Skocz do zawartości

Wysokie spalanie, czy coś jest nie tak w tych logach?


petronews

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc w wytropieniu przyczyn wysokiego spalania na podstawie logów z ecuexplorera (opisy przejazdów na zakładkach):

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1vJhlwFuJBR_h1VYBpRA4UMdv0hRT3yVgih-wHvgRXiM/edit?usp=sharing

 

Samochód pali 16/100 w mieście.

Luzy zaworowe ustawione, wymienione filtry powietrza i paliwa, świece, hamulce odpieczone, przepustnica i silnik krokowy wyczyszczony.

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAF-a nie widzę,

Sonda to O2 sensor - on powinien dążyć do 1 a u ciebie sa takie wyniki na tempomacie 110   

(norma taka śrenia bardzo to 0,97 - 1,03) i jak skacze w tym przedziale to jest ok, u mnie w 2.5turbo przy butowaniu sonda obiża do max 0,87- jak dobrze pamiętam a przy hamowaniu silnikiem 1,4)

Chyba, że coś źle patrze. (ale to mądrzejsi niech poprawią) ps. u mnie wszystko jest ok, i po porównaniu z innymi logami też dobrego auta się to zgadza

 

0,75
0,42
0,33
0,77
0,31
0,78
0,72

 

Czyli mieszanka jest za bogata (lepiej niż by była za uboga), widzę też wskazania typu 0,00 wtedy korekte paliwa masz "max" czyli -7,81.

Wklej MAF sensor - bo sonda może być dobra (choć nie sądze) i zobaczymy co on pokazuje.

 

Bo może MAF sensor ma mało powietrza - popsuta przepływka jest po prostu i ściemnia ze wskazaniami.

Edytowane przez lewy87r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma MAFa, ale jest MAP, czyli Manifold Atmospheric Pressure AKA ciśnienie w dolocie. 

O2 pokazuje napięcie sondy, nie parametr "Lambda". Zgodnie z poniższą tabelką można wywnioskować, że silnik pracuje lekko na bogato, być może jest to powiązane z dużymi ujemnymi korektami AFL, czyli silnik dostaje mniej powietrza lub więcej paliwa, niż się spodziewa. Największe korekty są przy lekkim gazie, ale być może to normalne – zwłaszcza przy zwalnianiu. Tylko co dalej? Wtryskiwacze? Regulator ciśnienia paliwa? Kompresja? Nieszczelne podciśnienie?


o2sensor_voltage_table.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja :) jest w tabelce jednostka.(V)

 

Ale tak jak widać, z górki bez gazu masz napięcie 0 - takie które nie powinno się pojawić.

U mnie korekty "nigdy" nie idą po maxymalnych nawet z górkiy czy przy bucie. 

Przy nagłym wciśnięciu pedału korekta idzie mocno w którąś stronę ale po 1-2sec już się normuje. U ciebie ten parametr zostaje - ale to jest ściśle powiązane z sondą.

Sonda z jakiegoś powodu źle wskazuje - ale nigdy nie powinna wskazywać 0 z tego co widać. A u ciebie wskazuje - wymianił bym sonde.

 

Co do MAP to nie wiem jakie powinny być prawidłowe wartości więc nie pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie O2=0 tylko przy hamowaniu silnikiem, czyli silnik pompuje samo powietrze. Im mniejsze napięcie tym uboższa mieszanka, czyli chyba powinno być zero. Wydaje mi się, że to akurat dobrze działa, bo gdyby komputer źle rozpoznawał stan hamowania silnikiem to robiłby dodatnie korekty AFL myśląc, że jest zbyt uboga mieszanka. U mnie nawet przy leciutkim otwarciu przepustnicy na 0,6V (0,4 to zamknięta a 4,2 to WOT) korekty zostają ujemne, a sonda pokazuje już bogato (rząd 157–177 arkusza "110kph tempomat"). W tym czasie wtryskiwacze pracują już na ok. 7%. Jednocześnie przy lekkim gazie ale pod obciążeniem korekty wracają w okolice +-0.

Pisząc korekty mam na myśli korekty długoterminowe, czyli Air/Fuel Learning, nie A/F Correction.

Edytowane przez petronews
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten może być ciekawy wątek o sondach i wskazaniach :)

 

 

 

EDIT:

U mnie na jeździe bez gazu korekty krótkie wskazują na 0%.

 

 

 

Edytowane przez lewy87r
on na ą haha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Załączam histogram korekt paliwowych na osi ciśnienia w kolektorze dolotowym. Widać na nim wyraźnie, że korekty są tym bardziej ujemne, im mniejsze jest ciśnienie (czyli kiedy występuje podciśnienie), czyli przy zamkniętej lub częściowo zamkniętej przepustnicy silnik jest zalewany paliwem. Taka sytuacja może wskazywać na problem z regulatorem ciśnienia paliwa – w moim przypadku wężyk podciśnienia sterującego regulatorem był pęknięty, czyli przy zamkniętej przepustnicy regulator się nie domykał, bo z wężyka uciekało podciśnienie... Zrobię update jak się dowiem ile teraz pali. 

Dziwi mnie, że żaden mechanik nie posługuje się funkcjami statystycznymi do diagnozowania tego typu problemów.

pubchart.png

Edytowane przez petronews
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UPDATE: spalanie spadło do ok. 9,1 – trasa+góry.
Oprócz wymiany wężyka podciśnienia przepsikałem też sprayem do przepustnic króciec w kolektorze, do którego ów wężyk jest podpięty – przez nieszczelność wężyka zarósł brudem z zasysanego na lewo powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...