Jump to content

Forester 2.0i zalety wobec XT ( lub wady)


Recommended Posts

Całkiem fajny :P.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

bardzo fajny, gratuluję :), a kolor piękny.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

jako bywalec placów budów mówię Ci, że bliżej niż ja do "kanciapy kierownika" podjeżdżają tylko koparki i wywrotki 

Witaj, Jestem bardzo zadowolonym użytkownikiem wersji wolnossącej z manualną skrzynią biegów od czerwca 2015 r. Pewnie gdyby było mnie stać na XT jeździłbym mocniejszym wariantem Forestera a

Nie przesadzajmy już z tym wysokim spalaniem, naprawdę nie jest źle. Uwzględniając oczywiście specyficzność samego Forestera, jak i inne rozwiązania w Subaru, za które właśnie przecież te auta tak lub

Posted Images

20 godzin temu, jamesbondzio napisał:

@kww gratulacje.

BTW:   Gdzie dokupiłeś te dodatkowe odboje na zderzaki?

 

Dzięki, to akcesoryjna "odboje",   serwis montował .  to kolejne czarne auto,  wiem że po parkowaniu pod marketem można zostać z porysowanym zderzakiem , wiąc takie mi wpadły w oko. 

11 godzin temu, mio1 napisał:

Gratuluję, tylko ten kolor.... czarny:-(

przez ostatnie kilka lat, jeżdżę tylko czarnymi autami. ;) , owszem inne też są ładne, ale jakoś do mnie ( tak uważam) inny kolor średnio by pasował.

 

Link to post
Share on other sites

Proszę. Dolozylem jeszce listwy na drzwiach i chlapacze. Zastanowię się nad nadkolami. Troche drogie 1400 prawie. 

IMG_20170627_113242.jpg

IMG_20170627_113220.jpg

Link to post
Share on other sites
25 minut temu, kww napisał:

Proszę. Dolozylem jeszce listwy na drzwiach i chlapacze. Zastanowię się nad nadkolami. Troche drogie 1400 prawie. 

 

Fajne i praktyczne. Ja też zastanawiam się nad nadkolami. Na czarnym Forku mogą być mniej widoczne, ale na każdym innym kolorze odcinają się wyraźnie. Podkreślają terenowe możliwości auta nadając charakteru całości.

Gdzieś wyczytałem, że pod takimi nadkolami zbiera się woda/brud i rośnie ryzyko procesów rdzewienia - dla mnie to bez znaczenia gdyż pewnie szybciej zmienię auto niż rdza się pojawi :D.

@kww pomyśl jeszcze nad srebrnymi listwami bocznymi. Wg mnie na czarnym Forku wyglądałyby super. Ja od zakupu zbieram na te listwy do swojego sepia bronze. Z tego co czytam są dwie oryginalne listwy:

 

1. dostępna na stronach subaru.pl listwa E755ESG100 chromowane nakładki na drzwi  

 

2. osłonka boczna SEPFSG3000 - nie wiem czy dostępna w Polsce (na subaru.pl nie ma)

Znalezione obrazy dla zapytania subaru forester black

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Witam, uzupełniam wątek o foty :) oraz kilka spostrzeżeń po 2kkm.

otóż jestem B. zadowolony z auta.

spalanie ( średnia z licznika) 11,5 l na ponad 2000 km. spadło z ok. 13 po pierwszej 500 km, i raczej jeszcze będzie spadać :) 

trwa jeszcze przyzwyczajanie sie do chcrakterystyki silnika benzynowego po dieslu.

auto prowadzi się pewnie, i jest zwinne.

a teraz drobiazgi. 

skrzynia biegów ( CVT) wymaga przyzwyczajenia,  mnie nieco boli w uszy, jak przyspieszam, silnik wchodzi na coraz wyższe obroty, a przyśpieszenie sprawia wrażenie nieadekwatnego do obrotów ( choć inni zostają w tyle), trochę przypomina to ślizganie sie sprzęgła, jedzie ale ( teoretycznie)  mogłoby lepiej. ( nie brakuje mocy  tylko przełożenia na napęd) 

Ruszanie, tu liczę na opanowanie przez moje przyzwyczajenie, auto stoi, podnoszę obroty by ruszyć, zaczyna sie toczyć i za chwile wyrywa do przodu ( czasem tracąc przyczepność na szutrze), czy macie tak samo? po prostu nie rusza płynnie, tylko ( jak się chce szybko ruszyć) właśnie tak się zachowuje. to chyba efekt "dziury" o której pisali forumowicze. 

jeden drobiazg wewnątrz, konsola środkowa:  po pierwsze podłokietnik przesuwa się zbyt  łatwo i suwa w czasie jazdy pod ręką, po drugie , pomysł półki na drobiazgi jest ok, ale trzeba ja w kółko ściągać by dostać się do schowka. na ten moment chyba tyle :) 

pozdrawiam brygadę:)    

 

IMG_20170808_132206.jpg

IMG_20170808_110337.jpg

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
31 minut temu, kww napisał:

Ruszanie, tu liczę na opanowanie przez moje przyzwyczajenie, auto stoi, podnoszę obroty by ruszyć, zaczyna sie toczyć i za chwile wyrywa do przodu ( czasem tracąc przyczepność na szutrze), czy macie tak samo?

Tak jest, to kwestia charakterystyki CVT. Trzeba się do tego przyzwyczaić, chociaż przy włączaniu się do ruchu dalej mnie to irytuje ;-) TTTM i tyle, trzeba go kochać ;-)

 

32 minuty temu, kww napisał:

po pierwsze podłokietnik przesuwa się zbyt  łatwo i suwa w czasie jazdy pod ręką

To prawda, chociaż nie specjalnie mi to przeszkadza. ZDECYDOWANIE bardziej mnie wkurza, że w podłokietniku pożałowano gąbki. Po 2-3 godzinach jazdy boli mnie łokieć, który skutecznie przebija się przez ten 1 mm gąbki i wbija się w "deskę".

Link to post
Share on other sites
48 minut temu, kww napisał:

spalanie ( średnia z licznika) 11,5 l na ponad 2000 km.

Dużo jak na wolnego ssaka. Tyle mam w XT po około 3 tys kilometrów bez zerowania licznika. W Foresterze 2,0i mieliśmy z żoną średnie spalanie 9,8l/100km (okres letni). My mielismy manualna skrzynię biegów.

51 minut temu, kww napisał:

pomysł półki na drobiazgi jest ok, ale trzeba ja w kółko ściągać by dostać się do schowka.

My tę tackę wywaliliśmy od razu i w poprzednim i w obecnym Forku. Takie tacki sprawdzaja się jeśli jest to rozwiazane jak np w Toyotach, tzn tacka jest na zawiasie i otwiera się wraz z podlokietnikiem lub nie (jest przycisk na przedzie podłokietnika).

 

54 minuty temu, kww napisał:

podłokietnik przesuwa się zbyt  łatwo

U nas tak nie ma, chodzi ciasno.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, kww napisał:

Witam, uzupełniam wątek o foty :)

@kww położyłeś Plastidip na grill?

Dlaczego pominąłeś te chromy przy halogenach? ;)

p.s. świnie? :D

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

U mnie średnia od nowości (7500 km ) 10.2 L było 10 ale ostatnio go mocno goniłem. 

Z podłokietnikiem problemów nie mam , mój się w ogóle nie wysuwa. 

 

Mam też plastikowe czarne nadkola (dostałem w aso za darmo ) i uważam że fajnie się komponują z autem na ali są dostępne kilka razy taniej. 

Edited by Karenz
Link to post
Share on other sites
Dnia 9.08.2017 o 07:41, kww napisał:

jeden drobiazg wewnątrz, konsola środkowa:  po pierwsze podłokietnik przesuwa się zbyt  łatwo i suwa w czasie jazdy pod ręką,

 

Powiem tak, pojedziesz na SJS to przestanie przeszkadzać :D 

 

Nawet moją żonę nauczyli trzymać kierownicę dwoma rękami cały czas, więc podłokietnik staje się zbędnym gadżetem (a raczej pełni jedynie funkcję schowka)

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
Dnia 6/27/2017 o 16:06, Siemek napisał:

 

Fajne i praktyczne. Ja też zastanawiam się nad nadkolami. Na czarnym Forku mogą być mniej widoczne, ale na każdym innym kolorze odcinają się wyraźnie. Podkreślają terenowe możliwości auta nadając charakteru całości.

Gdzieś wyczytałem, że pod takimi nadkolami zbiera się woda/brud i rośnie ryzyko procesów rdzewienia - dla mnie to bez znaczenia gdyż pewnie szybciej zmienię auto niż rdza się pojawi :D (...)

 

 

nadkola sa bardzo fajne... tylko nie wiedziec czemu nie tworza spojnej linii z chlapaczami

 

co do brudu, to nie zauwazylem dotychczas, ale sprawdze przy okazji...

 

 

large.20170520_181230.jpg.5cfd3b51340d6ab4359539bb3cfdcc54.jpg

large.20170520_140919.jpg.e78527030387c04d19f551f5ad550e2a.jpg

Edited by eddie_gt4
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

i jeszcze ostatni na razie szlif, tył :)

IMG_20170816_141122.jpg

Dnia 13.08.2017 o 15:24, Lukasz123 napisał:

Dlatego mam i Forestera NA i Forestera XT - problem się sam rozwiązał co do kupna:)

powoli, skłaniam się ku podobnemu rozwiązaniu...   żonie bardzo podszedł mój :)  

Dnia 13.08.2017 o 15:45, eddie_gt4 napisał:

 

nadkola sa bardzo fajne... tylko nie wiedziec czemu nie tworza spojnej linii z chlapaczami

 

co do brudu, to nie zauwazylem dotychczas, ale sprawdze przy okazji...

 

 

large.20170520_181230.jpg.5cfd3b51340d6ab4359539bb3cfdcc54.jpg

large.20170520_140919.jpg.e78527030387c04d19f551f5ad550e2a.jpg

rzeczywiście , zastanawiające czemu to do końca nie zgrywa się ze sobą, na czarnym nie będzie aż tak widać :) 

poza tym spoko :) 

Dnia 9.08.2017 o 10:07, Karenz napisał:

U mnie średnia od nowości (7500 km ) 10.2 L było 10 ale ostatnio go mocno goniłem. 

Z podłokietnikiem problemów nie mam , mój się w ogóle nie wysuwa. 

 

Mam też plastikowe czarne nadkola (dostałem w aso za darmo ) i uważam że fajnie się komponują z autem na ali są dostępne kilka razy taniej. 

hmmm, już się poprawiłem, jednak początki nie były lekkie , a raczej ciezko-nożne, teraz jest 10,3 po ok 500 km. 

Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, Miałki napisał:

Eddie_gt4 ładne miejsce na ziemi, gdzie to? Nadkola też masz ładne:)

 

dzieki :)

 

to sa Gory Altajskie po rosyjskiej stronie, okolice przeleczy Katu-Jaryk (Кату-Ярык)

 

vid_sverkhu_pered_spuskom.jpg

 

katu_7.jpg

Edited by eddie_gt4
Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...
W dniu 18.08.2017 o 03:31, eddie_gt4 napisał:

to sa Gory Altajskie po rosyjskiej stronie, okolice przeleczy Katu-Jaryk (Кату-Ярык)

Eddie, Twoje zdjęcia? widoki super!

 

Off top

 

Z pewnością zostanie to zniszczone, zatrute lub wysadzone jak wiele innych pięknych krajobrazów na terenie (jeszcze) rosji.

Wystarczy poczytać o rosyjskim Dzierżyńsku  i skażeniu jak w czarnobylu, Norylsku czy syberii. W Moskwie maja oczywiście wyrąbane bo to daleko od nich. Już dawno Rosja powinna się podzielić, czego boi się dyktatorek. Niestety, po wybiciu w pień inteligencji i trzymaniu ludzi za twarz to będzie bardzo trudne. To kwestia czasu, kiedy ten skrawek świata zostanie zdewastowany. A władza? ma się świetnie :) szczególnie na jachcie wąsaty rzecznik który wg zeznań podatkowych z wydatków może zarabia 1% :) ...a ludzie tkwią w bezsilności bo liczą, że "władza" się nimi w końcu zajmie... nic się nie zmieniło po wymordowaniu rodziny carskiej ale może następne lub kolejne pokolenie będzie mądrzejsze o ile nie zostanie wytrute. "Ciekawe" dlaczego dzieci ruskich dygnitarzy nie mieszkają w Rosji...

 

szkoda kraju i ludzi ale cóż począć skoro popaprańcy anektują inne kraje i zestrzeliwują samoloty pasażerskie i mówią, że to nie moja "ręka"

Koniec off top

 

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Hej,

nie wiem @kww czy jeszcze tu zaglądasz a chciałem zapytać o to co możesz powiedzieć komuś kto ma dokładnie te same wątpliwości jak Twoje po dwóch latach użytkowania samochodu? 

pzdr!

Link to post
Share on other sites
41 minut temu, Escher napisał:

Hej,

nie wiem @kww czy jeszcze tu zaglądasz a chciałem zapytać o to co możesz powiedzieć komuś kto ma dokładnie te same wątpliwości jak Twoje po dwóch latach użytkowania samochodu? 

pzdr!

Ciekawy temat, nie widziałem go wcześniej. :)

Jeśli jesteś zainteresowany wolnossącym Foresterem z CVT to polecam Ci wątek o moim.

 

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...

Mój wybór to XT. Mając 40kilka lat zostało mi już niewiele czasu aby racjonalnie podchodzić do sprawy samochodu. Subaryna to było moje marzenie. Wszystkie moje dotychczasowe VW, Skody, Hyundaie i inne to były wybory rozsądku bo wózek wchodzi bez rozkladania, bo teściu, bo małe spalanie bo .... teraz kupuję samochód dla siebie. Pali dużo ale co z tego - w pewnym wieku liczy się również przyjemność. Korzystajmy z życia jeśli możemy. Jeśli kogoś nie stać to niech się wstrzyma, odłoży, poczeka i później za rok, dwa kupi XT.

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

i prawidłowo. Forek XT to ostatnia z Subaryn czerpiących z tradycji marki czyli mocna doładowana jednostka + awd.  "Czterdziestolatki" pamiętają jeszcze czasy kiedy colin mc rea w niebieskiej subarynie z wielkim skrzydle na dachu zdobywał tytuły. Utkwiło nam to w pamięci i każdy taką lub jej namiastkę chciał mieć. Niestety obecnym młodym kierowcą Subaru będzie się kojarzyło wyłącznie z bezpiecznymi powolnymi powozami z eye sight na pokładzie...:unsure:

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Karas napisał:

i prawidłowo. Forek XT to ostatnia z Subaryn czerpiących z tradycji marki czyli mocna doładowana jednostka + awd.  "Czterdziestolatki" pamiętają jeszcze czasy kiedy colin mc rea w niebieskiej subarynie z wielkim skrzydle na dachu zdobywał tytuły. Utkwiło nam to w pamięci i każdy taką lub jej namiastkę chciał mieć. Niestety obecnym młodym kierowcą Subaru będzie się kojarzyło wyłącznie z bezpiecznymi powolnymi powozami z eye sight na pokładzie...:unsure:

Jesli pamięta 40+ to ja pamietam lepiej :} 

Przyznam jednak, że gdyby byl w PL dostępny ssak 2,5 jak usa czy rus w cenie pomiedzy 2.0 i xt mialbym wielki dylemat

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...