koszykbb Opublikowano 3 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2017 Potrzebuję samochodu, który będzie w stanie podjechać pod stromy podjazd do działki leśnej po dziurawej kamienistej drodze. Nie można sie rozpędzić bo dziury są spore, więc w grę wchodzi tylko spokojne "wspinanie się". W imprezie n/a przy spokojnym wyjezdzaniu pali się sprzęgło bo trzeba go używać a reduktor też redukuje zbyt mało, żeby wyjechać bez "zapieprzania" po dziurach albo palenia sprzegła, stąd moje pytanie: czy automatem będę w stanie wyjechać spokojniej ten 200-metrowy odcinek bez zjeżdżania skrzyni? Zakładam taki wyjazd raz w tygodniu. Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 3 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2017 Pewnie większość doradzi Ci automat. Może i słusznie chociaż w Forku z MT masz reduktor z większym przełożeniem niż w imprezie. Jeździłem nieraz pod góry różne i dawało rade powoli. Zero przypalenia sprzęgła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koszykbb Opublikowano 3 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2017 Jestes pewny, ze w Foresterze w MT jest wieksze przełożenie? Wydawalo mi sie, ze te skrzynie z n/a są takie same.Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Voldemort Opublikowano 3 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2017 (edytowane) 49 minut temu, koszykbb napisał: Jestes pewny, ze w Foresterze w MT jest wieksze przełożenie? Wydawalo mi sie, ze te skrzynie z n/a są takie same. Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Takie dyskusje za wielką wodą http://offroadsubarus.com/showthread.php?t=3602 Czyli 1.477.1 vs 1.198.1. Edytowane 3 Maja 2017 przez Voldemort Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 3 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2017 Bierz AT tylko pamietaj ze hamowanie silnikiem jest gorsze. Jak daleko od krakowa? Po plejadach mozemy sprobowac i mt i at bo mam oba Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 3 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2017 Jeżeli ma to być Subaru to najlepiej silnik 2.5 L , jego większy moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów pozwoli na wolniejszą jazdę pod górę, bez jazdy na pół sprzęgle w przypadku M\T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaktuzz Opublikowano 3 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2017 Mam lodówkę SF z reduktorem i kilkukrotnie "bawiłem się" podjeżdżając pod Górę Szybowcową w JG ( https://www.google.pl/search?q=góra+szybowcowa+jelenia+góra&client=ms-android-huawei&prmd=imnv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjb--iLiNTTAhULCywKHQ_7DhoQ_AUICSgB&biw=360&bih=524#imgrc=H6fYI4UkMoxxLM: ) od strony poligonu - stromo, grząsko i ślisko. Nie spaliłem sprzęgła i Forek dał radę z zapiętym reduktorem dlatego mogę szczerze polecić manuala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 3 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2017 Jeżeli ma to być Subaru to najlepiej silnik 2.5 L , jego większy moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów pozwoli na wolniejszą jazdę pod górę, bez jazdy na pół sprzęgle w przypadku M\T. Ano . Mam 2.5 w at i tez jest pieknie:)Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giresse Opublikowano 3 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2017 Potwierdzam, Forek M/T na reduktorze podjeżdża raczej wszystko bez palenia sprzęgła (przynajmniej u mnie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koszykbb Opublikowano 3 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2017 Ta górka szybowcowa to nic w porównaniu z tym co ja musze pokonać na działkę w lesie tam nie jest slisko, tylko jest bardzo mocna stromizna. Inni ludzie wyjezdzaja tam na reduktorze Patrolem, Cheerokim iii... Jeepem Renegade na plycie Fiata 500L;) myslicie ze forki maja większa zdolnosc pokonywania stromizny?Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaktuzz Opublikowano 3 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2017 2 minuty temu, koszykbb napisał: Ta górka szybowcowa to nic w porównaniu z tym co ja musze pokonać na działkę w lesie tam nie jest slisko, tylko jest bardzo mocna stromizna. Heh nie będę dyskutował, ale zapraszam na próbę podjazdu. Rowerzyści przy ostatnich 150m podjazdu nie mogą sie nawet delikatnie odchylić W sumie wracając do tematu, na podanym przykładzie Forek M/T daje radę, a co do Twojej górki, której nikt nie widział i nie wie gdzie jest - na dwoje babka włożyła, albo podjedzie, albo nie. Jak już coś wybierzesz i wyruszysz "na działkę", nakręć proszę filmik, bo jestem ciekaw wyboru jak i wzniesienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 3 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2017 Jak niedaleko krakowa to ja sie pisze na porownanie Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maras07 Opublikowano 3 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2017 Jazda w terenie automatem to bajka W teren lepszy będzie AT. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 3 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2017 (edytowane) Zdecydowanie AT - zapomnisz o zapachu spalonego sprzęgła. Oczywiście można też sztukować MT z takim, czy innym silnikiem i z reduktorem, ale po co, skoro jest AT. A w jakie roczniki celujesz? Edytowane 3 Maja 2017 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koszykbb Opublikowano 4 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 2002+. AT nie dostaje po dupie jeżdżąc wlasnie na takim "półsprzegle"?Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cinar Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 (edytowane) W AT nie ma klasycznego sprzęgła. Jest konwerter (sprzęgło hydrokinetyczne), napęd przenoszony jest za pomocą cieczy (oleju). Nie można tego sprzęgła spalić ale można zagotować olej, chociaż nie jest to znowu takie proste. Edytowane 4 Maja 2017 przez Cinar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz123 Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Ja ma Forestera 2,0 AT, jeżdżę często po górach i polecam wyłącznie automat jeśli chodzi o wolne podjazdy strome, na sliskim, na kamieniach, dziurach itd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Ale z tego co pamiętam Miłosz Rzeźnik ma w swoim Ladku MT aa on wszędzie daje rade Także liczy sie sporo czynników innych od skrzyni również. No i z górki trzeba zjechać. W forku z reduktorem jednak bezpieczniej myślę. No ale najlepiej porównać w boju obie wersje jeżeli tylko to możliwe. Wtedy zdecydujesz. Pewnie AT wygodniejsze w ogólnym rozumieniu (po to zostały stworzone w końcu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 5 godzin temu, koszykbb napisał: 2002+. AT nie dostaje po dupie jeżdżąc wlasnie na takim "półsprzegle"? zapinasz 1 na wybieraku + tryb zimowy i nie ma mowy żeby nie wszedł skoro się da imprezą 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Napęd to jedno ale pomyśl o odpowiednich oponach. Normalną gumę zaraz uszkodzisz no i nie będzie się tak trzymać. Po co teoretyzowac. Zapisz się jako apacz na zlot subaru i porownasz wszystkie mozliwe opcje Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koszykbb Opublikowano 4 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Opony to nie problem bo kupie sobie jakies fajne:) gorzej jak bede musial samochod zmieniac bo pod gorke nie wyjedzie Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szywoj011 Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Dnia 3.05.2017 o 12:49, koszykbb napisał: stromy podjazd do działki leśnej po dziurawej kamienistej drodze napisz gdzie masz ten podjazd to może i ja bym się na testy wybrał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Opony to nie problem bo kupie sobie jakies fajne:) gorzej jak bede musial samochod zmieniac bo pod gorke nie wyjedzie Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka To juz za chwilę będzie kolejna subariada Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 5 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 Do pełzania - tylko automat... albo bardzo wolny reduktor. Bo rozumiem, że tu chodzi o to, by jechać powoli. Nie ma co porównywać subaru do LR discovery - w landku przełożenie reduktora to ok. 2,6:1 -to duża różnica - dwójka powinna być wolniejsza niż 1 w subaru. Jako ciekawostkę wspomnę, że jeep Wrangler Rubikon ma przełożenie reduktora 1:4 do tego automatyczną skrzynię biegów a w USA ludzie montują jeszcze niższe przełożenia, by jeździć po skałach. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koszykbb Opublikowano 5 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 A automatem da sie właśnie tak powoli pełznąć do góry bez zjeżdżania skrzyni?Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się