Skocz do zawartości

Forester SH Diesel - prośba o opinie z użytkowania


STACHS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Poszukuję Forestera SH ale z racji że jestem zwolennikiem diesli to przeglądam oferty z jedynym silnikiem w wersji SH. Proszę podzielcie się opiniami jeśli macie pewną i potwierdzoną wiedzę nt. tego silnika - jakie najczęstsze przypadłości, jakie kosztowne naprawy itp.

Proszę tylko nie piszcie tekstów że Subaru to tylko benzyna bo diesel jest dla VW, Audi itp. Proszę tylko o potwierdzone opinie nt. tej wersji forka.

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się wypowiem. Mam dieselka z 2011 roku. Ale jest to model z 2010. Najechałem nim niewiele, poniżej 80 tys. I tak. 

Co roku jak bozia kazała serwisuje w ASO.

Na gwarancji wymieniona dwa razy pompa sprzegla, nie zepsuła się tylko słychać było pukanie przy wciskaniu sprzęgła. 

Na gwarancji wymieniony silniczek wycieraczek.

Wymienione raz laczniki stabilizatora.

Wymienione łożysko w tylnym kole.

Wymienione ostatnio jakieś gumy w zawieszeniu.

 

Silnik mało pali ok 7 litrów srednio licząc od początku użytkowania. Jest fajnie cichy. Ma specyficzny głos na postoju. Za to auto jest głosne, kiepsko wyciszone (np. jak miałem kiepskie zimówki to huczało jak w na hali montażowej), ma kiepske plastiki, coś tam trzeszczy, coś tam postukuje. Silnik ładnie wkręca się na obroty. Ostatnio jezdzila nim żona i przypaliła sprzęgło, więc trzeba uważać.  Ale jak sprawdzałem teraz to już nie taki dramat, dobry warsztat poza ASO chcę 3 tyś za wymianę sprzęgła i dwumasy. Cena w ASO jest skandaliczna.

 

Od samego początku mój egzemplarz delikatnie szarpie przy puszczaniu sprzęgła na zimnym silniku. Nikt nie potrafił na to nic poradzić. Przyzwyczaiłem się. Jak jest temperatura poniżej 14 stopni to silnik po kilku minutach zaczyna chyba dopalać filtr cząstek. Objawia się to tym ze obroty rosną na postoju do jakiś 1000/minutę. Trwa to kilka kilometrów. Wkurzające jak robisz krótkie trasy bo szkoda go wyłaczać. Filtr nigdy mi nie palił żadnej kontrolki, na przegladzie sprawdzali ze jest w dobrym stanie (wedlug komputera małao zapełniony). Ja mam webasto więc auto i silnik sie szybko nagrzewa. Webasto dobre jest.

 

Silnik męczy się na obrotach powyżej 4 tyś i wtedy ma nieprzyjemny dzwięk. Nie jest to auto do piłowania. Auto jezdzi bardziej jak benzyna, lubi wyzsze obroty oczywiście jak na diesla. Generalnie to fajne auto i fajny silnik, pasuje do tego samochodu. Tez mam obawy ze sie zatrze bo ewidentnie coś tam jest nie halo ale nic nie poradze.

 

Na zakończenie ja lubie tym autem jeżdzic, chyba wolę wsiadać do niego niż do BMW co jest chyba dobrą rekomendacją. Koniec.

 

 

Edytowane przez wytrych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wytrych.

Dzisiaj rozmawiałem z użytkownikiem Outbacka 2,5 benz. i trochę mnie nastraszył że te diesele są mocno awaryjne, dlatego proszę o opinie i utwierdzenie bądź odepchnięcie od Forka w dieselu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, wytrych napisał:

Jak jest temperatura poniżej 14 stopni to silnik po kilku minutach zaczyna chyba dopalać filtr cząstek. Objawia się to tym ze obroty rosną na postoju do jakiś 1000/minutę.

 

Nie. To normalne zachowanie kiedy jest silnik zimny i masz włączone np. ogrzewanie.

Dopalanie DPF nie ma na to wpływu.

 

 

10 minut temu, wytrych napisał:

Silnik męczy się na obrotach powyżej 4 tyś i wtedy ma nieprzyjemny dzwięk.

 

To jest diesel. I choć lubi wysokie obroty to ponad 4 tysiące powinieneś osiągać tylko chwilowo podczas wyprzedzania z butem w podłodze.

Wysoki moment masz w znacznie niższych obrotach. Nie ma sensu go pałować takimi obrotami.

 

 

12 minut temu, wytrych napisał:

Od samego początku mój egzemplarz delikatnie szarpie przy puszczaniu sprzęgła na zimnym silniku

TTTM. Faktycznie czasami denerwujące. Jeszcze nie słyszałem sensownego i prawdziwego wytłumaczenia tego zjawiska. Ani metody na obejście problemu.

 

 

5 minut temu, STACHS napisał:

i trochę mnie nastraszył że te diesele są mocno awaryjne

Zadaj sobie pytanie do czego to auto potrzebujesz. Jeśli do miasta to sobie odpuść. Jeśli głównie trasy to będziesz zadowolony.

Lej dobre paliwo, dbaj o wtryski i nie jeździj jak emeryt.

Dodatkowo kup egzemplarz ze wszystkimi przeglądami w ASO to będziesz spokojniej spał.

 

A teraz to niestety wszystko jest awaryjne... Czasy W124 z milionowymi bezawaryjnymi przebiegami minęły bezpowrotnie.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, sambor napisał:

 

Nie. To normalne zachowanie kiedy jest silnik zimny i masz włączone np. ogrzewanie.

Dopalanie DPF nie ma na to wpływu.

 

 

 

 

Muszę zobaczyć przy wyłączonym ogrzewaniu. Ale nie jestem co do tego przekonany, czuć że auto się wtedy mocno nagrzewa własnie tak jakby dopalało filtr. 

Z drugiej strony takie dopalanie codziennie było by bez sensu ...

 

No cóż kolejna niewiadoma ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadaj sobie pytanie do czego to auto potrzebujesz. Jeśli do miasta to sobie odpuść. Jeśli głównie trasy to będziesz zadowolony.
Lej dobre paliwo, dbaj o wtryski i nie jeździj jak emeryt.
Dodatkowo kup egzemplarz ze wszystkimi przeglądami w ASO to będziesz spokojniej spał.
 
A teraz to niestety wszystko jest awaryjne... Czasy W124 z milionowymi bezawaryjnymi przebiegami minęły bezpowrotnie.
 
 
 



to auto nie ma przypadkiem "farelki" (nagrzewnicy PTC) w układzie wentylacji ?



tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadaj sobie pytanie do czego to auto potrzebujesz. Jeśli do miasta to sobie odpuść. Jeśli głównie trasy to będziesz zadowolony.
Lej dobre paliwo, dbaj o wtryski i nie jeździj jak emeryt.
Dodatkowo kup egzemplarz ze wszystkimi przeglądami w ASO to będziesz spokojniej spał.
 
A teraz to niestety wszystko jest awaryjne... Czasy W124 z milionowymi bezawaryjnymi przebiegami minęły bezpowrotnie.
 
 
 

Forek w dieselu ma być drugim autem którym wyjeżdżam w weekend na rybki, do lasu i czasem do pracy (autostradą 50 km) a że mam w działalności gosp. Diesela to pasuje mi mieć i forka z takim silnikiem tylko płoszy mnie dosyć dużo negatywnych opinii nt. SBD. Tylko nie jestem pewien czy wszyscy którzy piszą negatywy mieli do czynienia z SBD czy po prostu powtarzają nie koniecznie do końca prawdziwe opinie.. ?

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, STACHS napisał:


Forek w dieselu ma być drugim autem którym wyjeżdżam w weekend na rybki, do lasu i czasem do pracy (autostradą 50 km) a że mam w działalności gosp. Diesela to pasuje mi mieć i forka z takim silnikiem tylko płoszy mnie dosyć dużo negatywnych opinii nt. SBD. Tylko nie jestem pewien czy wszyscy którzy piszą negatywy mieli do czynienia z SBD czy po prostu powtarzają nie koniecznie do końca prawdziwe opinie.. ?

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
 

 

skoro już jesteś przekonany, że jedyne słuszne auto to Diesel to kupuj  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, STACHS napisał:

którym wyjeżdżam w weekend na rybki, do lasu i czasem do pracy (autostradą 50 km)

 

No to wymarzona eksploatacja :)

 

Na forum znajdziesz zadowolonych (jak ja) i niezadowolonych (którym się psuje).

Oczywiście jest też sporo ludzi którzy narzekają a nigdy SBD na oczy nie widzieli :)

Ale to w internetach normalne i trzeba brać na to poprawkę.

 

Jeśli kupujesz używanego to zrób mu uczciwy przegląd u kogoś kto się zna.

Weź moje rady co do eksploatacji pod uwagę i szerokiej drogi :)

Jeśli masz mieć stres bo się naczytałeś to nie kupuj... w końcu jadąc na rybki jedziesz odpoczywać a nie myśleć czy coś nie padnie.

Ja mam banana na twarzy ilekroć jadę... Ale assistance też mam... tak na wszelki wypadek ;)

 

 

3 godziny temu, kww napisał:

a to i ja się podłącze ale zapytam  o Forka MY17 z SBD , coś ktoś?

Chyba w tak młodym aucie jeszcze nic się popsuć nie może? ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, sambor napisał:
4 godziny temu, kww napisał:

a to i ja się podłącze ale zapytam  o Forka MY17 z SBD , coś ktoś?

Chyba w tak młodym aucie jeszcze nic się popsuć nie może? ;)

na to lIcze :)  niemniej odczucia użytkownika bezcenne.

to jest dokładnie ta sama konstrukcja co we wcześniejszych modelach?

czy po jakiejś modyfikacji? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do silnika, nie wiem ale forki po ubiegłorocznym lifcie mają lepsze wygłuszenie, inne nastawy zawieszenia, skrętne światła Bi Led, poprawione wnętrze i parę innych drobiazgów. Generalnie bardzo dopracowana fura.

 

Z punktu widzenia byłego użytkownika SBD, jeśli masz wydać zbliżoną kwotę na diesla lub xt. Zdecydowanie polecam to drugie rozwiązanie. 

 

Mam teraz dwa benzynowe NA i na pewno nie przesiądę się z powrotem do diesla. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właśnie takie opinie jak te kilka które napisaliście (za które serdecznie dziękuję) potwierdzają że SBD to nie najlepszy wybór w wyniku czego już prawie zrezygnowałem z Forestera i zaczynam interesować się drugim moim typem czyli Grand Cherokee..

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, STACHS napisał:


Forek w dieselu ma być drugim autem którym wyjeżdżam w weekend na rybki, do lasu i czasem do pracy (autostradą 50 km) a że mam w działalności gosp. Diesela to pasuje mi mieć i forka z takim silnikiem tylko płoszy mnie dosyć dużo negatywnych opinii nt. SBD. Tylko nie jestem pewien czy wszyscy którzy piszą negatywy mieli do czynienia z SBD czy po prostu powtarzają nie koniecznie do końca prawdziwe opinie.. ?

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
 

Ja dodam swoje 2 słowa tutaj. Jeśli chcesz kupować diesla to tylko po 2011r i najlepiej taki który był serwisowany w ASO i wszystko było robione na czas. Sam jeszcze 2-3miesiace temu zastanawiałem sie benzyna-diesel ;) Dosyc sporo się naczytałem na ten temat i tak jak mówią  poprzednicy. SBD = Trasy , Benzyna = Miasto + Trasy( Ja akurat  wybrałem benzyne bo jednak wiecej jezdze w miescie ;) )

Chodzi o tą wersje polift z nowymi zegarami, te wczesniejsze wersje były "podobno" bardziej awaryjne :)

 

 

Te diesele nie lubia obrotów <2tys wiec trzeba jezdzic dynamicznie, do tego czyścic wtrystki od czasu do czasu.

Edytowane przez Fuerte
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Sławek1 napisał:

Świat (ten bardziej świadomy) wycofuje się z diselków (Subaru chyba też) a my jak zwykle daaaaleko z tyłu. Pomyśl.

Ja bym tak za bardzo w tą świadomość Świata nie wierzył, bo zawsze na pierwszym miejscu jest interes.

Z jednej baryłki ropy naftowej powstanie zawsze taka sama ilość benzyny i oleju napędowego. To są po prostu różne frakcje ropy powstające podczas różnych etapów rektyfikacji. Nie da się otrzymać tylko oleju albo tylko benzyny.

Ponieważ był boom na diesle, to zaczęło schodzić za dużo ON w stosunku do benzyny i teraz pod przykrywką ekologii próbuje się to wyprostować.

ON zawsze będzie potrzebny do napędu maszyn, ciągników siodłowych (i generalnie pojazdów ciężarowych), autobusów, statków, itp. Trzeba ludzi przekonać, że ON jest "be", żeby zaczęli kupować więcej benzyny.

Ekonomią się nie da, bo diesel o porównywalnej mocy i momencie zawsze spali mniej niż benzyna, to trzeba poszukać innych argumentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 15.05.2017 o 15:34, wytrych napisał:

 

Muszę zobaczyć przy wyłączonym ogrzewaniu. Ale nie jestem co do tego przekonany, czuć że auto się wtedy mocno nagrzewa własnie tak jakby dopalało filtr. 

Z drugiej strony takie dopalanie codziennie było by bez sensu ...

 

No cóż kolejna niewiadoma ...

Zgadza się, jeśli będzie chłodno i obroty skoczą na 1000 wyłącz całkowicie wentylator (na OFF) i obroty spadną. Ja w zimę wentylator odstawiam na OFF po wyłączeniu silnika i załączam dopiero po odpaleniu silnika. (Taka fanaberia - wydaje mi się, że oszczędzam akumulator przy rozruchu).    

Edytowane przez Boras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...