Jump to content

Bujanie silnikiem na półsprzęgle po trasie.


urwis

Recommended Posts

Cześć,

przypadłość następująca. Gdy silnik zimny wszystko ok. Ruszanie bez problemu, ale wystarczy przejechać 5 km i się delikatnie zaczyna. Przy ruszaniu silnik się buja. Po trasie to w ogóle tragedia, buja się i wali jak szalony. Trzeba bardzo delikatnie ruszać. Ostygnie i znów jest ok.

Sprzęgło? Wiskoza?

Dodam, że szumi most lub łożysko z tyłu. Może to ma coś wspólnego?

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, urwis napisał:

Cześć,

przypadłość następująca. Gdy silnik zimny wszystko ok. Ruszanie bez problemu, ale wystarczy przejechać 5 km i się delikatnie zaczyna. Przy ruszaniu silnik się buja. Po trasie to w ogóle tragedia, buja się i wali jak szalony. Trzeba bardzo delikatnie ruszać. Ostygnie i znów jest ok.

Sprzęgło? Wiskoza?

Dodam, że szumi most lub łożysko z tyłu. Może to ma coś wspólnego?

 

Ile kkm zrobione na LPG i kiedy było do zaworów zaglądane?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

U mnie występuje podobny objaw. Ostatnio po regulacji zaworów, wymianie świec i szumiących łożysk w skrzyni (wszystko było robione razem) mam wrażenie, że mocniej się to daje we znaki na LPG niż PB (może to przypadek bo sporadycznie jeżdżę na PB kiedy silnik jest rozgrzany).

W każdym razie wszystko jest ok na zimnym, po jakimś czasie jazdy sprzęgło robi się jakby twardsze i bardzo trudno jest ruszyć bez wywołania tego telepania (czasami pomaga wkręcenie na obroty przed ruszeniem....ale nie zawsze)

 

W ASO Koper (bardzo wstępnie i bez oglądania - diagnoza na podstawie mojego opisu słownego) stawiają na przypalone sprzęgło. Sugerują wymianę wraz z kołem zamachowym.

 

Czy jakieś inne przyczyny wchodzą w gre? Poduszki silnika? Wtryskiwacze gazu? (o takich opcjach też słyszałem) 

Ktoś coś wie?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

I mi się wydaje, że to sprzęgło, bo tylko na półsprzęgle jest ten objaw. Jak szybko odpuszczę, to efekt bujania jest minimalny.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo możliwe, że u mnie zbiegają sie dwa objawy: przypalone sprzęgło + LPG do regulacji, przez co przygasa kiedy zbyt szybko puszczam sprzęgło. 

Link to comment
Share on other sites

W moim przypadku, bujanie/kołysanie silnika miało przyczynę, wytartego wałka rozrządu, z tym że mam skrzynię AT.. 

 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, diamond napisał:

W moim przypadku, bujanie/kołysanie silnika miało przyczynę, wytartego wałka rozrządu, z tym że mam skrzynię AT.. 

 

Ale Tobie chyba bujało nie tylko na półsprzęgle?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...