Skocz do zawartości

Górny wahacz tylnego zawieszenia


vtec

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś wymieniał może tuleje w górnym wahaczu tylnego zawiesia (oznaczone na czerwono na zdjęciu) i ma wymiary tulei (podobno pasują od Forka GH 2008 wzwyż) lub ma używany do użyczenia. Koszt nowego ponad tysiak.

Poza tym do wymiany mam te na niebiesko oraz tuleje tylne przedniego wahacza, także gruby remont.

górny wahacz zawiechy Tribeca.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale szukasz tulei czy wahacza - bo ten tysiak to za co? za tuleje czy wahacz. Tulejki kupisz na allegro i tyle nie kosztują - chyba że nie kupujesz na necie?

https://allegro.pl/listing?string=tuleje górnego wachacza subaru tribeca&order=m&bmatch=s0-uni-1-4-0222

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cena oczywiście za cały wahacz. dzięki za link, ale febest jest ostatecznością, gdyż podobno za długo nie wytrzymuje, a jak wiadomo zabawy z wymianą troszkę jest.

 

PS. czasem zdarza kupować mi się przez internet :)

Edytowane przez vtec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronce masz numer tuleji i w jakich modelach wystepują. Bo fotke masz chyba ze strony parts subaru. Ja kupowałem w aso oryginały. Ale coś chyba było na zamówienie nie pamiętam co i czy napewno na zamówienie, ale to te zaznaczone na niebiesko te na czerwono to raczej nie wystepują osobno.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, w.rachlewicz napisał:

Deuter w Olkuszu dorabia poliuretan.

nie tylko oni ;)

po majówce będę podchodził do wymiany tych kilkunastu elementów. do górnego będą prawdopodobnie ze 2-3 tuleje różnych producentów, zobaczymy które zostaną ostatecznie zamontowane.

zdziwiony jestem natomiast faktem iż od ubiegłego serwisu (wakacje ub. r.) do wymiany jest tyle elementów, z tyłu prawie wszystko.w sumie 14 tulei do wymiany. z drugiej strony przebieg 170kkm, a te elementy nie ruszane od nowosci. jak na tą masę to chyba rozsądny wynik, biorąc pod uwage iż cały przebieg w PL. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, vtec napisał:

zdziwiony jestem natomiast faktem iż od ubiegłego serwisu (wakacje ub. r.) do wymiany jest tyle elementów, z tyłu prawie wszystko.w sumie 14 tulei do wymiany. z drugiej strony przebieg 170kkm

no przecież nic nie robili przy tych wahaczach przy ostatnim serwisie, to czym jesteś zdziwiony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, lutek34 napisał:

no przecież nic nie robili przy tych wahaczach przy ostatnim serwisie, to czym jesteś zdziwiony?

rzecz w tym że jakby cokolwiek było do wymiany to miałbym taką informację i byłoby wymienione, a z tego wynika iż jeszcze w ubiegłe wakacje wszystko było ok. w tym serwisie nie przepuszczą żadnej pierdoły, która wymaga naprawy/wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 25.04.2017 o 00:40, vtec napisał:

prawdopodobne pójdą poliuretany

 

jeszcze jedno pytanie, na dolnym wahaczu jedna tuleja jest pływająca, ją też wymienisz na poliuretan, czy będziesz zamawiał oryginał?

 

s-l1600.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli mówisz o tej co jest przy samym kole, to tam pójdzie prawdopodobnie oryginał, ale jeszcze sprawa jest rozwojowa. wymiana ma być w najbliższy poniedziałek, a niektóre części będą po dwa rodzaje (producent) do wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lutek34 napisał:

 

strasznie tajemniczo piszesz.

gdzie tu tajemniczość? niektóre z części będą do wyboru przeze mnie na miejscu, w zależności od jakości, ceny i ewentualnej możliwości "spasowania" części z innego pojazdu, co w niektórych przypadkach jest niemożliwe bez zdjęcia danej części. Wszystko okaże się w poniedziałek, cierpliwości. Dla odmiany, tym razem prace wykonuje w Piasecznie. Jakbym miał garaż z odpowiednim wyposażeniem,sam pewnie podjąłbym się pracy, a tak jest jak jest ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miało być trochę poliuretanu, skończyło się tylko na jednym miejscu. zapewne kiedyś komuś innemu przydadzą się te namiary.

troszkę wykosztowałem się, ale mam spokój na kilka lat. auto dosłownie płynie, jakby innym autem człowiek podróżował.

to po kolei, poczynając od tytułu tematu:

wahacz górny - wewnętrzne 4 szt. (Yamato) - od Forester (S12) - J57009AYMT

wahacz górny - zewnętrzne 2 szt. (Yamato) - od Tribeca - J57006AYMT

tuleja wahacza tylnego poprzecznego (od wewnątrz) (oryginał Subaru) - od Legacy 98-05 - 20254AE010

tuleja wahacza tylnego poprzecznego - najdroższa, 3 opinie z warsztatów, zamiennik długo nie wytrzymuje (od zewnątrz - przy kole) (oryginał Subaru) - od Legacy 98-05 - 20257XA000

tuleja drążka regulacji zbieżności od Forester 08 - poliuretan 271612B

tuleja tylna wahacza przedniego (Yamato) Impreza 08 - J47003BYMT

na koniec standard - jak zwykle po jakichś 25kkm, czyli poduszki stabilizatorów przód, tym razem Yamato - J77008YMT, podobno dłużej wytrzymują niż oryginał, a wcześniej (ze 3 lub 4 razy) miałem montowany oryginał.

 

Dla pociechy, w oryginale zostały jeszcze tylko 4 szt. w przednich wahaczach, 4 szt. w tzw. łączniku z tyłu, oraz 2 szt. trzymające amortyzator tylny w wahaczu poprzecznym :) 

 

Edytowane przez vtec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, vtec napisał:

tuleja wahacza tylnego poprzecznego (od wewnątrz) (oryginał Subaru) - od Legacy 98-05 - 20254AE010

tuleja wahacza tylnego poprzecznego - najdroższa, 3 opinie z warsztatów, zamiennik długo nie wytrzymuje (od zewnątrz - przy kole) (oryginał Subaru) - od Legacy 98-05 - 20254AE010

 

Masz na myśli dolny wahacz? Jeśli tak to po obu stronach wsadzili Ci tą samą tuleje, która według katalogu powinna być w drążku do regulacji zbieżności. W tym wahaczu od strony budy powinna być tuleja 20254XA03A a od strony koła tuleja pływająca 20257XA000.

 

Co do części Yamato, to wątpię żeby były dużo lepsze od Febest. Ja u siebie też będę wymieniał wszystkie tuleje z tyłu, na górne wahacze zamówiłem zestawy Febest SAB-B9R-KIT a resztę tulei będę pchał oryginały. 

 

5911f94f4c792_Tribecadolnywahaczty(1422x784).thumb.jpg.6d226deba8da161add7b212b83269a91.jpg

 

5911fdf341dbe_Tribecatulejety(816x612).jpg.6c47aa6dd9ac25180e06bf22cb74fe00.jpg

 

5911fe01b5713_Tribecatulejawspornika(612x816).thumb.jpg.dfa1b5b02a21e4dd959f31a807680d8e.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, lutek34 napisał:

 

Masz na myśli dolny wahacz? Jeśli tak to po obu stronach wsadzili Ci tą samą tuleje, która według katalogu powinna być w drążku do regulacji zbieżności. W tym wahaczu od strony budy powinna być tuleja 20254XA03A a od strony koła tuleja pływająca 20257XA000.

Domyślam się, że ta pierwsza jest taka sama w Legacy jak i Tribeca, tylko że cena z tego pierwszego jest zdecydowanie niższa. W drugim przypadku oczywiście pomyłka literacka, już poprawiłem.

Dziś zrobiłem z 400km, miło się prowadzi, w szczególności tył pracuje bezszelestnie, po prostu płynie.

Co do jakości można będzie wypowiedzieć się za jakiś czas ;)

Wracając do przyczyn zaistniałej sytuacji, to myśle że załatwiłem sobie ten temat pod koniec grudnia, jak robiłem ze dwa transporty po 500km 300/400kg płytek/gresu

Edytowane przez vtec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, vtec napisał:

jak robiłem ze dwa transporty po 500km 300/400kg

 

nie przesadzaj, samochód może wziąć na pokład 7 osób, co lekko może dać 500kg.

Napisz lepiej ile cię kosztowały graty i robota?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lutek34 napisał:

 

nie przesadzaj, samochód może wziąć na pokład 7 osób, co lekko może dać 500kg.

Napisz lepiej ile cię kosztowały graty i robota?

a może z 600kg było, nie wiem. równo z siedzeniami z bagażniku było płytek.

same części dobrze ponad tysiak, robocizna mniej (dwie osoby 9h roboty), plus zbieżność na koniec. jak można domyśleć się nic nie chciało wychodzić, śruby np. na drążku regulacyjnym trzeba było ciąć i wstawiać oryginały, itd.

Nie jest to tanie auto w eksploatacji, ale nie jest to też zwykłe auto klasy B czy C.

Edytowane przez vtec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, vtec napisał:

śruby np. na drążku regulacyjnym trzeba było ciąć

 

No właśnie to mnie zastanawia, u mnie widać że te śruby od nowości nie były ruszane i pewno skończy się ich urwaniem i wymianą na nowe. Komu udało się je ruszyć bez konieczności wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, lutek34 napisał:

 

No właśnie to mnie zastanawia, u mnie widać że te śruby od nowości nie były ruszane i pewno skończy się ich urwaniem i wymianą na nowe. Komu udało się je ruszyć bez konieczności wymiany?

w kwestii formalności, śruba przy drążku ma numer 901700122, od Legacy ;)

w kilka innych miejsc poszły używane oryginały, bo akurat były na stanie warsztatu

Edytowane przez vtec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie czy możemy zebrać informację i przypisać tuleje do rysunku.

Jak sie sprawują u Was w/w tuleje bo widziałem że kilku producentów było ?

Czeka mnie wymiana i chciałbym wymienić wszystko co można żeby już do tego nie wracać.

Z góry dzięki.

 

zawias_tyl.png

Edytowane przez w.rachlewicz
zła grafika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...