Skocz do zawartości

Awaria szyberdachu


durst

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Panowie, przykra sprawa mnie spotkala wlasnie, szyberdach w forku zamyka sie tylko do momentu wskazanego na zdjeciu. Jestem w drodze na majowke i nie bardzo wiem co zrobic bo jak tak to zostawie to mi napada do samochodu. Ręcznie zamknąć też nie da rady bo awarii uległ chyba ten silniczek, który podnosi tylna część szyby do góry. Jakies pomysły co z tym zrobic?

14935499202661227911468.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak oglądałem przed zakupem outbacka to na dzień dobry sprawdzałem szyberdach, w jednym egzemplarzu też się nie chciał zamknąć do końca, pomogła pomoc ręką .

 

 

 

jak jesteś w trasie  to ja bym kupił folie i szarą taśmę i zabezpieczył ,kilka dni to przetrwa i do środka nie naleje

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykra sprawa Spróbuj go zamknąć mechanicznie za pomocą klucza imbusowego, powinien być w pokrowcu razem z kluczem do kół.Uszkodzony silniczek nie ma wpływu na mechaniczne zamknięcie.Oby nie było tak jak u mnie.Skończyło się na demontażu całego szyberdachu, wraz z szynami.powodzenia

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, bvb napisał:


W sensie, że awaryjne zamykanie kluczem imbusowym (gniazdo w tylnej części podsufitki) nie podziałało, czy nie próbowałeś?

Dzięki, nie wiedziałem, że da się to zrobić ręcznie :) zamknąłem i co najciekawsze mechanizm się naprawił, coś musiało się przyblokować. Także kamień spadł mi z serca i jade dalej, dzieki forumowicze za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy zacierają się niesmarowane prowadnice tak będzie, że silnik nie daje rady przeciągnąć bo gdy jedna prowadnica staje to szyber się klinuje i wówczas trzeba lekko ruszyć do tyłu, a gdy zacierają sie obie to opór jest zbyt duży do pokonania dla napędu - wówczas w jednym i drugim przypadku można jednocześnie zamykając elektrycznie druga ręką bardzo mocno pomagać fizycznie - naprawdę bardzo mocno trzeba pomagać.

Wersja z imbusem przy zatartych ślizgach może tylko zerwać zębatkę/przekładnię gdy nie będzie naszego ręcznego wspomagania.

 

To co proponuję to "tryb" na wrazie awarii.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, nie wiedziałem, że da się to zrobić ręcznie zamknąłem i co najciekawsze mechanizm się naprawił, coś musiało się przyblokować. Także kamień spadł mi z serca i jade dalej, dzieki forumowicze za pomoc


Obawiam się że to początki "złego" moja rada jest taka, byś nie bawił się szyberdachem do czasu powrotu do domu.Bo może się okazać ze i kluczem go nie zamkniesz
Prawdopodobnie posypał się ślizg
Czwarty kawałek jakoś nie załapał się na fote
f88b057f5ed303dbc60f688d07d9128d.jpgaf0baba4bad3696b6d85242f3d5375a7.jpg

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, PrezesKrecina napisał:

Trochę Off topic ale jak i co ile powinno się konserwować szyber żeby się nic nie zatarło ?

To wcale nie off-top. Przyłączam się do pytania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

8 godzin temu, PrezesKrecina napisał:

Trochę Off topic ale jak i co ile powinno się konserwować szyber żeby się nic nie zatarło ?

4 godziny temu, rydzada napisał:

To wcale nie off-top. Przyłączam się do pytania. 

 

Ja też. I dopytam dodatkowo: czym i jak?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich źródeł wynika, że prowadnice powinne być min raz w roku nasmarowane smarem trudnowysychającym / zwykle białe smary lub silikonowe/ kiedyś próbowaliśmy teflonowym ale zbyt szybko się wyciera.

Jeżeli widać stare warstwy które już stwardniały warto w pierwszym ruchu wypłukać takie archiwum / prostą metodą to powietrze z kompresora + odkurzacz,  czasem trochę odtłuszcza lub odrdzewiacza + kompresor do odkurzacza / lub rozbiórka i obsługa na zewnątrz ale tak skrajne rozwiązania dotyczą już wiekowych lub bardzo zapuszczonych prowadnic.

Siły są spore, a najczęściej wycierają się ślizgi z tworzywa sztucznego.

 

Jeżeli szyber dach nie ma rynienek odwadniających to cała szczelność jest zapewniona przez uszczelkę wokoło więc warto ją nawilżać specjalistycznym preparatem do spulchniania tej pseudo gumy - zwiększa jej objętość / lekko spulchnia i zmiękcza szczególnie miejsca wyciśnięte na powierzchniach styku.

 

 

p.s.

 własnie tego wam najbardziej zazdr...ę bo kiedyś z tego powodu chciałem podmienić swojego fortka na identycznego ale z oknem w dachu

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@4444, dzięki za wypowiedź.

 

18 godzin temu, 4444 napisał:

prowadnice powinne być min raz w roku nasmarowane smarem trudnowysychającym / zwykle białe smary lub silikonowe/ kiedyś próbowaliśmy teflonowym ale zbyt szybko się wyciera

 

Mógłbyś podać jakiś konkretny?

 

18 godzin temu, 4444 napisał:

cała szczelność jest zapewniona przez uszczelkę wokoło więc warto ją nawilżać specjalistycznym preparatem do spulchniania tej pseudo gumy

 

Analogicznie jak wyżej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Malyboss napisał:

Mógłbyś podać jakiś konkretny?

jakikolwiek smar biały litowy, może być np Boll w spray'u albo w tubce z działu ogród, bo tam go używają do smarowania w podkaszarkach (osobiście wole spray bo ma trochę rozpuszczalnika przez to stary i nowy smar się ''mieszają'')

 

10 godzin temu, Malyboss napisał:

Analogicznie jak wyżej...

fajną robotę z uszczelkami robi np. Einszett gumi pflege

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ozarek napisał:
15 godzin temu, Malyboss napisał:

Mógłbyś podać jakiś konkretny?

jakikolwiek smar biały litowy, może być np Boll w spray'u albo w tubce z działu ogród, bo tam go używają do smarowania w podkaszarkach (osobiście wole spray bo ma trochę rozpuszczalnika przez to stary i nowy smar się ''mieszają'')

 

15 godzin temu, Malyboss napisał:

Analogicznie jak wyżej...

fajną robotę z uszczelkami robi np. Einszett gumi pflege

 

 

@ozarek, dziękuję bardzo. Jak się tylko pogoda poprawi, trzeba się za to zabrać - sezon na szyberdach tuż, tuż... :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
[mention=8091]ozarek[/mention], dziękuję bardzo. Jak się tylko pogoda poprawi, trzeba się za to zabrać - sezon na szyberdach tuż, tuż...  


Poszło PW

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybę masz zamocowaną w czterech punktach, odkręcasz i szybka ładnie wychodzi do góry. Pamiętaj tylko żeby zapamiętać i nie pomieszać ilości blaszanych podkładek zamocowanych pod śrubami, u mnie były różne ilości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągałem cały szyberdach chyba trzy lata temu z tego co pamiętam to musisz poodkręcać osłony przeciwsłoneczne, uchwyty górne, boczki w bagażniku i całą górną tapicerkę nstp. wysuwasz tapicerkę do tyłu przez bagażnik trzeba mieć trochę miejsca i drugą osobę do pomocy żeby nie połamać podsufitki. po wyjęciu podsufitki masz dostęp do mechanizmu szyberdachu też wysuwasz do tyłu oczywiście po odkręceniu mocowań. Trochę czasu trzeba poświęcić, u mnie okazało się, że niepotrzebnie bo do wymiany był silniczek do którego można się dobrać z tyłu samochodu po podważeniu tapicerki za drugim razem tak zrobiłem bo okazało się, że silniczek który kupiłem był w takiej samej kondycji jak mój i musiałem jeszcze raz wymienić tylko już bez wyciągania całości:D Objawiało to się tak, że szyber nie domykał się do końca i trzeba było pomagać mu ręcznie. Okazało się, że szczotki w silniczku siadają i nie ma siły domknąć szyby. Ale miałem ułatwione zadanie bo pierwszym razem od razu po zakupie obserwowałem całą operację wyciągania szyberdachu u fachowców gdy naprawiali popękane plastiki w prowadnicach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak kolega@cola opisuje,przerabialem to przed świętami, demontujesz wszystko łącznie z pasami oraz osłonami słupków.Szczególną uwagę należy poświęcić na te blaszane podkładki, proponuję rozrysowac na kartce dach i ponumerowac te podkładki.Bez tego łatwo się podczas składania zakręcić


Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...
  • 4 lata później...

Imbus S2 5, wkrętarka ze sprzęgłem i lewo -prawo na najsłabszym sprzęgle, /zaślepka w tył ej części podsufitki/ słabe połączenie na tzw. krańcówce i ...nie zamykałem go ,tylko sprawdziłem zamykanie i otwieranie i....zadziałało. Subaru Forester III 2010 , benz. 2.0 230 tysi przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...