Skocz do zawartości

REGULACJA LUZÓW ZAWOROWYCH


Maks Guzhalskiy

Rekomendowane odpowiedzi

Hej wszystkim,

 

Potrzebuje pomocy z regulowaniem luzów zaworowych, wstępnie wiem jak tam sie dostać i mniej wiecej jak to ma wyglądać, ale potrzebuje wiedzieć jakie wartości odpowiadają do mojej subarynki i naj lepiej jak ktos będzie chętny krok po kroku opisać cała "operację". 

Parametry mojego bolidu:

Silnik EJ20 125kuni, 2.0 litry Impreza GD sedan 2002

 

Dziekuję z góry.

IMG_20170221_184745.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz regulację na śrubki, stosunkowo prosta operacja. Potrzebny komplet uszczelek dekli zaworów, uszczelki świec , szczelinomierz .  Znając życie regulacji będą wymagać zawory wydechowe (wartość prawidłowa 0,27mm). Na naklejce pod maską ,widoczna na zdjęciu nad kielichem od strony kierowcy masz podane wartości luzów zaworowych i przerwy na świecach. Uszczelki kup oryginalne ,będziesz miał spokój na dłużej.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosto by było jakby to była rzedowka.
Od góry do wydechowych ciężko podejść że szczelinomierz, ja się poddalem. Z kanału sporo wygodniej tak że ja miałem dwa podejścia

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Oczywistym jest to, że nie wszystkim pomocne będzie moje foto Na szczęście nie ma też jednego modelu plejad dodatkowo z jednym motorem, niestety moje należy do tych najsłabszych...2.0X

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pilna sprawa bo w piątek mam wyjazd, a nie chce tworzyć kolejnego wątku. Pacjent Impreza EJ20E 116 kuni. Oddałem dzisiaj do magika na regulację zaworów i o ile od strony pasażera ze zdjęciem i wyregulowaniem poszło bez problemu, tak od strony kierowcy, spod którego mi się leje olej nie mogą sciągnąć pokrywy zaworów gdyż z tego co się dowiedziałem przez telefon przeszkadza podłużnica i nie chcą na pałę wyciągać. Jest jakiś patent na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa miała być lekka łatwa i przyjemna więc unoszenie silnika nie było przewidywane. Po głębszym dopytaniu wyszło na to, że pokrywa schodzi i nawet na 3 cylindrze zostało wyregulowane, tylko na 4 zawory nie dają jej zejść całkiem przez co nie może wyregulować. Jutro tam podejdę i może cos wymyślimy.

Edytowane przez dexter4127
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nic łatwiejszego jak odkręcenie poduszki pod silnikiem /a najlepiej obie/ i łapą /a najlepiej podnośnikiem "żabą"/ do góry przez przekładkę gumową lub drewno lekko do góry tę stronę silnika, którą akurat obrabiasz = nic łatwiej i nic prościej.

 

Edytowane przez 4444
xxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, dexter4127 napisał:

Różnica po regulacji przerosła moje najśmielsze oczekiwania.

 

Miałem to samo. 

 

Dnia 26.04.2017 o 20:37, cianbo napisał:

Wystarczy lekko unieść silnik.

 

SOHC nie trzeba tykać / dźwigać / ruszać / smyrać, wystarczy lekko przekręcić pokrywkę od strony kierowcy i wszystko schodzi ładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...