Skocz do zawartości

Diagnostyka - adaptacja Impreza 2003r


MakusP

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,


Zacznę od przywitania się, jestem nowy w tych szeregach. Nazywam się Mateusz mam 23 lata poruszam się Audi a8 oraz od miesiąca Subaru Imprezą 2.0 n/a z 2003r. Od pewnego czasu miałem niepokojące objawy przy odpalaniu auta:

-odpalał ciężko

-odpalał np za drugim lub trzecim razem (czasami od razu)

-bardzo niskie obroty (nie zawsze)

-czasami go przycinało na obrotach 

 

wymieniłem filtry i pompę paliwa lecz nie przyniosło to żadnego efektu, 

Dziś postanowiłem przeczyścić przepustnicę (była mega brudna) oraz odkręciłem i wyczyściłem silnik krokowy, po zamontowaniu kilkukrotnie odpaliłem zapłon na ok. 10s

po czym odpalił bardzo dobrze, auto pozostawiłem na 15 min po czym postanowiłem się przejechać by sprawdzić efekty, efekt natomiast był taki że mocno zaczęło go przycinać, i odcinać paliwo nierównomiernie (szarpało), po kilku minutowej jeździe wyskoczył CHECK ENGINE, kupiłem też ostatnio kabel VAG KKL, i chciałbym zaadaptować przepustnicę i odczytać błędy, próbowałem różnymi programami które znalazłem tu na forum między innymi: freessm, obd autodoctor, pcmscan lecz każdy z tych programów nie łączy minie z ECU, porty com ustawione są ok, czyta kabel lecz gdy chcę skanować np silnik, pojawia się komunikat o błędzie z połączeniem. 

 

Przeszukałem różne fora i próbowałem różne sposoby i już naprawdę nie mam pomysłu co z tym zrobić. 

 

Czy może któryś z bardziej doświadczonych kolegów pomógł by mi w tej sytuacji ? 

Edytowane przez MakusP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z silnikiem by się połączyć to musi chyba być włączony, reszta na zapłonie chyba powinna działać ale nie jestem pewien :)

Sterowniki zainstalowane? widzie komp interfejs? Czy nie? Może kable ma diodę ? Czy ona świeci jak się podłączy kabel?

 

btw. raczej ci zalewa z jakiegoś powodu :) kabel raczej niezbędny do diagnozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowniki zainstalowane, komp wszystko widzi, problem jest tylko w programie gdy chcę zeskanować np silnik wyskakuje błąd komunikacji, kabelek ma diodę i ona się świeci.

 

Co do zalewania to słychać przy dodaniu gazu przepływ paliwa w okolicach środkowego tunelu, pierwszy raz się spotykam z takim przypadkiem

 

I dzięki za szybką odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody od paliwa masz przy lewym progu.Dzwięk przelewania to najprawdopodobniej z nagrzewnicy dobiega. Uklad chlodzenia sprawdź. kup drugi kabel kkl. Zawory sprawdz. świece przewody tez do weryfikacji. szarpanie nie zawsze musi oznaczac brak paliwa. 

Edytowane przez andre82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...