4444 Opublikowano 14 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2017 (edytowane) Potwierdźcie panewkowe dźwięki lub jak wszyscy dotychczasowi mechanicy subarowi nie potwierdźcie... Każdy z mechaników stwierdzał, że to nie panewka, a nawet od dwóch słyszałem: " ...u mnie też taki dźwięk jest i jeżdżę " pacjent ej253 = 2,5 wolny ssak przebieg ok. 105,000 km Obstawiałem, że pewnie zawór klekocze ale razem z nowym rozrządem regulowane były luzy zaworowe = poprawa kultury pracy, było dobrze jest jeszcze ciut lepiej. Przyśpiesza płynnie i zdecydowanie. Oleju raczej nie muszę dolewać. Motul 300v 5/40 wcześniej 5/30 Od początku delikatnie dźwięczał na bardzo zimnym i szybciutko się uciszał. Zasilanie jedynie Pb. W konfrontacji z przyrodą walka z kuną. Kable WN, kabel sonda I, kauczuk od klimy = wszystko już pocerowane. Zawsze zimą na mrozie było słychać ale rozgrzanie auta uciszało, latem bardzo szybki zanik dźwięku. Po tej zimie jak się pojawiło przy -20 tak zostało Zbiegło to się z aplikacją płyny LM do oczyszczania układu paliwowego = miało jak nie pomóc to nie zaszkodzić ?!? = planowane regulowanie zaworów itp. nakłoniło do aplikacji z paliwem. Obecnie jeszcze nie zmieniałem oleju = ma ok. 1,5 roku i `10,000 km = czekałem na ciepełko bo w garażu za ciasno aby zaparkować = zmieściło się wszystko tylko nie auto. Podejrzewałem: zawór zwrotny od paliwa = ale cichy przy osłuchiwaniu stetoskopem zawór pcv = ale po zdjęciu przewodu od odmy i zagięciu gumy nic się nie zmienia przesunięcie prowadnicy zaworowej = mój błąd, ze przy regulacji zaworów nie próbowałem pomierzyć wysokości = byłem zbyt pewien, że sama regulacja uciszy auto i duszę/głowę. Obecnie stetoskopem i uchem gdy próbuję namierzyć źródło wychodzi mi, że nie potrafię jednoznacznie wyłuskać punktu = najbardziej słyszalne to prawa=pasażer strona silnika od strony skrzyni biegów lub ewentualnie na osi bloku pod kolektorem dolotowym, na stetoskopie jeszcze mniej słychać. Więc, czy jest jakiś trop lub sekwencja prób i pomiarów aby coś wykluczyć lub doprecyzować. obecnie nagranie lekko ma podbity dźwięk aby lepiej było słychać w laptopach. Edytowane 14 Maja 2017 przez 4444 xxx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Moje EJ253 brzmi inaczej. Może któraś świeca luźna? BTW ten olej tyle nie wytrzymuje. Pół roku lub 7k km to dla niego bezpieczny przebieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewy87r Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 rozszczelniony układ wydechowy ? Brzmi bardziej jak wydech u mnie takie cykliczne "pukanie" słychać ale bardziej z tyłu auta Mogą być też wtryski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 15 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Świece wymieniane przy okazji regulacji luzów, więc tym tropem nie ma co biec. Odnośnie wydechu też tak kombinowałem ale nie mam kanału a dopiero teraz robi się sucho i ciepło aby wpełzać pod auto. Zastanawiałem się czy zawór PCV może aż tak hałasować ? Bo inaczej ciągle będę skazany na czarnowidztwo z panewką na wałku lub korbowodzie lub prowadnicą zaworową. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 1 godzinę temu, 4444 napisał: Świece wymieniane przy okazji regulacji luzów, więc tym tropem nie ma co biec. No własnie o to chodzi, że jak były wymieniane, to mogły zostać źle dokręcone i się poluzować. Sprawdzić nie zaszkodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 15 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Spoko, rozumiem sugestię. Ale rozchodzi się, że było zimową porą a wymiana i regulacje ciepłą wiosną = więc podmiana świec i ich dokręcenie by musiało być wadliwe przed i po wymianie. Ciągle się zżymam, że to mogą być pierwsze objawy którejś panewki - na korbowodzie lub wałku zaworowym i pytanie: czy jest możliwe zweryfikowanie w sposób nieinwazyjny = panewek na głównym korbowodzie ??? oraz czy to panewki wałków czy korbowodu są klasykiem dla ej253 sohc gdzie singiel jeden wałek obsługuje sekcję ssącą i wydechową. P.s. w jaki sposób jest regulowana zmienna faza rozrządu w wersji sohc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Zmień olej ,zaobserwuj czy nie ma w nim brokatu (opiłki), następnie rozetnij filtr oleju, ten który był zamontowany oczywiście i również sprawdź czy jest brokat . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Witam, Posiadam Imprezę (9 lat w rodzinie) z tym silnikiem 253 i nie wierzę, że przy takim przebiegu klekocze panewka ... . 21 godzin temu, 4444 napisał: Zbiegło to się z aplikacją płyny LM do oczyszczania układu paliwowego = miało jak nie pomóc to nie zaszkodzić ?!? = planowane regulowanie zaworów itp. nakłoniło do aplikacji z pali Przy tym przebiegu nie planujesz zaworów ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 15 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 (edytowane) wyjaśniam = planowałem regulację luzów zaworowych, a nie planowałem planowanie gniazd zaworowych.= nie chciałem planować gniazd, a jedynie na wszelki wypadek oczyścić gniazda zaworowe i wtryski przed zaplanowaną regulacją luzów zaworowych - ot tak sobie wymyśliłem, że jak nie pomoże to i nie zaszkodzi raz na 10 lat wyperfumować układ zasilania... tedimy99 olej po zimie to jest jedyna z zaległych czynności na sobotnie chwile z ciepłym powiewem - tylko to mi zostało z harmonogramu a jak to jest rozwiązane z tymi zmiennymi fazami w sohc ??? są to faktycznie zmienne fazy, czy jak w pierwszych hondach zmienne wielkości otwarcia zaworów ??? Edytowane 15 Maja 2017 przez 4444 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 18 minut temu, 4444 napisał: nie chciałem planować a jedynie na wszelki wypadek oczyścić gniazda zaworowe i wtryski przed zaplanowaną regulacją luzów zaworowych - ot tak sobie wymysliłem, że jak nie pomoże to i nie zaszkodzi raz na 10 Sprawdź ciśnienie w cylindrach ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 300v , 1,5 roku i dycha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 3 minuty temu, Pan Dziedzic napisał: 300v , 1,5 roku i dycha Przykre ... prędzej spodziewał bym się pocenia pod uszczelką zaworową ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 No przykre, szczególnie kiedy sie nie wie ,co sie leje, do czego sie leje i na jak długo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamann1 Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Może jednak to zawory, coś poszło nie tak przy regulacji( za duże luzy) Lub piston slap, chociaż przy takim przebiegu... Ja też nie mogłem spać przez to Subaru, zakała motoryzacji, ale już mi lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Dzwięk bardzo podobny do tego jaki dawal zawór jak się mię śrubka poluzowała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol76 Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 Warto sprawdzić ciśnienie oleju i ewentualnie pompę oleju, czy wszystko z nią dobrze. Ja niestety miałem ogromny/kosztowny problem przez poluzowane, częściowo odkręcone 2 śrubki w wewnętrznym korpusie pompy oleju. Tego nie widać, bo ta strona przylega do bloku silnika. Przebieg ok. 95 tyś. km gdy nastąpiła awaria silnika - obróciło panewkę w korbowodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 17 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 właśnie takich kwiatków =róży pełnej kolców obawiam sie najbardziej = nie widać nawet przy względnie rozpołowionym silniku, jako nie mechanik także najbardziej się obawiam panewki na korbowodzie a nie panewki na wałku rozrządu. Mam dziwne przeczucie, że bez rozsypania silnika na pierwsze elementy będzie jedynie wróżenie z dźwięków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlexClyde Opublikowano 28 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2018 stary temat, ale odgrzeję kotleta, jeśli chodzi o rozkręcanie się pompy i słabsze ciśnienie to we wszystkich silnikach subaru boxer lewa głowica jest na koncu "łańcucha pokarmowego" i to ona najpierw zaczyna głośniej klepać ( lewa od strony kierowcy 1 i 4 cylinder) ciekaw jestem jak zakończył się temat tego posta? bo na forum tylko rozpoczynają się posty i nigdy nie kończą, na nic nie można znaleźć odpowiedzi, a jeśli zrobisz nowy temat to zaraz kasacja bo "temat już był" tyle, że bez rozwiązania:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 W dniu 15.05.2017 o 22:09, Pan Dziedzic napisał: 300v , 1,5 roku i dycha Kontynuując wątek z innej strony: możesz skomentować? Ty albo ktoś inny, o co chodziło z 300V, 10kkm, 1,5 roku? Niby że za dużo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 Teraz, rydzada napisał: Kontynuując wątek z innej strony: możesz skomentować? Ty albo ktoś inny, o co chodziło z 300V, 10kkm, 1,5 roku? Niby że za dużo? 300v to nie jest olej, który wytrzyma 1,5 roku i 10kkm. Jego trwałość jest niestety dużo krótsza. Z tego co wiem to 7,5kkm lub pół roku to max dla tego oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 (edytowane) 9 minut temu, elmo napisał: 300v to nie jest olej, który wytrzyma 1,5 roku i 10kkm. Jego trwałość jest niestety dużo krótsza. Z tego co wiem to 7,5kkm lub pół roku to max dla tego oleju. A powiedzmy 10kkm i pół roku? Czy wtedy lepiej już jakiś "zwykły" Motul 8100 5W40? Do normalnego jeżdżenia, bez upalania. Edytowane 29 Stycznia 2018 przez rydzada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 4 minuty temu, rydzada napisał: A powiedzmy 10kkm i pół roku? Czy wtedy lepiej już jakiś "zwykły" Motul 8100 5W40? Do normalnego jeżdżenia, bez upalania. To już zapytaj w wątku olejowym bardziej doświadczonych. 300v to bardzo dobry olej, ale o przeznaczeniu do sportu, a nie z myślą o długim okresie trwałości. Dlatego zalecana jest jego częsta wymiana. Ja do normalnej jazdy mam 5W40 X-cess, ale i tak wymieniam go co 7,5kkm lub pół roku,. Lepiej wydać te 300 zł raz na pół roku, niż narażać się na remont. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 Spoko, nie kontynuujmy zaśmiecania wątku (tego wątku) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 25 minut temu, rydzada napisał: Kontynuując wątek z innej strony: możesz skomentować? Ty albo ktoś inny, o co chodziło z 300V, 10kkm, 1,5 roku? Niby że za dużo? Tak jak napisał Elmo, nie do dużych przebiegów , max 3-5 tyś a jak ktoś ładnie upala to co po każdym upalanku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 3 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 (edytowane) A najlepiej podaj źródło informacji bo bardzo same źródła różnią się na serwerach oficjalnych producenta na rybku usa, azja, eu. Więc @Pan Dziedzic merytorycznie = jakie źródło o wytycznych wymiany olejowej??? Co ciekawe motul bardzo różni się z wytycznymi usa i eu. I szczególnie motul. W moim przypadku to nie olej był źródłem niepokoi. Edytowane 3 Lutego 2018 przez 4444 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się