atlas1977 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Witam wszystkich Jeżdżąc ostatnio po kocich łbach i innych naszych drogowych niespodziankach usłyszałem dziwny dźwięk jakby coś było rwane - luźne. Sprawdziłem silentblocki, tuleje i całą resztę i wszystko ok. Przypadkiem zaparłem łyżkę o zacisk i okazało się, że to on tak hałasuje bo jest luźny na prowadnicach. Śruby sprawdziłem i są dokręcone więc nie wiem jak to możliwe. Czy ktoś może spotkał się z takim przypadkiem? Pytam, bo nie bardzo wiem jak to ugryźć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2017 1 godzinę temu, atlas1977 napisał: dziwny dźwięk jakby coś było rwane Rwane? Sprawdź możę same blaszki, może cos z nimi nie tak. W moim dziadku tez jeden zacisk (a raczej klocek w zacisku) telepał na wybojach, choć rwania to nie przypominało.... Po rozebraniu, okazało się że blaszka była jakaś sztukowana, nieoryginalna i nie trzymała prawidłowo klocków w zacisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Dnia 14.04.2017 o 17:17, atlas1977 napisał: Czy ktoś może spotkał się z takim przypadkiem? Pytam, bo nie bardzo wiem jak to ugryźć. To normalne Pływające zaciski dostają luzów na prowadnicach. Możesz próbować wymiany samych prowadnic ale najprawdopodobniej skończy się wymianą jarzma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atlas1977 Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Dnia 15.04.2017 o 21:35, Knurek1111 napisał: To normalne Pływające zaciski dostają luzów na prowadnicach. Możesz próbować wymiany samych prowadnic ale najprawdopodobniej skończy się wymianą jarzma. Dnia 15.04.2017 o 21:35, Knurek1111 napisał: To normalne Pływające zaciski dostają luzów na prowadnicach. Możesz próbować wymiany samych prowadnic ale najprawdopodobniej skończy się wymianą jarzma. niedobrze...jarzmo pewnie tylko w serwisie. Właściwie póki co to tylko irytujący dźwięk ale zrobić będzie trzeba prędzej czy później. Zasadniczo dużo rzeczy jak na subaru ulega szybkiej destrukcji np głupia wycieraczka - coś tam się w mechanizmie powycierało i wycieraczka napier...mi w słupek zdzierając farbę do zera.....kurczę, to nie fiat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Może tylko piórko do wymiany? Dostaje luzów wokół zaczepu do ramienia i zaczyna się kręcić (nie wiem czy dobrze opisałem...). I wtedy, tak się składa, górnym / dalszym końcem wychodzi dalej niż trzeba w skrajnym połozeniu ramienia. Przerabiałem i w legacu, i w lanosie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Co do jarzm. Czasem wystarczy uzupełnić smar w prowadnicach lub wymienić prowadnice. Na jakiś czas wystarcza. Koszt nowych oryginalnych jarzm to około 500 - 550 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Z tym to uważać trzeba... Jeśli przesadzisz ze smarem to prowadnice przestają poruszać się swobodnie. Zasysają się w tym smarze jak gumiak w błocie. Nie o to inżynierom chodziło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Ale nie będą stukać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atlas1977 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2017 16 godzin temu, Knurek1111 napisał: Może tylko piórko do wymiany? Dostaje luzów wokół zaczepu do ramienia i zaczyna się kręcić (nie wiem czy dobrze opisałem...). I wtedy, tak się składa, górnym / dalszym końcem wychodzi dalej niż trzeba w skrajnym połozeniu ramienia. Przerabiałem i w legacu, i w lanosie niestety nie....chociaż bardzo bym chciał, żeby to o to chodziło. Problem leży gdzieś na sworzniu chyba ponieważ lewe ramię ma około 1-2cm luzu. Nie bardzo wiem czy to kwestia bolca w mechanizmie czy samego ramienia. Tak czy siak nie powinno się takie coś zdarzyć jak sądzę. Nie mam pomysłu jak do tego podejść..... 15 godzin temu, przemekka napisał: Co do jarzm. Czasem wystarczy uzupełnić smar w prowadnicach lub wymienić prowadnice. Na jakiś czas wystarcza. Koszt nowych oryginalnych jarzm to około 500 - 550 zł. Mam jakieś 2000km do klocków więc rozbiorę i przesmaruję. Jak będzie trzeba to ogarnę gdzieś te prowadnice o ile są dostępne. Ze smarem oczywiście jak kolega wyżej mówił trzeba ostrożnie ( najwyżej pół kilo hahaha ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 19780301 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Dnia 2017-04-18 o 06:50, atlas1977 napisał: niestety nie....chociaż bardzo bym chciał, żeby to o to chodziło. Problem leży gdzieś na sworzniu chyba ponieważ lewe ramię ma około 1-2cm luzu. Nie bardzo wiem czy to kwestia bolca w mechanizmie czy samego ramienia. Tak czy siak nie powinno się takie coś zdarzyć jak sądzę. Nie mam pomysłu jak do tego podejść..... Mam jakieś 2000km do klocków więc rozbiorę i przesmaruję. Jak będzie trzeba to ogarnę gdzieś te prowadnice o ile są dostępne. Ze smarem oczywiście jak kolega wyżej mówił trzeba ostrożnie ( najwyżej pół kilo hahaha ) Odświeżam temat. Myślałem, że mi tak magiel stuka ale okazało się, że jarzmo. Uporałeś się z tym tematem może w inny sposób niż wymiana na nowe?? Jakby co znalazłem oryginały za 240 zł/szt. to chyba dobra cena? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Dołożę swoje do tematu, bo stukające zaciski przerabiam już w drugim Forku. Zamiast wydawać kupę kasy na kawałek metalu (jarzmo) można - w moim przypadku co około 10 tysięcy kilometrów - smarować trzpienie zacisków odpowiednim smarem (chyba grafitowy, ale nie jestem pewien), który doskonale wycisza to dziadostwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 19780301 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 ok, dziękuję. spróbuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atlas1977 Opublikowano 23 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 (edytowane) Dnia 20.06.2017 o 09:17, Yanas napisał: Dołożę swoje do tematu, bo stukające zaciski przerabiam już w drugim Forku. Zamiast wydawać kupę kasy na kawałek metalu (jarzmo) można - w moim przypadku co około 10 tysięcy kilometrów - smarować trzpienie zacisków odpowiednim smarem (chyba grafitowy, ale nie jestem pewien), który doskonale wycisza to dziadostwo. u mnie to już nie pomaga, poza tym nie można za dużo smaru dawać bo się zapiecze. Sprawdzałam cenę jarzma w serwisie - 317pln +64pl za komplet prowadnic. Wychodzi więc na stronę 381pln. Dużo-niedużo sam nie wiem. Dawać 800 za kawałek gównianego metalu... Czy istnieją jakieś zamienniki? ew czy ktoś może taniej z subaru ogarnąć ?:) Edytowane 23 Czerwca 2017 przez atlas1977 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
straszny_dran Opublikowano 28 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2017 niedobrze...jarzmo pewnie tylko w serwisie. Właściwie póki co to tylko irytujący dźwięk ale zrobić będzie trzeba prędzej czy później. Zasadniczo dużo rzeczy jak na subaru ulega szybkiej destrukcji np głupia wycieraczka - coś tam się w mechanizmie powycierało i wycieraczka napier...mi w słupek zdzierając farbę do zera.....kurczę, to nie fiat. z ta wycieraczka to mam tak samo Wysłane z mojego ASUS_Z017D przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rederyk Opublikowano 28 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2017 Dnia 23.06.2017 o 11:44, atlas1977 napisał: u mnie to już nie pomaga, poza tym nie można za dużo smaru dawać bo się zapiecze. Sprawdzałam cenę jarzma w serwisie - 317pln +64pl za komplet prowadnic. Wychodzi więc na stronę 381pln. Dużo-niedużo sam nie wiem. Dawać 800 za kawałek gównianego metalu... Czy istnieją jakieś zamienniki? ew czy ktoś może taniej z subaru ogarnąć ?:) Podegnij blaszki z pod klocków hamulcowych tak, aby trzymały zacisk hamulcowy to przestanie stukać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atlas1977 Opublikowano 19 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2017 Dziękuję za podpowiedz, spróbuję na pewno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atlas1977 Opublikowano 26 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 Dnia 19.07.2017 o 19:50, atlas1977 napisał: Dziękuję za podpowiedz, spróbuję na pewno zamontowałem nowe klocki i blaszki. Trochę pomogło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 2 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2022 W moim OBK z nalotem 386kkm, zaciski z przodu stukały tak że radio nie pomagało, kupiłem używane jarzma z diesla z rzekomym przebiegiem 180kkm i nastała błoga cisza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 2 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2022 Wszystko się zużywa, ja też po 350kkm musiałem wstawić z diesla z mniejszym przebiegiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubu666-Baja Opublikowano 7 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2022 W dniu 2.07.2022 o 09:51, lutek34 napisał: W moim OBK z nalotem 386kkm, zaciski z przodu stukały tak że radio nie pomagało... Dobry tekst Ps co do tematu. dobra "używka" i będzie elegancko. Raz, że cenowo wyjdzie, dwa, że oryginał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
santis Opublikowano 12 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2022 Mi ostatnio w serwisie założyli do zacisków zamienniki prowadnic - po przejechaniu paru kilometrów, stukało na każdej dziurze - wymiana na oryginalne prowadnice rozwiązała problem. Jak porównywałem, to oryginały z OBK BP 3.0 są o 1mm grubsze, niż zamienniki (które czasami błędnie są oznaczone jako pasujące też do H6) - reszta wymiarów taka sama. Piszę o tym, bo może warto spróbować w luźnych zaciskach Forka czy OBK <3.0 prowadnic z 3.0? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się