Skocz do zawartości

Subaru Outback MY08 - szarpanie


Dawidee31

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Za nim udam się do "zaufanego" warsztatu :)  ,chciałbym Was zapytać,poprosić o opinię na temat :

 

1. Podczas przyśpieszania zazwyczaj z 2 biegu auto zaczęło szarpać ,zazwyczaj raz (sporadycznie dwa) po czym dostaje kopa i przyśpiesza .

Outback'iem jeżdżę od roku czasu i w ostatnim czasie zauważyłem taką nieprawidłowość. Sytuacja nie zdarza się zawsze aczkolwiek jest "uciążliwa" i wpływa na komfort jazdy .

Olej,filtry ,wymienione miesiąc temu.

2.Czy we Wrocławiu jest zaufany,znany Wam serwis,mechanik ,który ma subaru w 'jednym palcu" ? Nie uwzględniając autoryzowanego oraz Plejady ?.

 

z góry  dziękuję za pomoc

 

pozdrawiam

Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co za silnik masz w tym Outbacku, bo nie znalazłem tej informacji?

Jeśli to diesel, to najpewniej łopatki turbiny, też to przerabiałem. Z czasem zapiekają się nieco i przy gwałtownym przyspieszaniu następuje przeładowanie.

Problem pojawia się przy jeździe głównie miejskiej.

Można spróbować przeczyścić to z zewnątrz, czasem pomaga. Mi po takim czyszczeniu i przejechaniu się w dłuższą trasę minęło.

Jak będzie całkiem źle to trzeba zdejmować i oddać do czyszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pitz napisał:

A co za silnik masz w tym Outbacku, bo nie znalazłem tej informacji?

Jeśli to diesel, to najpewniej łopatki turbiny, też to przerabiałem. Z czasem zapiekają się nieco i przy gwałtownym przyspieszaniu następuje przeładowanie.

Problem pojawia się przy jeździe głównie miejskiej.

Można spróbować przeczyścić to z zewnątrz, czasem pomaga. Mi po takim czyszczeniu i przejechaniu się w dłuższą trasę minęło.

Jak będzie całkiem źle to trzeba zdejmować i oddać do czyszczenia.

Boxer Diesel, czy jestem w stanie zrobić to sam, bez pomocy serwisu?  Istnieje jakiś poradnik, manual? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, OBK CVT napisał:

 

nie kombinuj, umow sie do dzierzoniowa

 

tapatalked

Kolega dobrze mówi, to nie jest koszt z kosmosu, nawet w ASO.

Pewnie można samemu, to nie jest jakiś rocket sience, ale nawet nie mam pojęcia jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpać na zimno może z powodu:

- turbiny (jak napisano powyżej)

- zaworu EGR

- nieszczelności na sterowaniu podciśnieniem

- nieszczelności w dolocie

- zabrudzonego / uszkodzonego czujnika ciśnienia w kol. ssącym

- brudnych / źle skalibrowanych wtryskiwaczy

 

Możesz albo sam 'zacząć się czaić' albo oddać do dobrego warsztatu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Knurek1111 napisał:

Szarpać na zimno może z powodu:

- turbiny (jak napisano powyżej)

- zaworu EGR

- nieszczelności na sterowaniu podciśnieniem

- nieszczelności w dolocie

- zabrudzonego / uszkodzonego czujnika ciśnienia w kol. ssącym

- brudnych / źle skalibrowanych wtryskiwaczy

 

Możesz albo sam 'zacząć się czaić' albo oddać do dobrego warsztatu ;)

Wiem, że zachowam się jak całkowity arogant, ale co może powodować podobne szarpanie jednak na rozgrzanym silniku SBD?

Nadmienię, że niedługo jeżdżę nim i dwa miesiące temu takiej turbodziury nie odczuwałem. Szarpniecie odbywa się przy ok 2500- 3000 obrotów.

Nadmienię, że komp nie wykazuje żadnych errorów.

 

Edytowane przez Ku Jon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłbym pozycje 3, 4, 5 - dlatego, że najłatwiej i najtaniej ;)

Wręcz wymieniłbym wężyki podciśnienia na wszelki wypadek. To koszt 10-20PLN a jeśli mają więcej niż 3 lata to nieszczelności są bardzo prawdopodobne (na wejściu do turbiny i wokół regulatora podciśnienia).

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Knurek1111 napisał:

Sprawdziłbym pozycje 3, 4, 5 - dlatego, że najłatwiej i najtaniej ;)

Wręcz wymieniłbym wężyki podciśnienia na wszelki wypadek. To koszt 10-20PLN a jeśli mają więcej niż 3 lata to nieszczelności są bardzo prawdopodobne (na wejściu do turbiny i wokół regulatora podciśnienia).

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...