Jump to content

Diagnostyka - adaptacja Impreza 2003r


MakusP

Recommended Posts

Cześć wszystkim,


Zacznę od przywitania się, jestem nowy w tych szeregach. Nazywam się Mateusz mam 23 lata poruszam się Audi a8 oraz od miesiąca Subaru Imprezą 2.0 n/a z 2003r. Od pewnego czasu miałem niepokojące objawy przy odpalaniu auta:

-odpalał ciężko

-odpalał np za drugim lub trzecim razem (czasami od razu)

-bardzo niskie obroty (nie zawsze)

-czasami go przycinało na obrotach 

 

wymieniłem filtry i pompę paliwa lecz nie przyniosło to żadnego efektu, 

Dziś postanowiłem przeczyścić przepustnicę (była mega brudna) oraz odkręciłem i wyczyściłem silnik krokowy, po zamontowaniu kilkukrotnie odpaliłem zapłon na ok. 10s

po czym odpalił bardzo dobrze, auto pozostawiłem na 15 min po czym postanowiłem się przejechać by sprawdzić efekty, efekt natomiast był taki że mocno zaczęło go przycinać, i odcinać paliwo nierównomiernie (szarpało), po kilku minutowej jeździe wyskoczył CHECK ENGINE, kupiłem też ostatnio kabel VAG KKL, i chciałbym zaadaptować przepustnicę i odczytać błędy, próbowałem różnymi programami które znalazłem tu na forum między innymi: freessm, obd autodoctor, pcmscan lecz każdy z tych programów nie łączy minie z ECU, porty com ustawione są ok, czyta kabel lecz gdy chcę skanować np silnik, pojawia się komunikat o błędzie z połączeniem. 

 

Przeszukałem różne fora i próbowałem różne sposoby i już naprawdę nie mam pomysłu co z tym zrobić. 

 

Czy może któryś z bardziej doświadczonych kolegów pomógł by mi w tej sytuacji ? 

Edited by MakusP
Link to comment
Share on other sites

Z silnikiem by się połączyć to musi chyba być włączony, reszta na zapłonie chyba powinna działać ale nie jestem pewien :)

Sterowniki zainstalowane? widzie komp interfejs? Czy nie? Może kable ma diodę ? Czy ona świeci jak się podłączy kabel?

 

btw. raczej ci zalewa z jakiegoś powodu :) kabel raczej niezbędny do diagnozy.

Link to comment
Share on other sites

Sterowniki zainstalowane, komp wszystko widzi, problem jest tylko w programie gdy chcę zeskanować np silnik wyskakuje błąd komunikacji, kabelek ma diodę i ona się świeci.

 

Co do zalewania to słychać przy dodaniu gazu przepływ paliwa w okolicach środkowego tunelu, pierwszy raz się spotykam z takim przypadkiem

 

I dzięki za szybką odpowiedź

Link to comment
Share on other sites

Przewody od paliwa masz przy lewym progu.Dzwięk przelewania to najprawdopodobniej z nagrzewnicy dobiega. Uklad chlodzenia sprawdź. kup drugi kabel kkl. Zawory sprawdz. świece przewody tez do weryfikacji. szarpanie nie zawsze musi oznaczac brak paliwa. 

Edited by andre82
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...