krvrad Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 (edytowane) Cześć. Panowie, krótkie pytanie. Przyszedł czas na rozrząd i pompę wody. Zastanawiam się gdzie z tym pojechać. Dzwoniłem do ASO i do nieASO. W ASO mówią 2350zł rozrząd, 600zł pompa wody, 350zł robota, oryginalne części. W nieASOSubaru - 1300zł rozrząd, 500zł pompa wody, 400 robota. Jak Wy załatwiacie sprawę rozrządu? Jeździcie do ASO czy wybieracie tańszą opcje? Czy warto dopłacić do ASO? Pozdro! Kamil Edytowane 4 Maja 2017 przez krvrad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek95 Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 (edytowane) Ja polecam znaleźć jakiegoś dobrego mechanika który robił już rozrząd w subaru. Za 300-400zł spokojnie zrobi, a rozrząd w subaru jest prosty jak ''budowa cepa'' to nie powinno być większego problemu. Nie ma sensu przepłacać drugie tyle w ASO. A jeśli chodzi o części polecam gotowe zestawy w sklepach internetowych z częściami do subaru, komplet za 1000-1300zł wszystko takich firm jak na pierwszy montaż. Edytowane 4 Maja 2017 przez Maniek95 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krvrad Opublikowano 4 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Bardziej mi chodziło o porównanie części oryginalnych z zamiennikami. Za 1300zł kupujesz zamiennik a nie oryginał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 5 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 6 godzin temu, krvrad napisał: Bardziej mi chodziło o porównanie części oryginalnych z zamiennikami. Za 1300zł kupujesz zamiennik a nie oryginał... Słyszałeś/czytałeś o padających częściach rozrządu? Ja czytałem raczej o słabym montażu i wynikających z tego konsekwencjach. Gdzieś plotka głosi, że była jakaś partia wadliwych napinaczy, ale ile w tym prawdy, to ASO raczy wiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 5 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 2 godziny temu, WOJO napisał: Słyszałeś/czytałeś o padających częściach rozrządu? Słyszałem szumiące nieoryginalne łożyska U siebie. OEM załatwia sprawę i wcale nie kosztuje 2300 tylko tysiak niżej plus pompa. Jak masz jakąś wiedzę minimalną to jesteś w stanie sam go zmienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek95 Opublikowano 5 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 (edytowane) Części oryginalne dla subaru też jakaś firma produkuje, nie produkuje tego subaru np. paski rozrządu dla subaru produkuje Mitsuboshi. A czy to jest ta sama jakość tego nie wiem. Rozrząd firm produkujących części na pierwszy montaż powinien spokojnie wytrzymać. Edytowane 5 Maja 2017 przez Maniek95 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 5 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 10 godzin temu, palmall napisał: Słyszałem szumiące nieoryginalne łożyska U siebie. OEM załatwia sprawę i wcale nie kosztuje 2300 tylko tysiak niżej plus pompa. Jak masz jakąś wiedzę minimalną to jesteś w stanie sam go zmienić. Zapomniałeś dodać, że oprócz wiedzy przydało by się miejsce. Na parkingu tego nie zmienisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 5 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 1 godzinę temu, WOJO napisał: Zapomniałeś dodać, że oprócz wiedzy przydało by się miejsce. Na parkingu tego nie zmienisz. Eeee jak nie zmienisz, pewnie że zmienisz:D Na upartego... Ostatnio widziałem jak na takiej zatoczce sporej przy wyjeździe z osiedla goście grzebali jakąś starą audice, chyba pół warsztatu tam mieli i na świeżym powietrzu sobie robili...:] Tyle że można mandat za to zarobić. Co lepsze, nawet za mycie samochodu na własnej posesji można mandat zarobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krvrad Opublikowano 6 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 "OEM załatwia sprawę i wcale nie kosztuje 2300 tylko tysiak niżej plus pompa." Palmall daj jakiś namiar skoro masz takie info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozi-24 Opublikowano 6 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 (edytowane) Pany ja kupowałem SKF VKMA 98115 komplet z napinaczem i rolkami. Myślę ze rozsądna cena do jakości https://aparts.pl/partscatalogue/vkma-98115-skf-zestaw-paska-rozrzadu,11-VKMA~198115-0050-00307--VKMA~198115.aspx Edytowane 6 Maja 2017 przez kozi-24 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 (edytowane) Skoro masz robociznę tak tanio w ASO = 350 pln, to nie kombinuj tylko u nich to rób ale z opcją na swoich częściach !!! Zestaw w wersji takiej samej jak w aso kupujesz tak jak ci napisali za -1000pln. Odnośnie paska rozrządu nie kombinuj weź sygnowany made in subaru = jest kolosalna różnica w wyglądzie i materiale = szczegolnie do silnika dohc. Do sohc bym się jeszcze odważył i założył mitsuboshi, tańszych już nie. Różnice były i w rolkach oraz w napinaczach bo były wersje jednorzędowe i dwurzędowe = ilość i jakość łożyskowania danej rolki. Jak juz to tylko wersje podwójnie łożyskowane. Różnica w materiałach jest pewnie taka, że aso wylicza także wymianę uszczelek do świec zapłonowych, nowe uszczelki pod dekle pokrywy zaworów, uszczelniacze pod rolkami co daje koszt extra ok. 350-450 pln a tego nie masz w gołym zestawie rozrządu, a czy nie-aso to uwzględnia = wątpię, założą dotychczasowe i ryzyko wycieku za rok, może 2 przerzuca na ciebie ale o tym dziś nie informuje. Pytanie czy kontrolować będziesz luzy zaworowe, jeżeli tak przy okazji wymień świece zapłonowe. Edytowane 7 Maja 2017 przez 4444 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikeman1 Opublikowano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 (edytowane) Właściwy zestaw rozrządu do 2.0 165KM DOHC wygląda następująco: 1. Pasek - OEM 13028AA240, lub Mitsuboshi 281x30 2. Napinacz paska - OEM 13033AA042 3. Rolka zębata - OEM 13085AA080 4. Rolka prowadząca dwurzędowa - OEM 13073AA142 - 2sztuki 5. Rolka prowadząca mała dwurzędowa - OEM 13073AA230 6. Pompa wody - AISIN na 3 króćce ( brak na foto ) 7. Do tego przy okazji roboty można wymienić termostat, bo czasem się przyciera Takowy zestaw ( pozycje 1-7 ) wraz z robocizną kosztuje 1850zł Dodam że wszystko jest dostępne na rynku, nie trzeba tego kupować w ASO Edytowane 6 Grudnia 2017 przez bikeman1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tummi Opublikowano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 Juz 2x wymienialem rozrzad, z moich notatek (2.0 DOHC): Napinacz paska rozrządu 21-0706N Pasek rozrządu 281YU30 Rolka prowadząca 13073AA142 Rolka prowadząca 22-0702S Rolka prowadząca 22-0703S Rolka prowadząca paska rozrządu EVR58116 Pasek rozrządu 13028AA240 Mitsuboshi 281YU30 Napinacz paska rozrządu 13033AA042 NTN GT381.02 Rolka zębata 13085AA080 Koyo E57004 (powinna też pasować NTN GE381.00) Rolka prowadząca dwurzędowa 13073AA142 Koyo EJ5703 (powinna pasować też NTN GE381.01) Rolka prowadząca mała 13073AA230 NTN GT381.04 Rolka prowadząca jednorzędowa 13073AA180 NSK 60TB0648E (powinna też pasować NTN GE381.01) Pompa wody 21111AA310 (21111AA250, 21111AA270 - nie pasują) Pompa ma 2 przeciwległe króćce wody, wersje z 3 króćcami podobno można przerobić poprzez zaślepienie jednego z nich Uszczelka pompy wody 21114AA051 OEM Ktos pisal o rolkach - w oryginale jedna jest jednorzedowa (dolna), a druga jest dwurzedowa. Wydaje mi sie, ze do zamontowania rolki dwurzedowej w miejsce jednorzedowej trzebaby uzyc innej sruby (dluzszej) niz oryginalna. Z pompa wody kiedys trzeba bylo uwazac, moze teraz jest wiekszy porzadek w katalogach. Korpus pompy jest taki sam, ale ilosc kroccow i ich ulozenie moze sie roznic (2 krocce z jednej strony, 2 po przeciwleglych stronach, 3 krocce). Teoretycznie mozna zaslepic nadmiarowy albo przewiercic i nagwintowac brakujacy, ale to troche rzezba (aczkolwiek tak "rzezbi" producent) Chyba tyle. Ja zawsze sprawdzalem luz zaworowy przy okazji robienia rozrzadu, bo dostawalem troche lepsze cena na robocizne. T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się