Jump to content
Sign in to follow this  
uxon

KYB Ultra SR - dobor sprezyn do codziennej jazdy

Recommended Posts

Jestem swiezo po przesiadce z seryjnego zawiasu WRX na komplet KYB Ultra SR + sprezyny sti (blob). Roznica miedzy tymi zawieszeniami jest ogromna. Wreszcze Impreza przestala sie podpierac lusterkami w zakretach, prowadzi sie nieporownywalnie pewniej, samochod jest duzo zwinniejszy. Niestety, sa tez minusy. Problem pojawia sie, gdy asfalt przestaje byc gladki, na nierownosciach jest odczuwalnie twardziej, az mi cos pod deska rozdzielcza zaczelo sie tluc na dolach :)

Dodatkowo podczas jazdy na austostradzie (chyba na mikronierownosciach) pojawil sie taki objaw, ze samochod zaczyna sie bujac (ciezko wytlumaczyc, ale droga wydaje sie wzglednie rowna, a zawieszenie zaczyna rytmicznie pracowac) - nie wiem czy to objaw za slabych czy za mocnych sprezyn?

A no i jako minus dodam, ze nie zauwazylem zadnej roznicy w wysokosci (przod ciagle wyglada jakby wisial wyzej niz w starym focusie dizlu moich rodzicow :P ).

Samochod uzywany jest do codziennej jazdy i o ile frajda w zakretach jest spora, o tyle na nierownych polskich asfaltach jazda stala sie bardziej meczaca. Zastanawiam sie, czy to bardziej wina twardszych amorow czy twardszych sprezyn. Jak sprawuja sie te amorki Ultra SR (od STI) z jakimis miekszymi sprezynami? Jest lepiej czy gorzej? Na zagranicznych forach wyczytalem, ze raczej to amortyzatory sa za twarde (overdamped) i zalozenie bardziej miekkich sprezyn moze tylko pogorszyc sprawe. Z drugiej strony tu na forum pojawiaja sie glosy o Ultra SR nawet z seryjnymi sprezynami WRX.

 

Podsumowujac, mam kilka pytan:

- Czy seryjny zawias sti (bo ultra sr to odpowiednik serii) jest bardziej over- czy underdamped, tzn. czy amory sa troche sztywniejsze od sprezyn czy odwrotnie? Co mozna zmienic na mieksze, zeby dodac troche komfortu, ale nie zepsuc dzialania zawiasu?

- Jak sobie radza z tymi amortyzatorami seryjne sprezyny WRX? Czy amortyzatory nie sa zdecydowanie za twarde do tych sprezyn?

- Jak sobie radza z tymi amortyzatorami sprezyny Eibach Pro Kit? Z tego, co wyczytalem, maja twardosc gdzies pomiedzy seryjnymi sprezynami wrx a seryjnymi sprezynami sti. Czy ktos zakladal do swojego STI sprezyny Eibach Pro Kit i moglby porownac jazde w porownaniu do serii? Rzeczywiscie jest bardziej komfortowo? Nie traci sie za wiele w pewnosci prowadzenia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A na seryjnym zawiasie wrx nie zaobserwowales bujania na autostradzie? Ja mam seryjne i zdarza mi sie wpadac w taki rezonans ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, na seryjnym bylo zbyt komfortowo - tak jak pisalem, samochod prowadzil sie duzo mniej pewnie, mocno sie przechylal, ale byl duzo mniej wraziliwy na jakosc nawierzchni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Założyłem Eibacha na ultra Sr-y i jest poezja.

Polecam ten zabieg, pomimo obniżenia prowadzi sie komfortowo , żadnych dobić i objawów typu "taczka".

Na zakrętach idzie jak po sznurku.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za opinie. A na jakim zestawie jezdziles wczesniej, do czego masz porownanie?

Eibachow jest tylko 1 rodzaj (nie ma rozroznienia wrx vs sti)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też jeżdżę na KYB ultra SR i mam do tego sprężyny Eibach pro kit i powiem że polecam ten zestaw jak dojdą do tego rozpórki przód i tył to jest dużo frajdy z jazdy niestety nie możemy oczekiwać od tego zestawu wygody na Polskich drogach. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wcześniej była seria , pózniej ultra Sr plus sprężyna seryjna, auto urosło ze dwa cm. i strasznie zrobił sie nerwowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seria czyli sprezyny wrxowe? Czy stijowe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja mam cala serie wrx i bardzo daleki jestem od tego, ze lusterka tra asfalt... ale z tylu montowalem nowe amory, rozporki p+t, grube staby KW z aluminiowymi lacznikami i wszystkie tuleje w zawieszeniu wymienione na ori n-grupowe sti. Bujanie na autobahnie owszem jest zawsze zgodnie z "falowaniem" asfaltu, natomiast im wolniej tym sztywniej :)

nie uznaje gleby, wiec nie mam problemu z tym, ze subaru to subaru i z zalozenia stoi wysoko, bo to rajdowka a nie wyscigowka :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastanawialem sie nad zalozeniem grubszych stabow do seryjnego zawiasu, ale po wielu godzinach lektury, doszedlem do wniosku, ze dobry amor to podstawa :) Ale ciekaw jestem bardzo jak prowadzi sie seria WRX z twardszymi stabami w porownaniu do zawiasu sti na seryjnych stabach :) Jakiej grubosci masz te stabilizatory? Regulowane?

Ja rowniez gleby nie uznaje, ale impreza (wrx, sti) w stosunku do swoich osiagow stoi wyjatkowo wysoko (przod). Wystarczylo by mi z 1.5cm w dol na przodzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przerobiłem róże konfiguracje zawieszenia, seria WRX, później do tego staby, kolejno seria Sti, KW a teraz Ultra SR z eibachem i ta ostatnia opcja jest najlepsza, przyjemnie twarda, ale b. dobrze trzyma się drogi i fajnie wybiera nierówności, troszkę skacze ;)

Seria WRX to kanapa, nawet ze stabami, Seria Sti jest OK, chociaż za wysoko "stoi", stąd najlepsza opcja ze sprężynami eibach.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

O super, a powiedz mi jakie widzisz dokladniej roznice: seria sti vs ultra sr + eibach? (z tego co czytalem, to ultra sr powinno dzialac tak samo jak seryjne amory sti, wiec w sumie masz bezposrednie porownanie jak te amory pracuja na seryjnej sprezynie sti a jak na eibachu). Jest odczuwalna roznica w:

- komforcie na rzecz eibacha?

- pewnosci prowadzenia, sztywnosci na rzecz serii sti?

- jakies inne odczuwalne roznice poza wysokoscia?

- nie ma jakichs gorszych zachowan na eibachu wzgledem serii (tak jak pisalem, na nasioc pisza, ze nawet seryjna sprezyna jest za miekka do seryjnego amora i jedyna droga sa twardsze springi, a eibach jest troche bardziej miekki)?

Jakiej grubosci masz staby?

Edited by uxon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na eibachu jest trochę twardziej niż na serii Sti, oczywiście niżej i precyzyjniej się prowadzi autko. Komfort na rzecz Sti, prowadzenie na korzyść eibacha. Staby mam z łącznikami whiteline, jest regulowany 21-23cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ciekawe, bo Twoja opinia jest rozbiezna od tego co powiedzial mi inny uzytkownik. Wg. niego, na ultra sr i sprezynach eibach bylo mu za miekko (do upalanek), wrocil do sprezyn sti i samochod sie usztywnil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zawieszeniu Sti moja żona czasami smigala autem, na eibachu nie chce wsiadac do Imprezy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...