Skocz do zawartości

Subaru Ascent SUV


Bobej

Rekomendowane odpowiedzi

Na rynku US Ascent bedzie sie swietnie sprzedawal.  Marka Subaru ma obecnie rekordowe wyniki sprzedazy, a co wazniejsze wlasciciele sa bardzo wierni tej marce.  Osobiscie, zastanowilbym sie nad kupnem Ascenta.  Obecnie na rynku US najlepiej prowadzacym SUVem tej wielkosci i tej klasy jest Mazda CX-9... Toyota Highlander prowadzi sie gorzej od Outbacka, wiec ciekaw jestem jak wypadnie Ascent w zachowaniu na drodze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Eryk napisał:

(...) ciekaw jestem jak wypadnie Ascent w zachowaniu na drodze. 

 

Tribeca w swoim czasie, imho, pod tym wzgledem bila konkurencje - zobaczymy, jak bedzie tym razem

 

naprawde bardzo milo wspominam swoja Beke, Subaru odwalilo kawal dobrej roboty z tym autem, a co designu, to coz, albo sie lubilo, albo nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.02.2018 o 16:27, Czarne_Koronkowe napisał:

Nie zgodzę się z żadnym z powyższych twierdzeń. Dla mnie to idealne auto.

 

Swoja droga nie znam się na prawie USA, ale rezygnacja z 3.6 na rzecz 2.4T moim zdaniem sugeruje ukłon/przymiarkę do ataku na rynek EU.

Kwestia gustu. A cena po wszystkich opłatach będzie pewnie powyżej 200 tys. zł za nowe z salonu, jeśli w ogóle będzie dostępny na rynek EU w co wątpię bo nie widzę w tym ekonomicznego uzasadnienia do wprowadzenia takiego dużego SUVa na rynek EU.  Za ok 50 tys E, a tyle pewnie kosztowałby nowy Ascent średnio zamożny mieszkaniec np. Niemiec może kupić dobrze wyposażone VAG,  a w PL sprzedadzą tego max 100 szt, jeśli FXT sprzedają chyba 300 szt rocznie. Koszty marketingu, szkoleń obsługi serwisu i itp przewyższą zyski ze sprzedaży Ascenta. Powtarzam wg mojej opini to jest SUV tylko na rynek USA. Pozostaje zakup używki z USA ale jak już wałkowano temat setki razy to różnica w hamulcach, chłodnicy itp to auto nie jest przystosowane na nasze korki i styl jazdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, rafforester napisał:

Kwestia gustu. A cena po wszystkich opłatach będzie pewnie powyżej 200 tys. zł za nowe z salonu, jeśli w ogóle będzie dostępny na rynek EU w co wątpię bo nie widzę w tym ekonomicznego uzasadnienia do wprowadzenia takiego dużego SUVa na rynek EU.  Za ok 50 tys E, a tyle pewnie kosztowałby nowy Ascent średnio zamożny mieszkaniec np. Niemiec może kupić dobrze wyposażone VAG,  a w PL sprzedadzą tego max 100 szt, jeśli FXT sprzedają chyba 300 szt rocznie. Koszty marketingu, szkoleń obsługi serwisu i itp przewyższą zyski ze sprzedaży Ascenta. Powtarzam wg mojej opini to jest SUV tylko na rynek USA. Pozostaje zakup używki z USA ale jak już wałkowano temat setki razy to różnica w hamulcach, chłodnicy itp to auto nie jest przystosowane na nasze korki i styl jazdy. 

Nie obrzydzisz mi, ja cierpliwie czekam (-:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, rafforester napisał:

Za ok 50 tys E, a tyle pewnie kosztowałby nowy Ascent średnio zamożny mieszkaniec np. Niemiec może kupić dobrze wyposażone VAG

A co to byłby za model? Bo chyba nie dostawczak Caravelle?

 

12 godzin temu, rafforester napisał:

to auto nie jest przystosowane na nasze korki

Byłem wprawdzie tam tylko raz, ale korków doświadczyłem i pokochałem automat :) Jedyne co mi się nasuwa, to że ich korki bywają jeszcze większe niż u nas, choć jest pięć pasów w jedną stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pawels1 napisał:

i co dalej- gwarancja serwis,opłaty?:huh:

dalej to tylko masa kłopotów z takim autem tzn. z przystosowaniem do przepisów EU (brak części z rynku EU ), ubezpieczeniem ( brak w konfiguratorach ), rejestracją... Gwarancji oczywiście nie będzie - gwarantem jest ten kto Ci to auto sprzedał w przypadku aut kupionych w PL SIP , w przypadku Subaru kupionego w USA Subaru us więc jak coś klęknie to kontener i do USA ... Części z rynku US u nas w kraju niedostępne nawet po podaniu nr części ( próbowałem kupić wysuwany podłokietnik , sciemnijące się lusterko i parę innych OEM częsci z wersji XV crosstrek na rynek USA - żadne ASO nie jest w stanie tego ściągnąć - jedyną opcją jest ebay

Ale kto bogatemu zabroni :)

 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opłaty, które trzeba pokryć ( zaczerpnięte z moto faktów):

* cło - 10 proc. wartości celnej samochodu (wartość celna to: cena zakupu powiększona o koszt transportu i ubezpieczenia do granicy Polski lub Unii Europejskiej - w zależności od portu, do którego samochodu przypłynie);

 * akcyza: dla samochodów o pojemności skokowej silnika do 2000 ccm włącznie - 3,1 proc. wartości celnej powiększonej o należne cło oraz ewentualne koszty transportu na terenie kraju, dla samochodów o pojemności skokowej silnika powyżej 2000 ccm - 18,6 proc. wartości celnej powiększonej o należne cło plus ewentualne koszty transportu;

 * podatek VAT: 23 proc. wartości celnej powiększonej o należne cło i akcyzę oraz ewentualne koszty transportu na terenie kraju.

 

do tego koszt przetłumaczenia dokumentów, transport morski , transport po USA, transport z portu w Niemczech do PL i pewnie coś tam jeszcze. Imo auto fajne ale import czegoś takiego bez sensu. W dodatku jakakolwiek awaria czy dzwon i robi się poważny problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Karas napisał:

 Części z rynku US u nas w kraju niedostępne nawet po podaniu nr części

 

Dziwne

zamówiłem dokładnie w taki sposób części w Polsce. Zarówno w ASO Koper jak i Emil Frey

Nie było z tym żadnego problemu. Co więcej - koszty części wychodziły z VAT dokładnie albo i taniej w stosunku do cen z parts.subaru.com ( gdzie vatu i kosztów sobie nie odliczymy )

A plusem było to ze nie płaciło się za transport.

Jedyny minus - czas.  Z reguły przychodzą do 8 tygodni. Ja niestety na jeden element czekam 14 tyg

Trochę sam dałem ciała bo mogłem zamawiać w momencie zakupu auta a niepotrzebnie czekałem dwa mies.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Piskoor napisał:

Dziwne

zamówiłem dokładnie w taki sposób części w Polsce. Zarówno w ASO Koper jak i Emil Frey

faktycznie dziwne. Byc może coś się zmieniło. W takim razie przy okazji jak będziesz odbierał możesz zapytać czy mogą sprowadzić cześć o nr J2010FJ100VH na dolnym śląsku nierealne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Karas napisał:

faktycznie dziwne. Byc może coś się zmieniło. W takim razie przy okazji jak będziesz odbierał możesz zapytać czy mogą sprowadzić cześć o nr J2010FJ100VH na dolnym śląsku nierealne

wyślij zapytanie

albo do firmy katamaran

albo do Emil Frey  - magazyn@emilfrey.subaru.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.02.2018 o 22:40, aflinta napisał:
W dniu 22.02.2018 o 09:35, rafforester napisał:

Za ok 50 tys E, a tyle pewnie kosztowałby nowy Ascent średnio zamożny mieszkaniec np. Niemiec może kupić dobrze wyposażone VAG

A co to byłby za model? Bo chyba nie dostawczak Caravelle?

Volkswagen Tuareg 3.0TDI 260 KM- cena od 54 tys. E (w podstawowej wersji i pewnie tak bogatsze niż wersja premium Subaru)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, rafforester napisał:

Volkswagen Tuareg 3.0TDI 260 KM- cena od 54 tys. E (w podstawowej wersji i pewnie tak bogatsze niż wersja premium Subaru)

A on nie jest na pięć osób przypadkiem? Samo auto ma też 20 cm mniej długości, choć rozstaw osi podobny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, rafforester napisał:

Volkswagen Tuareg 3.0TDI 260 KM- cena od 54 tys. E (w podstawowej wersji i pewnie tak bogatsze niż wersja premium Subaru)

Chyba nie siedziałeś w wersji podstawowej w VAGu ;-) Nie otwierając konfiguratora spodziewam się, żeby dojść do wersji premium w Subaru trzeba doliczyć jakieś 20-25% ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, rafforester napisał:

Volkswagen Tuareg 3.0TDI 260 KM- cena od 54 tys. E (w podstawowej wersji i pewnie tak bogatsze niż wersja premium Subaru)

śmiem wątpić że bogatsza. Żeby mieć alarm, navi wersja za 264 tys, jakiś pakiet z aktywnym tempomatem 11 tys zł, skóra ponad 10 tys zł, same relingi 2 tys zł, już się robi prawie 290 tys, a jeszcze sporo by można dorzucić jakiś jak dla mnie podstawowych rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już niejednokrotnie zostało to napisane - VAG jest droższy od Subaru. Czytałem ostatnio jakiś test Skody Kodiaq w wersji Scout (że niby jeszcze wyższe zawieszenie, w dalszym ciągu o prześwicie niższym niż w Foresterze) z silnikiem 2.0 TSI i DSG. Cena w okolicach 150 000 zł, ale po dorzuceniu gwizdków (i to zdaje się nie wszystkich), które są w XT wersji Sport, przekroczono chyba 170 000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
W dniu 28.2.2018 o 13:55, rafforester napisał:

Volkswagen Tuareg 3.0TDI 260 KM- cena od 54 tys. E (w podstawowej wersji i pewnie tak bogatsze niż wersja premium Subaru)

Porównania można łatwo zrobić na CarSpecs ( to z Foresterem, bo Ascenta nie mamy ...)

http://pl.subaru.client.portals.jato.com/pl.subaru/ASPX/Brochure.aspx?Sub=Safety

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.02.2018 o 18:13, Karas napisał:

dalej to tylko masa kłopotów z takim autem tzn. z przystosowaniem do przepisów EU (brak części z rynku EU ), ubezpieczeniem ( brak w konfiguratorach ), rejestracją... Gwarancji oczywiście nie będzie - gwarantem jest ten kto Ci to auto sprzedał w przypadku aut kupionych w PL SIP , w przypadku Subaru kupionego w USA Subaru us więc jak coś klęknie to kontener i do USA ... Części z rynku US u nas w kraju niedostępne nawet po podaniu nr części ( próbowałem kupić wysuwany podłokietnik , sciemnijące się lusterko i parę innych OEM częsci z wersji XV crosstrek na rynek USA - żadne ASO nie jest w stanie tego ściągnąć - jedyną opcją jest ebay

Ale kto bogatemu zabroni :)

 

Nie lepiej z Kanady nic nie trzeba będzie przerabiać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...