Skocz do zawartości

OBK 3,6 LPG Zasięg


Sławek Plichta

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Zastanawiam się nad przeskokiem z Legacy 2.0 IV na OBK IV 3,6.

Planuję auto uszlachetnić gazem ( :) ), tu moje pytanie, jak duża butla mieści się w OBK IV?

Zdarza mi się jeździć w trasie i obawiam się o zasięg, aktualnie w Legacy IV na lpg mój zasięg to 350-400km.

Jak wygląda spalanie auta z tym silnikiem (PB lub LPG) przy prędkościach autostradowych (160-180 km/h)?

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.04.2017 o 10:11, szamot napisał:

Do butli potrafię napchać 62 L

Przy dość spokojnym operowaniem pedału przyspieszenia - drogi krajowe, prędkości do 120/140 km/h - zdarzało się przejechać 500km 

Czyli sama butla ma pojemność ponad 70l.. Masz płaską podłogę bagażnika,czy podniesioną przez zbiornik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 15.04.2017 o 10:11, szamot napisał:

Do butli potrafię napchać 62 L

Przy dość spokojnym operowaniem pedału przyspieszenia - drogi krajowe, prędkości do 120/140 km/h - zdarzało się przejechać 500km 

Odszukaj proszę świadectwo Dozoru Technicznego na butlę. Interesują mnie szczegóły butli. Ja mam BORMECH T10C 5162 o pojemności 67L i z lekko podgiętym pływakiem wchodzi 56L. Kiedy zakładałem była największa, jaką udało mi się znaleźć i nie podnosić podłogi bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Sławek Plichta napisał:

70 L - to pewnie podniesiona podłoga bagażnika?

I jak się jeździ tym silnikiem w LPG? Nie boisz się regulacji zaworów?

Podłoga jest płaska. Jazda jest płynna i przyjemna ( dodatkowo mam zrobiony układ wydechowy na przelotach więc fajnie brzmi :)).

Jeśli masz dobrego fachowca to regulacja bardzo nie boli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, WOJO napisał:

Ja mam BORMECH T10C 5162 o pojemności 67L i z lekko podgiętym pływakiem wchodzi 56L

Też mam T10C (dalej jest nr 8217, ale to chyba numer konkretnego egzemplarza) i wchodzi maks. 54l, czyli zgodnie z homologacją - 80%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.05.2017 o 13:30, torendes napisał:

Podłoga jest płaska. Jazda jest płynna i przyjemna ( dodatkowo mam zrobiony układ wydechowy na przelotach więc fajnie brzmi :)).

Jeśli masz dobrego fachowca to regulacja bardzo nie boli. 

No to zgłupiałem.

Znalazłem na forum informacje, że koszt regulacji zaworów  ok. 5k zł i dodatkowo mało kto się tego podejmuje.

No chyba, że 5k zł zawiera się w słowach "bardzo nie boli" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Sławek Plichta napisał:

No to zgłupiałem.

Znalazłem na forum informacje, że koszt regulacji zaworów  ok. 5k zł i dodatkowo mało kto się tego podejmuje.

No chyba, że 5k zł zawiera się w słowach "bardzo nie boli" :D

Niestety ceny urzędowe przestały obowiązywać w Polsce już jakiś czas temu (no dobra nie liczy się badanie do DR :P).

Dlatego zakłady mechaniczne często wyceniają naprawę na podstawie wyglądu właściciela.

Druga sprawa, to że inaczej zawory reguluje się w silnikach SOHC, a inaczej w silnikach DOHC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.05.2017 o 06:47, WOJO napisał:

Odszukaj proszę świadectwo Dozoru Technicznego na butlę. Interesują mnie szczegóły butli. Ja mam BORMECH T10C 5162 o pojemności 67L i z lekko podgiętym pływakiem wchodzi 56L. Kiedy zakładałem była największa, jaką udało mi się znaleźć i nie podnosić podłogi bagażnika.

Bormech 75L T13C 0498

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...