Jump to content
Sign in to follow this  
Hiszpanu

Pulsujące światła

Recommended Posts

Dzisiaj zauważyłem że na postoju delikatnie pulsują światła, w takim stopniu że można to przyrównać do przygaszania świateł po wciśnięciu stopu na postoju, czyli delikatnie ale zauważalnie. Dodatkowo dzieje się tak raz na jakiś czas czyli przykładowo staje na skrzyżowaniu i światła pulsują a po 20 min podjeżdżam do domu i już nie pulsują. Można na tej podstawie typować co się kończy? Kontrolka od ładowania się nie świeci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się że problem może dotyczyć diód prostowniczych w alternatorze,sprawdź ładowanie miernikiem na wolnych obrotach i na np 3000 rpm. Czy przygasaja zawsze,czy w jakimś zakresie obrotów? Padało tam ostatnio u Ciebie? 

Edited by Naruk08PL
Smerfłem się...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regulator napięcia bym obstawial-  u mnie jest tak ze przygasają delikatnie jak mocno hamuje.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postaram się jak najszybciej sprawdzić ładowanie Dzisiaj dopiero pod wieczór zauważyłem że przygasają, nie działo się to regularnie raz stanąłem na skrzyżowaniu i ewidentnie pulsowały cały czas wraz z lampką w środku auta, a za 20 min jak gdzieś stanąłem wszystko było w normie i nic nie pulsowało. Podczas jazdy nie zwróciłem uwagi żeby pulsowało, jedynie jak się zatrzymałem to na obrotach jałowych.  Przez ostatnie dni auto sporo jeździło w deszczu dodatkowo nie mam też plastikowych nadkoli z przodu bo nie zdążyłem jeszcze dokupić. 

 

A gdzie ten regulator jest? W alternatorze? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak więc wszystko sprowadza się do alternatora.

932576db702256c7ed64fad98d7c8545.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie altek idzie na serwis na dniach. Dzięki wielkie za pomoc

 

@@@@

 

Sprawdziłem ładowanie i wyszło 14,3 bez obciążenia a na zapalonych światłach + stop 14,2 podobno tragedii nie ma i jeszcze jakiś czas powinien posłużyć, ale czy może to mieć wpływ na te pulsujące światła?

Edited by Hiszpanu

Share this post


Link to post
Share on other sites

To już od maja mam ten problem... A więc tak ogólnie rzecz ujmując auto posiada od tego czasu: Alternator po pełnej regeneracji wraz z wymianą regulatora (chyba że mnie wykiwali), mam jakiś wpisek od nich po sprawdzeniu że alternator jest w bardzo dobrym stanie, nowe aku, nowe klemy, nowe żarówki i nowy pasek. A problem jest dalej, dodam że alternator wymontowywałem sam, warsztat nie miał całego auta. Dzieje się tak chyba tylko na żarówce prawej od kierowcy... Gdzie dalej szukać problemu? Mijania/drogowe przygasają po chwili świecą normalnie i tak w kółko, co jakiś czas. 

 

 

subaru.jpg

Edited by Hiszpanu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przekaźniki od świateł sprawdzałeś? Zobacz jeszcze w jakim stanie są gniazda w których siedzą żarówki.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprawdopodobniej kostka, mocno styrana życiem z luzami delikatnymi. Jak sprawdzić przekaźnik to nawet nie wiem, gniazda w lampie ok, jak nowe nie wiem jak to się ma niby nawet zużyć ;d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna lampa = Wypalone lub skorodowane kostki od strony żarówki. Efekt zalania lub przegrzania żarówką o mocy powyżej 55W.

Ostatecznie styki w przekaźniku światła, tyle że nie wiem jak jest w twoim aucie = jeden przekaźnik na każdą stronę czy wspólny dla obu reflektorów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 4.03.2018 o 22:55, Hiszpanu napisał:

gniazda w lampie ok, jak nowe nie wiem jak to się ma niby nawet zużyć

Chodziło mi właśnie o kostki od strony żarówek, tak jak napisał 4444. Temperatura robi swoje..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam wrazenie ze mrugaja mi swiatla (ksenony) gdy wlacza sie ABS. Podejrzewalem ze winny moze byc akumulator jednak wymiana niewiele zmienila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kostka, nowa od ponad tygodnia spokój. Jedynie zostały lekkie spadki napięcia przy wciśnięciu hamulca. Podejrzewam że serwis który regenerował alternator olał moją prośbę o wymianę regulatora, a tylko mnie za to skasowali. Bo co by jeszcze mogło zostać, jak prawie wszystko jest nowe... To tak jak by ktoś znalazł w przyszłości temat. Dzięki za pomoc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na takie migotanie całości, to tylko kontrola jałowych obrotów i napięcia paska alternatora. Regulator przestaje ładować poniżej pewnej prędkości obrotowej alternatora. Wywalenie jednej diody, to nie te częstotliwości. Ale generalnie, sprawdzenie wszystkich mas i akumulatora jak najbardziej wskazane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Delikatne spadki są podczas jazdy, spadki miałem na myśli małe ledwo widoczne mrugnięcie świateł z przodu po wciśnięciu hamulca  podczas jazdy, i robi się tak od czasu do czasu. W sumie o masach zapomniałem, a raczej dawno czyszczone nie były :) Dzięki za wskazówkę, bo zapomniałem o tym a wspominał mi ktoś kiedyś o sprawdzeniu mas... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...