Skocz do zawartości

Subaru Ascent SUV


Bobej

Rekomendowane odpowiedzi

10 minutes ago, olo11 said:

Może i zapotrzebowania nie ma,tylko dlaczego np.Audi Q7 sprzedaje się całkiem nieźle(podobne gabaryty)

Drogie samochody się zawsze dobrze sprzedają. Podczas kryzysu finansowego po 2008 ta kategoria samochodów chyba jako jedyna rosła, jeśli chodzi o sprzedaż. Pytanie, czy przeciętny klient kupujący dzisiaj Q7 byłby chętny kupić Ascent zamiast? Nie jestem pewien...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Gazik napisał:

A ja trochę z przekory... Auto fajne, zachowawczy design przemawia do mnie tylko czy jest zapotrzebowanie na większego od forka suva w Polsce? Dla mnie nowa buda Fotestera jest zdecydowanie wystarczająca dla rodziny 2+ 2 o Obk nie wspominając. Od 8 lat jeżdżę z rodzina legacy sedan IV i zawsze sie mieściłem. Dzieciaki 5 i 6 lat wiec wszystko konfiguracje wózków prerobione. Box tylko na narty. Po cholerę wozić tyle powietrza na co dzień? Pytanie retoryczne nie dotyczy rynku amerykańskiego


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Hmm, sorry ale coś mi nie gra :) Mam jedno dziecko, Legacy IV sedan. Jak wezmę na wyjazd większy wózek to do bagażnika mieści się tylko jedna duża torba. Idąc dalej, fotelik do jazdy tyłem do kierunku jazdy powoduje że na przednim siedzeniu usiądzie tylko moja lepsza połowa. Gdybym miał dwójkę dzieci to drugiego takiego fotelika bym nie zmieścił :) Więc ja chętnie kupię wielkie auto, bo bagażników dachowych i boxów nie lubię :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minutes ago, msi said:

Hmm, sorry ale coś mi nie gra :) Mam jedno dziecko, Legacy IV sedan. Jak wezmę na wyjazd większy wózek to do bagażnika mieści się tylko jedna duża torba. Idąc dalej, fotelik do jazdy tyłem do kierunku jazdy powoduje że na przednim siedzeniu usiądzie tylko moja lepsza połowa. Gdybym miał dwójkę dzieci to drugiego takiego fotelika bym nie zmieścił :) Więc ja chętnie kupię wielkie auto, bo bagażników dachowych i boxów nie lubię :)

Bardzo trafne spostrzeżenie. Fotelik dziecięcy jest sporych rozmiarów a szczególnie nowe modele typu i-Size są olbrzymie i po prostu nie mieszczące się w zwykłym hatchbacku. Wózek również potrafi zająć dużo miejsca nawet w sporym bagażniku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na narty i tak boxa Trza wziąć. Pozostałe wyjazdy mieszczę sie w środku np Subariada Light ze stolikiem krzesełkami garami do gotowania palnikiem żarciem i wodą ... Aha jeszcze ubranie dla 4 osób Zapraszam na lekcje pakowania


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Topi napisał:

Pytanie, czy przeciętny klient kupujący dzisiaj Q7 byłby chętny kupić Ascent zamiast? Nie jestem pewien...

A ja myślę że  znaleźli by się chetni, nie wszyscy kochają Audi i niemiecką motoryzacje. Jeżeli Ascent jest porzadnie wykonany i jakość materiałów jest więcej niż b.dobra to czemu nie.Niestety to można tylko organoleptycznie sprawdzić a nie na zdjeciach.

 

Edytowane przez olo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę że  znaleźli by się chetni, nie wszyscy kochają Audi i niemiecką motoryzacje. Jeżeli Ascent jest porzadnie wykonany i jakość materiałów jest więcej niż b.dobra to czemu nie.Niestety to można tylko organoleptycznie sprawdzić a nie na zdjeciach.
 
Mimo wszystko Q7 to inna liga (wykończenia, wyciszenia, osiągów) w tym również cenowa, niemniej klient w Polsce na Ascenta moim zdaniem znalazłby się bez większych wysiłków. Lubimy Suvy w tym duże Suvy a jeszcze bardziej lubimy dobry stosunek ceny do wartości...ale dyskusja jałowa o tyle, że auta brak w polskiej ofercie i choć możemy nie lubić niemieckiej motoryzacjacji - tam Suvow do wyrobu do koloru a bedzie jeszcze więcej.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Gazik napisał:

Na narty i tak boxa Trza wziąć. Pozostałe wyjazdy mieszczę sie w środku np Subariada Light ze stolikiem krzesełkami garami do gotowania palnikiem żarciem i wodą ... Aha jeszcze ubranie dla 4 osób emoji6.pngemoji3.png Zapraszam na lekcje pakowaniaemoji6.png


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Wiesz, ja się mieszczę i jeżdżę :) Ty też, ale czy jest wam wygodnie? Tu już pewnie mniej. Mi nie jest wygodnie w Legacy IV z niemal 1,5 rocznym dzieckiem a fotelik do jazdy tyłem fotelikowi nie równy :)

 

Ergo na celownik wziąłem Land Crusiera, więc i Ascent byłby ok :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce mamy dużo Forków XT bo ma dobrą cenę w porównaniu do podobnie skonfigurowanego np. Q5 więc jakby stosunek ceny w Ascent  do Q7 byłby jak w XT i Q5 to na pewno sporo klientów by się znalazło.

 

Edytowane przez Kukson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce mamy dużo Forków XT bo ma dobrą cenę w porównaniu do podobnie skonfigurowanego np. Q5 więc jakby stosunek ceny w Ascent  do Q7 byłby jak w XT i Q5 to na pewno sporo klientów by się znalazło.
 
Zgadza się choć Q5 w Polsce sprzedaje się w znacznie większych ilościach niż FXT. Co tylko cieszy, że jest pieniądz w narodzie ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, msi napisał:

Ergo na celownik wziąłem Land Crusiera, więc i Ascent byłby ok :)

Też jest u mnie na liście, ale raczej ją zamyka ze względu na brak silnika. 170km na dwie tony, auto nie ma prawa jechać, w terenie moc i moment również są potrzebne. Silniejsze jednostki nie są dostępne w EU. Za to Jeep już jak najbardziej - i wysokoprężne i benzynowe i mocy i cylindrów nie brakuje. Zobaczymy co pokaże FCA w następnej generacji. Wrangler JL wygląda zacnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kukson napisał:

jakby stosunek ceny w Ascent  do Q7 byłby jak w XT i Q5 to na pewno sporo klientów by się znalazło.

 

O ile porównywanie Forka do Q5 jest powiedzmy uzasadnione, to Q7 i Ascent to inne ligi. I nie chodzi mi tu o aspekty techniczne - tylko pozycji na rynku. 

Nie należy zapominać, że cenowa elastyczność popytu na dobra luksusowe jest mniejsza od 1 a dochodowa większa od 1. Czyli samochody premium, biżuteria, zegarki a zwłaszcza te najdroższe sprzedają się podobnie bez względu na cenę, bo są kupowane dla prestiżu a nie z potrzeby. Mało tego w bogacących się społeczeństwach przyrosty sprzedaży są szybsze niż wzrost zamożność, nawet przy rosnących cenach. 

Myślę że Ascent mógłby być konkurentem dla Q7 może na rynku wtórnym gdzie nabywcą jest Janusz a zadnie - w...wić somsiada. Na pewno nie na pierwotnym. 

 

A poza tym SIP musiałby wycofać 2/3 oferty pewnie, żeby sprzedawać Ascenta i mieścić się w normach emisji. Czyli zostałby Ascent i XV. 

 

Wolałbym powrót OBK 3.6. 

 

Jak Dyrekcja wprowadzi na powrót 3.6 to jesteśmy dalej kumple. A jak nie, to się zobaczy :D

Edytowane przez bardzozlymisio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, bardzozlymisio napisał:

Jak Dyrekcja wprowadzi na powrót 3.6 to jesteśmy dalej kumple. A jak nie to się zobaczy :D

Myślę, że bardziej prawdopodobne jest w OBK 2,4DIT. Można tu praktycznie dowolnie konfigurować moc =emisję, dodatkowo to nowoczesna jednostka o lepszej charakterystyce mocy i momentu od H6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mechanik napisał:

Myślę, że bardziej prawdopodobne jest w OBK 2,4DIT. Można tu praktycznie dowolnie konfigurować moc =emisję, dodatkowo to nowoczesna jednostka o lepszej charakterystyce mocy i momentu od H6.

 

Wolałbym 6 garów, ale trudno niech stracę. 2.0 DIT czy 2.4DIT wpłynęłoby pozytywnie na słupki sprzedaży OBK. 

W EU obserwuję, trend odchodzenia od Diesla co już było dyskutowane na forum. Mogę wymienić kilka dużych firm niemieckich, które nakazały swoim pracownikom, zamawianie wyłącznie aut z silnikami benzynowymi. 

Benzyna przeżywa renesans - tylko myślę, że to zasadzka. Obecne silniki benzynowe są często gęsto nietrwałe. I myślę, że to sposób na nakręcenie koniunktury przez producentów. 

Gwarancja dwa latka i 100.000 km a potem albo remoncik, albo nowe auto. Ogólnie ograniczenie żywotności jest a rękę producentom samochodów. Niedługo o dieslach (nawet tych z zapychającym się DPF-em) przejeżdżających 300k km będziemy mogli pomarzyć. 

Subaru tutaj  jest jeszcze jednym z nielicznych producentów oferujących w miarę rozsądne (poza pewnymi wyjątkami) KLASYCZNE silniki. A że uwielbia swoją niszową pozycję na rynku, to jest szansa, że udałoby się to jakoś sensownie połączyć. 

 

Więc droga Dyrekcjo - OBK 2.0DIT albo 2.4DIT - uprzejmie zapraszamy. Bo faktycznie kolega Mechanik ma rację, że na 3.6 nie mam szans. 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, bardzozlymisio napisał:

Więc droga Dyrekcjo - OBK 2.0DIT albo 2.4DIT - uprzejmie zapraszamy. Bo faktycznie kolega Mechanik ma rację, że na 3.6 nie mam szans. 

Spodziewam się, że gdyby Dyrekcja mogła to by już organizowała cały kontenerowiec Levorgów, OBK i Ascentów z 2.0 DIT lub 2.4 DIT ;-) Być może nawet któryś z szefów w Japonii ma Dyrekcję zapisaną w telefonie jako "Czing Ciang Ciung" co w tłumaczeniu znaczy "Ten który woła o 2.0 DIT".

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Spodziewam się, że gdyby Dyrekcja mogła to by już organizowała cały kontenerowiec Levorgów, OBK i Ascentów z 2.0 DIT lub 2.4 DIT ;-)

No to do boju! o zadowolenie i szczęście ludu pracującego miast i wsi.Niech nastanie nowoczesność w domu i zagrodzie oraz w garażu:D

Trzeba działać tzw metodą zmęczenia materiału,tak długo przekonywać boss-ów w Japoni aż im zbrzydnie to ględzenie i dostaniemy coś innego do OBK niż tylko 2.5 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, olo11 napisał:

Trzeba działać tzw metodą zmęczenia materiału,tak długo przekonywać boss-ów w Japoni aż im zbrzydnie to ględzenie i dostaniemy coś innego do OBK niż tylko 2.5 ;)

Będzie ciężko....analiza popytu i podaży i zestawienie rynku naszego z tym, na potrzeby którego został opracowany produkt. Za oceanem, tyle sprzedaje się Subaru jednego dnia, ile u nas w ciągu całego roku. BTW zestawienie  Ascenta versus Q7....nie ma to sensu....inna grupa docelowa, zresztą udział w sprzedaży Subaru wśród producentów samochodów w USA jest większy niż Audi a poprzez wprowadzenie na rynek nowego SUV-a, Subaru będzie w stanie kontynuować wzrost sprzedaży. Po wprowadzeniu do oferty czegoś poza 2.4L np. hybrydy Ascent będzie hitem na rynkach USA, Austalii i pewnie niedługo Państwa Środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te rozważania o fotelikach, wózkach... ja używałem w czasach zamierzchłych do transportu dziecka, fotelika i wózka Fiata Cinquecento. Oczywiście z bagażnikiem dachowym. I spoko było.

Oczywiście wolałbym taki wielki SUV, no ale czasy były inne. A dziś już dzieciom pokupowałem ich własne samochody i każde moje kolejne auto jest mniejsze od poprzedniego, bo po co wozić powietrze, skoro 90% czasu w aucie spędzam sam?

Inna sprawa, że w większym aucie czuję się po prostu bezpieczniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem jak by wypadlo porownanie Ascenta z Highlanderem - Ascent na podwoziu nowej Imprezy a Highlander na podwoziu Lexusa RX.  Takze na drodze Ascent pewnie lepiej sie prowadzi, i poza droga pewnie tez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Eryk napisał:

Ciekaw jestem jak by wypadlo porownanie Ascenta z Highlanderem - Ascent na podwoziu nowej Imprezy a Highlander na podwoziu Lexusa RX.  Takze na drodze Ascent pewnie lepiej sie prowadzi, i poza droga pewnie tez.

Tylko pierwszy Highlander był na podwoziu Lexusa, teraz (od II gen ) to podwozie Camry...

 

cena:31000$-41000$ Toyoty , a 30000-45000$ Subaru Ascenta

jeszcze 3,5V6 Higlandera do 2,4DiT Ascenta (choć ponoć występował Higlander 2,4VVi jak w Camry...)

więc Ascent z sercem 3,6H6 może nadejdzie... czego innym i sobie życzę B)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Herbert napisał:

Tylko pierwszy Highlander był na podwoziu Lexusa, teraz (od II gen ) to podwozie Camry...

 

cena:31000$-41000$ Toyoty , a 30000-45000$ Subaru Ascenta

jeszcze 3,5V6 Higlandera do 2,4DiT Ascenta (choć ponoć występował Higlander 2,4VVi jak w Camry...)

więc Ascent z sercem 3,6H6 może nadejdzie... czego innym i sobie życzę B)

 

Jesli mamy byc drobiazgowi, to na podwoziu camry jezdzi tez Lexus RX... ale tak jak pisze to tylko drobiazgi.  W Toyocie na pewno jest wiekszy wybor silnikow bo i 4 cylindrowy, i 6, i nawet hybryda.  Bardziej zastanawialem sie nad funkcjonalnoscia wnetrza bo wydaje sie byc podobnie skonfigurowane, oraz prowadzenie.  Ten ostatni punkt bedzie chyba najwazniejszy w tym porowaniu dla mnie. Wprawdzie oba auta nie sa do scigania a do spokojnej rodzinnej jazdy, to jednak poprawne a nawet wzorowe zachowanie na drodze byloby bardzo mile widziane. 

 

Watpie by silnik 3.6 h6 znalazl sie w Ascencie z tego prostego powodu ze nawet w Outbackach w US stanowi on mala czesc sprzedazy na tym rynku... Pozatym Mazda CX-9 niezle sie sprzedaje z 4 cylindrowym silnikiem, no i nawet Volvo stosuje takie silniki w swoich SUVach, takze przywiazanie Amerykanow do duzych pojemnosci w silnikach nie jest takie jak dawniej.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...