Jump to content

Ile plynu chlodniczego?


wiertar

Recommended Posts

Wczoraj odebralem samochod od carfita.

 

Problem z wypadaniem zaplonu z likwidowany. Walnieta byla swieca. Przyokazji wymieniono  wszystkie swiece  i przewody na nowe. Auto jezdzi jak talala.

 

Wymienilem tez plyn chlodniczy.

I tutaj moje pytanie. Ile powinno byc plynu w zbiorniku wyrownawczym na zimnym silniku? Sprawdzalem i wydawali mi sie ze jest na zimnym ponizej minimum.

Link to comment
Share on other sites

Moze sie nie odpowietrzyl dokonca na zakldzie, plynu ma byc miedzy kreskami

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Powinno być pomiędzy max a min. Bezpieczniej jak jest bliżej max. Po wymianie układ się musi ustabilizować (odpowietrzyć?) i może troszkę płynu ubyć z wyrównawczego. Tak przynajmniej było u mnie po wymianie.

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi sie ze skoro robil to serwis to powinno byc odpowietrzone na tiptop. Dolac za bardzo tez nie wiem co i nie mam co, gdyz na fakturze mam napisane  tylko "koncentrat plynu chlodniczego". 

 

W chlodnicy jest plynu okolo 1cm ponizej korka, natomiast teraz patrzylem jeszcze raz na zbiorniczek i jest praktycznie na dnie....

 

Samochod nie grzeje sie, temperatura na wskaznikiu trzyma poziom idealnie

Link to comment
Share on other sites

Układ potrzebuje czasu aby się całkowicie odpowietrzyć w związku z czym może pobrać płynu ze zbiornika wyrównawczego (stąd niższy poziom). Jeśli masz zalany koncentrat na bazie glikolu etylenowego to możesz dolać płynu tylko o takiej samej bazie. Zawsze możesz zadzwonić do serwisu i dopytać. 

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem poziom zawsze idealnie pomiędzy kreskami min i max. Dałem samochód na przegląd żeby mi powymieniali filtry, płyny itd. i tak mi dolali że teraz mam zawsze 5 cm powyżej max. Dzwoniłem i mówili że nie jest to żaden problem, gorzej jakby było poniżej min.

 

Dodam że sprawdzam zawsze na drugi dzień przed odpalaniem.

Edited by Narrator
Link to comment
Share on other sites

Ja miałem poziom zawsze idealnie pomiędzy kreskami min i max. Dałem samochód na przegląd żeby mi powymieniali filtry, płyny itd. i tak mi dolali że teraz mam zawsze 5 cm powyżej max. Dzwoniłem i mówili że nie jest to żaden problem, gorzej jakby było poniżej min.
 
Dodam że sprawdzam zawsze na drugi dzień przed odpalaniem.



Mam od tygodnia nowy płyn w chłodnicy i mam tak samo jak kolega@Narrator, oczywiście na rozgrzanym silniku

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...