Skocz do zawartości

Wypadanie zaplonu


wiertar

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegos czasu co 300-400 km pojawia sie pewnien blad. Mianowicie p0420 czyli sonda. Wiec pewnie tutaj sprawa jest prosta, tj. Emulator. Ostatnio jakies 500km temu zauwazylem ze samochod na wolnych obrotach troche dostaje drgawek.  Czasem objawy sie nasilily i przy delikatnym przyspieszaniu tez mozna bylo odczuc lekkie szarpanie(podejrzewalem skrzynie) sprawa w tym momencie wyglada tak ze przy nawet 2tys obrotow lubi szarpnac. 

 

200km temu sprawdzilem bledy i standardowo wyswietlil sie P0420 i P0303 czyli wypadanie zaplonu na 3 cylindrze. Po skasowaniu jak narazie sie nie pojawil, ale szarpanie wystepuje caly czas. 

 

Oczywiscie chce sprawe zalatwic jak najszybciej, ale Carfit najblizszy termin ma dopiero 20kwietnia. Zastanawiam sie czy czekac tyle czy podjechac do jakiegos innego mechanika( boje sie ze jazda z wypadanie sprawi jakies wieksze szkody)

 

Dodam ze 7 tys temu zainstalowalem lpg zktorym nie mam problemow. A objawy sa takie same na benzynie jak.i gazie

Edytowane przez wiertar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro masz czym to zerknij na LTFT i STFT na wolnych obrotach, potem podnieś na min 30sek do ok 2000 i popatrz jak się te wskaźniki zachowują. To Ci da jakieś podstawowe pojęcie co się dzieje, czy problem jest z sondą, wtryskiwaczem czy ukł. zapłonowym.

 

Druga sprawa, czy problemy występowały przed montażem lpg, jeżeli nie to obowiązkowo trzeba sprawdzić parametry pracy w kompie gazowym i korekty jakie ktoś zrobił na mapie. Spartolona kalibracja LPG może wpływać na ECU i robić jaja przy pracy na benzynie.

Edytowane przez ozarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ozarek napisał:

skoro masz czym to zerknij na LTFT i STFT na wolnych obrotach, potem podnieś na min 30sek do ok 2000 i popatrz jak się te wskaźniki zachowują. To Ci da jakieś podstawowe pojęcie co się dzieje, czy problem jest z sondą, wtryskiwaczem czy ukł. zapłonowym.

Jaka jest prawidłowa diagnoza? Jeśli na wolnych obrotach, hamowaniu silnikiem oraz jeździe na lekkim gazie bez obciążenia mam wysokie ujemne LTFT oraz STFT, średnie napięcie na sondzie większe niż 500mA (ale rozpiętość wskazań w normie) i sygnał Rich O2 w większości=1, to stawiać na :
a) lejący wtryskiwacz/-e,
b) regulator ciśnienia paliwa

c) nieszczelne podciśnienie 
d) brudny (niedomykający się) egr
 

Edytowane przez petronews
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ozarek napisał:

skoro masz czym to zerknij na LTFT i STFT na wolnych obrotach, potem podnieś na min 30sek do ok 2000 i popatrz jak się te wskaźniki zachowują. To Ci da jakieś podstawowe pojęcie co się dzieje, czy problem jest z sondą, wtryskiwaczem czy ukł. zapłonowym.

 

Druga sprawa, czy problemy występowały przed montażem lpg, jeżeli nie to obowiązkowo trzeba sprawdzić parametry pracy w kompie gazowym i korekty jakie ktoś zrobił na mapie. Spartolona kalibracja LPG może wpływać na ECU i robić jaja przy pracy na benzynie.

Sredniu mam czym, tzn mam wtyczke elm i lacze sie ze smartfonem poprzez program piston.

Lpg raczej nie podejrzewam bo do tej pory nie mialem najmniejszych problemow z instalacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wiertar napisał:

Sredniu mam czym, tzn mam wtyczke elm i lacze sie ze smartfonem poprzez program piston.

to Ci całkowicie wystarczy. Korekty krótko i długoterminowe dają jakieś pojęcie o tym co się dzieje.

http://www.aa1car.com/library/what_is_fuel_trim.htm

tu na końcu masz poradnik jak wstępnie diagnozować w oparciu o korekty, jest też podlinkowany poradnik o wypadaniu zapłonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, petronews napisał:

a) lejący wtryskiwacz/-e,
b) regulator ciśnienia paliwa

c) nieszczelne podciśnienie 
d) brudny (niedomykający się) egr

 

a. możliwe

b. możliwe

c. na wolnych korekty wędrowały by na plus, jako ubogo

d. przy niedomkniętym EGR na wolnych silnik pracował by nierówno

 

Jak wyglądają u  Ciebie wskazania MAFa? U Ciebie pierwsza sonda jest zwykła O2 czy szerokopasmowa (AFR)?

Aha jak się ma filtr powietrza?

Edytowane przez lutek34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, lutek34 napisał:

Jak wyglądają u  Ciebie wskazania MAFa? U Ciebie pierwsza sonda jest zwykła O2 czy szerokopasmowa (AFR)?

Aha jak się ma filtr powietrza?

MAFa nie ma wcale – zamiast niego jest MAP, czyli czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym. 
Sonda jest opisana jako O2 i ma wskazania w zakresie 0–1V, więc to chyba nie AFR.

Filtr powietrza zmieniony. Filtr Paliwa (ten w baku) – też zmieniony i po jego wymianie zrobiło się trochę lepiej, tzn. wrażenia z jazdy się poprawiły a spalanie nieco spadło. Wcześniej trzeba było mocniej deptać, żeby szybko przyspieszyć lub podjechać pod górkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, petronews napisał:

Sonda jest opisana jako O2 i ma wskazania w zakresie 0–1V, więc to chyba nie AFR

 

Dnia 3/30/2017 o 11:21, petronews napisał:

średnie napięcie na sondzie większe niż 500mA

 

To wreszcie jakie masz wskazania? Napięcie czy natężenie?

 

21 godzin temu, petronews napisał:

zamiast niego jest MAP

 

wskazania MAPa są poprawne? Na wolnych masz 31-33kPa, przy WOT około 95kPa, przy hamowaniu silnikiem poniżej 30kPa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, lutek34 napisał:

To wreszcie jakie masz wskazania? Napięcie czy natężenie?

Pomyłka, oczywiście chodziło mi o napięcie (mV).
 

5 godzin temu, lutek34 napisał:

wskazania MAPa są poprawne? Na wolnych masz 31-33kPa, przy WOT około 95kPa, przy hamowaniu silnikiem poniżej 30kPa?

Na WOT mam 96, przy hamowaniu silnikiem 24, a na wolnych 28kPa. Wierzę, że tak powinno być, ale to może być dobry trop. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wiertar napisał:

Ltft i stft chodzi o korekty wtryskow?  I jak mam na to patrzec? 

LTFT = long term fuel trim

STFT = short term fuel trim

 

u mnie w cuexplorerze:
LTFT to Air/Fuel Learning #1 (%)

STFT to Air/Fuel Correction #1 (%)

 

Ltft to to czego komputetr się nauczył i jakie korekty wtrysków ma zapamiętane domyślnie dla danych obrotów, przepustnicy i obciążenia. Stft to korekta w danym momecie. O ile mi wiadomo, te dwie wartości się sumują. Ujemne świadczą o tym, że ECU próbuje zubożyć mieszankę, czyli wydaje mu się, że mieszanka paliwowa jest zbyt bogata, natomiast dodatnie wartości świadczą o próbie wzbogacenia mieszanki (np. po kykryciu wtrysku i z miliona innych powodów). Sam nie wiem dokładnie jakie wartości są poprawne, gdyż w moich logach występują duże korekty ujemne, szczególnie duże przy hamowaniu silnikiem a sonda mimo to wskazuje bogatą mieszankę.

 

23 godziny temu, wiertar napisał:

Jednak zauwazylem ze chyba tylko na gazie samochod wpada w wibracje. I lekko jak by przerywal przy przyspieszaniu. Na benzynie tego nie zauwazylem

Wypadanie zapłonu + szarpanie na gazie może wskazywać na problem z iskrą. Mieszanka gazowo-powietrzna ma większy opór niż benzynowa, stąd potrzebne są lepsze przewody, sprawna cewka, i inne elementy ukł. zapłonowego – nawet akumulator może mieć na to wpływ. Może też to być kwestia regulacji samej instalacji, może wtryskiwacze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...