Skocz do zawartości

Zegary JDM/Optitron/BFM do Legacy III BE/BH EU-Spec


DETT

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Miałem plany żeby przez ferie (w pomorskim dopiero teraz się zaczynają) wziąć tydzień urlopu i pooporządzać Legwana. Oprócz zegarów uzbierało mi się już sporo rzeczy do zamontowania/wymiany/poprawienia, ale jak to zwykle bywa plany spaliły na panewce. Sprawy służbowe muszą stanąć wyżej w hierarchii. -_-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś ten zestaw z OLX?

Sądzę, że równice muszą zaczynać się przy tej wielkiej niebieskiej kości - to chyba przepust przez ścianę grodziową. Cała ta wiącha będzie chyba też ukształtowana na protestancką stronę, więc trzeba będzie ją zamontować "do góry nogami". :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 150 PLN z OLX , sprzedający z Zabrza , licznik i kilka innych drobnych części na 101 % z europejczyka , więc śmiem twierdzić , że wiązkę też miał z europejczka.

Zacznę z tym walczyć to zdam relację ;)

Na wiązce będzie jakaś karteczka z numerem części to poszukam w necie czy jest LHD.

Edytowane przez ziom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, DETT napisał:

Czyli pewnie z H6. Dobra cena.

 

 Dokładnie , Europa i H6 , cena faktycznie OK i oby zadziałało bez potrzeby używania lutownicy bo mi się nie będzie chciało lutować :P

Jak będziesz potrzebował jakieś zdjęcia kostek albo cokolwiek co pomoże Ci w Twoim dłubaniu to pisz śmiało !

Edytowane przez ziom
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ziom napisał:

 

 Dokładnie , Europa i H6 , cena faktycznie OK i oby zadziałało bez potrzeby używania lutownicy bo mi się nie będzie chciało lutować :P

Jak będziesz potrzebował jakieś zdjęcia kostek albo cokolwiek co pomoże Ci w Twoim dłubaniu to pisz śmiało !

Oglądałem je.

Miałem nawet brać je Ale naczytalem się o tym że będzie przełamanie na obrotomierzu itd i o ogólnej słabej trwałości tych licznikow i odpuściłem.

Kupiłem analogowe z jdm teraz tylko przebieg muszę zgrać. Jakieś porady jak to zrobić samemu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, niebieskiultras napisał:

Oglądałem je.

Miałem nawet brać je Ale naczytalem się o tym że będzie przełamanie na obrotomierzu itd i o ogólnej słabej trwałości tych licznikow i odpuściłem.

Kupiłem analogowe z jdm teraz tylko przebieg muszę zgrać. Jakieś porady jak to zrobić samemu ?

 

Mam nadzieje , że z poliftowego H6 Europa do mojego przedliftowego H6 usa będzie pasował ten licznik i nie będzie robił żadnych przekłamań i kłopotów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ziom napisał:

 

Mam nadzieje , że z poliftowego H6 Europa do mojego przedliftowego H6 usa będzie pasował ten licznik i nie będzie robił żadnych przekłamań i kłopotów.

 

Ja chciałem je do 2.0 wsadzić dlatego byłoby przekłamanie. W h6 problemów nie powinno być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

AVE CEZAR!!

POKÓJ I BEZPIECZEŃSTWO !!

LONG LIVE THE QUEEN !!

SHIVER ME TIMBERS !!

...[Wstaw inne zawołania oddające radość i zadowolenie w Twojej (sub)kulturze]

:yahoo:

 

Towarzysze.

Przyjaciele.

Bracia w doli i niedoli.

Nadeszła wiekopomna chwila, która zapisze się złotymi zgłoskami w annałach dziejów.

Oto bowiem w moim Zielonym Legwanie zagościły JDM'owe zegary Optitron !!

Aby słowa me nie były ino czczymi przechwałkami zerknijcie łaskawie na to oto nagranie:

 

Pierwsze uruchomienie w aucie. Nie wszystko jeszcze działało jak należy. Z najważniejszych rzeczy:

  • ceremonia powitalna działa;
  • obroty są OK;
  • kontrolki podstawowe (ciś. oleju, ładowanie, ESP, CHECK ENGINE, AIRBAG, długie) działają;
  • kierunkowskazy pokazują dobrze, hazard też;
  • "adżar" drzwi pokazuje poprawnie każdy otwarty luk;
  • kontrolka VDC OFF działa;
  • wskazanie poziomu paliwa sprawne;
  • wskazówka temp. idzie w górę;
  • mam teraz przebieg ~88 tyś km. :P;

Na ten moment poprawiłem też następujące sprawy:

  • kontrolka ręcznego (przepalona żarówka);
  • zdeaktywowana kontrolka AIRBAG (wstawiłem tą przepaloną z ręcznego :P );
  • rozjaśniłem podświetlenie spinając dimmer na stałe;

Kwestie, które nie działają i z którymi już nie będę walczył:

  • kontrolki POWER i WINTER/HOLD nie aktywują się, nie da się ich wzbudzić nawet podając sygnał z innego przewodu np. ładowanie albo ciś. oleju; może jakiś chochlik w płycie zegarów;
  • podświetlenie wskazówki poziomu paliwa; nie mam pojęcia co jest powodem nieświecenia; nie jest to jednak kluczowy parametr życiowy auta i jakoś tą wskazówkę widać jak się dobrze przypatrzę;
  • drzewko PRND - to pic na wodę; zegary są z manuala, a to drzewko przeszczepiłem z zegarów H6 UK; tylko się podświetla, w płytce nie ma wyprowadzeń do realizowania jego funkcji, mimo że w wiązce są przewody i wykonałem połączenia;

 

Teraz jak to wyglądało w czasie pracy:

Zacząłem od podłączenia moich przejściówek, najpierw od strony zegarów:

RtVTjHT.jpg

 

Potem od strony auta:

2ph5N50.jpg

Oczywiście pomijam tu kwestię doprowadzenia wnętrza do takiego stanu. Sama rozbiórka kokpitu nie nastręcza trudności jak już się wie gdzie są śruby i jak podważać zaczepy.

 

No potem zaczęła się PRAWDZIWA kabelkologia:

LOwAjEX.jpg

Samo połączenie tych instalacji zajęło mi z 4 godziny. Wykonie tych przejściówek zajęło mi kilka długich zimowych/wiosennych wieczorów. Do każdego pinu w kostkach dolutowałem przewód, zaizolowałem koszulką termo, na drugim końcu przylutowałem złącze typu wsuwka (żeńskie po stronie zegarów, męskie po stronie auta), zaizolowałem koszulką termo. Każdy przewód opatrzyłem mała metką z "gęsiej taśmy" z opisanym gniazdem i nr pinu, np. A14, C8 itd. Szacunkowo jakieś 60 takich operacji. Razy dwa. Dzięki temu instalacja jest łatwa do poprawienia "w locie" i nie wprowadza nieodwracalnych zniszczeń w wiązce samochodu. Już na wstępnym etapie robienia tych przelotek zrezygnowałem z trzymania się kodów kolorystycznych przewodów. Dostałbym oczopląsu szukając w tej plątaninie brązowego z czarnym paskiem, albo czerwonego z czarnym paskiem i srebrnymi kropkami. Stąd decyzja o opisach literowo cyfrowych.

 

Większość rzeczy spięta, czas prób:

GUNRTa2.jpg

Kilka rzeczy musiałem poprawić. Zegary okazały się też dość ciemne po założeniu szybki. Dlatego musiałem spiąć przewód odpowiedzialny za funkcję dimmera z zasilaniem po stacyjce. W japońskich Legacy z tego co wyczytałem na amerykańskim forum stosuje się inny regulator i inną manetkę. Dzięki temu można tam regulować jasność podświetlenia. Tu mam to ustawione na sztywno. Jest to kompromis, bo w dzień tarcze muszą być czytelne, a w nocy nie oślepiać.

 

Ale bodaj najtrudniejszą rzeczą w tym całym zamieszaniu było upchnięcie tego wszystkiego w przestrzeni za clustrem:

Ld8dlcl.jpg

Dlatego tak ważne było solidne poizolowanie wszystkich połączeń. Jakoś się w końcu udało. Box z kondensatorami przykleiłem na taśmę dwustronną na górze panelu klimy.

 

Po skleceniu kokpitu z powrotem do kupy:

j14uBFh.jpg

Jest mrooocznie... :ph34r:

 

Jest coś co  mnie nieco irytuje. To wyprowadzenia w instalacji auta sygnału tempomatu. Wersje JDM i UDSM to mają. Może w instalacji gdzieś jest ten sygnał, bo chętnie bym przywitał kontrolkę CRUISE SET. Nie jestem tak dobry z elektroniki jak bym chciał, więc może ten sygnał przeoczyłem. Bazuję na schemacie instalacji JDM-Non-BFM, czyli zwykłych zegarów japońskich. Większość rozpiski jest zgodna z rozkładem pinów w wersji EURO. Różnice zdarzają się w opisie kierunków i door ajar - opis driver side/passanger side wywołuje czasem zamianę lewych z prawymi. Natomiast w europejskiej wtyczce, tam gdzie w japońskiej jest sygnał CRUISE SET, jest puste pole. Stąd wnioskuję że ten sygnał nie jest w ogóle wyprowadzony do zegarów EU. Podobnie sprawa ma się z lampka niezapiętych pasów, ale to akurat mi wisi, bo mam odruch bezwarunkowy zapinania pasa zawsze.

Lampki IMMO też nie mam, bo w japońśkich zegarach tego nie ma. Na panelu jest ikonka kluczyka, ale to dlatego, że sam panel (z uwagi na drzewko PRND) jest z wersji UK.

 

Nie testowałem jeszcze wskazań prędkościomierza, i tego czy drogomierz i ODO liczą kilometry prawidłowo, bo auto wciąż jest bez nosa. Mam nadzieję że wszystko będzie dobrze. W razie czego w ok. godzinę mogę całe to cholerstwo wywalić i wrócić do moich OEM-owych zegarów z amberowym podświetleniem.

A jak całość przypadnie mi do gustu i nie będzie świrować to przyjdzie mi zgłosić się do OSKP i poinformować o zmianie panelu zegarów i dokonać korekty przebiegu.

Ponoć od przyszłego roku nie będzie już można "ot tak sobie" wymieniać licznika...

  • Super! 4
  • Dzięki! 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawał fajnej roboty. Jeden z ciekawszych tematów. Masa roboty,ale jaka duma ,że samemu się ogarnęło temat,co? ;)  Szacunek i rozbudziłeś we mnie chęć modyfikacji zegarów. muszę na spokojnie "Wgryźć" się w temat i ze 100X  "od dechy,do dechy" wątek poczytać.  Mam szybkie pytanie . Jak mam zegary wyskalowane w milach/km, mam wersję US, to jest jakaś wersja tych zegarów,żeby zrobić szybką akcję ,typu przepinam kostki i zadziała? wersja 2.5 SOHC . AT 165Hp. Wyskalowanie zegarów. (cyfry które widać na "blacie")  - 180 km/h  i 120MPH. Z tego co widzę,mając do wyboru kilka wersji,to ciężko będzie podpasować odpowiedni "budzik"

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Qubu666-Baja napisał:

Mam szybkie pytanie . Jak mam zegary wyskalowane w milach/km, mam wersję US, to jest jakaś wersja tych zegarów,żeby zrobić szybką akcję ,typu przepinam kostki i zadziała? wersja 2.5 SOHC . AT 165Hp.

Nie ma opcji. To czy jest w milach czy km ma znaczenie marginalne. Jeśli dany egzemplarz nie miał BFM'ów to na zasadzie "przepinania kostek" się nie da. Amen.

Czujniki prędkości w Legacy są gruncie rzeczy wszystkie takie same, jeśli do swojego USDM'a wstawiłbyś np. zegary EU wyskalowane do 240km/h to wskazanie prędkości i tak powinno być właściwe moim zdaniem. To nie jest średniowieczny prędkościomierz mechaniczny na linkę tylko dość zaawansowana elektronika. ;)

 

11 godzin temu, Qubu666-Baja napisał:

Kawał fajnej roboty. Jeden z ciekawszych tematów. Masa roboty,ale jaka duma ,że samemu się ogarnęło temat,co? ;)

Banan na mordzie do kwadratu. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.07.2019 o 21:48, DETT napisał:

 

Czujniki prędkości w Legacy są gruncie rzeczy wszystkie takie same, jeśli do swojego USDM'a wstawiłbyś np. zegary EU wyskalowane do 240km/h to wskazanie prędkości i tak powinno być właściwe moim zdaniem.

 

 

U mnie po podpięciu zegarów z przedlifta JDM licznik oszukiwał. Jadąc około 30 wskazówka dopiero ruszała.

 

I tak mam jdmowe zegary do zbycia bo do polifta nie pasują...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, DETT napisał:

Ciekawe, nie przypuszczałbym że tak może być. :blink:

Może tu jest problem. Lift a przedlift 

Bo zegary są  na 100% inne . Polift ma większe wyświetlacze.

I plastiki z tyłu zegarów są inne. Tak jak ścieżki.

Edytowane przez niebieskiultras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... teraz to mi ćwieka nabiłeś. Bo te Opitrony co sobie zamontowałem są właśnie z polifta. A są wyskalowane do 180 km/h, a moje przedliftowe ori kończyły się na 240 km/h. A testów drogowych jeszcze nie robiłem. Bedzie trzeba pożyczyć jakiś GPS i obadać jeszcze tą kwestię. :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, DETT napisał:

Hmm... teraz to mi ćwieka nabiłeś. Bo te Opitrony co sobie zamontowałem są właśnie z polifta. A są wyskalowane do 180 km/h, a moje przedliftowe ori kończyły się na 240 km/h. A testów drogowych jeszcze nie robiłem. Bedzie trzeba pożyczyć jakiś GPS i obadać jeszcze tą kwestię. :wacko:

Dziwne to wszystko. Bo sygnał niby ten sam a wartości na zegarch inne.

Tak jak pisałem.

Na oem zegarach wskazówka z 20 dzwiga się wyjeżdżając z placu

Na JDM wskazówka dziwgła się jak wbiajałem 3 bieg.

 

Chciałem mieć jdmowy gadżet a mam kawał plastiku dla mnie nie użyteczny... bo jeżdżę poliftem z ostatniego wypustu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem wczoraj próbny lot moim bombowcem i wydaje mi się, że moje zegary pokazują prędkość w miarę dobrze. Nie miałem wrażenia, że przekłamują. W weekend, po umyciu i nawoskowaniu auta postaram się to jeszcze potwierdzić pomiarami z GPS-em, ale jestem dobrej myśli. Przyzwyczajenia wymaga fakt, że 50-ka wypada w zupełnie innym miejscu skali niż wcześniej, wskazówka jest uniesiona dużo bardziej i w pierwszej chwili wywołało to mój niepokój. ;)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...