Jump to content
krvrad

Jaki rozrząd do Legacy 2.0 DOHC.

Recommended Posts

Cześć.

 

Panowie, krótkie pytanie.

Przyszedł czas na rozrząd i pompę wody. Zastanawiam się gdzie z tym pojechać. Dzwoniłem do ASO i do nieASO.

W ASO  mówią 2350zł rozrząd, 600zł pompa wody, 350zł robota, oryginalne części. W nieASOSubaru - 1300zł rozrząd, 500zł pompa wody, 400 robota.

Jak Wy załatwiacie sprawę rozrządu? Jeździcie do ASO czy wybieracie tańszą opcje? Czy warto dopłacić do ASO?

 

Pozdro!

Kamil

Edited by krvrad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja polecam znaleźć jakiegoś dobrego mechanika który robił już rozrząd w subaru. Za 300-400zł spokojnie zrobi, a rozrząd w subaru jest prosty jak ''budowa cepa'' to nie powinno być większego problemu. Nie ma sensu przepłacać drugie tyle w ASO. A jeśli chodzi o części polecam gotowe zestawy w sklepach internetowych z częściami do subaru, komplet za 1000-1300zł wszystko takich firm jak na pierwszy montaż.

Edited by Maniek95

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardziej mi chodziło o porównanie części oryginalnych z zamiennikami. Za 1300zł kupujesz zamiennik a nie oryginał... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, krvrad napisał:

Bardziej mi chodziło o porównanie części oryginalnych z zamiennikami. Za 1300zł kupujesz zamiennik a nie oryginał... 

Słyszałeś/czytałeś o padających częściach rozrządu? Ja czytałem raczej o słabym montażu i wynikających z tego konsekwencjach. Gdzieś plotka głosi, że była jakaś partia wadliwych napinaczy, ale ile w tym prawdy, to ASO raczy wiedzieć. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, WOJO napisał:

Słyszałeś/czytałeś o padających częściach rozrządu?

 

Słyszałem szumiące nieoryginalne łożyska :) U siebie. OEM załatwia sprawę i wcale nie kosztuje 2300 tylko tysiak niżej plus pompa. Jak masz jakąś wiedzę minimalną to jesteś w stanie sam go zmienić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Części oryginalne dla subaru też jakaś firma produkuje, nie produkuje tego subaru np. paski rozrządu dla subaru produkuje Mitsuboshi. A czy to jest ta sama jakość tego nie wiem. Rozrząd firm produkujących części na pierwszy montaż powinien spokojnie wytrzymać.

Edited by Maniek95

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, palmall napisał:

 

Słyszałem szumiące nieoryginalne łożyska :) U siebie. OEM załatwia sprawę i wcale nie kosztuje 2300 tylko tysiak niżej plus pompa. Jak masz jakąś wiedzę minimalną to jesteś w stanie sam go zmienić.

Zapomniałeś dodać, że oprócz wiedzy przydało by się miejsce. Na parkingu tego nie zmienisz. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, WOJO napisał:

Zapomniałeś dodać, że oprócz wiedzy przydało by się miejsce. Na parkingu tego nie zmienisz. :D

 

Eeee jak nie zmienisz, pewnie że zmienisz:D Na upartego... Ostatnio widziałem jak na takiej zatoczce sporej przy wyjeździe z osiedla goście grzebali jakąś starą audice, chyba pół warsztatu tam mieli i na świeżym powietrzu sobie robili...:] Tyle że można mandat za to zarobić. Co lepsze, nawet za mycie samochodu na własnej posesji można mandat zarobić :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

"OEM załatwia sprawę i wcale nie kosztuje 2300 tylko tysiak niżej plus pompa."

Palmall daj jakiś namiar skoro masz takie info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro masz robociznę tak tanio w ASO = 350 pln, to nie kombinuj tylko u nich to rób ale z opcją na swoich częściach !!!

 

Zestaw w wersji takiej samej jak w aso kupujesz tak jak ci napisali za -1000pln.

Odnośnie paska rozrządu nie kombinuj weź sygnowany made in subaru = jest kolosalna różnica w wyglądzie i materiale = szczegolnie do silnika dohc. Do sohc bym się jeszcze odważył i założył mitsuboshi, tańszych już nie.

 

Różnice były i w rolkach oraz w napinaczach bo były wersje jednorzędowe i dwurzędowe = ilość i jakość łożyskowania danej rolki.

Jak juz to tylko wersje podwójnie łożyskowane.

 

Różnica w materiałach jest pewnie taka, że aso wylicza także wymianę uszczelek do świec zapłonowych, nowe uszczelki pod dekle pokrywy zaworów, uszczelniacze pod rolkami  co daje koszt extra ok. 350-450 pln a tego nie masz w gołym zestawie rozrządu, a czy nie-aso to uwzględnia = wątpię, założą dotychczasowe i ryzyko wycieku za rok, może 2 przerzuca na ciebie ale o tym dziś nie informuje.

 

 

Pytanie czy kontrolować będziesz luzy zaworowe, jeżeli tak przy okazji wymień świece zapłonowe.

 

Edited by 4444

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właściwy zestaw rozrządu do 2.0 165KM DOHC wygląda następująco:

 

1. Pasek - OEM 13028AA240, lub Mitsuboshi 281x30

2. Napinacz paska - OEM 13033AA042

3. Rolka zębata - OEM 13085AA080

4. Rolka prowadząca dwurzędowa - OEM 13073AA142 - 2sztuki

5. Rolka prowadząca mała dwurzędowa - OEM 13073AA230

6. Pompa wody - AISIN na 3 króćce ( brak na foto ) :)

7. Do tego przy okazji roboty można wymienić termostat, bo czasem się przyciera 

 

Takowy zestaw ( pozycje 1-7 ) wraz z robocizną kosztuje 1850zł 

 

Dodam że wszystko jest dostępne na rynku, nie trzeba tego kupować w ASO

 

Rozrząd Subaru Legacy 2.0 DOHC.jpg

 

 

Edited by bikeman1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juz 2x wymienialem rozrzad, z moich notatek (2.0 DOHC):


 
Napinacz paska rozrządu	21-0706N
Pasek rozrządu	281YU30
Rolka prowadząca	13073AA142
Rolka prowadząca	22-0702S
Rolka prowadząca	22-0703S
Rolka prowadząca paska rozrządu	EVR58116

 

Pasek rozrządu	13028AA240	Mitsuboshi 281YU30
Napinacz paska rozrządu	13033AA042	NTN GT381.02
Rolka zębata	13085AA080	Koyo E57004 (powinna też pasować NTN GE381.00)
Rolka prowadząca dwurzędowa	13073AA142	Koyo EJ5703 (powinna pasować też NTN GE381.01)
Rolka prowadząca mała	13073AA230	NTN GT381.04
Rolka prowadząca jednorzędowa	13073AA180	NSK 60TB0648E (powinna też pasować NTN GE381.01)
Pompa wody	21111AA310 (21111AA250, 21111AA270 - nie pasują)	Pompa ma 2 przeciwległe króćce wody, wersje z 3 króćcami podobno można przerobić poprzez zaślepienie jednego z nich
Uszczelka pompy wody	21114AA051	OEM

 

 

 

Ktos pisal o rolkach - w oryginale jedna jest jednorzedowa (dolna), a druga jest dwurzedowa. Wydaje mi sie, ze do zamontowania rolki dwurzedowej w miejsce jednorzedowej trzebaby uzyc innej sruby (dluzszej) niz oryginalna.

Z pompa wody kiedys trzeba bylo uwazac, moze teraz jest wiekszy porzadek w katalogach. Korpus pompy jest taki sam, ale ilosc kroccow i ich ulozenie moze sie roznic (2 krocce z jednej strony, 2 po przeciwleglych stronach, 3 krocce). Teoretycznie mozna zaslepic nadmiarowy albo przewiercic i nagwintowac brakujacy, ale to troche rzezba (aczkolwiek tak "rzezbi" producent) :D

Chyba tyle. Ja zawsze sprawdzalem luz zaworowy przy okazji robienia rozrzadu, bo dostawalem troche lepsze cena na robocizne.


 

 

 

T.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...