Jump to content

Subaru Ascent SUV


Recommended Posts

 

Nie wiem czy porównanie Ascenta do Q7 jest uzasadnione. Pomijając przepaść w cenie i 'prestiżu' to różnica jest głównie użytkowa.

Nie siedziałem w 7-mio miejscowym Q7 ale z racji tego że jest to opcja wydaje mi się, że 3ci rząd siedzeń pełni rolę siedzeń awaryjnych. Coś jak w VW Tiguan Allspace, Skoda Kodiaq, Fiat Freemont.

Innymi słowy dobre wyłącznie dla dzieci.

 

Na załączonym filmie przedstawiciel zaznaczył wyraźnie, że jest wystarczająco dużo miejsca dla dorosłych!!! we wszystkich rzędach siedzeń. Tak jak w moim Renault Grand Espace. Ale ma większy bagażnik i napęd AWD czego nie ma Espace :-(. W związku z tym Ascent może być porównywany do Toyoty Sienna (opcjonalnie AWD) czy Hondy Odyssey.

 

Niestety Europa wymiera (demograficznie) i czołowi producenci popularnych mini vanów omijają (zawsze omijali) ją wielkim łukiem. A szkoda bo dla tych co muszą posiadać taki samochód pozostaje do wyboru albo prywatny import albo poleganie na producentach europejskich.

1) Mercedes V klasa z 4Matic - bardzo wygodny, świetny samochód ale niestety dostępny wyłącznie z silnikami Diesel. Do tanich też nie należy

2) Peugeot Traveller/Citroen Spacetourer/Toyota Proace Verso - same silniki Diesel

3) Ford Turneo Custom - wyłącznie Diesel

Do tego wszystkie wyglądają jak busy, Mercedes w dodatku jak karawan pogrzebowy, przynajmniej żona tak o nim mówi.

Smaczku dodaje fakt, że producenci europejscy z uporem maniaka sprzedają Diesle a w tym samym czasie z nim walczą (AdBlue, dpf). Poza tym jaki jest sens kupować rodzinny samochód z silnikiem Diesla skoro już teraz wiele miast zadeklarowało zakaz wjazdu takich samochodów (Paryż/Madryt/Ateny - reszta pewnie dołączy).

Nie wyobrażam sobie wyjazdu z rodziną i przesiadki z 4 dzieci do komunikacji miejskiej tylko dlatego że samochód nie spełnia wyśrubowanych norm.

 

4) VW Touran - to samo co Tiguan Allspace - miejsca wyłącznie dla dzieci

5) VW Sharan - długość jak w Grand Espace czyli bagażnik symboliczny, przynajmniej miejsca odpowiednie dla dorosłych

 

Toyota Alphard, Sienna, Honda Odyssey czy Chrysler Pacifica niedostępne w Polsce. Dlatego gdyby Ascent pojawił się na rynku, mógłby mieć wzięcie.

Jedyną jak na razie wadą są drzwi: otwierane a nie odsuwane. Przynajmniej otwierają się pod kątem prostym, tylko czy to ratuje na zatłoczonych parkingach gdzie trzeba wyjąć dziecko z fotelika?

 

Co do silnika to wydaje mi się to opcja optymalna. Sienna czy Odyssey ma 290 KM z 3.5L V6. Ja w swoim Espace mam 2.0T 170KM i daje rade więc 260 KM w Ascent napewno nie będzie ślamazarne.

 

Mam nadzieje, że gdy będę wymieniał Espace to Ascent będzie dostępny jako alternatywa dla V klasy czego sobie i innym życzę.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 249
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wpadłem dosłownie przed chwilą do salonu Subaru w USA, aby tak generalnie popatrzeć na ich ofertę, głównie Ascenta i nowego Forestera oraz może przy okazji karnąć się po raz kolejny WRXem 6MT, aby wzm

Tak na szybko parę zdjęć z Autoshow w Kanadzie. Niestety Ascent był ogrodzony i nie można było do niego podejść. Przepraszam za jakość zdjęć, dużo ludzi się kręciło, więc ciężko było o dobre ujęcie. P

To czy się zmieści zależy wyłącznie od modelu kobiety z którą się jedzie na wyjazd. Moja zapełnia OBK po dach, z takim Ascentem też by sobie poradziła bez problemu 

Posted Images

15 minut temu, PawelP76 napisał:

1) Mercedes V klasa z 4Matic - bardzo wygodny, świetny samochód ale niestety dostępny wyłącznie z silnikami Diesel. Do tanich też nie należy

2) Peugeot Traveller/Citroen Spacetourer/Toyota Proace Verso - same silniki Diesel

3) Ford Turneo Custom - wyłącznie Diesel

Jaka jest sprzedaż samochodów z dieslami w Europie, owszem obecnie spadająca, ale jeszcze potrwa zanim to się skończy. Na świecie sprzedaż diesla to jest udział kilku procentowy, to wszyscy nieeuropejscy producenci oferują raczej benzyny, które w Europie byłyby dla garstki osób (przynajmniej do niedawna) bo większość tak szukała oszczędnego diesla, niż paliwożernego benzyniaka.

Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Sammael said:

W przyszłym tygodniu wybieram się na https://www.autoshow.ca/ – będzie tam Subaru, więc spodziewam się, że będzie też Ascent. :)

Macie jakieś pytania? Coś sprawdzić/zmierzyć? :)

Też się właśnie wybieram w piątek, rzucę tutaj potem zdjęcia. 

Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Sammael said:

W przyszłym tygodniu wybieram się na https://www.autoshow.ca/ – będzie tam Subaru, więc spodziewam się, że będzie też Ascent. :)

Macie jakieś pytania? Coś sprawdzić/zmierzyć? :)

Jakbyś mógł to sprawdź jaki ma bagażnik. W Toyota Sienna jest on na tyle głęboki że tylne siedzenia się w nim chowają tworząc płaską podłogę.

W przypadku Ascenta fotele składane są inaczej, ale czy pod 'podłogą' jest duży schowek, tzn. czy po wyjęciu tej podłogi  można wykorzystać tamtą przestrzeń jako pełnoprawny bagażnik.

Sprawdź proszę czy siedzenia się wyciągają czy tylko składają (żeby przewieść dłuższe cięższe rzeczy).

 

Rzuć okiem na lokalizację nawiewów na 2/3 rząd, czy w 3-cim rzędzie zmieści się spokojnie osoba dorosła, czy na środkowym fotelu w 3cim rzędzie jest wystarczająco miejsca, czy pasy bezpieczeństwa montowane są do fotela czy 'idą' od sufitu/słupka. Czy pasy zapinane są od zewnętrznej do wewnętrznej.

W przypadku Espace czy nawet V klasy wszystkie siedzenia są takie same i jak mam zapinać córkę na prawym fotelu to aż mnie telepie. Dostęp do zapięcia jest bardzo utrudniony.

 

W ogóle fajnie byłoby jakbyś mógł porównać ten samochód do Toyoty Sienna. Co Twoim zdaniem jest na + co na -.

 

To chyba tyle, jak coś mi przyjdzie do głowy to dopiszę.

 

Z góry dzięki

Link to post
Share on other sites

Tak na szybko parę zdjęć z Autoshow w Kanadzie. Niestety Ascent był ogrodzony i nie można było do niego podejść. Przepraszam za jakość zdjęć, dużo ludzi się kręciło, więc ciężko było o dobre ujęcie. Później dodam jeszcze więcej zdjęć. 

IMG_20180216_124009.jpg

IMG_20180216_123848.jpg

Co można było zauważyć, to progi są chronione, opony Falken (co mnie trochę zdziwiło że nie od jakiegoś premium producenta, później zauważyłem, że niektóre inne japońskie samochody miały również te same opony, np. Mazda CX9). 

Osobiście bardzo mi się podoba połączenie niebieskiego nadwozia i brązowej skóry w środku. Samochód sprawia wrażenie dużego, ale ma bardzo wyważone proporcje i dobrze się patrzy na całość.

 

IMG_20180216_124121.jpg

IMG_20180216_124002.jpg

IMG_20180216_123950.jpg

IMG_20180216_123939.jpg

IMG_20180216_123852.jpg

  • Like 4
  • Upvote 3
Link to post
Share on other sites
37 minut temu, Than_Junior napisał:

Świetnie wyglada w tym kolorze :) czy to navy blue pearl??

Albo Lapis Blue Pearl:) 

Chyba trochę jaśniejszy niż Regal Blue Pearl ;)

 

Link to post
Share on other sites
37 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

ale chyba bardzo udana konfiguracja kanap 2+2+3 zamiast 2+3+2. 

 

nie jestem pewien, ale chyba konfiguracja jest 2+3+2 albo 2+2+2 jesli wybierzesz "captain's chairs" zamiast kanapy w srodku...

[edit] przepraszam, wyglada na to, ze sa dostepne obie opcje o ktorych wspomnial C_K

 

Ciekawe czemu nie ma w takim razie opcji 2+3+3 - czy w USA jest jakis przepis odnosnie max ilosci osob w samochodzie stricte osobowym?

Edited by Than_Junior
Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Than_Junior said:

Świetnie wyglada w tym kolorze :) czy to navy blue pearl??

Niestety nie zauważyłem nazwy koloru. Ale napewno jaśniejszy niż Lapis Blue. Obok stał Outback 2018 w Lapis Blue i był o wiele ciemniejszy (również z brązową skórzaną tapicerką, bardzo fajnie to wygląda). 

Witam ponownie, tym razem zdjecia z aparatu (mam nadzieje, ze troche lepszej jakosci jak rowniez z lepszej perspektywy). Wiecej juz nie mam :)

IMG_3010.JPG

IMG_3011.JPG

IMG_3012.JPG

IMG_3018.JPG

IMG_3020.JPG

IMG_3021.JPG

IMG_3022.JPG

IMG_3023.JPG

IMG_3154.JPG

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
On 17 lutego 2018 at 4:09 PM, Than_Junior said:

 

nie jestem pewien, ale chyba konfiguracja jest 2+3+2 albo 2+2+2 jesli wybierzesz "captain's chairs" zamiast kanapy w srodku...

[edit] przepraszam, wyglada na to, ze sa dostepne obie opcje o ktorych wspomnial C_K

 

Ciekawe czemu nie ma w takim razie opcji 2+3+3 - czy w USA jest jakis przepis odnosnie max ilosci osob w samochodzie stricte osobowym?

Z filmu, który wkleiłem na początku strony wynika że konfiguracja siedzeń to 2+2+3 bądź 2+3+3 (zresztą podobnie mają Sienna, Pacifica czy Odyssey).

Przedstawiciel Subaru chwalił się, że czy wybierze się siedzenia kapitańskie do drugiego rzędu czy 3 osobową ławę to cena nie ulegnie zmianie i obie wersje są dostępne we wszystkich wersjach (trims) a nie tylko najwyższej.

Link to post
Share on other sites

Ten Ascent to Forester na sterydach, typowy SUV na amerykański rynek. Rynku pewnie tym nie zawojują bo każda marka ma w swojej ofercie podobne modele na USA, a ani to pięknę, a ani nowoczesne, szybkie pewnie też nie będzie. Pewnie w ogóle nie będzie w sprzedaży w EU.

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, rafforester napisał:

ani to pięknę, a ani nowoczesne, szybkie pewnie też nie będzie

Nie zgodzę się z żadnym z powyższych twierdzeń. Dla mnie to idealne auto.

 

Swoja droga nie znam się na prawie USA, ale rezygnacja z 3.6 na rzecz 2.4T moim zdaniem sugeruje ukłon/przymiarkę do ataku na rynek EU.

Edited by Czarne_Koronkowe
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Też byłem zawiedziony, że Ascent był ogrodzony – gość twierdził, że to wersja US i nie mogli takiej pokazać z bliska w Kanadzie, bo będą drobne różnice (pewnie prędkościomierz i francuskie napisy?). :(

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Sammael napisał:

Też byłem zawiedziony, że Ascent był ogrodzony – gość twierdził, że to wersja US i nie mogli takiej pokazać z bliska w Kanadzie, bo będą drobne różnice (pewnie prędkościomierz i francuskie napisy?). :(

Różnice w Kanadzie to pewnie będzie sto dwadzieścia liści klonowych na każdym możliwym elemencie.

Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

ale rezygnacja z 3.6 na rzecz 2.4T

3,6 H6 to też dość leciwa konstrukcja. Mam nadzieję, że 2,4DIT jej nie zastępuje jest jedynie dodatkowym silnikiem.

Mam nadzieję ze pojawi sie godny następca tzn 3,0 DIT.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...