Skocz do zawartości

KYB Ultra SR - dobor sprezyn do codziennej jazdy


uxon

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem swiezo po przesiadce z seryjnego zawiasu WRX na komplet KYB Ultra SR + sprezyny sti (blob). Roznica miedzy tymi zawieszeniami jest ogromna. Wreszcze Impreza przestala sie podpierac lusterkami w zakretach, prowadzi sie nieporownywalnie pewniej, samochod jest duzo zwinniejszy. Niestety, sa tez minusy. Problem pojawia sie, gdy asfalt przestaje byc gladki, na nierownosciach jest odczuwalnie twardziej, az mi cos pod deska rozdzielcza zaczelo sie tluc na dolach :)

Dodatkowo podczas jazdy na austostradzie (chyba na mikronierownosciach) pojawil sie taki objaw, ze samochod zaczyna sie bujac (ciezko wytlumaczyc, ale droga wydaje sie wzglednie rowna, a zawieszenie zaczyna rytmicznie pracowac) - nie wiem czy to objaw za slabych czy za mocnych sprezyn?

A no i jako minus dodam, ze nie zauwazylem zadnej roznicy w wysokosci (przod ciagle wyglada jakby wisial wyzej niz w starym focusie dizlu moich rodzicow :P ).

Samochod uzywany jest do codziennej jazdy i o ile frajda w zakretach jest spora, o tyle na nierownych polskich asfaltach jazda stala sie bardziej meczaca. Zastanawiam sie, czy to bardziej wina twardszych amorow czy twardszych sprezyn. Jak sprawuja sie te amorki Ultra SR (od STI) z jakimis miekszymi sprezynami? Jest lepiej czy gorzej? Na zagranicznych forach wyczytalem, ze raczej to amortyzatory sa za twarde (overdamped) i zalozenie bardziej miekkich sprezyn moze tylko pogorszyc sprawe. Z drugiej strony tu na forum pojawiaja sie glosy o Ultra SR nawet z seryjnymi sprezynami WRX.

 

Podsumowujac, mam kilka pytan:

- Czy seryjny zawias sti (bo ultra sr to odpowiednik serii) jest bardziej over- czy underdamped, tzn. czy amory sa troche sztywniejsze od sprezyn czy odwrotnie? Co mozna zmienic na mieksze, zeby dodac troche komfortu, ale nie zepsuc dzialania zawiasu?

- Jak sobie radza z tymi amortyzatorami seryjne sprezyny WRX? Czy amortyzatory nie sa zdecydowanie za twarde do tych sprezyn?

- Jak sobie radza z tymi amortyzatorami sprezyny Eibach Pro Kit? Z tego, co wyczytalem, maja twardosc gdzies pomiedzy seryjnymi sprezynami wrx a seryjnymi sprezynami sti. Czy ktos zakladal do swojego STI sprezyny Eibach Pro Kit i moglby porownac jazde w porownaniu do serii? Rzeczywiscie jest bardziej komfortowo? Nie traci sie za wiele w pewnosci prowadzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam cala serie wrx i bardzo daleki jestem od tego, ze lusterka tra asfalt... ale z tylu montowalem nowe amory, rozporki p+t, grube staby KW z aluminiowymi lacznikami i wszystkie tuleje w zawieszeniu wymienione na ori n-grupowe sti. Bujanie na autobahnie owszem jest zawsze zgodnie z "falowaniem" asfaltu, natomiast im wolniej tym sztywniej :)

nie uznaje gleby, wiec nie mam problemu z tym, ze subaru to subaru i z zalozenia stoi wysoko, bo to rajdowka a nie wyscigowka :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawialem sie nad zalozeniem grubszych stabow do seryjnego zawiasu, ale po wielu godzinach lektury, doszedlem do wniosku, ze dobry amor to podstawa :) Ale ciekaw jestem bardzo jak prowadzi sie seria WRX z twardszymi stabami w porownaniu do zawiasu sti na seryjnych stabach :) Jakiej grubosci masz te stabilizatory? Regulowane?

Ja rowniez gleby nie uznaje, ale impreza (wrx, sti) w stosunku do swoich osiagow stoi wyjatkowo wysoko (przod). Wystarczylo by mi z 1.5cm w dol na przodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerobiłem róże konfiguracje zawieszenia, seria WRX, później do tego staby, kolejno seria Sti, KW a teraz Ultra SR z eibachem i ta ostatnia opcja jest najlepsza, przyjemnie twarda, ale b. dobrze trzyma się drogi i fajnie wybiera nierówności, troszkę skacze ;)

Seria WRX to kanapa, nawet ze stabami, Seria Sti jest OK, chociaż za wysoko "stoi", stąd najlepsza opcja ze sprężynami eibach.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O super, a powiedz mi jakie widzisz dokladniej roznice: seria sti vs ultra sr + eibach? (z tego co czytalem, to ultra sr powinno dzialac tak samo jak seryjne amory sti, wiec w sumie masz bezposrednie porownanie jak te amory pracuja na seryjnej sprezynie sti a jak na eibachu). Jest odczuwalna roznica w:

- komforcie na rzecz eibacha?

- pewnosci prowadzenia, sztywnosci na rzecz serii sti?

- jakies inne odczuwalne roznice poza wysokoscia?

- nie ma jakichs gorszych zachowan na eibachu wzgledem serii (tak jak pisalem, na nasioc pisza, ze nawet seryjna sprezyna jest za miekka do seryjnego amora i jedyna droga sa twardsze springi, a eibach jest troche bardziej miekki)?

Jakiej grubosci masz staby?

Edytowane przez uxon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na eibachu jest trochę twardziej niż na serii Sti, oczywiście niżej i precyzyjniej się prowadzi autko. Komfort na rzecz Sti, prowadzenie na korzyść eibacha. Staby mam z łącznikami whiteline, jest regulowany 21-23cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe, bo Twoja opinia jest rozbiezna od tego co powiedzial mi inny uzytkownik. Wg. niego, na ultra sr i sprezynach eibach bylo mu za miekko (do upalanek), wrocil do sprezyn sti i samochod sie usztywnil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
3 minuty temu, Alkanick napisał:

Kyb Ultra SR na grubej sztycy z Subarak.pl a Eibachy ze strony producenta. Przynajmniej tak było w moim wypadku i jestem bardzo zadowolony. Do codziennej jazdy jest mega, auto zrobiło się pewne i nie buja tak.

Szukałem, na subaraku ale nie znalazłem do sti 06-07 z rozstawem   

5x114.3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoiler

 

zostań przy oryginalnym zawieszeniu ultra sr i sprężyny sti czy wrx to to samo bodajże, najbardziej usztywnia amortyzator ultr sr i wybiera wszystkie nierówności asfaltu nawet te gdy asfalt wydaje się równy,te amory tak maja jedziesz autem po pseudo prostej drodze a auto tak jak by podskakiwało zawieszenie porostu wybiera łączenia drogi jest naprawdę super i wybiera wszystkie nierówności zostań przy ultra st i oryginalne sprężyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, namiot napisał:
  Pokaż ukrytą zawartość

 

zostań przy oryginalnym zawieszeniu ultra sr i sprężyny sti czy wrx to to samo bodajże, najbardziej usztywnia amortyzator ultr sr i wybiera wszystkie nierówności asfaltu nawet te gdy asfalt wydaje się równy,te amory tak maja jedziesz autem po pseudo prostej drodze a auto tak jak by podskakiwało zawieszenie porostu wybiera łączenia drogi jest naprawdę super i wybiera wszystkie nierówności zostań przy ultra st i oryginalne sprężyny

Z tego co wiem na ori sprężynach auto to straszna koza. Nie jest to Daily i wgl nie zależy mi na komforcie jazdy. Auto ma się super prowadzić i siedzieć dosyć nisko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:o:cry: jak to nie ma :cry:

https://www.subaru.pl/amortyzator-subaru-impreza-sti-02-07-tylny-prawy.html u Edwina znalazłem, powinien pasować... Chyba  :huh: Pisze Sti 02-07 

https://www.subaru.pl/amortyzator-subaru-impreza-sti-03-przedni-lewy.html a tu przód 

Edytowane przez Sikooo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Sikooo11 napisał:

:o:cry: jak to nie ma :cry:

https://www.subaru.pl/amortyzator-subaru-impreza-sti-02-07-tylny-prawy.html u Edwina znalazłem, powinien pasować... Chyba  :huh: Pisze Sti 02-07 

https://www.subaru.pl/amortyzator-subaru-impreza-sti-03-przedni-lewy.html a tu przód 

Hm moim zdaniem jak pisze 02-07 to będzie dla 5x100.

Na moich pisało 00-07 ale pod spodem było dodane że nie pasuje do STi z rozstawem 5x114.3

Edytowane przez Alkanick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Alkanick napisał:

Hm moim zdaniem jak pisze 02-07 to będzie dla 5x100.

Na moich pisało 00-07 ale pod spodem było dodane że nie pasuje do STi z rozstawem 5x114.3

Muszę jutro podzwonić i dowiedzieć się co i jak... :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...