Skocz do zawartości

gt MY00 dławienie


maxiur1999

Rekomendowane odpowiedzi

witam,autko przed 3000rpm przy muskaniu gazu w pewnym momencie od 2100rpm zaczyna sie dlawic,po wcisnieciu gazu do polowy zaczyna isc normalnie,poprzedni wlasciciel wsadzil do silnika tloki od sti bardziej płaskie,turbo boostuje od -0.7 do 1.3 bar,co moze byc powodem-moze trzeba nowa mape pod te toki i podkrecone turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wyblyskaj sobie bledy ecu(czarne kostki pod stacyjka) jak ci pokaze .22 to knock sensor i to nie znaczy ze czujnik uszkodzony tylko naprawde masz stukowe skoro takie objawy. Po pierwsze zmniejsz max. doladowanie 1.3 bar to juz topi seryjne tloki

daj np wiekszy restryktor zeby bylo w peaku 1.05bar max(z czego masz teraz wsadzony?), lej najlepsze dostepne u ciebie paliwo i nie jezdzij ponizej 2500obr/min, to niezdrowe dla panewek i przy dodawaniu gazu zwieksza mozliwosc wystapienia spalania stukowego. To takie porady na szybko, lepiej pojedz do warsztatu nich ci sprawdza afr cisnienie na cylindrach i komore spalania endoskopem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tak jest boost to gear sie to zwie, mi do 1.2bar kiedys przeladowywalo, i ostatnio sprzedalem ten silnik jako uszkodzony, ale z powodu panewki, okazalo sie jeszcze ze jeden tlok juz zaczelo brac bo wlasnie sucho sie robilo, takze zmniejsz boost, albo remap.

Edytowane przez Glivek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjąłem restryktor narazie smigam bez,restryktor ma srednice otworu 0.8 i doładowanie na nim bylo do 1.3 na 4 biegu,jaki mam zalozyc restryktor-widze ze sa  1.0 1.1 1.2,i jakie ma byc fabrycznie doładowanie w moim gt

dławienie nadal jest przy około 2100-2500 przy muskaniu gazu,natomiast przy pelnym gazie zniknęlo przerywanie-0.5 bar na 1,2,3 biegu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

   No zaloz sobie 1mm i bedziesz mial bezpiecznie, fabrycznie Gtek99 ma 0.9bar na 4 i 5 biegu i restryktor 1.1mm bodajze. I nie wciskaj mocno gazu przy takich obrotach to za maly silniczek i za dluga skrzynia no i jeszcze turbo go dlawi zeby jezdzic tym jak dieslem, ale mimo wszystko szarpac nie powinien mozesz miec jakas nieszczelnosc, wskazowka od doladowania nie faluje ? albo lewe powietrze przed turbo jak na podcisnieniu Ci tak sie dzieje, bova nie masz ?. A olej kiedy zmieniany i jaki? poziom powinien byc na "F" albo deczko wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla bezpieczenstwa, doswiadczeni posiadacze i upalacze mowia ze subaru maja ta wade ze przy jezdzie z duzymi przeciazeniami bocznymi olej zostaje w glowicach po prostu odplywa z miski dlatego zaleca sie zeby byl wysoki stan i stosuje sie antyspieniacze i separatory w misce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glivek, olej zmieniany był z 5000 tys temu 15w50 motul v300,bova mam oryginalnego podcisnienia ok lewego powietrza nie ma, gdy mi tak szarpie to wskaźnik od turbo dostaje szczala - idzie wybuch w dolot , potrafi szczelic do 1.0 bar może więcej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maxiur1999 napisał:

 gdy mi tak szarpie to wskaźnik od turbo dostaje szczala - idzie wybuch w dolot , potrafi szczelic do 1.0 bar może więcej 

A to ciekawe, objawy jakbys jezdzil na LPG I generacji :>, skad wybuch w dolocie :blink: , hmm jest taki zbiorniczek na prawo od obudowy filtra powietrza ida dwie rurki bodajze, jedna z oparami paliwa druga do ukladu podcisnien i krociec do rury dolotowej, tak z pamieci pisze i niebardzo wiem co to ma robic ale moze te opary paliwa przedostaja sie do dolotu ? bo cos sie przytkalo albo rozszczelnilo albo jest zle podlaczone niech ktos madry sie wypowie. Od kiedy masz takie objawy z autem ? no i ten olej co masz to do sportu i na lato pelne wlasciwosci osiaga w wysokich teperaturach takze nie paluj auta ponizej ok 80st na oleju, a ty jezdziles na tym przez zime ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak kupowales nie zastanowilo Cie takie zachowanie?, dobra nagraj jakis filmik zeby bylo widac jak to poszarpuje i jakie odglosy oraz jak masz podlaczone tam kolo obudowy filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Nieco odkopię temat. Ostatnio zauważyłem takie obajwy w moim WRX-ie:

 

Przy zimnym silniku, gdy lekko muskam gaz na 5tym biegu przy 80km/h czasami silnik się przydławia. Gdy zdecydowanie dodam gazu, ten problem nie występuje. Po rozgrzaniu silnika zdarza się to sporadycznie. Generalnie przy wciśnięciu mocniejszym gazu to nie występuje, auto przyspiesza płynnie itd. Dodatkowym objawem w trakcie jazdy na autostradzie na 5tym biegu np 120 km/h, czyli przy trzymaniu stałych obrotów, ale ponieżej 3 tys, jest wrażenie czasami takiego przyhamowywania silnika (jakby reakcja na powiew wiatru). Czy to problem zanieczyszczenia przepustnicy? A możę silniczek krokowy? Bo sporadycznie zdarza się, że przy spadaniu obrotów po wrzuceniu na bieg jałowy, wskazówka obrotomierza opada do 650 obr. i na chwilę potrafi podskoczyć do 1,1 tys i wraca do 650. Dodam że na biegu jałowym silnik pracuje bardzo równo. 

Edytowane przez sebachon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Luke Skywalker napisał:

Brzmi jak problem z silniczkiem przepustnicy, o czym wspomniałeś, albo potencjometr pedału gazu (jeśli u Ciebie gaz jest elektroniczny). Ale stawiałbym na to pierwsze.

 

Zdrówka!

Ł.

Dzięki za sugestie! Zastanawiam się tylko, czy ten silniczek krokowy ma wpływ też na pracę silnika poza obrotami jałowymi...:rolleyes:

Edytowane przez sebachon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Luke Skywalker napisał:

Wg mnie to oczywiste. Skoro nie ma linki gazu, co powoduje, że przepustnica się otwiera? :)

Zdrówka!

Luke

W sumie tak, tylko dlaczego auto normalnie przyspiesza na każdym biegu kiedy wciśnie się mocniej gaz? I obroty jałowe są bardzo równe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...