla Dyrekcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Andrzej Koper napisał:

 

A to trudniejsze będzie potem..?  :)

Panie Koper, nie wiem jak interpretować to co Pan napisał. Ale chyba gdyby Subaru były ocynkowane to właśnie to by Pan napisał.. tak wiec interpretuje to jako informacje, że nie są. W najbliższej przyszłości myślę, że sprawdzę parę innych aut i będę wiedział coś więcej. Nadal nie wiem czy problem korozji (nie ważne, czy są ocynkowane czy nie) dotyczy innych egzemplarzy OBK, ale tak czy inaczej i też to ustalę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kario napisał:

Nadal nie wiem czy problem korozji (nie ważne, czy są ocynkowane czy nie) dotyczy innych egzemplarzy OBK, ale tak czy inaczej i też to ustalę.

 

Panie "Kario" proszę działać  :)  słyszałem taką plotkę , że nad przednią szybą nie są ocynkowane a nad tylną są ocynkowane....ale nie mam "urządzenia" żeby to potwierdzić :)

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem szereg aut subaru, nowe i stare, z rynku europejskiego i USA - subaru NIE SA OCYNKOWANE. Jednak, śladów korozji podobnej jak u mnie nie ma. Tak naprawdę to nie ma znaczenia czy jest ocynk czy nie, czy farba ma 30um grubości czy 100m co jest ważne to to czy auto rdzewieje. Moje rdzewieje inne nie.

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Pojazdy Subaru produkowane w Japonii są pokrywane powłoką galwaniczną - kataforezą.

Ślady korozji uwidocznione na zdjęciach progu są na linii przylegania uszczelek. Na uszczelkach w tym miejscu często zbierają się odrobiny piasku i kurzu, drzwi nie sa elementem sztywnym nadwozia - pracują w czasie jazdy, następuje uszkodzenie powłoki lakierowej a w konsekwencji po pewnym czasie pojawia się korozja powierzchniowa.

Edytowane przez DZIAŁ TECHNICZNY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedz. Jednak auta, które sprawdziłem, a te auta były produkowane w Japonii nie są pokryte powłoką galwaniczną. Co do uszkodzeń - na lakierze nie widać żadnych uszkodzeń mechanicznych od uszczelki. Zresztą gdyby była powloką galwaniczna, to nie było by korozji od "ocierania" uszczelki, bo uszczelka najpierw musiałby zetrzeć lakier a na lakierze śladów nie ma... Ja w każdym razie w powlokę galwaniczna nie wierze bo man szereg dowodów na to, że jej nie ma. Naprawdę chciałbym zobaczyć jakiś dowód, że jest inaczej, może np linka do oficjalnego info z FHI? Jakiegoś materiału marketingowego...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, aflinta napisał:

Sadzac z artykulu to katofereza jest metoda nanoszenia farby/malowania/  elementow metalowych, a nie motoda do pokrywania powloka  galwaniczna typu cynkowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można to bardziej ująć jako malowanie w procesie galwanizacji. Ocynkowanie to zdecydowanie nie jest.

Sama technologia może i zła nie jest (widziałem na północnym zachodzie USA wiele ponad 20 letnich Subaru bez rdzy), ale oni chyba soli nie sypią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, aflinta napisał:

Można to bardziej ująć jako malowanie w procesie galwanizacji. Ocynkowanie to zdecydowanie nie jest.

Sama technologia może i zła nie jest (widziałem na północnym zachodzie USA wiele ponad 20 letnich Subaru bez rdzy), ale oni chyba soli nie sypią.

Czyli galwanizacja to metoda elektrolitycznego nanoszenia powłoki w tym przypadku lakieru a NIE warstwy cynku? Inaczej - powłoka galwaniczna jest ale to nie jest ocynk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Kario napisał:

Czyli galwanizacja to metoda elektrolitycznego nanoszenia powłoki w tym przypadku lakieru a NIE warstwy cynku? Inaczej - powłoka galwaniczna jest ale to nie jest ocynk?

Wedlug mnie to nanoszenie poprzez kaktofereze  ma character elektrostatyczny, a nie elektrochemiczny, jak galwanizacja.

Edytowane przez Gregorius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...